alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)Wyświetleń: 73912

Ford Focus Mk1 1.8 TDDI (90KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna184
Przyspieszenie (0-100km/h)12,4
Spalanie - miasto [l/100km]6,7
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejupo 15.000 km
Wymiana rozrządupo 150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.1

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDCi10024012.15.4
1.8 TDCi11525010.75.4

19.08.2014TomekTak

Jeżdżę autem od 4 lat. Wymieniłem ostatnio rozrząd i wymieniam oleje i filtry. Przez ten czas wymieniłem tylko pedał gazu (podobno typowa usterka) i regenerowałem rozrusznik. Wymieniłem też klocki i tarcze. Auta zawsze odpaliło i nigdy mnie nie zawiodło. Super trzyma się drogi. Bardzo polecam... Kolejne auto też focus...


18.11.2013JerzyTak

Dobra jednostka napędowa ,tym silnikiem zrobiłem osobiście ponad 120tyś /km wcześniejszy właściciel zrobił 143 tyś wszystkie przeglądy były w Aso .Ja osobiscie wymieniłem już dwa razy rozrząd przy zakupie i 20 tys temu koszt 550 zł ,kupiłem alternator 350 zł ,wymieniłem paski ,filtry i olej wymieniam co 15 tyś ,ostatnio świece żarowe 160 zł komplet . Oczywiście tarcze ,amortyzatory ,wydech .To wszystko obecnie przebieg 265 tyś nigdy nie miałem żadnej awarii ,co jeszcze nie mam żadnych wycieków ,o auto dbam a ono mi się od wdzięcz bezawaryjnością .Spalanie miasto 6-7 L trasa 5 L .bardzo dobry silnik dość dynamiczny ale przede wszystkim bezawaryjny .


31.03.2017PiotrTak

Sprawdzają się informacje ze strony - to dobry silnik, ale wycieki to prawda i prawdopodobnie pompa wtryskowa będzie do regeneracji :( poza tym to bardzo dobry silnik


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 226
Średnia (głosów 24):
(9.07)
Trwałość silnika
 9.46/10
Niezawodność auta
 8.83/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

240

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 558

Opinie użytkowników

Adam 14.07.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super auto było długo tym rodzinnym kombi, bez żadnych awarii do 2011 (sterownik p. Wtryskowej 250 zl...). Turbina regeneracja przy 290 tys). Wywiozlem nim z 15 tom gruzu a zawieszenie ani drgnie "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Niezawodny, kupiłem przy 80 tyś teraz ma 330 tys i pali na dotyk
Wady:Sterownik pompy w tryskowej wymieniłem 3 razy i raz regeneracja pompy
1.8 TDDI
Przemek 13.06.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Autko użytkuję juz jakiś czas i na silnik nie mogę narzekać. Przejechałem nim 40 000 km i jak do tej pory wszystko chodzi bez zarzutu. Wymieniam tylko oleje i filtry i leję. Spalanie w zimie 6,2 l w jeździe mieszanej a w lecie 5,7 l. Jedyna wadą to gnicie strasznie progów, drzwi i nadkoli. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Trwały i bezawaryjny silnik
Wady:Rdza
Focus mk1/2001/270000
Hubert 11.01.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Moje auto ma przejechane 240tyś. Mało awaryjny."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Tanie części. Wysoki komfort :D
Wady:Rdza
Dominik 12.10.2015
Średnia:
(8.75)
Tak
"Bardzo dobre autko , niskie koszty eksploatacji i niskie spalanie. W moim egzemplarzu brak oznak korozji choć ma już 15 lat i 326 tys km. jedynym problemem jak na razie był alternator i pedał gazu ( wytarte ścieżki węglowe). Ostatnio wracałem z Niemiec do Polski 2 osoby i dobrze załadowany średnie spalanie przy 120-130km/h wyniosło 5,4. Minusem będzie głośna praca silnika, poza tym autko godne polecenia."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Mało awaryjny,dobrze sie prowadzi,tanie częsci,oszczędny.
Wady:Głośna praca
kombi mk1/ 2000r/326000 tys
Robert 30.07.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"super auto, tanie w eksploatacji wygodne, silnik jeśli ktoś nie zaniedbał wymiany oleju nie do zajechania :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:wygodne ,dobrze sie prowadzi ,tanie częsci ,dużo zamiennikow ,prosta budowa, dlaej ładnie wygląda szczególnie w sedanie :)
Wady:korozja tylnego zawieszenia i czasem progi ale jak odpowiednio szybko sie sie to zrobi to jest super
focus mk1 /sedan 2000 rok przebieg 271000