Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM) - dane techniczne
alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)Wyświetleń: 39362

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna193
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30 Niskopyłowy
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.7

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi952301825.1
2.0 TDCi1403202105.7

04.07.2018DARSTak

Jestem młodym użytkownikiem w porównaniu do innych właścicieli mam przejechane 21 000 km. Focus kombi 115 km DPF. Samochodzik spala mi z klimą 4,7l lub 4,9 l z klimą przy normalnej jeżdzie 80-110 km/h. W korku jak jadę z Wawy (od 50 do 80km/h) przy EKO JEŹDZIE zszedłem kilka razy na 4,3l a ostatnio 4,2l. Z wyprzedzaniem częstym na 4 i 5 biegu ma super strzał jak się turbina włączy, wtedy jadąc 90-120 spala mi 5,0 do 5,3l. Ci co jeźdżą szybciej piszą 5,5l. Jak przewoziłem załadowany samochód po dach, to jadąc w korku, pokazał mi 6l. Moje wyniki dotyczą tylko wyjazdów z Wawy, przedzierając się w Piątek. Po mieście nim bardzo mało jeżdżę, więc się nie wypowiadam na temat spalania, ale więcej niż 6,5 mi nie pokazał. Polecam samochód na trasy, super auto dla rodziny. Troszkę wolny na 1 biegu, 2 i 3 już idzie lepiej, 4 i 5 rewelacja, 6 nie używam nie ma gdzie.


19.09.2015MirosławTak

Silnik trwały i dość tani w eksploatacji. Rozrząd wymieniony na 168 tys na prośbę serwisu. Dobre osiągi, łatwy start, świetne spalanie. Aktualnie 207 tys km. Od roku 2011 zmieniony DPF na bezobsługowy. Nic się nie dolewa i sam wypala sadzę. Wg fachowców powinien wytrzymać minimum 300-400 tys km. Bardzo trwałe koło dwumasowe i sprzęgło! Polecam z czystym sumieniem.


28.12.2014BartoszTak

Mogę spokojnie polecić ten silnik. Jeździ się nim bardzo dobrze. Do spokojnej jazdy w ramach rozsądku oczywiście - prędkości przepisowe, ewentualnie+10/20km/h w 100% wystarczający. Wiadomo nie zapewnia sportowych wrażeń, ale myślę, że nikt nie kupuje 95 konnego diesla do sportowej jazdy, natomiast w zwykłej jeździe jest super. Jeśli trzeba jechać ekonomicznie przy sprzyjających warunkach jadąc do 120 można ze spalaniem zejść do 4,7l/100km, w mieście pali mi ok5,8. Po autostradzie w miarę zgodnie z przepisami 5,2L. Jak trzeba wyprzedzić to redukcja na 3 lub 4 ogień w palnik i też spokojnie tiry nie są problemem. Podsumowując bardzo rozważny silnik dla spokojnie i rozważnie jeżdżących ludzi. Do jazdy na codzień w sam raz.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 128
Średnia (głosów 12):
(8.79)
Trwałość silnika
 9.08/10
Niezawodność auta
 9.08/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

93

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 165

Opinie użytkowników

Pablo 11.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód kupiony jako czterolatek z przebiegiem 157 000 km. Po 8 miesiącach eksploatacji na 180 000 km wymieniony rozrząd (z pompą wody i kołem pasowym wału korbowego) i jak na razie jeździmy dalej. Samochód cichy, wygodny. Rewelacyjne prowadzenie i układ hamulcowy. Świetnie zestopniowana skrzynia biegów, nawet goniony do oporu po autostradzie nie chce spalić wiele powyżej 7 litrów. Po W-wie, często w korkach wychodzi mu 6,5 do 7 litrów. Jak nie ma warunków do normalnej jazdy, to januszując można nim próbować przejechać 100 km na 4 litrach ON, ale z drugiej strony, jadąc normalnie i tak wyjdzie mu z 5 litrów, więc za te dodatkowe 4,50 zł można "poszaleć". Może i osiągów mu brak, ale wynagradza ekonomią. Mało miejsca z tyłu, za to foremny i spory bagażnik. Bi-ksenony z doświetlaniem zakrętów działają fenomenalnie, dobrej jakości fabryczny zestaw Bluetooth. Trzeba pamiętać, że ten silnik nie lubi chiptuningu, marnych olejów, nieregularnych serwisów i oszczędzania na materiałach eksploatacyjnych. Filtr paliwa warto robić co 40 000 km, należy również pamiętać o oleju w skrzyni, najlepiej wg starej szkoły, co 60 000 km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ekonomia, kultura pracy
Wady:Przeciętne osiągi
Focus Turiner 1,6 TDCi / 2012 / 180 000
genk 03.08.2017
Średnia:
(7.75)
Nie
"Pomimo tego iż bardzo lubię fordy silnik 1.6 115 nadaje się dla emeryta ewentualnie dla kogoś kto delikatnie muska pedał gazu. Auto jest ociężałe praktycznie się nie zbiera ze świateł. W ruchu miejskim czyli od 0 do 80 km/h troche słabo się nim jeździ, coś nie tak z dopasowaniem skrzyni . Sytuacja się poprawia od 80 do 140km/h to jest optymalna prędkość dla tego wozu. Po za tym podstawowa usterka to basen pod kopem zapasowym w bagażniku. Woda tam cieknie skąd i jak chce. Wnętrze na pierwszy rzut oka przytłaczające po miesiącu robi się przytulne. W bagażniku klapki od bocznych schowków otwierają się jak chcą. przebieg mojego auta 217 000 "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wnętrze,
Wady:Silnik , mało miejsca z tyłu.
Focus 2011 1.6 TDCI 115
bart 31.12.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Posiadam wersje trend sport z ładnymi ciemnymi od środka lampami i chromowanymi ramkami przy drzwiach i halogenach co dodaje ładnego wyglądu. Za dopłatą elektrycznie składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże, bluetooth bardzo dobrej jakości oraz czujniki parkowania z wizualizacją. Brakuje mocy w 4 osoby, przy pełnym załadunku. Niskie spalanie (udało mi się zejść do 3,5 litra na trasie jazda około 90km/h). Trzeba pamiętać aby wymieniać filtr paliwa częściej niż przewiduje producent."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, wyciszenie, dobre zawieszenie
Wady:mało miejsca na nogi z tyłu
trend sport 1,6 tdci /2011/ 225tys
Maniek 31.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super autko. Duży bagażnik-w drogę na wakacje zapakowany prowiant na cały tydzień + 4 osoby i trasa 1700km w jedną stronę i spisywał się rewelacyjnie i to przy przebiegu już 280000. Niskie spalanie,wysoka kultura pracy,niezawodność i super prowadzenie :) wszystko czego wymagam od auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Niezawodność, prowadzenie, kultura pracy, spalanie
Wady:Brak
Kombi/2011/280000
Tomasz 15.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Użytkuje ten model od grudnia 2015, zrobione 12.500 tyś km , jestem w pełni zadowolony .Niskie zużycie paliwa, zrywne, nie ma obaw przy wyprzedzaniu, wygodne, pakowne. Ja polecam :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:zrywność, zuzycie paliwa, wygoda, duzy bagażnik, dobre wyposażenie
Wady:cena zakupu
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)
<<<123>>>