alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)Wyświetleń: 33938

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna203
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7,2
Spalanie - trasa [l/100km]4,6
Spalanie - średnie [l/100km]5,6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.6

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
1.6 TDCi9021512,94,5

26.05.2015WojtekTak

Focus mk3 silnik 2.0 TDCI 136 KM Rocznik 2008 z przebiegiem 187000 km Dobre dynamiczne auto,przyjemność jazdy w trasie. Następny jaki kupię to też Ford,albo Focus od 2011r. albo Mondeo od 2010r. Pożyjemy ,zobaczymy...


22.06.2016JacekTak

Dosyć mocny diesel, nieco ospały na jałowym biegu, trzeba dać mu chwilę na rozkręcenie przy ruszaniu. Pracuje bezproblemowo. Spalanie od 4,8 przy 90km/h do 7,2 przy 140km/h. W mieście podobnie jak na autostradzie. Dosyć odczuwalna turbodziura. Ale ogólnie silnik daje radę.


10.05.2015teoTak

Focus mk2 , silnik 2,0 tdci 136KM posiadam pojazd od 2007 roku od nowości zrobilem nim 463 000 km jedyny problem który wystapil to wymiana dwumasy po 300tys. oczywiscie poleciały jakies łozyska w kole, wtryski nie ruszone oryginalne amortyzatory. auto jezdzone w trasach. Sredni roczny przebieg 60 tys.Polecam ten silnik nastepny także bedzie ford


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 50
Średnia (głosów 11):
(7.86)
Trwałość silnika
 8.27/10
Niezawodność auta
 8.09/10
Spalanie ON
 8.09/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

110

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 99

Opinie użytkowników

focus kombi mk-2 po lift 01.01.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jeżdżę tym autem już osiem lat najeździłem już prawie 400 tys, po za tym ze producent kłamie ze auto wyciąga tylko 203 km/h bo mi brakło zegara, mankamentem jest sprzęgło 200 tys, musiałem je wymienić nie dlatego ze się zaczęło ślizgać tylko dlatego ze wysprzeglik zaczął przepuszczać i wyciekał płyn."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:wysoka kultura pracy dynamika trwałość jednostki napędowej auto nie wymaga z byt duzo napraw np. zawieszenie zarówno przód jak i tył mam oryginalny zawyjatkiem łączników stabilizatora bo to nie przeżyło
Wady:jak go kupiłem to wszystkie części oryginalne drogie na dzień dzisiejszy są już dostępne zamienniki w niskich cenach
2008 400tyś.
Radek 09.11.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dynamiczny silnik, mimo większej wagi wersji CC. Niskie zużycie ON."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Dynamika, spalanie, kultura pracy.
Wady:Wymaga mocnego akumulatora, na słabym nawet kręci, ale nie odpali.
Focus MK2 CC
Karol 20.02.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Samochod warty polecenia ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Mk2 2008
Jurek 17.02.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Kupiłem auto sprowadzone z Francji z przebiegiem 84 tys. a sprzedałem z przeb. 220 tys.Oprócz pompy sprzęgła i usterki DPFu (wycięcie) wszystko OK. Silnik jest dynamiczny i średnio palił 6.5 litra. Była to wersja Titanium. Bardzo dobre właściwości jezdne. Trochę żałuję,że go sprzedałem, serwis Forda we Wrocławiu raczej zawodzi."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Bogate wyposażenie, dynamiczny i trwały silnik, świetne właściwości jezdne.Trwała perłowa, powłoka lakiernicza.
Wady:Plasikowa pompa sprzęgła, DPF
Focus /2008/ 220000
Adam 17.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dobre i wytrzymałe auto. Polecam. Teraz szukam MK3 z tym samym silnikiem."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:
Wady:
FF2008FL 170000
<<<123>>>