alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 61546

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna177
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,6
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2010 r
DwumasaBrak - może występować po 2008 r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi1092401884.5
1.8 TDCi1152801905.3

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.3

Trasa: 4.6

Średnie: 5.5

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 22):
(9.17)
Trwałość silnika
 9.59/10
Niezawodność auta
 9.27/10
Spalanie ON
 9.14/10
Koszty utrzymania
 8.68/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 324

Głosy według opinii:

211

Opinie użytkowników

krystian 24.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"w opisie jest błąd bo po 2006 roku ma koło 2 masowe ale polecam moje wytrzymało prawie 200000"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:niske koszty utrzymania
Wady:nie stwierdziłem
focus mk2 2007 rok
Arek 24.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Tanie w utrzymaniu i przy wlasciwej eksploatacji prawie niezniszczalny. Mam pewne "ale" do komfortu jazdy jednak w tej klasie tak juz jest. Dobrze trzyma sie drogi, mozna regolowac czulosc ukladu kierowniczego. Jedyny minus to spalanie przy predkosciach 140-150 na autostradzie z ladnej sredniej OK.4 l/100 wbija na 7 I wiecej... ;( no silniczek nie wyrabia, taki urok"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Tanie oryginalne czesci, male spalanie (ale do OK 110km/h) potem masakra
Wady:Na dluzsze trasy niewygodne siedzenia, spalanie na autostradzie ok 7-8 l/100
Kombi/2009/186500
Michal 12.06.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajne autko.Ładne,proste ,tanie w utrzymaniu części jak i samo spalanie w mieście srednio to 5.5 L ON.Bardzo pakowne.jedyny minus to slabe wygłuszenie i plastik,ale czegóż oczekiwać za ta cenę.Polecam!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie,bezawaryjny.
Wady:słabe wygłuszenie
Focus Mk2 2006 90km
Mariusz 10.05.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
"Foka z roku 2007 posiadam od 2012, przejechałem 140.000. Łączny przebieg 260.000. Silnik ciągle spocony bezskuteczna walka. Uszczelnienie wtryskiwaczy robione 2x, regeneracja maglownicy, wymiana amortyzatorów, końcówki drążków. Silnik, sprzęgło, turbinka bez zastrzeżeń.Zaletą jest silnik z grupy PSA można kupić tanie części od Citroena lub Volvo. Na autostradzie 130-140 km/h pali więcej niż po mieście."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Dobre zawieszenie, niezawodny silnik,
Wady:silnik mokry, drogie części sygnowane znaczkiem forda, potwierdzam kierownica wyciera się
MK2/2007/260000
Romek 04.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
"Mam Focusa od 6 miesięcy mało żwawy ale fajnie się prowadzi wymieniłem tarcze i klocki jest ok polecam tani w utrzymaniu"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:
Wady:
Maciek 05.02.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
"Auto kupione w 2009 z przebiegiem 145 tys. km. W sumie do tej pory turbina działa ok, sprzęgło ok (bez dwumasa) , a DPF-u nie ma. Obecny przebieg to 267 tys głównie po mieście z większych napraw to wymiana uszczelki pod głowicą w 2011 i remont tylniego zawieszenia. W silniku standardowe zapocenia w dwuch miejscach, mechanik mówi że tak już ten silnik ma. Ogólna ocena to 10 na 10 nigdy nie zawiódł , troche głośny i męczący na trasy z prędkością pow 120km/h. Polecam ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:tani w utrzymaniu/ przestronny/ przewidywalne prowadzenie/
Wady:korozja nadkoli/ wyciszenie/ awarie pierdół typu zamek maski, drzwi/ wycierająca sie kierownica
mk2/ kombi/ 2005r./ 267 000 km
Zbynek 09.01.2017
Średnia:
(8.50)
Tak
"Odkupiłem auto z firmy z przebiegiem 100tyś km, przy ok 60tyś km wymiana sprzęgła z dwumasą. Poza tym bez awarii. Na dzień dzisiejszy w większości jazda po mieście na odcinkach 5-6 km, 2-3 razy w roku dłuższe trasy rzędu 4tyś i nic się w aucie złego nie dzieje. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:wielofunkcyjny, dla 3 osobowej rodziny
Wady:głośny,
mk2/2010/1,6tdci
Mikołaj 14.11.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super samochód kupiłem go 6 miesięcy temu póki co wymieniłem tylko filtry i olej. Auto sprawuje się bez najmniejszego problemu. Jeżdżę głównie po mieście. Jak na razie przyjechałem nim jakieś 8 tys. Auto kupiłem z przebiegiem 208tys miałem obawy czy auto nie zacznie się sypać ale jak widać wszystko w jak najlepszej kondycji. Jedyny minus to przeciek z węża intercoolera."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:Wygodny, spora przestrzeń, wiele wersji wyposażenia, dobrze wyciszony.
Wady:Lekko trzeszczące plastiki.
1.6 tdci 90km 2007
Marek 09.07.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Autko kupione od firmy z przebiegiem 152 tyś km. Na początku miałem problem z listwą commonrail i razem z rozrządem kosztowało to ok 2,5tyś. Od tamtego czasu tylko drobne wymiany eksploatacyjne/ naprawy (np. bat anteny, felga, drazki kierownicze). Polecam autko, bo zrobiłem nim kilka długich tras 1000 km bez żadnych problemów na trasie. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:ekonomiczność, pakowność, całkiem dobrze przyspiesza jak na 90KM, tanie części (oprócz filtru paliwa)
Wady:wycieranie się kierownicy, średnia wygoda podróżowania
focus mk2 kombi/2007/185000
Mateusz 14.06.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
"Auto kupione jako 3 latekj z przebiegiem 92000km w ciagu 2,5 roku zrobione 130 tys km extra. Przy przebiegu 200tys wienione wszytkie tuleje w zawieszeniu i 4 swiece. Tak poza tym wymienianie rzeczy bierzacych, olej, filtry, hamulce. Teraz przy przebiegu 220 tys. opinia kilku mechanikow ze silnik chodzi idealnie. Wedlug mnie powiedzenie "Ford gow.. wort" totalnie nie pasuje. przez ostatnie 8 lat przelecialem 8 roznych samochodow, w tym dwa fordy ktore wypadly najlepiej. Polecam jak najbardziej. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Oszczednosc, Bezawaryjnosc.
Wady:Nie wygodna tylna kanapa, Wycieranie sie kierownicy i przyciskow od klimatyzacji, brak godnej regulacji siedzenia pasazera.
1.6 tdci/ 2009/ 220 000
<<<123>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 1.6 tDCI 12.12.2015
zajebisty samochód zwłaszcza jak nie posiada DPF-u trzeba pamiętać ze z końca produkcji 2010/2011 można trafić na wersję z dpf-em i norma Euro-5.,ale wczesniej to tylko lac paliwo i jazda .Pozdrawiam

18.09.2013SobolTak

Dołączam się do opinii o tym silniku ,jak dla mnie super spalanie możecie wierzyć lub nie dziś po zatankowaniu jazda 70-80 bieg 4 spalanie 3.4 L/100 po prostu SZOK !!! Co tu więcej pisać zero problemów auto na kryzys silnik pierwsza liga !!!!!!!!!!!


21.11.2014PawełTak

Mam ten silnik od lipca 2013 roku i jedyne co robiłem to dolewałem paliwa... polecam


14.03.2015maniekTak

na 270 tys przegiegu wymienilem tarcze hamulcowe przód pasek klinowy napinacz i koło pasowe (tylko komplet innej opcji u mnie nie ma )leje dobra ropke i do przodu ,przy 260 tys rozrzad i nie slucham koment typu ze ford to jest g......wart odpowiadam, nie kazda morda pasuje do forda i po temacie ,ja polecam bardzo jak sie dba tak sie ma


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

1.6 tDCI
12.12.2015
0
zajebisty samochód zwłaszcza jak nie posiada DPF-u trzeba pamiętać ze z końca produkcji 2010/2011 można trafić na wersję z dpf-em i norma Euro-5.,ale wczesniej to tylko lac paliwo i jazda .Pozdrawiam

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 117

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.