Okres produkcji: 2012-2016
Wersje nadwozia: minivan
Pojemność [cm3] | 1461 |
Moc [KM] | 90 |
Moment obrotowy [Nm] | 200 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
Prędkość maksymalna | 179 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 11.9 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 4.4 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 3.3 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 3.9 |
?Typ oleju | Shell 5W30 |
LIlość oleju | 4.5 L |
Wymiana oleju | co 30.000 km lub 2 lata |
Wymiana rozrządu | po 160.000 km lub 5 lat |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Brak |
Turbina | Geometria stała |
Wtryski | piezoelektryczne -Siemensa |
03.03.2020Megane 4 Grandtour
silnik wymaga dobrego i regularnego serwisu(filtry i olej) najlepiej co 7-10tyśkm(jazda po mieście)i zero katowania.
20.09.2017Janusz
Auto firmowe silnik nie specjalnie oszczędzany przebieg 245tys i żadnych problemów,serwis co 30 tys wymiany płynów filtrów przy 160 tys rozrząd wymieniony i to są koszty.Spalanie na trasie 4.5 L można zejść niżej ale tow żółwim tempie,miasto maksymalnie 6.2L.Bardzo oszczędny silnik.Jak na 90KM to zadowalająca dynamika,zbiera się ładnie jedynie brak 6-tki na trasie i przy większych prędkościach staje się słyszalny i tak się trochę męczy.Po za tym silniczek jest bardzo cichy i elastyczny.W ciemno kupiłby takie samochód z tym silnikiem.
28.06.2019Megane III Grandtour
Pojazd kupiony w 2017 z przebiegiem 200 000. W ciągu 2 lat zrobiłem nim 110 000. W tym czasie pojazd wykazał się 100% bezawaryjnością. Dosłownie. Poza kwestiami eksploatacyjnymi (hamulce, olej, wycieraczki, przy 250 000 sprzęgło) nie robiłem w nim nic. Samochód użytkowany w 80% na trasie. Pozostałe 20% to miasto i teren górski). REWELACYJNE spalanie - przy zabawie w eco driving zszedłem poniżej 4l na 100 kilometrów. Przy ciągłym pociskaniu 160 kilometrów ekspresówką średnie spalanie wynosi około 6.5 litra (pojazd z 4 osobami na pokładzie. Mogłoby być nieco bardziej dynamicznie ale samochód nadrabia bezawaryjnością oraz niskim spalaniem. POLECAM!!!
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:4.7l/100km
Spalanie - trasa:3.5l/100km
Spalanie - średnie:4.1l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:5.0l/100km
Spalanie - trasa:3.6l/100km
Spalanie - średnie:4.3l/100km
Polecane silniki