alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 83419

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna177
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,6
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2010 r
DwumasaBrak - może występować po 2008 r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6

14.09.2014KrisTak

silniki od forda to prawda że są w miarę oszczędne w spalaniu, ale jak się sypnie to nie daj bóg tak samo jak tdi, najlepsze są jednak długowieczne i te co spalają o litr więcej silniki od firmy FIAT


03.03.2015Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Tak

Silnik super, mega oszczędny, wysoka kultura jazdy. 1000 km na jednym tankowaniu w trybie mieszanym.


11.09.2014MarcinTak

Witam...mam Focusa 1.6 TDCI 90KM, bez DPF-u i turbiny o zmiennej geometrii łopatek od 2010r na dzień dzisiejszy auto ma 185 tys przebiegu, jedyna usterka którą miałem to zapchany filtr powrotu paliwa ( czy jakoś tak) co powodowało stratę mocy, wyświetlania komunikatu ,,usterka silnika,, a przy zgaszeniu silnika komputer się resetował i znowu było wszystko OK ale gdy znowu bardziej mu wcisnąłem gazu to znowu pojawiał się w/w komunikat i tracił moc...Jestem bardzo zadowolony z tego modelu naprawdę polecam go wszystkim..


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 160
Średnia (głosów 24):
(9.17)
Trwałość silnika
 9.58/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 9.17/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Głosy według opinii:

231

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 353

Opinie użytkowników

Focus mk2 01.01.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
"Dynamika Focusa z tym silnikiem jest na poziomie traktora. Naprawdę ciężko jeździć. Ciekawostka, która nie znalazła się w opisie: mam egzemplarz z 2010r. Od wersji 109KM różni się... - mechanicznie niczym!. Ma zarówno koło zamachowe jak i sprężarkę o zmiennej geometrii, nie mówiąc o DPF. Jest po prostu identyczny. Różnica to tylko oprogramowanie - Ford wykastrował silnik do 90KM. Dlatego nawet nie trzeba chipować, tylko wgrać oprogramowanie z wersji 109KM. Niestety potrzebny jest oryginalny program serwisowy Forda. Trwałość ok, kultura pracy ok. głośność - no cóż, Focus cichy nie jest. Ogólnie silnik godny polecenia. Na pewno lepszy niż VW. W razie czego, gdyby trzeba było kupić silnik na wymianę, dostępność jest ogromna. To duży plus, bo można śmiało kupić samochód z tym silnikiem nawet z dużym przebiegiem. "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:
Wady:
2010/190000
Łukasz 18.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam auto od kilku miesięcy kupione od znajomego co miał je od nowości. Auto świetnie się prowadzi, super trzyma się drogi, po chipie na 120KM nawet powiem że da się szybciej jeździć. Autko tanie w utrzymaniu, ładnie wyglądające, dające dużo radości z jazdy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Silnik, spalanie, zawieszenie, komfort jazdy
Wady:Na razie nie stwierdziłem
Focus MK2 FL Kombi / 2010 / 203000
krystian 24.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"w opisie jest błąd bo po 2006 roku ma koło 2 masowe ale polecam moje wytrzymało prawie 200000"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:niske koszty utrzymania
Wady:nie stwierdziłem
focus mk2 2007 rok
Arek 24.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Tanie w utrzymaniu i przy wlasciwej eksploatacji prawie niezniszczalny. Mam pewne "ale" do komfortu jazdy jednak w tej klasie tak juz jest. Dobrze trzyma sie drogi, mozna regolowac czulosc ukladu kierowniczego. Jedyny minus to spalanie przy predkosciach 140-150 na autostradzie z ladnej sredniej OK.4 l/100 wbija na 7 I wiecej... ;( no silniczek nie wyrabia, taki urok"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Tanie oryginalne czesci, male spalanie (ale do OK 110km/h) potem masakra
Wady:Na dluzsze trasy niewygodne siedzenia, spalanie na autostradzie ok 7-8 l/100
Kombi/2009/186500
Michal 12.06.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajne autko.Ładne,proste ,tanie w utrzymaniu części jak i samo spalanie w mieście srednio to 5.5 L ON.Bardzo pakowne.jedyny minus to slabe wygłuszenie i plastik,ale czegóż oczekiwać za ta cenę.Polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie,bezawaryjny.
Wady:słabe wygłuszenie
Focus Mk2 2006 90km