alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 94188

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna177
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,6
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2010 r
DwumasaBrak - może występować po 2008 r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6

18.08.2013raptusTak

Bardzo dobry silnik diesla ,używam go w firmowym aucie i pokonuje bardzo dużo kilometrów .Silnik wystarczający na nasze drogi ,elastyczność nie jest dobra turbo dziura podczas ruszania ,dynamika na dobrym poziomie .Auto na 3,4 biegu bardzo żwawe ,biegi długie można na 4 jechać nawet 120 km/h bez większych wysiłków silnika .Spalanie to jego największy atut ,trasa nie po autostradach drogach szybkiego ruchu 80-100 km/H spalanie 4.2 l autostrada 120-140 km/H 5.0 -5.2 L Miasto korki klima 6.4-6.7 l .Zero awarii przebieg 151 tyś ,oleje ,filtry i to wszystko .Dobre auto a silnik na nasze warunki idealny.Polecam


21.04.2013Tak

Użytkuję Focusa z tym silnikiem 90KM bardzo dobry ,niskie spalanie ,zero awarii ,oczywiście bez DPF-u zwykła turbinka .jest to silnik bardzo popularny ,wykorzystują go w samochodach peugeota ,citroena i oczywiście Ford .Jestem bardzo zadowolony i mogę szczerze polecić każdemu potencjalnemu kupcowi auta z tym silnikiem


15.02.2019Ford c Max, po lifcieTak

Posiadam C Maxa od 3 lat. Zrobiłem nim ok 25 tysięcy km, na budziku obecnie 200 tysięcy. Spalanie bardzo niskie, w lecie ok 4,7 litra w zimie pół litra więcej ( 50% miasto, 50% trasa) . Ogólnie auto mnie nie zawiodło, padł EGR, auto straciło moc ale jechało (zaślepienie + przeprogramowanie komputera w renomowanej firmie 400 zł). Do tego padło wspomaganie kierownicy. Okazało się że kabel gdzieś przy pompie się wypiął ( koszt naprawy 40 zł). Oprócz tego w okolicy jednegi wtrysku pojawiła się dziwna maź. Ponoć standard w tym silniku. Zleciłem wymianę uszczelniaczy pod wszystkimi wtryskami. Niestety problem nie zniknął. Ponoć trzeba wymienić szpilki przy wytryskach. Ja z tym nic już nie robiłem, po prostu raz na miesiąc maska do góry i wycieram chusteczką i patyczkami do uszu okolicę wtrysku.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 176
Średnia (głosów 25):
(9.15)
Trwałość silnika
 9.56/10
Niezawodność auta
 9.28/10
Spalanie ON
 9.12/10
Koszty utrzymania
 8.64/10

Głosy według opinii:

241

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 363

Opinie użytkowników

Mk2 FL 08.12.2019
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: 2 lata po przejechaniu 40kkm mogę powiedzieć że bezobsługowy, wymieniam tylko olej+filtry co 15kkm. Małe spalanie, w trasie jadąc 90-100 można spokojnie zejść poniżej 5l. Miasto 6-6,5. Dużo miejsca dla kierowcy, dobra widoczność. Intuicyjna deska.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:ekonomiczny mało pali ładny wygląd przodu (po FL)
Wady:na niskich obrotach bardzo niemrawy
Rocznik / Przebieg:2010 - 197000
Focus mk2 01.01.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Dynamika Focusa z tym silnikiem jest na poziomie traktora. Naprawdę ciężko jeździć. Ciekawostka, która nie znalazła się w opisie: mam egzemplarz z 2010r. Od wersji 109KM różni się... - mechanicznie niczym!. Ma zarówno koło zamachowe jak i sprężarkę o zmiennej geometrii, nie mówiąc o DPF. Jest po prostu identyczny. Różnica to tylko oprogramowanie - Ford wykastrował silnik do 90KM. Dlatego nawet nie trzeba chipować, tylko wgrać oprogramowanie z wersji 109KM. Niestety potrzebny jest oryginalny program serwisowy Forda. Trwałość ok, kultura pracy ok. głośność - no cóż, Focus cichy nie jest. Ogólnie silnik godny polecenia. Na pewno lepszy niż VW. W razie czego, gdyby trzeba było kupić silnik na wymianę, dostępność jest ogromna. To duży plus, bo można śmiało kupić samochód z tym silnikiem nawet z dużym przebiegiem.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2010/190000
Łukasz 18.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Mam auto od kilku miesięcy kupione od znajomego co miał je od nowości. Auto świetnie się prowadzi, super trzyma się drogi, po chipie na 120KM nawet powiem że da się szybciej jeździć. Autko tanie w utrzymaniu, ładnie wyglądające, dające dużo radości z jazdy.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Silnik, spalanie, zawieszenie, komfort jazdy
Wady:Na razie nie stwierdziłem
Rocznik / Przebieg:Focus MK2 FL Kombi / 2010 / 203000
krystian 24.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: w opisie jest błąd bo po 2006 roku ma koło 2 masowe ale polecam moje wytrzymało prawie 200000
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:niske koszty utrzymania
Wady:nie stwierdziłem
Rocznik / Przebieg:focus mk2 2007 rok
Arek 24.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Tanie w utrzymaniu i przy wlasciwej eksploatacji prawie niezniszczalny. Mam pewne "ale" do komfortu jazdy jednak w tej klasie tak juz jest. Dobrze trzyma sie drogi, mozna regolowac czulosc ukladu kierowniczego. Jedyny minus to spalanie przy predkosciach 140-150 na autostradzie z ladnej sredniej OK.4 l/100 wbija na 7 I wiecej... ;( no silniczek nie wyrabia, taki urok
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Tanie oryginalne czesci, male spalanie (ale do OK 110km/h) potem masakra
Wady:Na dluzsze trasy niewygodne siedzenia, spalanie na autostradzie ok 7-8 l/100
Rocznik / Przebieg:Kombi/2009/186500
Michal 12.06.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Bardzo fajne autko.Ładne,proste ,tanie w utrzymaniu części jak i samo spalanie w mieście srednio to 5.5 L ON.Bardzo pakowne.jedyny minus to slabe wygłuszenie i plastik,ale czegóż oczekiwać za ta cenę.Polecam!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie,bezawaryjny.
Wady:słabe wygłuszenie
Rocznik / Przebieg:Focus Mk2 2006 90km
Mariusz 10.05.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Foka z roku 2007 posiadam od 2012, przejechałem 140.000. Łączny przebieg 260.000. Silnik ciągle spocony bezskuteczna walka. Uszczelnienie wtryskiwaczy robione 2x, regeneracja maglownicy, wymiana amortyzatorów, końcówki drążków. Silnik, sprzęgło, turbinka bez zastrzeżeń.Zaletą jest silnik z grupy PSA można kupić tanie części od Citroena lub Volvo. Na autostradzie 130-140 km/h pali więcej niż po mieście.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Dobre zawieszenie, niezawodny silnik,
Wady:silnik mokry, drogie części sygnowane znaczkiem forda, potwierdzam kierownica wyciera się
Rocznik / Przebieg:MK2/2007/260000
Romek 04.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Mam Focusa od 6 miesięcy mało żwawy ale fajnie się prowadzi wymieniłem tarcze i klocki jest ok polecam tani w utrzymaniu
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
Maciek 05.02.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Auto kupione w 2009 z przebiegiem 145 tys. km. W sumie do tej pory turbina działa ok, sprzęgło ok (bez dwumasa) , a DPF-u nie ma. Obecny przebieg to 267 tys głównie po mieście z większych napraw to wymiana uszczelki pod głowicą w 2011 i remont tylniego zawieszenia. W silniku standardowe zapocenia w dwuch miejscach, mechanik mówi że tak już ten silnik ma. Ogólna ocena to 10 na 10 nigdy nie zawiódł , troche głośny i męczący na trasy z prędkością pow 120km/h. Polecam .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:tani w utrzymaniu/ przestronny/ przewidywalne prowadzenie/
Wady:korozja nadkoli/ wyciszenie/ awarie pierdół typu zamek maski, drzwi/ wycierająca sie kierownica
Rocznik / Przebieg:mk2/ kombi/ 2005r./ 267 000 km
Zbynek 09.01.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Odkupiłem auto z firmy z przebiegiem 100tyś km, przy ok 60tyś km wymiana sprzęgła z dwumasą. Poza tym bez awarii. Na dzień dzisiejszy w większości jazda po mieście na odcinkach 5-6 km, 2-3 razy w roku dłuższe trasy rzędu 4tyś i nic się w aucie złego nie dzieje.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:wielofunkcyjny, dla 3 osobowej rodziny
Wady:głośny,
Rocznik / Przebieg:mk2/2010/1,6tdci
<<<123>>>