alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)Wyświetleń: 32508

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna203
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7,2
Spalanie - trasa [l/100km]4,6
Spalanie - średnie [l/100km]5,6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.6

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
1.6 TDCi9021512,94,5

17.06.2013JanuszTak

Silnik 2.0 HDI(TDCI) o pojemności 1997 cm3 to konstrukcja wyłącznie francuska. Pierwsze samochody z tym silnikiem to Peugeoty. Został wprowadzony do oferty grupy PSA( Peugeot, Citroen) w 1998 r. Firma Ford dopiero za kilka lat po premierze tego silnika zaczęła je montować w swoich samochodach. Bardzo nieudane fordoskie silniki 2.0 TDCI o pojemności 1998 cm3 sprawiły, że Ford nawiązał współpracę z grupą PSA(Peugeot, Citroen) i zaczął montować francuskie motory 2.0 HDI dając jedynie swój znaczek TDCI.


10.12.2013Rysiek Tak

Bzdury jakieś gościu piszesz , mam Mondeo 2009 rok od nowości z tym silnikiem przejechane 156 tyś jazda mieszana większość po mieście i do tego mam DPF i nic .Na trasie świetne walory jezdne ,cichy dynamiczny bardzo elastyczny i spalanie na poziomie 6L przy prędkościach 140-160km/H. Nie miałem żadnych kompletnie żadnych awarii ,regularnie wymieniam olej filtry ,przede wszystkim co 30 tyś zmieniam filtr paliwa ,nie żyłuję auta a uwierz mi jest czym . Jeszcze nie słyszałem nic złego o tym aucie no chyba że ma przejechane 400 tyś km i po 5 dzwonach .Nie słuchajcie głupot jest to jedn z lepszych diesli na rynku ,dodatkowo jest wkładany do różnych modeli i marek aut .Jak by był awaryjny to by go dawno wycofali tak jak to miało miejsce z silnikiem 1.9 dCi w Reno.


05.12.2013rrNie

Miałem TDCI 2,0 PSA i szybko sprzedałem i nie polecam , komentarze pozytywne chyba od serwisu a jak ktos przejechal na tym silinku ledwo 10000km to niech sie nie wypowiada bo nie ma racji. Każdy silnik tego wynalazku boryka się z wtryskami , pompą paliwa która zawala i uśmierca wtryski , padającą zaawansowaną turbiną i g...nianym EGR-em. Jak ktoś się nie zgadza ze mną to pogadamy za jakiś czas jak na liczniku będzie więcej km ale wtedy będzie już za późno. Pozdrawiam fanatyków tego wynalazku. Ja mam już problem z głowy i nie kupie nigdy w życiu pojazdów na "f"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 47
Średnia (głosów 11):
(7.86)
Trwałość silnika
 8.27/10
Niezawodność auta
 8.09/10
Spalanie ON
 8.09/10
Koszty utrzymania
 7/10

Głosy według opinii:

110

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 98

Opinie użytkowników

focus kombi mk-2 po lift 01.01.2019
Średnia:
(0.00)
Tak
"Jeżdżę tym autem już osiem lat najeździłem już prawie 400 tys, po za tym ze producent kłamie ze auto wyciąga tylko 203 km/h bo mi brakło zegara, mankamentem jest sprzęgło 200 tys, musiałem je wymienić nie dlatego ze się zaczęło ślizgać tylko dlatego ze wysprzeglik zaczął przepuszczać i wyciekał płyn."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:wysoka kultura pracy dynamika trwałość jednostki napędowej auto nie wymaga z byt duzo napraw np. zawieszenie zarówno przód jak i tył mam oryginalny zawyjatkiem łączników stabilizatora bo to nie przeżyło
Wady:jak go kupiłem to wszystkie części oryginalne drogie na dzień dzisiejszy są już dostępne zamienniki w niskich cenach
2008 400tyś.
Radek 09.11.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dynamiczny silnik, mimo większej wagi wersji CC. Niskie zużycie ON."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Dynamika, spalanie, kultura pracy.
Wady:Wymaga mocnego akumulatora, na słabym nawet kręci, ale nie odpali.
Focus MK2 CC
Karol 20.02.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Samochod warty polecenia ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Mk2 2008
Jurek 17.02.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Kupiłem auto sprowadzone z Francji z przebiegiem 84 tys. a sprzedałem z przeb. 220 tys.Oprócz pompy sprzęgła i usterki DPFu (wycięcie) wszystko OK. Silnik jest dynamiczny i średnio palił 6.5 litra. Była to wersja Titanium. Bardzo dobre właściwości jezdne. Trochę żałuję,że go sprzedałem, serwis Forda we Wrocławiu raczej zawodzi."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Bogate wyposażenie, dynamiczny i trwały silnik, świetne właściwości jezdne.Trwała perłowa, powłoka lakiernicza.
Wady:Plasikowa pompa sprzęgła, DPF
Focus /2008/ 220000
Adam 17.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dobre i wytrzymałe auto. Polecam. Teraz szukam MK3 z tym samym silnikiem."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:
Wady:
FF2008FL 170000
<<<123>>>