alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 66047

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.2

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDI751751685.1
1.8 TDCI100-1805.4

31.03.2017PiotrTak

Sprawdzają się informacje ze strony - to dobry silnik, ale wycieki to prawda i prawdopodobnie pompa wtryskowa będzie do regeneracji :( poza tym to bardzo dobry silnik


18.11.2013JerzyTak

Dobra jednostka napędowa ,tym silnikiem zrobiłem osobiście ponad 120tyś /km wcześniejszy właściciel zrobił 143 tyś wszystkie przeglądy były w Aso .Ja osobiscie wymieniłem już dwa razy rozrząd przy zakupie i 20 tys temu koszt 550 zł ,kupiłem alternator 350 zł ,wymieniłem paski ,filtry i olej wymieniam co 15 tyś ,ostatnio świece żarowe 160 zł komplet . Oczywiście tarcze ,amortyzatory ,wydech .To wszystko obecnie przebieg 265 tyś nigdy nie miałem żadnej awarii ,co jeszcze nie mam żadnych wycieków ,o auto dbam a ono mi się od wdzięcz bezawaryjnością .Spalanie miasto 6-7 L trasa 5 L .bardzo dobry silnik dość dynamiczny ale przede wszystkim bezawaryjny .


01.03.2015MarcinTak

Moja foczka ma na liczniku rzekomo 325tys a jeżdżę nią prawie 8 lat jak kupiłem w niemczech mała 185 jedyne co w niej padło to skrzynia przy przebiegu 310tyś tylko dalej lać paliwo i śmigać tania wymiana paska i rolki 210zł co 50tyś.Najlepszy silnik ale nie zachwalajmy :)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 220
Średnia (głosów 23):
(9.04)
Trwałość silnika
 9.43/10
Niezawodność auta
 8.78/10
Spalanie ON
 8.96/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

230

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 554

Opinie użytkowników

Mateusz 18.06.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Witam Miałem focusa w kombi i uważam, że jest to pojazd całkiem wygodny. Duży bagażnik, dobrze wyciszone wnętrze to atuty focusa. Jednak nie obyło się bez wad. W moim egzemplarzu padła pompa (bosh) oraz urwały się linki od skrzyni biegów. Ponad to wadami focusa jest niskie zawieszenie, małą moc tego silnika w kombi oraz rdza. Jednak silnik jest trwały a pojazd bardzo wygodny. Polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:dużo miejsca w środku, duży bagażnik
Wady:pompy boshowskie, moc w kombi, rdza
focus mk1/1999/20000+
Piotr 28.12.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam Focusa 2000 r. kombi. Wymiana tylnego zawieszenia (amortyzatory + komplet wahaczy) wyniósł mnie 1500 zł, ale po tej wymianie auto jeździ jak nowe. Wymieniałem też rozrząd - na plus jest to, że nie ma konieczności tak częstej wymiany pompy wody. Z awarii miałem też zaciskające się hamulce (tłoczek był już bardzo wyeksploatowany), awaria alternatora - kapało na niego paliwo - trzeba było uszczelnić, a alternator do wymiany. Korozja to największy minus tego samochodu, tylna klapa jest całkowicie skorodowana (brak odpływu wody z tylnego zderzaka), tak samo progi i drzwi. Na plus duża dynamika, 170km/h na autostradzie i czułem że to nie jest max jego możliwości. Wygoda jazdy dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu jest duża, nic dziwnego, że Jeremmy Clarkson ma Focusa MK1 w swoim garażu. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:dynamika, trawłość silnika TDDI
Wady:korozja, kosztowne wymiany zawieszenia
Focus MK1 330000 km
Mariusz 27.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajna jednostka napedowa, w moim przypadku Hatbback 3D 90 KM wystarcza"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Tanie części, tani w utrzymaniu, bezawaryjny
Wady:Tylne zawieszenie jak sie zepsuje to już robi się drogo
Focus MK1 1999
Jacek 12.08.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"Zaciekawiło mnie spalanie. W moim Focusie mk1 (kombi), 1.8 Tddi, raczej ani razu nie zszedłem poniżej 6 l/100km. Natomiast przy spokojnej jeździe i w mieście i w trasie nie przekroczyłem 7l/100km. Powyżej 140 km/h spalanie wzrasta lawinowo. Silnik niezawodny, trzymanie się drogi jak na kombiaka idealne, prowadzi się super. Rocznik 2000 - oznaki korozji na tylnej klapie w okolicach tablicy rejestracyjnej. Poza wymianami standardowych elementów jak filtry, oleje, rozrząd byłem zmuszony wymieniać rozrusznik i regenerować alternator. Problematyczne wydaje się być działanie wentylacji, a w zasadzie parowanie tylnych szyb dość częste w zimie przy ogrzewaniu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:1 - Silnik. 2 - Silnik. 3 - Silnik. 4 - Dobrze się prowadzi. 5 - Stosunkowo tani do komfortu.
Wady:1 - Elektryka. 2 - Rdza. 3 - Wentylacja.
Mk1 Ghia -1.8 Tddi/2000/239450
Adam 14.07.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super auto było długo tym rodzinnym kombi, bez żadnych awarii do 2011 (sterownik p. Wtryskowej 250 zl...). Turbina regeneracja przy 290 tys). Wywiozlem nim z 15 tom gruzu a zawieszenie ani drgnie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niezawodny, kupiłem przy 80 tyś teraz ma 330 tys i pali na dotyk
Wady:Sterownik pompy w tryskowej wymieniłem 3 razy i raz regeneracja pompy
1.8 TDDI