alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)Wyświetleń: 49052

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna193
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30 Niskopyłowy
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.7

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi9523012.65,1
1.6 TDCi10527011.83.7
2.0 TDCi1403208.95.7

07.02.2017ArturTak

Silnik generealnie spisuje się bardzo dobrze. Również polecam. Co ciekawe mi gościu z serwisu wyczytał w dyspozycjach dla mechaników, że rozrząd w moim modelu powinno się wymieniać przy 180 kkm. Więc może warto to sprawdzic, podając po prostu VIN. Zaletą tego silnika jest też to, że w każdej chwili można go zamienić na 115 KM. Wystarczy zmienić soft. Zastanawiam się czy na to się nie zdecydować.


05.03.2017CapriTak

Od strony mechanicznej nic niepokojącego nie dzieje się (za mały przebieg). Kultura pracy sinika na b. średnim poziomie. Wytwarza sporo drgań na biegu jałowym, ale i także przy niższych prędkościach obrotowych w czasie jazdy. Drgania są przenoszone na nadwozie, ale to już raczej kwestia zawieszenia silnika, twardości poduszek itp. (więc dalej nie opisuję, w Peugeotach/Cytrynach jakoś wyszło to znacznie lepiej). Zdecydowanie za słaby do Focusa. Do "pyrkania" po mieście (bez większego obciążenia) jeszcze "jakoś to ujdzie". W trasie jest kiepsko, redukowanie itp. za wiele nie pomaga (jest to konieczne, bowiem na wyższych biegach jest prawdziwy dramat), absolutnie brak jakiejkolwiek rezerwy aby docisnąć (mimo redukcji). Trzeba się "napędzić" aby np. wyprzedzić "tira". Na autostradzie można bez problemu jechać 170 km/h, ale jeśli trzeba zwolnić i ponownie rozpędzić się, to oczywiście zamula. Tak jak już ktoś wspomniał, można bez problemu przeprogramować na wersję 115KM ( oryg. soft Forda). Poza poprawą osiągów, ponoć też znacznie zmniejszają się drgania. Wcześniej sporo jeździłem dziś już leciwą dwulitrową, szesnastozaworową benzyną (132KM, prosty wtrysk, przepustnica na linkę itp., P 406). Mam jeszcze tego Peugeota (też ma wielowahacz z tyłu) i zawsze po przesiadce z Focusa stwierdzam jak b. mułowaty jest Focus, a przecież te 2.0 w 406 to nie jest jakaś niebywała rakieta :) Mimo wszystko polecam tego diesel-ka, jak komuś pasuje te cherlawe 95KM, to jego sprawa. Plusem jest możliwa, wspomniana zmiana na 115KM. Jeszcze na koniec, nie wiem jak niektórym udaje się zejść ze spalaniem poniżej 6l ;-)


27.04.2017PrzemekTak

Silnik spisuje się bardzo dobrze, prawie bezawaryjnie (błędy w użytkowaniu o czym później). Trochę mało dynamiczny na 1 biegu - jeśli chcesz się szybko włączyć do ruchu to nie daje tego pożądanego kopa. Na 2,3 i wyższych biegach jest już znacznie lepiej i można być zadowolonym, chociaż jak ktoś jest często w trasie to na gabaryty C-Maxa najlepszy byłby silnik 140KM. Miałem jedną awarię czujnika wysokiego ciśnienia paliwa (nie trzeba wymieniać całej listwy paliwowej jak niektórzy sugerują, wystarczy czujnik - 600zł). Awaria powstała w skutek lania kiepskiej jakości paliwa przez poprzedniego właściciela i niestety uwierzyłem że dopiero co wymienił filtr paliwa. Mechanik: "w filtrze paliwa "śmietana" ". Poza tym polecam przeprowadzanie co jakiś czas czyszczenia wtrysków i komory spalania (raz na rok lub dwa). Szukajcie warsztatu posiadającego maszynę Liqui Molly - Jet Clean Tronic. Koszt - różnie, ja zrobiłem za 250zł. Polecam też jazdę tylko na paliwach premium np Verva z Orlenu. Nie wiele więcej się płaci a silnik odczuwa różnicę (mniejsze koszty w przyszłości).


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 159
Średnia (głosów 12):
(8.79)
Trwałość silnika
 9.08/10
Niezawodność auta
 9.08/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

93

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 176

Opinie użytkowników

Pablo 11.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód kupiony jako czterolatek z przebiegiem 157 000 km. Po 8 miesiącach eksploatacji na 180 000 km wymieniony rozrząd (z pompą wody i kołem pasowym wału korbowego) i jak na razie jeździmy dalej. Samochód cichy, wygodny. Rewelacyjne prowadzenie i układ hamulcowy. Świetnie zestopniowana skrzynia biegów, nawet goniony do oporu po autostradzie nie chce spalić wiele powyżej 7 litrów. Po W-wie, często w korkach wychodzi mu 6,5 do 7 litrów. Jak nie ma warunków do normalnej jazdy, to januszując można nim próbować przejechać 100 km na 4 litrach ON, ale z drugiej strony, jadąc normalnie i tak wyjdzie mu z 5 litrów, więc za te dodatkowe 4,50 zł można "poszaleć". Może i osiągów mu brak, ale wynagradza ekonomią. Mało miejsca z tyłu, za to foremny i spory bagażnik. Bi-ksenony z doświetlaniem zakrętów działają fenomenalnie, dobrej jakości fabryczny zestaw Bluetooth. Trzeba pamiętać, że ten silnik nie lubi chiptuningu, marnych olejów, nieregularnych serwisów i oszczędzania na materiałach eksploatacyjnych. Filtr paliwa warto robić co 40 000 km, należy również pamiętać o oleju w skrzyni, najlepiej wg starej szkoły, co 60 000 km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ekonomia, kultura pracy
Wady:Przeciętne osiągi
Focus Turiner 1,6 TDCi / 2012 / 180 000
genk 03.08.2017
Średnia:
(7.75)
Nie
"Pomimo tego iż bardzo lubię fordy silnik 1.6 115 nadaje się dla emeryta ewentualnie dla kogoś kto delikatnie muska pedał gazu. Auto jest ociężałe praktycznie się nie zbiera ze świateł. W ruchu miejskim czyli od 0 do 80 km/h troche słabo się nim jeździ, coś nie tak z dopasowaniem skrzyni . Sytuacja się poprawia od 80 do 140km/h to jest optymalna prędkość dla tego wozu. Po za tym podstawowa usterka to basen pod kopem zapasowym w bagażniku. Woda tam cieknie skąd i jak chce. Wnętrze na pierwszy rzut oka przytłaczające po miesiącu robi się przytulne. W bagażniku klapki od bocznych schowków otwierają się jak chcą. przebieg mojego auta 217 000 "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wnętrze,
Wady:Silnik , mało miejsca z tyłu.
Focus 2011 1.6 TDCI 115
bart 31.12.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Posiadam wersje trend sport z ładnymi ciemnymi od środka lampami i chromowanymi ramkami przy drzwiach i halogenach co dodaje ładnego wyglądu. Za dopłatą elektrycznie składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże, bluetooth bardzo dobrej jakości oraz czujniki parkowania z wizualizacją. Brakuje mocy w 4 osoby, przy pełnym załadunku. Niskie spalanie (udało mi się zejść do 3,5 litra na trasie jazda około 90km/h). Trzeba pamiętać aby wymieniać filtr paliwa częściej niż przewiduje producent."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, wyciszenie, dobre zawieszenie
Wady:mało miejsca na nogi z tyłu
trend sport 1,6 tdci /2011/ 225tys
Maniek 31.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super autko. Duży bagażnik-w drogę na wakacje zapakowany prowiant na cały tydzień + 4 osoby i trasa 1700km w jedną stronę i spisywał się rewelacyjnie i to przy przebiegu już 280000. Niskie spalanie,wysoka kultura pracy,niezawodność i super prowadzenie :) wszystko czego wymagam od auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Niezawodność, prowadzenie, kultura pracy, spalanie
Wady:Brak
Kombi/2011/280000
Tomasz 15.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Użytkuje ten model od grudnia 2015, zrobione 12.500 tyś km , jestem w pełni zadowolony .Niskie zużycie paliwa, zrywne, nie ma obaw przy wyprzedzaniu, wygodne, pakowne. Ja polecam :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:zrywność, zuzycie paliwa, wygoda, duzy bagażnik, dobre wyposażenie
Wady:cena zakupu
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)
<<<123>>>