alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 69996

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna177
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,6
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2010 r
DwumasaBrak - może występować po 2008 r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi1092401884.5
1.8 TDCi1152801905.3

14.09.2014KrisTak

silniki od forda to prawda że są w miarę oszczędne w spalaniu, ale jak się sypnie to nie daj bóg tak samo jak tdi, najlepsze są jednak długowieczne i te co spalają o litr więcej silniki od firmy FIAT


26.03.2013MałyTak

Obecnie jeżdżę Autem z tym silnikiem Ford Focus II ,niestety miałem wersję z DPF-em pisze miałem bo już nie mam wyciąłem i mam spokój .Mogę powiedzieć że silnik jest naprawdę godny polecenia ,bardzo mocny ,dynamiczny ,fajnie wchodzi na obroty .Co do spalania to śr.6-7 miasto trasa 5 L z pełnym bagażem (kombi ). Po wycięciu DPF musiałem uszczelnić jeden wtrysk ale to podobno standard (koszt 55 zł -śmiech ) Autem zrobiłem 27000 tys Żadnych problemów .Bardzo dobry silnik zresztą jak by było inaczej to nie dawali by go do różnych marek .Peugeot ,Volvo ,Mazda i chyba BMW


03.03.2015Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Tak

Silnik super, mega oszczędny, wysoka kultura jazdy. 1000 km na jednym tankowaniu w trybie mieszanym.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 139
Średnia (głosów 23):
(9.16)
Trwałość silnika
 9.61/10
Niezawodność auta
 9.22/10
Spalanie ON
 9.17/10
Koszty utrzymania
 8.65/10

Głosy według opinii:

221

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 335

Opinie użytkowników

Łukasz 18.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam auto od kilku miesięcy kupione od znajomego co miał je od nowości. Auto świetnie się prowadzi, super trzyma się drogi, po chipie na 120KM nawet powiem że da się szybciej jeździć. Autko tanie w utrzymaniu, ładnie wyglądające, dające dużo radości z jazdy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Silnik, spalanie, zawieszenie, komfort jazdy
Wady:Na razie nie stwierdziłem
Focus MK2 FL Kombi / 2010 / 203000
krystian 24.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"w opisie jest błąd bo po 2006 roku ma koło 2 masowe ale polecam moje wytrzymało prawie 200000"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:niske koszty utrzymania
Wady:nie stwierdziłem
focus mk2 2007 rok
Arek 24.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Tanie w utrzymaniu i przy wlasciwej eksploatacji prawie niezniszczalny. Mam pewne "ale" do komfortu jazdy jednak w tej klasie tak juz jest. Dobrze trzyma sie drogi, mozna regolowac czulosc ukladu kierowniczego. Jedyny minus to spalanie przy predkosciach 140-150 na autostradzie z ladnej sredniej OK.4 l/100 wbija na 7 I wiecej... ;( no silniczek nie wyrabia, taki urok"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Tanie oryginalne czesci, male spalanie (ale do OK 110km/h) potem masakra
Wady:Na dluzsze trasy niewygodne siedzenia, spalanie na autostradzie ok 7-8 l/100
Kombi/2009/186500
Michal 12.06.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajne autko.Ładne,proste ,tanie w utrzymaniu części jak i samo spalanie w mieście srednio to 5.5 L ON.Bardzo pakowne.jedyny minus to slabe wygłuszenie i plastik,ale czegóż oczekiwać za ta cenę.Polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie,bezawaryjny.
Wady:słabe wygłuszenie
Focus Mk2 2006 90km
Mariusz 10.05.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Foka z roku 2007 posiadam od 2012, przejechałem 140.000. Łączny przebieg 260.000. Silnik ciągle spocony bezskuteczna walka. Uszczelnienie wtryskiwaczy robione 2x, regeneracja maglownicy, wymiana amortyzatorów, końcówki drążków. Silnik, sprzęgło, turbinka bez zastrzeżeń.Zaletą jest silnik z grupy PSA można kupić tanie części od Citroena lub Volvo. Na autostradzie 130-140 km/h pali więcej niż po mieście."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Dobre zawieszenie, niezawodny silnik,
Wady:silnik mokry, drogie części sygnowane znaczkiem forda, potwierdzam kierownica wyciera się
MK2/2007/260000