alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)Wyświetleń: 31207

Ford Focus Mk2 2.0 TDCi (136KM)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]136
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna203
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7,2
Spalanie - trasa [l/100km]4,6
Spalanie - średnie [l/100km]5,6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.4

Trasa: 5.6

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi10924010,94,5
1.8 TDCi11528010,95,3
1.6 TDCi9021512,94,5

10.12.2013Rysiek Tak

Bzdury jakieś gościu piszesz , mam Mondeo 2009 rok od nowości z tym silnikiem przejechane 156 tyś jazda mieszana większość po mieście i do tego mam DPF i nic .Na trasie świetne walory jezdne ,cichy dynamiczny bardzo elastyczny i spalanie na poziomie 6L przy prędkościach 140-160km/H. Nie miałem żadnych kompletnie żadnych awarii ,regularnie wymieniam olej filtry ,przede wszystkim co 30 tyś zmieniam filtr paliwa ,nie żyłuję auta a uwierz mi jest czym . Jeszcze nie słyszałem nic złego o tym aucie no chyba że ma przejechane 400 tyś km i po 5 dzwonach .Nie słuchajcie głupot jest to jedn z lepszych diesli na rynku ,dodatkowo jest wkładany do różnych modeli i marek aut .Jak by był awaryjny to by go dawno wycofali tak jak to miało miejsce z silnikiem 1.9 dCi w Reno.


22.12.2014JJTak

Silnik niezawodny i bardzo ekonomiczny. Kupiłem samochód z przebiegiem 140tys. i do chwili obecnej przejechałem kolejne 140 tys.. Do tej pory nie było poważnych awarii poza zaworem EGR. Koło dwumasowe do dzisiaj bez problemowe.


10.03.2015GrzegorzTak

Focus mk2 136KM, 170tys. Znakomita jednostka. Elastyczność, dynamika i ekonomia. Po drodze padł w sumie tylko EGR i uszczelka pod wtryskiwaczem. Poza tym żadnych problemów.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 44
Średnia (głosów 10):
(8.65)
Trwałość silnika
 9.1/10
Niezawodność auta
 8.9/10
Spalanie ON
 8.9/10
Koszty utrzymania
 7.7/10

Głosy według opinii:

100

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 95

Opinie użytkowników

Radek 09.11.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Bardzo dynamiczny silnik, mimo większej wagi wersji CC. Niskie zużycie ON."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:Dynamika, spalanie, kultura pracy.
Wady:Wymaga mocnego akumulatora, na słabym nawet kręci, ale nie odpali.
Focus MK2 CC
Karol 20.02.2018
Średnia:
(9.25)
Tak
"Samochod warty polecenia ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:
Wady:
Mk2 2008
Jurek 17.02.2018
Średnia:
(8.75)
Tak
"Kupiłem auto sprowadzone z Francji z przebiegiem 84 tys. a sprzedałem z przeb. 220 tys.Oprócz pompy sprzęgła i usterki DPFu (wycięcie) wszystko OK. Silnik jest dynamiczny i średnio palił 6.5 litra. Była to wersja Titanium. Bardzo dobre właściwości jezdne. Trochę żałuję,że go sprzedałem, serwis Forda we Wrocławiu raczej zawodzi."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Bogate wyposażenie, dynamiczny i trwały silnik, świetne właściwości jezdne.Trwała perłowa, powłoka lakiernicza.
Wady:Plasikowa pompa sprzęgła, DPF
Focus /2008/ 220000
Adam 17.01.2018
Średnia:
(9.00)
Tak
"Dobre i wytrzymałe auto. Polecam. Teraz szukam MK3 z tym samym silnikiem."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:
Wady:
FF2008FL 170000
andrzej 31.05.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Kupiłem auto w 2012 z niemiec po 4 latach lizingu z firmy sam bylem po niego w Niemczech kupiony u tureckiego handlarza nie spotkałem helmutka co sprzedaje i jeszcze płacze przy tym. Miał ok 140tys wymieniam olej co ok . 10 - 12 tys właśnie mnie czeka 3 wymiana czyli ma teraz 162 tys i naprawdę nie mogę się do niczego przyczepić oprócz korozji drobnej, jedyna awaria to klima która została usunięta za 200pln włącznie z sprawdzeniem szczelności i dobicia paru gramów gazu a i jedna piasta tylnego koła troszku "zegotala "więc wymieniłem dwie i spokój. Odpukać na razie jest dobrze ,nie sprawdzam spalania więc wpisałem średnie a auto więcej jeździ po mieście, ale pamiętam w tamtym roku na trasie Węgry -Polska to było coś koło 5,5 a 6 z kawalkiem "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:bardzo dynamiczny silnik mała awaryjność
Wady:korozja,
2008 2,0tdci
<<<12>>>