alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)Wyświetleń: 9401

Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Okres produkcji: 2007-2011

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna191
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi9021512.84.7
2.0 HDi13632010.65.5
2.0 HDi14032010.15.3

18.12.2014WojciechTak

Jeżdżę Citroenen C4 Picasso z silnikiem 1.6 HDi 110 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Auto zakupiłem nowe, w serwisie Citroena w maju 2007 i używam do dzisiaj. Po zakończeniu okresu gwarancyjnego dalsze serwisowanie auta odbywa się w prywatnym warsztacie, tylko przez jednego mechanika. Nikt inny nigdy nie dotykał tego auta poza "moim" zaufanym majstrem. Do chwili obecnej przejechałem 125 tyś km, auto jest serwisowane co 17-18 tyś km. Do chwili obecnej nic poważnego nigdy się nie zdarzyło. Zawsze jest w czas wykonane wszystko co nakazuje producent, nowymi i autoryzowanymi częściami (niekoniecznie oryginałami). Zdarzyły się za to drobne awarie jak: po 33 tyś jeszcze na gwarancji wymieniono napęd rozrządu, po 50 tyś czujnik różnicy ciśnienia spalin dla filtra FAP, po 100 tyś na moje żądanie wymieniono przewód olejowy smarowania turbodoładowarki. Podczas serwisu przy przebiegi 125 tyś (wczoraj), stwierdzono po podłączeniu do komputera że FAP niedrożny jest w 42% i po najbliższej jeździe autostradowej jego stan poprawi się (auto ostatnio używane było wyłącznie w mieście). Silnik nadal w pełni sprawny, bez najmniejszych wycieków, dynamiczny, oszczędny, trochę za słaby dla takich gabarytów auta. Reasumując: należy przeprowadzać regularny serwis przy użyciu porządnych materiałów i dobrego oleju. Polecam wahającym się


04.06.2015PiotrekTak

Do C4 Grand Picasso ze skrzynią MCP niestety za słaby. Przyjeździe na pusto zdecydowanie lepiej. Spalanie w granicach 5-6 litrów na trasie, w mieście 7. Jestem po wymianie worka z dodatkiem Eolys - 750 zł w ASO. Olej Total ECS 5w30 co 10 tysięcy. W zasadzie to tyle z czynności obsługowych przy tym silniku. FAP wypalanie włącza się w zależności od terenu przemieszania się trasa/miasto co 250-390 km. Włącza się ogrzewanie lusterek i tylnej szyby, wzrasta też spalanie chwilowe co widać na wyświetlaczu. Poza tym póki co nic się nie dzieje. Samo auto przestronne, wygodne, zdecydowanie na trasę niż do miasta. Mnóstwo schowków, dobrze doposażone. Skrzynia MCP "z robotem" ospała ale idzie się przyzwyczaić, tryb M zdecydowanie sprawniejszy niż A. Czy polecam? Tak.


21.06.2015BogumiłTak

Citroen C4 sx pack 1,6/80kW rok2007 ze zautomatyzowaną skrzynią biegów MCP kupiony w polskim salonie. Silnik 3 wady:1 to brak napinacza paska wieloklinowego napędzającego klimę i altermator ( w starszych i nowszych jest) uszkodzone łożysko sprężarki klimatyzacji na gwarancji( nie potrafił serwis zlokalizować usterki i uszkodził przy wymianie paska wielorowkowego kierownicę powietrza doładowującego po awanturze naprawili tylko kierownicę), 2. przewód smarujący sprężarkę wyrzucenie sitka które się zamula i blokuje olej,3 silnik nie znosi paliwa kiepskiej jakości i bio. Po gwarancji tylko mechanik który naprawił piszczenie paska (łożysko sprężarki),co 12-14tyś wymiana wszystkich filtrów, olej tylko syntetyk Mobil i czyszczenie klimatyzacji. 80tyśkm awaria egr(zapchany i nie domykał się) nadal ten sam mechanik co zawsze robi obsługę. Tyle awari mechanicznych, elektronika jak na razie brak uwag. Zalety: niskie spalanie od 4,7 do5,8l/100km średnio 5,3l/100km, bardzo dobra jakościowo tapicerka 3 kolory jasny beż,ciemny i brązowy, sporo miejsca w środku (bagażnik mógłby być większy), nie trzeba trzaskać drzwiami leciutko same się zamykają i oczywiście nie rdzewieje. Skrzynia MCP, należy najpierw nauczyć się z nią jeździć, jak zrozumiemy co programista tej skrzyni miał na myśli to jeździ się nią świetnie. W trybie Auto i S na wyższych biegach 4,5,6 jest świetna można nieźle pogonić. Jazda w samym automacie większe spalanie i delikatniejsza jazda to nie szarpie. Ja preferuję opcję Manual i S czasami Auto i S. To moja druga cytryna z salonu zarówno pierwsza xsara2.0hdi jaki obecna bez uwag. Powiem więcej xsara 2litry hdi paliła tyle co 1,6 i nie było kłopotów z egr, a przejechałem nią dużo więcej kilometrów. Widocznie ekologia ważniejsza niż sprawność techniczna pojazdów. Podsumowując polecam c4, ale tylko bezwypadkowe ( inaczej elektronika siada- szyna CAN) i z polskiego salonu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

Peugeot 308 SW I generacji 07.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Autko z 2008 r. wersja nadwozia SW czyli kombiak wersja premium. Autkiem póki co zrobiłem niewiele najazdu bo około 5000 tys. głównie miasto i czasami trasa odcinki do 100 - 200 km. Paliwożerny nie jest bo przy mojej ciężkiej nodze spala w mieście 6,2 litra więc uważam, że nie jest najgorzej. Auto bardzo przestronne i wygodne w życiu nie myślałem, że będę jeździł Francuzem ale raczej nigdy nie wsiądę już do Niemca :) a kilka ich miałem. Zawieszenie miękkie bardzo wygodne. Silnik pracuje ładnie i cicho, ważne żeby na czas dokonywać przeglądu i wymiany płynów, rozrząd też raczej wymieniać szybciej niż zaleca instrukcja serwisowa. Z rzeczy upierdliwych mogę wymienić elektronikę a mianowicie problem ze stykami czujników zapięcia pasów coś co przyprawia o chęć wyrwania części kokpitu razem z kablami i ciśnięcia nimi przez okno, jak już zacznie piszczeć to nie przestanie! Generalnie w wielu autach ten sam problem styki w kostkach ;) Ostatnio wywala błąd Depolution system faulty czyli nic innego jak problemy ze spalaniem, nie wiem czy jest to spowodowane moją ciężką nogą i jazdą głównie w mieście bo jak się FAP zapcha to już kicha dlatego staram się go przepalać i wrzucić autko na wyższe obroty ;) Ogólnie z auta i jazdy nim jestem bardzo zadowolony. Jest do niego dużo części ogólnodostępnych, następny z pewnością też będzie Peugeot 308 II abo 508 ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Komfort jazdy, przestronne wnętrze, fajne opcje wersja Premium, szklany dach itp. silnik dynamiczny i zarazem oszczędny i bezawaryjny
Wady:niektóre bajery elektroniki potrafią zadziwić lecz to niewielkie usterki praktycznie do usunięcia bez kosztów
2008, 175 tys.
Siwy 19.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"wszystko działa bardzo poprawnie i nie mam z autem żadnych kłopotów,wbrew opinią o autach z Francji jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Nie pisze tu o aucie którym przejechałem 20tys,tylko 3 lata jazdy i 80tys km bez najmniejszych usterek. Silnik super oszczędny i bardzo dynamiczny,świetnie przyspiesza i mało pali. Auto wygodne,komfortowe,zawieszenie bardzo miękkie,po przejechaniu 1000km nie czuć zmęczenia.Polecam przebieg 170tys a auto jak nowe. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo wysoki komfort,super wyposażnie dachy klimatronic,silnik bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny i bezawaryjny.
Wady:zero
Peugeot SW 308 2009 170tys