alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 51391

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDI751751685.1
1.8 TDCI100-1805.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.2

Średnie: 5.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 22):
(9.08)
Trwałość silnika
 9.45/10
Niezawodność auta
 8.82/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9.05/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 510

Głosy według opinii:

220

Opinie użytkowników

Piotr 28.12.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam Focusa 2000 r. kombi. Wymiana tylnego zawieszenia (amortyzatory + komplet wahaczy) wyniósł mnie 1500 zł, ale po tej wymianie auto jeździ jak nowe. Wymieniałem też rozrząd - na plus jest to, że nie ma konieczności tak częstej wymiany pompy wody. Z awarii miałem też zaciskające się hamulce (tłoczek był już bardzo wyeksploatowany), awaria alternatora - kapało na niego paliwo - trzeba było uszczelnić, a alternator do wymiany. Korozja to największy minus tego samochodu, tylna klapa jest całkowicie skorodowana (brak odpływu wody z tylnego zderzaka), tak samo progi i drzwi. Na plus duża dynamika, 170km/h na autostradzie i czułem że to nie jest max jego możliwości. Wygoda jazdy dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu jest duża, nic dziwnego, że Jeremmy Clarkson ma Focusa MK1 w swoim garażu. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:dynamika, trawłość silnika TDDI
Wady:korozja, kosztowne wymiany zawieszenia
Focus MK1 330000 km
Mariusz 27.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajna jednostka napedowa, w moim przypadku Hatbback 3D 90 KM wystarcza"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Tanie części, tani w utrzymaniu, bezawaryjny
Wady:Tylne zawieszenie jak sie zepsuje to już robi się drogo
Focus MK1 1999
Jacek 12.08.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"Zaciekawiło mnie spalanie. W moim Focusie mk1 (kombi), 1.8 Tddi, raczej ani razu nie zszedłem poniżej 6 l/100km. Natomiast przy spokojnej jeździe i w mieście i w trasie nie przekroczyłem 7l/100km. Powyżej 140 km/h spalanie wzrasta lawinowo. Silnik niezawodny, trzymanie się drogi jak na kombiaka idealne, prowadzi się super. Rocznik 2000 - oznaki korozji na tylnej klapie w okolicach tablicy rejestracyjnej. Poza wymianami standardowych elementów jak filtry, oleje, rozrząd byłem zmuszony wymieniać rozrusznik i regenerować alternator. Problematyczne wydaje się być działanie wentylacji, a w zasadzie parowanie tylnych szyb dość częste w zimie przy ogrzewaniu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:1 - Silnik. 2 - Silnik. 3 - Silnik. 4 - Dobrze się prowadzi. 5 - Stosunkowo tani do komfortu.
Wady:1 - Elektryka. 2 - Rdza. 3 - Wentylacja.
Mk1 Ghia -1.8 Tddi/2000/239450
Adam 14.07.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super auto było długo tym rodzinnym kombi, bez żadnych awarii do 2011 (sterownik p. Wtryskowej 250 zl...). Turbina regeneracja przy 290 tys). Wywiozlem nim z 15 tom gruzu a zawieszenie ani drgnie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niezawodny, kupiłem przy 80 tyś teraz ma 330 tys i pali na dotyk
Wady:Sterownik pompy w tryskowej wymieniłem 3 razy i raz regeneracja pompy
1.8 TDDI
Przemek 13.06.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko użytkuję juz jakiś czas i na silnik nie mogę narzekać. Przejechałem nim 40 000 km i jak do tej pory wszystko chodzi bez zarzutu. Wymieniam tylko oleje i filtry i leję. Spalanie w zimie 6,2 l w jeździe mieszanej a w lecie 5,7 l. Jedyna wadą to gnicie strasznie progów, drzwi i nadkoli. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Trwały i bezawaryjny silnik
Wady:Rdza
Focus mk1/2001/270000
Hubert 11.01.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moje auto ma przejechane 240tyś. Mało awaryjny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Tanie części. Wysoki komfort :D
Wady:Rdza
Dominik 12.10.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Bardzo dobre autko , niskie koszty eksploatacji i niskie spalanie. W moim egzemplarzu brak oznak korozji choć ma już 15 lat i 326 tys km. jedynym problemem jak na razie był alternator i pedał gazu ( wytarte ścieżki węglowe). Ostatnio wracałem z Niemiec do Polski 2 osoby i dobrze załadowany średnie spalanie przy 120-130km/h wyniosło 5,4. Minusem będzie głośna praca silnika, poza tym autko godne polecenia."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Mało awaryjny,dobrze sie prowadzi,tanie częsci,oszczędny.
Wady:Głośna praca
kombi mk1/ 2000r/326000 tys
Robert 30.07.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto, tanie w eksploatacji wygodne, silnik jeśli ktoś nie zaniedbał wymiany oleju nie do zajechania :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:wygodne ,dobrze sie prowadzi ,tanie częsci ,dużo zamiennikow ,prosta budowa, dlaej ładnie wygląda szczególnie w sedanie :)
Wady:korozja tylnego zawieszenia i czasem progi ale jak odpowiednio szybko sie sie to zrobi to jest super
focus mk1 /sedan 2000 rok przebieg 271000
krystian 28.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"aytko godne polecenia moje ma 333000 i nadal lata jak nowe bez utraty mocy czy konfortu polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:tania eplatacja
Wady:korozja tylnej klapy
kombi/2000/332000
Michał 27.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Dziś sprzedałem... :-( Oczywiście żona się popłakała. Autko jest na prawdę niezawodne. Oczywiście trzeba o nie dbać a odwdzięczy się. Jeśli chodzi o wady to najgorsze problemy są ze rdzą. No i z modułem komfortu (przestało mi działać otwieranie z pilota no i otwieranie wszystkich drzwi po przekręceniu kluczyka. Oczywiście jak jest ciepło lub gdy auto się rozgrzeje to nie ma problemu). Tylko to co na temat wad. Jeśli chodzi o prowadzenie, wygodę i sam silnik... brak zastrzeżeń. Polecam to auto z silnikiem 1.8 TDDI. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Silnik, komfort jazdy
Wady:rdza, moduł komfortu (otwieranie drzwi z pilota- nie działa, z kluczyka- jak jest zimno)
MK1, 1.8. TDDI 90 KM, 230290 km
<<<123>>>

Kod antyspamowy
Odśwież

21.05.2014JerzyTak

Najbezpieczniejszy diesle bez zbednych udziwnień,silnik ma najechane już 280 tys i śmiga jak nowy.Ważne jest to że każdy mechanik sobie z nim poradzi,trzeba dbać o świece żarowe i akumlator a w zimie nie będzie problemów,następną ważna kwestią jest filtr paliwa koszt 150zł często przedostają się syfy i zaczyna się szarpanie.Naprawdę silnik dobrze się sprawuje, mało pali i i nie przysparza problemów .


19.08.2014TomekTak

Jeżdżę autem od 4 lat. Wymieniłem ostatnio rozrząd i wymieniam oleje i filtry. Przez ten czas wymieniłem tylko pedał gazu (podobno typowa usterka) i regenerowałem rozrusznik. Wymieniłem też klocki i tarcze. Auta zawsze odpaliło i nigdy mnie nie zawiodło. Super trzyma się drogi. Bardzo polecam... Kolejne auto też focus...


13.10.2015DominikTak

Mam fokusa z 2000r i ma już nakrecone 326 tys km i jak narazie trzyma sie ok , śmigam nim non stop do Niemiec i nie miałem z nim większych problemów. Mam nadzieje że jeszcze posłuży mi jakis czas. Autko tanie oszczedne , troche głosne ale godne polecenia.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 193

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.