alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk1 1.8 TDCi (100KM)

Ford Focus Mk1 1.8 TDCi (100KM)Wyświetleń: 22029

Ford Focus Mk1 1.8 TDCi (100KM)

Okres produkcji: 1998-2004

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.6 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo.150.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa/Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.9

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.8 TDDi7517515,15,1
1.8 TDDi9020012,45,4
1.8 TDCi11525010.75.4

06.08.2013ArturTak

Po 300tys koło dwumasowe do wymiany. Po za tym wszystko w porządku.


03.03.2017AndrzejTak

Moc dająca już dużą frajdę z jazdy, natomiast kultura pracy jest niska - szczególnie na niskich obrotach i małych prędkościach. Awaria wtryskiwacza Siemens po 220 tyś km (przebieg oryginalny). Koło dwumasowe pierwsze wytrzymało do 170 tyś ale te aktualne też już zaczyna o sobie dawać znać (hałaśliwa praca i drgania na wolnych obrotach, która ustaje po wciśnięciu sprzęgła) a mam przebieg 230 tyś. Spalanie dość niskie w trasie nawet 5,6 l/100 w cyklu miejskim 6,5 a w warunkach zimowych nawet do 7 l. po 220 tyś km pojawiła się awaria głównego sterownika silnika (umieszczonego za licznikami) jak się okazało "zimne luty", które w nieautoryzowanym serwisie specjalizującym się w fordach "poprawiają" i na razie bez zarzutów.


17.12.2015DarekNie

Po ok 66 000km, w drodze na wczasy, na Słowenii padł mi najpierw jeden a potem drugi wtrysk. Musiałem wymienić na miejscu wszystkie wtryski. Kosmiozny koszt części. Sytuacja bez wyjścia. Zaznaczam, że od nowości były jakieś problemy z wtryskami (odczuwalne szarpanie przy ok. 1850obr/min), ale serwis nigdy nic nie mógł stwierdzić, Samochód kupiony w salonie i regularnie serwisowany.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 3):
(5.83)
Trwałość silnika
 5.67/10
Niezawodność auta
 6.33/10
Spalanie ON
 6.67/10
Koszty utrzymania
 4.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 35

Opinie użytkowników

Maciej 23.06.2017
Średnia:
(7.75)
Tak
"Silnik z przyjemną kulturą pracy, mimo iż jest to diesel, to dźwięk silnika nie daje sobie tego o sobie poznać. Fakt jest znacznie głośniejszy od benzyny, ale daleko mu np. do 2.0 tdci mondeo, który jest niezwykle hałaśliwy. Nie słuchać rad, pseudo znawców, że jest to jednostka awaryjna. Jeśli tankuje się do niego normalny olej napędowy, a nie smołę chrzczoną wodą, albo innym olejem opałowym, to samochód odwdzięczy się dobrymi osiągami i niską awaryjnością. Warto o niego dbać, bo koszty naprawy są znaczące jak to w dieslu. Polecam focusa z tym silnikiem."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:dobra kultura pracy, niskie spalanie, wystarczająca moc , wytrzymałość
Wady:duże koszty ewentualnego serwisowania, wrażliwość na kiepskiej jakości oleje napędowe
focus mk1 1.8 tdci '02 FL
Zbyszek 26.06.2014
Średnia:
(0.00)
Tak
"Focus 2004r. kombi. Odkupiony od firmy przy 223tys. przebiegu. Mój przebieg roczny to ok. 25tys. Zużyciu uległy następujące części: tarcze hamulcowe, świece żarowe, tłumik, rozrusznik, sprężyny w zawieszeniu (przód), czujnik ciśnienia paliwa. Auto jak na swój przebieg (330tys)sprawuje się dobrze, silnik głośny ale pracuje równo. Po zimie pokazały się odpryski na lakierze i rdza pod progami."
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.1l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:Niski koszt utrzymania, pojemny bagażnik, wysoka jakość wykończenia wnętrza
Wady:Rdza po 10 latach eksploatacji
Ford Focus Mk1 100kM/2004/330 000
Rafał 30.12.2013
Średnia:
(9.75)
Tak
"Forda Focusa Lift 2003r maiłem z tym silnikiem w latach 2007-2009 kupiłem przy przebiegu 90 tys a jak sprzedawałem miałem 140 tys .Nie spotkała mnie żadna przykra niespodzianka ,byłem bardzo pozytywnie zaskoczony tym autem jak również silnikiem .Auto totalnie bezawaryjne ,silnik świetny dynamiczny ,bardzo mało pali ,super wchodzi na obroty ,wadą to jest trochę głośny słychać klekot . Jedyną rzecz jaką robiłem to była wymiana świec żarowych przed zimą koszt 350 zł . Dziś to dostępność części zamiennych na pewno większa i z tego co słyszę to są raczej silnik które dużo mogą przejechać kilometrów .Godny polecenia "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:bezawaryjny, niskie spalanie, dość dzynamiczny
Wady:głosna praca silnika klekot
Focus hatchback Lift 2003r 145 tyś