alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 47045

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna177
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,6
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2010 r
DwumasaBrak - może występować po 2008 r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi1092401884.5
1.8 TDCi1152801905.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.1

Trasa: 4.1

Średnie: 5.1

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 16):
(9.06)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.13/10
Spalanie ON
 9.13/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 277

Głosy według opinii:

151

Opinie użytkowników

Zbynek 09.01.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Odkupiłem auto z firmy z przebiegiem 100tyś km, przy ok 60tyś km wymiana sprzęgła z dwumasą. Poza tym bez awarii. Na dzień dzisiejszy w większości jazda po mieście na odcinkach 5-6 km, 2-3 razy w roku dłuższe trasy rzędu 4tyś i nic się w aucie złego nie dzieje. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:wielofunkcyjny, dla 3 osobowej rodziny
Wady:głośny,
mk2/2010/1,6tdci
Mikołaj 14.11.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super samochód kupiłem go 6 miesięcy temu póki co wymieniłem tylko filtry i olej. Auto sprawuje się bez najmniejszego problemu. Jeżdżę głównie po mieście. Jak na razie przyjechałem nim jakieś 8 tys. Auto kupiłem z przebiegiem 208tys miałem obawy czy auto nie zacznie się sypać ale jak widać wszystko w jak najlepszej kondycji. Jedyny minus to przeciek z węża intercoolera."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Wygodny, spora przestrzeń, wiele wersji wyposażenia, dobrze wyciszony.
Wady:Lekko trzeszczące plastiki.
1.6 tdci 90km 2007
Marek 09.07.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Autko kupione od firmy z przebiegiem 152 tyś km. Na początku miałem problem z listwą commonrail i razem z rozrządem kosztowało to ok 2,5tyś. Od tamtego czasu tylko drobne wymiany eksploatacyjne/ naprawy (np. bat anteny, felga, drazki kierownicze). Polecam autko, bo zrobiłem nim kilka długich tras 1000 km bez żadnych problemów na trasie. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:ekonomiczność, pakowność, całkiem dobrze przyspiesza jak na 90KM, tanie części (oprócz filtru paliwa)
Wady:wycieranie się kierownicy, średnia wygoda podróżowania
focus mk2 kombi/2007/185000
Mateusz 14.06.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Auto kupione jako 3 latekj z przebiegiem 92000km w ciagu 2,5 roku zrobione 130 tys km extra. Przy przebiegu 200tys wienione wszytkie tuleje w zawieszeniu i 4 swiece. Tak poza tym wymienianie rzeczy bierzacych, olej, filtry, hamulce. Teraz przy przebiegu 220 tys. opinia kilku mechanikow ze silnik chodzi idealnie. Wedlug mnie powiedzenie "Ford gow.. wort" totalnie nie pasuje. przez ostatnie 8 lat przelecialem 8 roznych samochodow, w tym dwa fordy ktore wypadly najlepiej. Polecam jak najbardziej. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Oszczednosc, Bezawaryjnosc.
Wady:Nie wygodna tylna kanapa, Wycieranie sie kierownicy i przyciskow od klimatyzacji, brak godnej regulacji siedzenia pasazera.
1.6 tdci/ 2009/ 220 000
Andrzej 20.05.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
"narazie po miesiącu mogę stwierdzic że mam ciężką nogę, ale autko mnie nie zawiodło, nawet powiem jest ok jak na moje oczekiwania, troche rdzawi nadkola, i te nieszczęsne doły przy tylnych drzwiach, "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:bdl/100km

Spalanie - średnie:bdl/100km

Zalety:cena do jakości, tanie części
Wady:słabe blachy
focus/mk2lift
Paweł 06.05.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Mam focusa z tym silnikiem od 2013 roku i oprócz wymiany filtrów i oleju jest bez obsługowy. Każdemu polecam."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:ekonomia, bezawaryjność, *
Wady:trochę mało mocy odczuwalne szczególnie przy obciążonym aucie
Focus/2010/162000
Krzysiek 12.03.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Świetnie się prowadzi, do 120km/h dynamiczny, mało pali, przestronne wnętrze, do tej pory prawie bezawaryjny. Niestety za "prawie" odpowiada sprzęgło - padło po 140tys., moim zdaniem to za wcześnie. Wymiana razem z dwumasą ponad 3 tys... Widać wyraźny wzrost spalania zimą, zwłaszcza przy krótszych odcinkach (o około 1L/100km), a także przy zwiększonym obciążeniu (130km/h)."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:ekonomia, prowadzenie
Wady:
Focus 1.6tdci 90km mk2 FL 2010
Lukasz 27.11.2015
Średnia:
(6.50)
Nie
"Miasto odcinki po 4-5 km ciagle zimny silnik. Delikatna jazda zero korkow jedna osoba na pokladzie. Bez bagazu. 8l/10km. bez klimy. Trasa do 110 km/godz 4,4l /100km. Przebieg 160 000km. Do tej pory wymieniona byla turbina i jeden wtrysk."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Niskie zuzycie paliwa w trasie.
Wady:Wysokie zuzycie paliwa w miescie.
focus 2006
Krzysztof 22.12.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Oszczędny i tani w eksploatacji. Kombi kupiony jako samochód rodzinny zamiast Skody Octavii. W skrócie nigdy więcej czeskiego wyrobu samochodopodobnego..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.8l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.3l/100km

Zalety:Pakowny, Oszczędny
Wady:Przez 4 lata nie poznałem
Kombi SilverX / 2010 / 138tys.km
Lukas 02.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dobra jednostka idealna do tego modelu ,auto potrafi spalić naprawdę bardzo nie wiele.Na trasie do 130km/h spalanie na poziomie 4L miasto i to krótkie odcinki max 6.8l .Utrzymanie auta sprowadza sie praktycznie do tankowania i ubezpieczenia,żadnych awarii,kilka wymian części użytkowych w przystępnych pieniądzach.Jak dotąd nie spotkała mnie żadna przykra niespodzianka .Ostatni trasa Włochy 2250km średnie spalanie 4.1L cóż można chcieć więcej .Pozdrawiam "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:4.1l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:bardzo tanie utrzymanie auta, silnik, spalanie, brak awarii, wyposażenie, prowadzenie
Wady:kilka rdzawek na nadkolach
Ford Focus 2008r Kombi
<<<12>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 1.6 tDCI 12.12.2015
zajebisty samochód zwłaszcza jak nie posiada DPF-u trzeba pamiętać ze z końca produkcji 2010/2011 można trafić na wersję z dpf-em i norma Euro-5.,ale wczesniej to tylko lac paliwo i jazda .Pozdrawiam

16.06.2013AdamTak

Silnik 1.6 HDI (TDCI) został stworzony przez francuski koncern PSA(Peugeot, Citroen) przy współpracy inżynierów z Forda. W całości produkowany jest we francuskiej miejscowości Tremery. Udział firmy Ford przy konstruowaniu tego silnika delikatnie mówiąc jest bardzo ograniczony. W większości jest to konstrukcja PSA (Peugeot, Citroen). Jeden z lepszych silników na rynku na pewno godny polecenia.


26.11.2013Leon Tak

Bez żadnych problemów Ford Focus przejechane 197 tyś ,tylko wymiany oleju co 20 tyś Formula Forda 5W30 filtry , tarcze klocki ,amory .To wszystko co mnie kosztowało 6 lat jazdy . Spalanie bardzo niskie średnio 5.3 L to najlepszy wynik jaki udało mi się uzyskać jeżdżąc autem (wersja kombi). Zima lato pali od strzała .bardzo dobry bezawaryjny silnik bez DPF !!!!!!!!!!!!


23.01.2014ErykTak

214 tyś przebiegu ,bez wymiany rozrządu !!! bez awarii wtrysków!!! bez awarii turbiny !!! bez awarii sprzęgła !!! co 20 tyś regularnie wymiana filtra oleju serwis z upustem 350 zł do tego wymiana filtra paliwa co 40 tyś koszt 300 zł z wymianą .To wszystko co wydałem na auto ,no oczywiście opony ,tarcze ,itd ale mowa tu o silniku . Przemierzyłem Europę w szerz i wzdłuż kilka razy .Silnik nie do zaj...a ,spalanie średnio 5 L .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

1.6 tDCI
12.12.2015
0
zajebisty samochód zwłaszcza jak nie posiada DPF-u trzeba pamiętać ze z końca produkcji 2010/2011 można trafić na wersję z dpf-em i norma Euro-5.,ale wczesniej to tylko lac paliwo i jazda .Pozdrawiam

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 99

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.