alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)Wyświetleń: 19287

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna193
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30 Niskopyłowy
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi952301825.1
2.0 TDCi1403202105.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 5.8

Średnie: 5.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 10):
(8.78)
Trwałość silnika
 9.1/10
Niezawodność auta
 9.2/10
Spalanie ON
 8.2/10
Koszty utrzymania
 8.6/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 124

Głosy według opinii:

82

Opinie użytkowników

bart 31.12.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Posiadam wersje trend sport z ładnymi ciemnymi od środka lampami i chromowanymi ramkami przy drzwiach i halogenach co dodaje ładnego wyglądu. Za dopłatą elektrycznie składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże, bluetooth bardzo dobrej jakości oraz czujniki parkowania z wizualizacją. Brakuje mocy w 4 osoby, przy pełnym załadunku. Niskie spalanie (udało mi się zejść do 3,5 litra na trasie jazda około 90km/h). Trzeba pamiętać aby wymieniać filtr paliwa częściej niż przewiduje producent."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, wyciszenie, dobre zawieszenie
Wady:mało miejsca na nogi z tyłu
trend sport 1,6 tdci /2011/ 225tys
Maniek 31.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super autko. Duży bagażnik-w drogę na wakacje zapakowany prowiant na cały tydzień + 4 osoby i trasa 1700km w jedną stronę i spisywał się rewelacyjnie i to przy przebiegu już 280000. Niskie spalanie,wysoka kultura pracy,niezawodność i super prowadzenie :) wszystko czego wymagam od auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Niezawodność, prowadzenie, kultura pracy, spalanie
Wady:Brak
Kombi/2011/280000
Tomasz 15.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Użytkuje ten model od grudnia 2015, zrobione 12.500 tyś km , jestem w pełni zadowolony .Niskie zużycie paliwa, zrywne, nie ma obaw przy wyprzedzaniu, wygodne, pakowne. Ja polecam :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:zrywność, zuzycie paliwa, wygoda, duzy bagażnik, dobre wyposażenie
Wady:cena zakupu
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)
Robert 13.09.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Mam ich kilka, kombi mają większe spalanie o pół litra, w trasie niezastąpiony jest tempomat i elastyczność tego silnika, a spalanie w trasie malutkie dopóki nie lata się powyżej 150 km/h, mi nie udało się przekroczyć 7 l pomimo ciśnięcia około 200 km/h do granic kraju i poza nim :) Silnik bez problemu 200-300 tysi ale delikatny na JANUSZY TIUNINGU I NAPRAW ;) OLEJ I DOBRE PALIWKO, samochód mniej pali i ma wyraźnie większą werwę, dlatego załatwiłem sprzęgło w pierwszym. Bardzo dobre opony świetnie trzymające montowane fabrycznie odpowiednie do pojemności silnika, więc fordy ogólnie świetnie się trzymają drogi. Osobiście polecam w wypożyczalni świetnie się spisują i nie ślę w Polskę lawet z powodu bzdur jak to mam miejsce w przypadku nowych niemieckich G..... Porównywalne japończyki też z choinką na desce dojeżdżają do celu... Polskie paliwo zapycha filtry przewidziane na 60 tysięcy w 40 a nawet krócej :) więcej nie trzeba komentować..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:ZAWIESZENIE, EKONOMIA, SERWIS, JAKOŚĆ WNĘTRZA, Systemy, Oprogramowanie, Wspaniały Tempomat idealnie umiejscowiony,
Wady:Mógłby być tańszy w zakupie, ale niemieckie droższe, a nie lepsze ;)
focus/2014
Wiesław 06.09.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
""Ogólnie autko godne polecenia. Fajna stylistyka wnętrza, oszczędny i dynamiczny silnik. Jedynie do czego mogę się przyczepić to mało miejsca z przodu i z tyłu i bagaznik moglby miec te 500 litrow chociaz. Polecam 115 km wersje, 95 km nie jedzie." "
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Dobre wyciszenie, Dynamiczny i Oszczędny, Super Zawieszenie
Wady:Słaba jakość wnętrza, mało miejsca na nogi
Focus Kombi Trend Sport/2013/172000
Tomek 19.07.2016
Średnia:
(5.00)
Nie
"Samochód średniej klasy, podstawowe wersje nie maja nawet podgrzewanych lusterek czy el. szyb tylnych. Do tego jakość wykonania deski średnia, trzeszczy. Po 120 tyś padły wtryski, po 150 tyś wywaliło uszczelkę pod głowicą. I jak tu mówić o super aucie? Pali w mieście ok 8L, w trasie ponad 10-12. Na pełnym zbiorniku robię ok 550 km. Niestety jazda pow 150 km/h robi wir w zbiorniku do tego głośno w środku."
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:12l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Mało, niestety
Wady:wersja kombi strasznie mało miejsca z tyłu, głośny w środku
Ford Focus Kombi 1,6 Tdcim115 km
Dawid 11.02.2016
Średnia:
(8.50)
Tak
"Super auto, dynamiczne, dobrze się prowadzi."
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:
Wady:
ternd/2013/1.6TdCi 115KM
ADAM 08.10.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"OGÓLNIE POLECAM Z CAŁĄ PEWNOŚCIĄ SĄ MOCNIEJSZE JEDNOSTKI ALE TA DAJE FRAJDĘ Z JAZDY JEST DYNAMICZNA NIEZAWODNA (250TYS KM) I TO NISKIE SPALANIE POLECAM!!!!!!"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:BARDZO CICHA PRACA SILNIKA, NIEZAWODNOŚĆ
Wady:MOIM SKROMNYM ZDANIEM BRAK
FOCUS/2011/280000
Mario 11.05.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto użytkuję jako służbowę Obecnie wymieniem je za pół roku. Co do silnika to 203 tyś km mówią same za siebie. ZERO awarii ! silnik ciągnię jak Tur, jest mocny i zrywny 200 km/h jedzie bez problemu i to przy 3,8 tys obrotów. Co do reszty wiadomo - super zawias, układ kierowniczy. W środku nowocześnie i po takim przebiegu dalej cicho. Silnik w super kondycji po takim przebiegu."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:-Niezawodność, Moc i elastyczność, Wysoka kultura pracy
Wady:DPF
2011/203 000
Radek 03.01.2014
Średnia:
(8.25)
Nie
"Auto nie powala jakimiś spektakularnymi nowinkami ,ładna sylwetka trochę przesadzone wnętrze i dużo zamieszania . Maiłem Fokusa poprzedniego i nie wiem czy nie był bardziej przyzwoity ,na pewno miał klasyczne wnętrze wszystko pod rękom, nie trzeba było się zastanawiać co do czego jak w obecnym modelu .Co do silnika tez przekombinowane ,źle zestrojona skrzynia biegów trzeba się na machać przy tej 6-tce ,jedynie na trasie jest OK .Właśnie złe przełożenia źle wpływają na elastyczność silnika .Silnik jest dość dynamiczny 115KM daje spokojnie radę ,spalanie dobre ale też nie powala ,w poprzednim 109 KM miałem niższe o jakiś 1 litr,nie wiem czy to jest spowodowane ,wielkością auta ,dodatkowymi lub ulepszaczami ? Miało być lepsze a wyszło gorsze ,drugi raz bym na pewno nie kupił tego auta ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:dobre zawieszenie, wygodne fotele, ładna sylwetka
Wady:skrzynia biegów', wyższe spalanie niż w poprzednim modelu, dość haotyczne rozmieszczenie przycisków, dość wysoka cena do jakości
Ford Focus Kombi 2011r 112 tyś

Komentarze użytkowników

0 #1 olo 12.01.2016
170tys i zero problemów,wydaj e mi się że pierwsze co będzie do roboty to sprzegło bo zaczyna szarpać.

07.02.2017ArturTak

Silnik generealnie spisuje się bardzo dobrze. Również polecam. Co ciekawe mi gościu z serwisu wyczytał w dyspozycjach dla mechaników, że rozrząd w moim modelu powinno się wymieniać przy 180 kkm. Więc może warto to sprawdzic, podając po prostu VIN. Zaletą tego silnika jest też to, że w każdej chwili można go zamienić na 115 KM. Wystarczy zmienić soft. Zastanawiam się czy na to się nie zdecydować.


19.09.2015MirosławTak

Silnik trwały i dość tani w eksploatacji. Rozrząd wymieniony na 168 tys na prośbę serwisu. Dobre osiągi, łatwy start, świetne spalanie. Aktualnie 207 tys km. Od roku 2011 zmieniony DPF na bezobsługowy. Nic się nie dolewa i sam wypala sadzę. Wg fachowców powinien wytrzymać minimum 300-400 tys km. Bardzo trwałe koło dwumasowe i sprzęgło! Polecam z czystym sumieniem.


02.08.2015AdamTak

bardzo przyzwoity silnik ,mało palący,i o dziwo przy wersji kombi super się zbiera.Na trasie bardzo ładnie pracuje nie słychać uciążliwych odgłosów.Spalanie naprawdę bardzo niskie średnio 5.2 L i to przy bardzo normalnej jeździe.Awarii nie zanotowałem a mam go od nowości obecnie przebieg 160tys


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najnowsze komentarze

olo
12.01.2016
0
170tys i zero problemów,wydaje mi się że pierwsze co będzie do roboty to sprzegło bo zaczyna szarpać.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 74

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.