alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 78674

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna177
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,6
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2010 r
DwumasaBrak - może występować po 2008 r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6

02.10.2014LukasTak

Silnik bezawaryjny,żadnych problemów z turbiną ,wtryskami,jedni twierdzą że mało dynamiczny to nich kupią 2.0TDCI 140KM i wtedy będzie OK.Jak dla mnie silnik idealny pod względem dynamik,spalania i utrzymania.


16.06.2013AdamTak

Silnik 1.6 HDI (TDCI) został stworzony przez francuski koncern PSA(Peugeot, Citroen) przy współpracy inżynierów z Forda. W całości produkowany jest we francuskiej miejscowości Tremery. Udział firmy Ford przy konstruowaniu tego silnika delikatnie mówiąc jest bardzo ograniczony. W większości jest to konstrukcja PSA (Peugeot, Citroen). Jeden z lepszych silników na rynku na pewno godny polecenia.


03.03.2015Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Tak

Silnik super, mega oszczędny, wysoka kultura jazdy. 1000 km na jednym tankowaniu w trybie mieszanym.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 152
Średnia (głosów 24):
(9.17)
Trwałość silnika
 9.58/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 9.17/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Głosy według opinii:

231

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 346

Opinie użytkowników

Focus mk2 01.01.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
"Dynamika Focusa z tym silnikiem jest na poziomie traktora. Naprawdę ciężko jeździć. Ciekawostka, która nie znalazła się w opisie: mam egzemplarz z 2010r. Od wersji 109KM różni się... - mechanicznie niczym!. Ma zarówno koło zamachowe jak i sprężarkę o zmiennej geometrii, nie mówiąc o DPF. Jest po prostu identyczny. Różnica to tylko oprogramowanie - Ford wykastrował silnik do 90KM. Dlatego nawet nie trzeba chipować, tylko wgrać oprogramowanie z wersji 109KM. Niestety potrzebny jest oryginalny program serwisowy Forda. Trwałość ok, kultura pracy ok. głośność - no cóż, Focus cichy nie jest. Ogólnie silnik godny polecenia. Na pewno lepszy niż VW. W razie czego, gdyby trzeba było kupić silnik na wymianę, dostępność jest ogromna. To duży plus, bo można śmiało kupić samochód z tym silnikiem nawet z dużym przebiegiem. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:
Wady:
2010/190000
Łukasz 18.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam auto od kilku miesięcy kupione od znajomego co miał je od nowości. Auto świetnie się prowadzi, super trzyma się drogi, po chipie na 120KM nawet powiem że da się szybciej jeździć. Autko tanie w utrzymaniu, ładnie wyglądające, dające dużo radości z jazdy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Silnik, spalanie, zawieszenie, komfort jazdy
Wady:Na razie nie stwierdziłem
Focus MK2 FL Kombi / 2010 / 203000
krystian 24.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"w opisie jest błąd bo po 2006 roku ma koło 2 masowe ale polecam moje wytrzymało prawie 200000"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:niske koszty utrzymania
Wady:nie stwierdziłem
focus mk2 2007 rok
Arek 24.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Tanie w utrzymaniu i przy wlasciwej eksploatacji prawie niezniszczalny. Mam pewne "ale" do komfortu jazdy jednak w tej klasie tak juz jest. Dobrze trzyma sie drogi, mozna regolowac czulosc ukladu kierowniczego. Jedyny minus to spalanie przy predkosciach 140-150 na autostradzie z ladnej sredniej OK.4 l/100 wbija na 7 I wiecej... ;( no silniczek nie wyrabia, taki urok"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Tanie oryginalne czesci, male spalanie (ale do OK 110km/h) potem masakra
Wady:Na dluzsze trasy niewygodne siedzenia, spalanie na autostradzie ok 7-8 l/100
Kombi/2009/186500
Michal 12.06.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajne autko.Ładne,proste ,tanie w utrzymaniu części jak i samo spalanie w mieście srednio to 5.5 L ON.Bardzo pakowne.jedyny minus to slabe wygłuszenie i plastik,ale czegóż oczekiwać za ta cenę.Polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie,bezawaryjny.
Wady:słabe wygłuszenie
Focus Mk2 2006 90km