alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio III 1.5 dCi 68KM (K9K 714/768/792)

Renault Clio III 1.5 dCi 68KM (K9K 714/768/792)Wyświetleń: 30087

Renault Clio III 1.5 dCi 68KM (K9K 714/768/792)

Okres produkcji: 2005-2009

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna162
Przyspieszenie (0-100km/h)15,2
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4,5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrządupo 120.000.km lub 5 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.5

Trasa: 4.3

Średnie: 5.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi8620012,04,4
1.5 dCi10624011,04,6

08.04.2018KarolTak

Jeździłem Thalią od nowości 6 lat. Zero problemów. Dynamika wystarczająca. Troszkę jakby nierówno na wolnych obrotach pod koniec mojego użytkowania, ale to w niczym nie przeszkadzało. Nie wiem, co by było przy dalszej eksploatacji. Jakkolwiek, tak jak mówiłem, żadnej awarii. Wymiany oleju były wg. instrukcji, (chyba 20 tyś). Tylko spalanie miałem w trasie 5l/100 jazda mieszana ok 6l. Trudno było zejść poniżej 5l, chyba że 80km/h, albo za dużym autem (mniejszy opór powietrza), ale to i tak mało.


03.11.2017ArekTak

Najlepszy silnik jaki posiadałem, głównie punkty za ergonomię i dynamikę. Idealnie dopasowany do gabarytów Renault Thalia. Samochód jest lekki, więc 68KM jest w zupełności wystarczające aby bez problemów osiągać dość dużą prędkość. Żadnych problemów ze startem nawet w mrozy -15 stopni C. Charakterystyczny dźwięk tego diesla zawsze miarowy i niezbyt głośny. Największym atutem jednak to spalanie bo na trasie osiąga ok 4l /100 km co powoduje, że koszty jazdy są znikome. Polecam!


09.03.2018JaroooTak

Silnik jest bardzo fajny i w miarę możliwości dynamiczny, oczywiście podwyższa to spalanie (nie uzyska się 5l średniej), jednak trochę ostrzejszy sposób jazdy tym samochodem dobrze robi turbinie i EGR-owi, więc warto. Obecnie mam problem z osprzętem (pompa wysokiego ciśnienia - zaworek w niej) - koszt większy niż EGR, czy turbina, ale akceptowalny.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 30
Średnia (głosów 4):
(7)
Trwałość silnika
 7.5/10
Niezawodność auta
 6.5/10
Spalanie ON
 7.75/10
Koszty utrzymania
 6.25/10

Głosy według opinii:

31

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Opinie użytkowników

chester 22.04.2014
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Super auto! Swoim clio za dwa lata zrobiłem 65 tys.km po polskich drogach, żadnych problemów. Polecam tankowania na dobrych stacjach ( shel, statoil) dobry serwis.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.8l/100km

Zalety:przestronne ekonomiczne.trwałe zawieszenie.super hamulec.elastyczny i cichy silnik.
Wady:delikatny układ zasilania.wybredny na złej jakości paliwo.
Rocznik / Przebieg:clio 3 2008 163000 km
Andrzej 02.03.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Auto za te pieniądze OK
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:Zużycie paliwa, tanie części, prosta budowa, do miasta i na trasy dla 3 osobowej rodziny idealny
Wady:BraK, Może Polska opinia dla Renaul
Rocznik / Przebieg:1.5 dci 2010
Sławek 10.09.2013
Średnia:
(5.75)
Tak
Opinia: Kto lubi ciszę i wysokie obroty silnika, a wybiera diesla - ten ... powiedzmy, że ma poczucie 1humoru typu groteska. Osobiście nie przepadam, choć taki Jaś Fasola jednak zbił fortunę. My respect ; W dolnym zakresie obrotów (jakby nie patrzeć - każdy kiedyś rusza lub zaczyna się rozpędzać) to rewelacja. Samo chce jechać :) Odkąd nim jeżdżę - nie umiem ruszać benzynowymi, szarpią mi i gasną, bo je za mało depczę.
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:4.7l/100km

Zalety:Elastyczny silnik, brak filtra sadzy, brak koła dwumasowego, prosta turbina, zaskakująco obszerne wnętrze, wzorowa stabilność przy dużych prędkościach
Wady:zbyt niski profil opon na polskie drogi, beznadziejny sposób zamykania obiegu powietrza, kiepska obsługa radia zwłaszcza TXT przyciski nieergonomiczne a te przy kierownicy nie załatwiają wszystkiego
Rocznik / Przebieg:Clio III FL 1.5dCi societe/2009/127000
17.12.2012
Średnia:
(3.75)
Nie
Opinia: Silnik oszczędny pod warunkiem, że nie zamierzamy dynamicznie jeździć. Przy tej masie samochodu 68 KM to trochę mało a przy częstym wkręcaniu silnika na wysokie obroty średnie spalanie wyraźnie przekracza 5,5l/100km
Trwałość silnika
 (5/10)
Niezawodność auta
 (4/10)
Spalanie ON
 (3/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:- brak "dziury" turbinowej
Wady:słaba dynamika, duży hałas we wnętrzu
Rocznik / Przebieg:Clio III / 2006 / 118000