alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)Wyświetleń: 35868

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]270
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna193
Przyspieszenie (0-100km/h)10,9
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W30 Niskopyłowy
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo.140.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.6

Trasa: 5.7

Średnie: 5.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi952301825.1
2.0 TDCi1403202105.7

01.04.2018Jacek Tak

Jestem drugim właścicielem auta. Z historii serwisowej wynika, że rozrząd był wymieniony przy przebiegu 180 tyś. Km. DPF jest bezobsługowy. Turbina i sprzęgło fabryczne i bez oznak zużycia. Silnik bardzo oszczędny. Spalanie w trasie na drogach krajowych 4.4 L. Na autostradzie przy 140 km/h z tempomatem 5.5 do 6 w zależności od tego czy jadę z wiatrem czy pod wiatr. W mieście nie wiem jakie jest spalanie, autem jeżdżę głównie w trasy. Silnik jest zespolony z sześciobiegową skrzynią biegów. Bardzo ładnie przyśpiesza na 4 i 5 biegu. W wersji 115 jest dynamiczny również na 6 biegu. Wyprzedzanie TIRów czy kolumny osobówek na krajówkach jest bezproblemowe. Ze względu na popularność silnika ceny części są stosunkowo niskie. Dwumas ok. 700 zł. Wtryski Siemens w ASO w tej samej cenie. Jako właściciel focusa, polecam ten silnik. Przy gabarytach i masie tego auta sprawdza się znakomicie. Olej zmieniam co 15 tyś km. Podczas serwisu olejowego wymieniam również filtr paliwa.


02.08.2015AdamTak

bardzo przyzwoity silnik ,mało palący,i o dziwo przy wersji kombi super się zbiera.Na trasie bardzo ładnie pracuje nie słychać uciążliwych odgłosów.Spalanie naprawdę bardzo niskie średnio 5.2 L i to przy bardzo normalnej jeździe.Awarii nie zanotowałem a mam go od nowości obecnie przebieg 160tys


05.03.2017CapriTak

Od strony mechanicznej nic niepokojącego nie dzieje się (za mały przebieg). Kultura pracy sinika na b. średnim poziomie. Wytwarza sporo drgań na biegu jałowym, ale i także przy niższych prędkościach obrotowych w czasie jazdy. Drgania są przenoszone na nadwozie, ale to już raczej kwestia zawieszenia silnika, twardości poduszek itp. (więc dalej nie opisuję, w Peugeotach/Cytrynach jakoś wyszło to znacznie lepiej). Zdecydowanie za słaby do Focusa. Do "pyrkania" po mieście (bez większego obciążenia) jeszcze "jakoś to ujdzie". W trasie jest kiepsko, redukowanie itp. za wiele nie pomaga (jest to konieczne, bowiem na wyższych biegach jest prawdziwy dramat), absolutnie brak jakiejkolwiek rezerwy aby docisnąć (mimo redukcji). Trzeba się "napędzić" aby np. wyprzedzić "tira". Na autostradzie można bez problemu jechać 170 km/h, ale jeśli trzeba zwolnić i ponownie rozpędzić się, to oczywiście zamula. Tak jak już ktoś wspomniał, można bez problemu przeprogramować na wersję 115KM ( oryg. soft Forda). Poza poprawą osiągów, ponoć też znacznie zmniejszają się drgania. Wcześniej sporo jeździłem dziś już leciwą dwulitrową, szesnastozaworową benzyną (132KM, prosty wtrysk, przepustnica na linkę itp., P 406). Mam jeszcze tego Peugeota (też ma wielowahacz z tyłu) i zawsze po przesiadce z Focusa stwierdzam jak b. mułowaty jest Focus, a przecież te 2.0 w 406 to nie jest jakaś niebywała rakieta :) Mimo wszystko polecam tego diesel-ka, jak komuś pasuje te cherlawe 95KM, to jego sprawa. Plusem jest możliwa, wspomniana zmiana na 115KM. Jeszcze na koniec, nie wiem jak niektórym udaje się zejść ze spalaniem poniżej 6l ;-)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 123
Średnia (głosów 12):
(8.79)
Trwałość silnika
 9.08/10
Niezawodność auta
 9.08/10
Spalanie ON
 8.5/10
Koszty utrzymania
 8.5/10

Głosy według opinii:

93

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 163

Opinie użytkowników

Pablo 11.08.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód kupiony jako czterolatek z przebiegiem 157 000 km. Po 8 miesiącach eksploatacji na 180 000 km wymieniony rozrząd (z pompą wody i kołem pasowym wału korbowego) i jak na razie jeździmy dalej. Samochód cichy, wygodny. Rewelacyjne prowadzenie i układ hamulcowy. Świetnie zestopniowana skrzynia biegów, nawet goniony do oporu po autostradzie nie chce spalić wiele powyżej 7 litrów. Po W-wie, często w korkach wychodzi mu 6,5 do 7 litrów. Jak nie ma warunków do normalnej jazdy, to januszując można nim próbować przejechać 100 km na 4 litrach ON, ale z drugiej strony, jadąc normalnie i tak wyjdzie mu z 5 litrów, więc za te dodatkowe 4,50 zł można "poszaleć". Może i osiągów mu brak, ale wynagradza ekonomią. Mało miejsca z tyłu, za to foremny i spory bagażnik. Bi-ksenony z doświetlaniem zakrętów działają fenomenalnie, dobrej jakości fabryczny zestaw Bluetooth. Trzeba pamiętać, że ten silnik nie lubi chiptuningu, marnych olejów, nieregularnych serwisów i oszczędzania na materiałach eksploatacyjnych. Filtr paliwa warto robić co 40 000 km, należy również pamiętać o oleju w skrzyni, najlepiej wg starej szkoły, co 60 000 km."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Ekonomia, kultura pracy
Wady:Przeciętne osiągi
Focus Turiner 1,6 TDCi / 2012 / 180 000
genk 03.08.2017
Średnia:
(7.75)
Nie
"Pomimo tego iż bardzo lubię fordy silnik 1.6 115 nadaje się dla emeryta ewentualnie dla kogoś kto delikatnie muska pedał gazu. Auto jest ociężałe praktycznie się nie zbiera ze świateł. W ruchu miejskim czyli od 0 do 80 km/h troche słabo się nim jeździ, coś nie tak z dopasowaniem skrzyni . Sytuacja się poprawia od 80 do 140km/h to jest optymalna prędkość dla tego wozu. Po za tym podstawowa usterka to basen pod kopem zapasowym w bagażniku. Woda tam cieknie skąd i jak chce. Wnętrze na pierwszy rzut oka przytłaczające po miesiącu robi się przytulne. W bagażniku klapki od bocznych schowków otwierają się jak chcą. przebieg mojego auta 217 000 "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Wnętrze,
Wady:Silnik , mało miejsca z tyłu.
Focus 2011 1.6 TDCI 115
bart 31.12.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
"Posiadam wersje trend sport z ładnymi ciemnymi od środka lampami i chromowanymi ramkami przy drzwiach i halogenach co dodaje ładnego wyglądu. Za dopłatą elektrycznie składane lusterka z lampkami oświetlającymi podłoże, bluetooth bardzo dobrej jakości oraz czujniki parkowania z wizualizacją. Brakuje mocy w 4 osoby, przy pełnym załadunku. Niskie spalanie (udało mi się zejść do 3,5 litra na trasie jazda około 90km/h). Trzeba pamiętać aby wymieniać filtr paliwa częściej niż przewiduje producent."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.0l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:niskie spalanie, wyciszenie, dobre zawieszenie
Wady:mało miejsca na nogi z tyłu
trend sport 1,6 tdci /2011/ 225tys
Maniek 31.12.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super autko. Duży bagażnik-w drogę na wakacje zapakowany prowiant na cały tydzień + 4 osoby i trasa 1700km w jedną stronę i spisywał się rewelacyjnie i to przy przebiegu już 280000. Niskie spalanie,wysoka kultura pracy,niezawodność i super prowadzenie :) wszystko czego wymagam od auta"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Niezawodność, prowadzenie, kultura pracy, spalanie
Wady:Brak
Kombi/2011/280000
Tomasz 15.09.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Użytkuje ten model od grudnia 2015, zrobione 12.500 tyś km , jestem w pełni zadowolony .Niskie zużycie paliwa, zrywne, nie ma obaw przy wyprzedzaniu, wygodne, pakowne. Ja polecam :)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:zrywność, zuzycie paliwa, wygoda, duzy bagażnik, dobre wyposażenie
Wady:cena zakupu
Ford Focus Mk3 1.6 TDCi (115KM)
<<<123>>>