alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)Wyświetleń: 101718

Ford Focus Mk2 1.6 TDCi (90KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna177
Przyspieszenie (0-100km/h)12,9
Spalanie - miasto [l/100km]5,6
Spalanie - trasa [l/100km]3,8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować po 2010 r
DwumasaBrak - może występować po 2008 r
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.6

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
2.0 TDCi1363209,55,6

11.10.2016MateuszTak

Zrobiłem samochodem 60 tys km, aktualnie ma przejechane 110tys, większość w cyklu miejskim. Przez ostatnie 60 tys nie miałem żadnych problemów aż do dnia dzisiejszego , przy przyspieszaniu i wkręceniu sie silnika na turbinę wyskakuje komunikat "usterka silnika",silnik traci moc, po ponownym odpaleniu silnika wszystko działa, az do pojawienia sie kolejnego komunikatu. Nie mam pojęcia co to jest, bylem u dwóch mechaników żaden nie chce sie podjąć zlecenia. Z tego co mi powiedzieli to sa problemy z ciśnieniem.... Focus 2011 / 1.6 tdci


15.06.2017WojtekTak

Kupiłem focusa z tym silnikiem z 2005r.


07.09.2014michałTak

Mam to auto od początku, 66 kW, bez DPF-u, z 2010 r., ostatnio wyminiłem pasek wieloklinowy i cylinderki w tylnim bębnie oraz płyn hamulcowy, a tak to filtr oleju, powietrza, dedykowany olej, rok temu filtr paliwa, filtr kabiny, leje verve, na razie ok. Ma 125 tysi i dwa razy wymiana rozrządu - po 60 i 120 km. Zastanawiam sie czy wymienic plyn w skrzyni biegów. Jak myslicie? Czy trzeba zwrócić uwagę na jakies elementy zawieszenia?


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 184
Średnia (głosów 27):
(9.16)
Trwałość silnika
 9.56/10
Niezawodność auta
 9.26/10
Spalanie ON
 9.19/10
Koszty utrzymania
 8.63/10

Głosy według opinii:

261

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 369

Opinie użytkowników

Mk2 28.08.2020
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Ford Focus mk2 1.6 Tdci 90km z DPF. 2011r aktualny przebieg 289000km Auto zakupione w Ford FrankCars Czestochowa w 2014 r z przebiegiem 60kkm. Auto uzytkowane w warunkach mieszanych z przewagą 65% na korzyść tras autostradowych. Silnik oryginalny. Turbina, wtryski i sprzeglo z dwumasem oryginalne. Przy 212kkm wymiana uszczelki pod wtryskiem, 250kkm wymieniony czujnik cisnienia przy turbinie bo ją wylaczał i obudowa/odma(pokrywa zaworow). Olej wymieniany regularnie co 15kkm Castrol 5W30, filtr powietrza co 30kkm i f.paliwa co 60kkm. Rozrzad wymieniony przy 145kkm i 250kkm. Zimą zawsze odpalał nawet przy -30'. Zadnych wycieków, silnik suchy. Silnik godny polecenia, mialem go tez w poprzednim peugeocie partnerze z 2008r z tym ze różnił się glowicą ktora posiadala 16 zaworów i byl bez dpf.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie Niska awaryjność Dostepnosc części
Wady:Hmmm, hmmm.
Rocznik / Przebieg:2011/289000
2008/MK2FL 26.08.2020
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Bardzo fajny i ekonomiczny silnik. Oczywiście dla cywilizowanej i spokojnej jazdy.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.2l/100km

Zalety:Zdecydowanie spalanie najniżej udało się zejść na 3,5. Nawet w mieście nie jest źle chyba z mega korki to można przekroczyć 5,2
Wady:Głośny albo słabe wyciszenie Forda Focusa. Do jazdy z rodziną zdecydowanie się nadaje ma wysterczające osiągi na pl drogi (jesli jeździmy przepsiowo)
Rocznik / Przebieg:2008/170 000
Mk2 FL 08.12.2019
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: 2 lata po przejechaniu 40kkm mogę powiedzieć że bezobsługowy, wymieniam tylko olej+filtry co 15kkm. Małe spalanie, w trasie jadąc 90-100 można spokojnie zejść poniżej 5l. Miasto 6-6,5. Dużo miejsca dla kierowcy, dobra widoczność. Intuicyjna deska.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:ekonomiczny mało pali ładny wygląd przodu (po FL)
Wady:na niskich obrotach bardzo niemrawy
Rocznik / Przebieg:2010 - 197000
Focus mk2 01.01.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Dynamika Focusa z tym silnikiem jest na poziomie traktora. Naprawdę ciężko jeździć. Ciekawostka, która nie znalazła się w opisie: mam egzemplarz z 2010r. Od wersji 109KM różni się... - mechanicznie niczym!. Ma zarówno koło zamachowe jak i sprężarkę o zmiennej geometrii, nie mówiąc o DPF. Jest po prostu identyczny. Różnica to tylko oprogramowanie - Ford wykastrował silnik do 90KM. Dlatego nawet nie trzeba chipować, tylko wgrać oprogramowanie z wersji 109KM. Niestety potrzebny jest oryginalny program serwisowy Forda. Trwałość ok, kultura pracy ok. głośność - no cóż, Focus cichy nie jest. Ogólnie silnik godny polecenia. Na pewno lepszy niż VW. W razie czego, gdyby trzeba było kupić silnik na wymianę, dostępność jest ogromna. To duży plus, bo można śmiało kupić samochód z tym silnikiem nawet z dużym przebiegiem.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2010/190000
Łukasz 18.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Mam auto od kilku miesięcy kupione od znajomego co miał je od nowości. Auto świetnie się prowadzi, super trzyma się drogi, po chipie na 120KM nawet powiem że da się szybciej jeździć. Autko tanie w utrzymaniu, ładnie wyglądające, dające dużo radości z jazdy.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Silnik, spalanie, zawieszenie, komfort jazdy
Wady:Na razie nie stwierdziłem
Rocznik / Przebieg:Focus MK2 FL Kombi / 2010 / 203000
krystian 24.09.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: w opisie jest błąd bo po 2006 roku ma koło 2 masowe ale polecam moje wytrzymało prawie 200000
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:niske koszty utrzymania
Wady:nie stwierdziłem
Rocznik / Przebieg:focus mk2 2007 rok
Arek 24.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Tanie w utrzymaniu i przy wlasciwej eksploatacji prawie niezniszczalny. Mam pewne "ale" do komfortu jazdy jednak w tej klasie tak juz jest. Dobrze trzyma sie drogi, mozna regolowac czulosc ukladu kierowniczego. Jedyny minus to spalanie przy predkosciach 140-150 na autostradzie z ladnej sredniej OK.4 l/100 wbija na 7 I wiecej... ;( no silniczek nie wyrabia, taki urok
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.3l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.6l/100km

Zalety:Tanie oryginalne czesci, male spalanie (ale do OK 110km/h) potem masakra
Wady:Na dluzsze trasy niewygodne siedzenia, spalanie na autostradzie ok 7-8 l/100
Rocznik / Przebieg:Kombi/2009/186500
Michal 12.06.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Bardzo fajne autko.Ładne,proste ,tanie w utrzymaniu części jak i samo spalanie w mieście srednio to 5.5 L ON.Bardzo pakowne.jedyny minus to slabe wygłuszenie i plastik,ale czegóż oczekiwać za ta cenę.Polecam!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Niskie spalanie,bezawaryjny.
Wady:słabe wygłuszenie
Rocznik / Przebieg:Focus Mk2 2006 90km
Mariusz 10.05.2017
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Foka z roku 2007 posiadam od 2012, przejechałem 140.000. Łączny przebieg 260.000. Silnik ciągle spocony bezskuteczna walka. Uszczelnienie wtryskiwaczy robione 2x, regeneracja maglownicy, wymiana amortyzatorów, końcówki drążków. Silnik, sprzęgło, turbinka bez zastrzeżeń.Zaletą jest silnik z grupy PSA można kupić tanie części od Citroena lub Volvo. Na autostradzie 130-140 km/h pali więcej niż po mieście.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Dobre zawieszenie, niezawodny silnik,
Wady:silnik mokry, drogie części sygnowane znaczkiem forda, potwierdzam kierownica wyciera się
Rocznik / Przebieg:MK2/2007/260000
Romek 04.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Mam Focusa od 6 miesięcy mało żwawy ale fajnie się prowadzi wymieniłem tarcze i klocki jest ok polecam tani w utrzymaniu
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.4l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:
<<<123>>>