alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra J FL 1.7 CDTI 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)

Opel Astra J FL 1.7 CDTI 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)Wyświetleń: 8033

Opel Astra J FL 1.7 CDTI 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)

Okres produkcji: 2012-2015

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna186
Przyspieszenie (0-100km/h)12.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]3.8
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju5.4 L
Wymiana olejuco 30.000 lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 150.000 km lub 10 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6

Trasa: 4

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CDTI11030012.03.9
2.0 CDTI1653509.05.0
2.0 CDTI1954007.85.3

17.10.2013Tak

"Silnik niezbyt dynamiczny na starcie chodz od 2 tys obrotow dostaje "kopa".spalanie na dobrym poziomie. Bezawaryjny 70 000tys km jak dotad "


03.06.2018KrzysztofTak

Jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę solidny samochód. 150 tys. km i silnik jak żyleta. Opel w tym modelu świetnie dopasował silnik do masy, samochód bardzo zrywny. Na pierwszych biegach się dłużej zbiera, ale już na 3, 4 pozwala ze spokojem wyprzedzać. Jeździłem VW, Fiatami, z silnikami 1.9 DTi i pokrewnymi i się zbierały jeszcze gorzej na 1,2,3 biegu, więc o dziwo większy i mocniejszy silnik, a w tym modelu Opla czuje się pewniej wyprzedzając, że zdąrzę. Do tego prawie w ogóle nie bierze oleju. W ciągu roku minimalna dolewka lub brak (minusem jest, że niedopala czasem paliwa, które się zbiera w silniku...), a do tego średnie spalanie w cyklu mieszanym około 6-6,5 litrów z ogrzewaniem/nadmuchem lub klimą (na podstawie wtyczki ODBII i apki na telefonie). Nawet jak wypadła wymiana dwu-masy to oszczędności na paliwie i tak pokryły dwu-mas i jeszcze zostanie na EGR, który już się daje we znaki (błędy na komputerzy).


02.04.2019opel astra h kombiTak

posiadam opla astre h 2008r 1.7 cdti 110km zrobione na 151km posiadam go prawie dwa lata zrobiłem nim 55tys km i niestety trafilem tak ze po kupnie pare miesiecy musiałem wymienic: -dwumas+sprzęgło (3000zl) -regeneracja skrzyni m32 (1500zl) -wymiana czujnika cisnienia paliwa (200zl) -wymiania zaworu scv (350zl) -wymiana modułu swiec zarowych (400zl) reszty sobie nie przypominam do 2014r był serwisowany w aso od 2017r w moich rekach kupiłem z przebiegiem 220tys takze trafiłem na czas napraw:) ogolnie polecam ten silnik samochód!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Lesław 05.01.2016
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Auto godne polecenia ,przebieg 200 tyś w tym 80 tyś po naszych dziurawych drogach,2007 rok.110 Km DPF bez żadnych problemów,koło dwu masowe działa ,inne podzespoły również .Bardzo dobre właściwości trakcyjne zwłaszcza zimą na śliskich drogach , wzniesieniach i polnych drogach ,niskie spalanie,jazda miejska 2 i3 bieg,poza miastem 4 i 5, 6 na autostradzie.Auto lubi żwawą jazdę, ma to wpływ na DPF. Jest wrażliwe na paliwo
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-6.7l/100km

Spalanie - trasa:4-4.8l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:Wygodny,dobrze się prowadzi,niezawodny,mało pali.
Wady:
Rocznik / Przebieg:Astra H kombi 1,7 cdti 110 Km