alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)Wyświetleń: 26785

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna193
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30 Niskopyłowy
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi952301825.1
2.0 TDCi1403202105.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.7

Średnie: 5.9

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 12):
(8.79)
Trwałość silnika
 9.08/10
Niezawodność auta
 9.08/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 146

Głosy według opinii:

93

Opinie użytkowników

Pablo 11.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód kupiony jako czterolatek z przebiegiem 157 000 km. Po 8 miesiącach eksploatacji na 180 000 km wymieniony rozrząd (z pompą wody i kołem pasowym wału korbowego) i jak na razie jeździmy dalej. Samochód cichy, wygodny. Rewelacyjne prowadzenie i układ hamulcowy. Świetnie zestopniowana skrzynia biegów, nawet goniony do oporu po autostradzie nie chce spalić wiele powyżej 7 litrów. Po W-wie, często w korkach wychodzi mu 6,5 do 7 litrów. Jak nie ma warunków do normalnej jazdy, to januszując można nim próbować przejechać 100 km na 4 litrach ON, ale z drugiej strony, jadąc normalnie i tak wyjdzie mu z 5 litrów, więc za te dodatkowe 4,50 zł można "poszaleć". Może i osiągów mu brak, ale wynagradza ekonomią. Mało miejsca z tyłu, za to foremny i spory bagażnik. Bi-ksenony z doświetlaniem zakrętów działają fenomenalnie, dobrej jakości fabryczny zestaw Bluetooth. Trzeba pamiętać, że ten silnik nie lubi chiptuningu, marnych olejów, nieregularnych serwisów i oszczędzania na materiałach eksploatacyjnych. Filtr paliwa warto robić co 40 000 km, należy również pamiętać o oleju w skrzyni, najlepiej wg starej szkoły, co 60 000 km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ekonomia, kultura pracy
Wady:Przeciętne osiągi
Focus Turiner 1,6 TDCi / 2012 / 180 000
genk 03.08.2017
Średnia:
(7.75)
Nie
"Pomimo tego iż bardzo lubię fordy silnik 1.6 115 nadaje się dla emeryta ewentualnie dla kogoś kto delikatnie muska pedał gazu. Auto jest ociężałe praktycznie się nie zbiera ze świateł. W ruchu miejskim czyli od 0 do 80 km/h troche słabo się nim jeździ, coś nie tak z dopasowaniem skrzyni . Sytuacja się poprawia od 80 do 140km/h to jest optymalna prędkość dla tego wozu. Po za tym podstawowa usterka to basen pod kopem zapasowym w bagażniku. Woda tam cieknie skąd i jak chce. Wnętrze na pierwszy rzut oka przytłaczające po miesiącu robi się przytulne. W bagażniku klapki od bocznych schowków otwierają się jak chcą. przebieg mojego auta 217 000 "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wnętrze,
Wady:Silnik , mało miejsca z tyłu.
Focus 2011 1.6 TDCI 115
bart 31.12.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Posiadam wersje trend sport z ładnymi ciemnymi od środka lampami i chromowanymi ramkami przy drzwiach i halogenach co dodaje ładnego wyglądu. Za dopłatą elektrycznie składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże, bluetooth bardzo dobrej jakości oraz czujniki parkowania z wizualizacją. Brakuje mocy w 4 osoby, przy pełnym załadunku. Niskie spalanie (udało mi się zejść do 3,5 litra na trasie jazda około 90km/h). Trzeba pamiętać aby wymieniać filtr paliwa częściej niż przewiduje producent."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, wyciszenie, dobre zawieszenie
Wady:mało miejsca na nogi z tyłu
trend sport 1,6 tdci /2011/ 225tys
Maniek 31.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super autko. Duży bagażnik-w drogę na wakacje zapakowany prowiant na cały tydzień + 4 osoby i trasa 1700km w jedną stronę i spisywał się rewelacyjnie i to przy przebiegu już 280000. Niskie spalanie,wysoka kultura pracy,niezawodność i super prowadzenie :) wszystko czego wymagam od auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Niezawodność, prowadzenie, kultura pracy, spalanie
Wady:Brak
Kombi/2011/280000
Tomasz 15.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Użytkuje ten model od grudnia 2015, zrobione 12.500 tyś km , jestem w pełni zadowolony .Niskie zużycie paliwa, zrywne, nie ma obaw przy wyprzedzaniu, wygodne, pakowne. Ja polecam :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:zrywność, zuzycie paliwa, wygoda, duzy bagażnik, dobre wyposażenie
Wady:cena zakupu
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)
Robert 13.09.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Mam ich kilka, kombi mają większe spalanie o pół litra, w trasie niezastąpiony jest tempomat i elastyczność tego silnika, a spalanie w trasie malutkie dopóki nie lata się powyżej 150 km/h, mi nie udało się przekroczyć 7 l pomimo ciśnięcia około 200 km/h do granic kraju i poza nim :) Silnik bez problemu 200-300 tysi ale delikatny na JANUSZY TIUNINGU I NAPRAW ;) OLEJ I DOBRE PALIWKO, samochód mniej pali i ma wyraźnie większą werwę, dlatego załatwiłem sprzęgło w pierwszym. Bardzo dobre opony świetnie trzymające montowane fabrycznie odpowiednie do pojemności silnika, więc fordy ogólnie świetnie się trzymają drogi. Osobiście polecam w wypożyczalni świetnie się spisują i nie ślę w Polskę lawet z powodu bzdur jak to mam miejsce w przypadku nowych niemieckich G..... Porównywalne japończyki też z choinką na desce dojeżdżają do celu... Polskie paliwo zapycha filtry przewidziane na 60 tysięcy w 40 a nawet krócej :) więcej nie trzeba komentować..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:ZAWIESZENIE, EKONOMIA, SERWIS, JAKOŚĆ WNĘTRZA, Systemy, Oprogramowanie, Wspaniały Tempomat idealnie umiejscowiony,
Wady:Mógłby być tańszy w zakupie, ale niemieckie droższe, a nie lepsze ;)
focus/2014
Wiesław 06.09.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
""Ogólnie autko godne polecenia. Fajna stylistyka wnętrza, oszczędny i dynamiczny silnik. Jedynie do czego mogę się przyczepić to mało miejsca z przodu i z tyłu i bagaznik moglby miec te 500 litrow chociaz. Polecam 115 km wersje, 95 km nie jedzie." "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Dobre wyciszenie, Dynamiczny i Oszczędny, Super Zawieszenie
Wady:Słaba jakość wnętrza, mało miejsca na nogi
Focus Kombi Trend Sport/2013/172000
Tomek 19.07.2016
Średnia:
(5.00)
Nie
"Samochód średniej klasy, podstawowe wersje nie maja nawet podgrzewanych lusterek czy el. szyb tylnych. Do tego jakość wykonania deski średnia, trzeszczy. Po 120 tyś padły wtryski, po 150 tyś wywaliło uszczelkę pod głowicą. I jak tu mówić o super aucie? Pali w mieście ok 8L, w trasie ponad 10-12. Na pełnym zbiorniku robię ok 550 km. Niestety jazda pow 150 km/h robi wir w zbiorniku do tego głośno w środku."
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:12l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Mało, niestety
Wady:wersja kombi strasznie mało miejsca z tyłu, głośny w środku
Ford Focus Kombi 1,6 Tdcim115 km
Dawid 11.02.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Super auto, dynamiczne, dobrze się prowadzi."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:
Wady:
ternd/2013/1.6TdCi 115KM
ADAM 08.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"OGÓLNIE POLECAM Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ SĄ MOCNIEJSZE JEDNOSTKI ALE TA DAJE FRAJDĘ Z JAZDY JEST DYNAMICZNA NIEZAWODNA (250TYS KM) I TO NISKIE SPALANIE POLECAM!!!!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:BARDZO CICHA PRACA SILNIKA, NIEZAWODNOŚĆ
Wady:MOIM SKROMNYM ZDANIEM BRAK
FOCUS/2011/280000
<<<12>>>

Komentarze użytkowników

0 #1 olo 12.01.2016
170tys i zero problemów,wydaj e mi się że pierwsze co będzie do roboty to sprzegło bo zaczyna szarpać.

19.09.2015MirosławTak

Silnik trwały i dość tani w eksploatacji. Rozrząd wymieniony na 168 tys na prośbę serwisu. Dobre osiągi, łatwy start, świetne spalanie. Aktualnie 207 tys km. Od roku 2011 zmieniony DPF na bezobsługowy. Nic się nie dolewa i sam wypala sadzę. Wg fachowców powinien wytrzymać minimum 300-400 tys km. Bardzo trwałe koło dwumasowe i sprzęgło! Polecam z czystym sumieniem.


27.04.2017PrzemekTak

Silnik spisuje się bardzo dobrze, prawie bezawaryjnie (błędy w użytkowaniu o czym później). Trochę mało dynamiczny na 1 biegu - jeśli chcesz się szybko włączyć do ruchu to nie daje tego pożądanego kopa. Na 2,3 i wyższych biegach jest już znacznie lepiej i można być zadowolonym, chociaż jak ktoś jest często w trasie to na gabaryty C-Maxa najlepszy byłby silnik 140KM. Miałem jedną awarię czujnika wysokiego ciśnienia paliwa (nie trzeba wymieniać całej listwy paliwowej jak niektórzy sugerują, wystarczy czujnik - 600zł). Awaria powstała w skutek lania kiepskiej jakości paliwa przez poprzedniego właściciela i niestety uwierzyłem że dopiero co wymienił filtr paliwa. Mechanik: "w filtrze paliwa "śmietana" ". Poza tym polecam przeprowadzanie co jakiś czas czyszczenia wtrysków i komory spalania (raz na rok lub dwa). Szukajcie warsztatu posiadającego maszynę Liqui Molly - Jet Clean Tronic. Koszt - różnie, ja zrobiłem za 250zł. Polecam też jazdę tylko na paliwach premium np Verva z Orlenu. Nie wiele więcej się płaci a silnik odczuwa różnicę (mniejsze koszty w przyszłości).


20.02.2015LutekTak

wbrew pozorom silnik jest dynamiczny i bardzo oszczędny pisze wbrew bo mam go w S-Max a auto jest dosyć duże.Nie ma problemu z wyprzedzaniem i przyspieszeniem które jest na bardzo dobrym poziomie.Na plus niskie spalanie średnio 6L.Brak problemów z silnikiem i turbiną ,kultura pracy na dobrym poziomie


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

olo
12.01.2016
0
170tys i zero problemów,wydaje mi się że pierwsze co będzie do roboty to sprzegło bo zaczyna szarpać.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 96

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.