alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 49904

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna177
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,6
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2010 r
DwumasaBrak - może występować po 2008 r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi1092401884.5
1.8 TDCi1152801905.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.3

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 18):
(9.08)
Trwałość silnika
 9.56/10
Niezawodność auta
 9.22/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8.56/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 286

Głosy według opinii:

171

Opinie użytkowników

Romek 04.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam Focusa od 6 miesięcy mało żwawy ale fajnie się prowadzi wymieniłem tarcze i klocki jest ok polecam tani w utrzymaniu"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:
Wady:
Maciek 05.02.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Auto kupione w 2009 z przebiegiem 145 tys. km. W sumie do tej pory turbina działa ok, sprzęgło ok (bez dwumasa) , a DPF-u nie ma. Obecny przebieg to 267 tys głównie po mieście z większych napraw to wymiana uszczelki pod głowicą w 2011 i remont tylniego zawieszenia. W silniku standardowe zapocenia w dwuch miejscach, mechanik mówi że tak już ten silnik ma. Ogólna ocena to 10 na 10 nigdy nie zawiódł , troche głośny i męczący na trasy z prędkością pow 120km/h. Polecam ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:tani w utrzymaniu/ przestronny/ przewidywalne prowadzenie/
Wady:korozja nadkoli/ wyciszenie/ awarie pierdół typu zamek maski, drzwi/ wycierająca sie kierownica
mk2/ kombi/ 2005r./ 267 000 km
Zbynek 09.01.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Odkupiłem auto z firmy z przebiegiem 100tyś km, przy ok 60tyś km wymiana sprzęgła z dwumasą. Poza tym bez awarii. Na dzień dzisiejszy w większości jazda po mieście na odcinkach 5-6 km, 2-3 razy w roku dłuższe trasy rzędu 4tyś i nic się w aucie złego nie dzieje. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:wielofunkcyjny, dla 3 osobowej rodziny
Wady:głośny,
mk2/2010/1,6tdci
Mikołaj 14.11.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super samochód kupiłem go 6 miesięcy temu póki co wymieniłem tylko filtry i olej. Auto sprawuje się bez najmniejszego problemu. Jeżdżę głównie po mieście. Jak na razie przyjechałem nim jakieś 8 tys. Auto kupiłem z przebiegiem 208tys miałem obawy czy auto nie zacznie się sypać ale jak widać wszystko w jak najlepszej kondycji. Jedyny minus to przeciek z węża intercoolera."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Wygodny, spora przestrzeń, wiele wersji wyposażenia, dobrze wyciszony.
Wady:Lekko trzeszczące plastiki.
1.6 tdci 90km 2007
Marek 09.07.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Autko kupione od firmy z przebiegiem 152 tyś km. Na początku miałem problem z listwą commonrail i razem z rozrządem kosztowało to ok 2,5tyś. Od tamtego czasu tylko drobne wymiany eksploatacyjne/ naprawy (np. bat anteny, felga, drazki kierownicze). Polecam autko, bo zrobiłem nim kilka długich tras 1000 km bez żadnych problemów na trasie. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:ekonomiczność, pakowność, całkiem dobrze przyspiesza jak na 90KM, tanie części (oprócz filtru paliwa)
Wady:wycieranie się kierownicy, średnia wygoda podróżowania
focus mk2 kombi/2007/185000
Mateusz 14.06.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Auto kupione jako 3 latekj z przebiegiem 92000km w ciagu 2,5 roku zrobione 130 tys km extra. Przy przebiegu 200tys wienione wszytkie tuleje w zawieszeniu i 4 swiece. Tak poza tym wymienianie rzeczy bierzacych, olej, filtry, hamulce. Teraz przy przebiegu 220 tys. opinia kilku mechanikow ze silnik chodzi idealnie. Wedlug mnie powiedzenie "Ford gow.. wort" totalnie nie pasuje. przez ostatnie 8 lat przelecialem 8 roznych samochodow, w tym dwa fordy ktore wypadly najlepiej. Polecam jak najbardziej. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Oszczednosc, Bezawaryjnosc.
Wady:Nie wygodna tylna kanapa, Wycieranie sie kierownicy i przyciskow od klimatyzacji, brak godnej regulacji siedzenia pasazera.
1.6 tdci/ 2009/ 220 000
Andrzej 20.05.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"narazie po miesiącu mogę stwierdzic że mam ciężką nogę, ale autko mnie nie zawiodło, nawet powiem jest ok jak na moje oczekiwania, troche rdzawi nadkola, i te nieszczęsne doły przy tylnych drzwiach, "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:bdl/100km

Spalanie - średnie:bdl/100km

Zalety:cena do jakości, tanie części
Wady:słabe blachy
focus/mk2lift
Paweł 06.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam focusa z tym silnikiem od 2013 roku i oprócz wymiany filtrów i oleju jest bez obsługowy. Każdemu polecam."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:ekonomia, bezawaryjność, *
Wady:trochę mało mocy odczuwalne szczególnie przy obciążonym aucie
Focus/2010/162000
Krzysiek 12.03.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetnie się prowadzi, do 120km/h dynamiczny, mało pali, przestronne wnętrze, do tej pory prawie bezawaryjny. Niestety za "prawie" odpowiada sprzęgło - padło po 140tys., moim zdaniem to za wcześnie. Wymiana razem z dwumasą ponad 3 tys... Widać wyraźny wzrost spalania zimą, zwłaszcza przy krótszych odcinkach (o około 1L/100km), a także przy zwiększonym obciążeniu (130km/h)."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:ekonomia, prowadzenie
Wady:
Focus 1.6tdci 90km mk2 FL 2010
Lukasz 27.11.2015
Średnia:
(6.50)
Nie
"Miasto odcinki po 4-5 km ciagle zimny silnik. Delikatna jazda zero korkow jedna osoba na pokladzie. Bez bagazu. 8l/10km. bez klimy. Trasa do 110 km/godz 4,4l /100km. Przebieg 160 000km. Do tej pory wymieniona byla turbina i jeden wtrysk."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Niskie zuzycie paliwa w trasie.
Wady:Wysokie zuzycie paliwa w miescie.
focus 2006
<<<12>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 1.6 tDCI 12.12.2015
zajebisty samochód zwłaszcza jak nie posiada DPF-u trzeba pamiętać ze z końca produkcji 2010/2011 można trafić na wersję z dpf-em i norma Euro-5.,ale wczesniej to tylko lac paliwo i jazda .Pozdrawiam

01.10.2013MarcinTak

Używam ten silnik w Focusie III o mocy 95 KM bez DPF -u silnik bardzo dobry nie sprawia żadnych problemów .Bardzo dynamiczny ,spalanie wyśmienite na trasie po niżej 5 L i to wcale nie przy jeździe 90km/h a 120/130 km H .Spalanie w mieście 6L to wynik idealny zważywszy że auto waży prawie 1400 kg (wersja kombi) .Polecam


23.01.2014ErykTak

214 tyś przebiegu ,bez wymiany rozrządu !!! bez awarii wtrysków!!! bez awarii turbiny !!! bez awarii sprzęgła !!! co 20 tyś regularnie wymiana filtra oleju serwis z upustem 350 zł do tego wymiana filtra paliwa co 40 tyś koszt 300 zł z wymianą .To wszystko co wydałem na auto ,no oczywiście opony ,tarcze ,itd ale mowa tu o silniku . Przemierzyłem Europę w szerz i wzdłuż kilka razy .Silnik nie do zaj...a ,spalanie średnio 5 L .


22.06.2015MikołajTak

Auto po przebiegu 200 000tys KM miało wymienione sprzęgło z dwumasą oraz podkładki wtryskiwaczy. Auto bez CHIPa jest troszkę zamulone, srednie spalanie 6l ON. Nie wiem jak trzeba jeździć aby spadlo do 4l jak niektorzy piszą ale chętnie poznam te porady. Na trasie udało się zejsć do 5.2l przy predkosci 90-100km/h. Wymiana oleju co 10tys km plus czyszczenie sitka turbiny.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

1.6 tDCI
12.12.2015
0
zajebisty samochód zwłaszcza jak nie posiada DPF-u trzeba pamiętać ze z końca produkcji 2010/2011 można trafić na wersję z dpf-em i norma Euro-5.,ale wczesniej to tylko lac paliwo i jazda .Pozdrawiam

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 102

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.