alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 69496

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDI751751685.1
1.8 TDCI100-1805.4

21.05.2014JerzyTak

Najbezpieczniejszy diesle bez zbednych udziwnień,silnik ma najechane już 280 tys i śmiga jak nowy.Ważne jest to że każdy mechanik sobie z nim poradzi,trzeba dbać o świece żarowe i akumlator a w zimie nie będzie problemów,następną ważna kwestią jest filtr paliwa koszt 150zł często przedostają się syfy i zaczyna się szarpanie.Naprawdę silnik dobrze się sprawuje, mało pali i i nie przysparza problemów .


19.04.2015krzysiekTak

Witam kupiłem fokusa z roku 2001 z silnikiem 1,8 tddi chodzi super tylko mam pare pytań na co mam uwazać ! musze wymienic olej ale nie bierze bo bym zauwazył .


29.09.2013JanuszTak

Użytkuje Focusa z tym silnikiem od 4 lat po za wymianą rozrządu nie miałem z tą jednostka napędową żadnych problemów , wręcz powiem że jestem pod wrażeniem jego bezawaryjności ,co dotyczy się silnika oraz jego osprzętu .Jednostka elastyczna bardzo oszczędna w eksploatacji.spalanie bardzo niskie trasa 4,5-5 L miasto Max 6.5 L .Obecny przebieg 22000 tyś


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 224
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 556

Opinie użytkowników

Sylwek 24.06.2018
Średnia:
(9.75)
Tak
"Witam mam Forda Focusa kombi 1.8 TDDI z 2004 roku , przebieg obecny 233200 i nic w nim się nie dzieje .Regularnie wymieniam filtry olej co 15 tyś .Od momentu kupna wymieniony zastał rozrząd jak miał 170000 .jak zalecał serwis ,jedyna awaria to padła pompa wtryskowa.A do tej pory nic się nie dzieje. Spalanie mam na trasie to 4.5 litra przy średniej prędkości .Tak po za tym dla bezpieczeństwa wymieniłem z tyłu amortyzatory na gazowe i felgi z 14 na 15 i od razu zmienią się znacznie przyczepność."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Duży bagażnik
Wady:Szybko bierze rdza od spodu
Ford focus mk1 2004
Mateusz 18.06.2017
Średnia:
(8.25)
Tak
"Witam Miałem focusa w kombi i uważam, że jest to pojazd całkiem wygodny. Duży bagażnik, dobrze wyciszone wnętrze to atuty focusa. Jednak nie obyło się bez wad. W moim egzemplarzu padła pompa (bosh) oraz urwały się linki od skrzyni biegów. Ponad to wadami focusa jest niskie zawieszenie, małą moc tego silnika w kombi oraz rdza. Jednak silnik jest trwały a pojazd bardzo wygodny. Polecam"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:dużo miejsca w środku, duży bagażnik
Wady:pompy boshowskie, moc w kombi, rdza
focus mk1/1999/20000+
Piotr 28.12.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Posiadam Focusa 2000 r. kombi. Wymiana tylnego zawieszenia (amortyzatory + komplet wahaczy) wyniósł mnie 1500 zł, ale po tej wymianie auto jeździ jak nowe. Wymieniałem też rozrząd - na plus jest to, że nie ma konieczności tak częstej wymiany pompy wody. Z awarii miałem też zaciskające się hamulce (tłoczek był już bardzo wyeksploatowany), awaria alternatora - kapało na niego paliwo - trzeba było uszczelnić, a alternator do wymiany. Korozja to największy minus tego samochodu, tylna klapa jest całkowicie skorodowana (brak odpływu wody z tylnego zderzaka), tak samo progi i drzwi. Na plus duża dynamika, 170km/h na autostradzie i czułem że to nie jest max jego możliwości. Wygoda jazdy dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu jest duża, nic dziwnego, że Jeremmy Clarkson ma Focusa MK1 w swoim garażu. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:dynamika, trawłość silnika TDDI
Wady:korozja, kosztowne wymiany zawieszenia
Focus MK1 330000 km
Mariusz 27.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo fajna jednostka napedowa, w moim przypadku Hatbback 3D 90 KM wystarcza"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.3l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:Tanie części, tani w utrzymaniu, bezawaryjny
Wady:Tylne zawieszenie jak sie zepsuje to już robi się drogo
Focus MK1 1999
Jacek 12.08.2016
Średnia:
(8.75)
Tak
"Zaciekawiło mnie spalanie. W moim Focusie mk1 (kombi), 1.8 Tddi, raczej ani razu nie zszedłem poniżej 6 l/100km. Natomiast przy spokojnej jeździe i w mieście i w trasie nie przekroczyłem 7l/100km. Powyżej 140 km/h spalanie wzrasta lawinowo. Silnik niezawodny, trzymanie się drogi jak na kombiaka idealne, prowadzi się super. Rocznik 2000 - oznaki korozji na tylnej klapie w okolicach tablicy rejestracyjnej. Poza wymianami standardowych elementów jak filtry, oleje, rozrząd byłem zmuszony wymieniać rozrusznik i regenerować alternator. Problematyczne wydaje się być działanie wentylacji, a w zasadzie parowanie tylnych szyb dość częste w zimie przy ogrzewaniu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:1 - Silnik. 2 - Silnik. 3 - Silnik. 4 - Dobrze się prowadzi. 5 - Stosunkowo tani do komfortu.
Wady:1 - Elektryka. 2 - Rdza. 3 - Wentylacja.
Mk1 Ghia -1.8 Tddi/2000/239450