Okres produkcji: 2011-2015
Wersje nadwozia: sedan kombi
Pojemność [cm3] | 2179 |
Moc [KM] | 200 |
Moment obrotowy [Nm] | 450 |
Doładowanie | Turbosprężarka |
Skrzynia biegów | 8-biegowa |
Prędkość maksymalna | 225 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 8.5 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 6.1 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.5 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 5.2 |
?Typ oleju | |
LIlość oleju | |
Wymiana oleju | |
Wymiana rozrządu |
DPF/FAP | |
Dwumasa | |
Turbina | |
Wtryski |
10.05.2018Robi
Silnik mam w Mondku i jestem bardzo zadowolony bardzo dobra dynamika świetna elastyczność to jego największe atutu,dodam że kultura pracy silnika to bajeczka ne to co TDI.Zdecydowałem się za zakup Mondea z tym silnikiem dlatego że miał świetne ponad standartowe wyposażenie a szukałem 2.0 140KM ,nie żałuję.Pali może o dwa litry więcej ale to co auto chodzi to szok. Jak dotąd nie miałem żadnych problemów z niczym.Fajny zwłaszcza na trasy pięknie się zbiera lekkie dodanie gazu odrazu odczuwalne ale przyjemne.Fajne auto i świetny silnik.
08.07.2020Mondeo MK4
Serwis - przy danym przebiegu 196000kkm (kupiony przy 142000kkm) brak jakichkolwiek problemów, olej wymieniany co 10kkm. Użytkowanie - auto po chiptuningu (159000kkm) dysponujące mocą 230KM i 520Nm. Teraz zdecydowanie ma siłę, przyznam, że jazda sprawia dużą przyjemność. Zwiększenie mocy ponieważ standardowa była niewystarczająca względem poprzedniego auta, podobne parametry, a oczekiwania większe. Spalanie - cykl mieszany (70% autostrada, 30% miasto) ~7,3l; autostrada prędkość średnia 130km/h ~8,5-9l. Podsumowanie - jedyna słuszna alternatywa dla jednostek 3 litrowych, po wzmocnieniu parametry bardzo zbliżone. W tyle zostawia jednostki 2 litrowe. Jeśli ktoś chce naprawdę dynamiczne auto spoza segmentu premium, zdecydowanie warte zastanowienia.
07.10.2018yozi
Posiadam ten silnik w sowim mondeo jak do tej pory prawie niezawodny gdyby nie 5 wtrysk paliwa w DPF koszt naprawy w serwisie 1100zl + mycie 500zl.i nie tak strasznie jak wymiana całego na nowy(w serwisie 4700) Kultura pracy bardzo fajna trochę słabo sie zbiera na małych obrotach ale jak już poczuje 1800 to jest bajka, idealny na trasy. średnie spalanie 8 litrów na trasie zeszlem do 6,1 wcześniej miałem s-maxa ze 2,2 175 konnym silnikiem i po przejechaniu 250tys nie dołożyłem do silnika ani zlotowki oprócz oleju i paska rozrzadu(.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7l/100km
Spalanie - trasa:5.5l/100km
Spalanie - średnie:6.2l/100km
Polecane silniki