alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)Wyświetleń: 8415

Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Okres produkcji: 2007-2011

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna191
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi9021512.84.7
2.0 HDi13632010.65.5
2.0 HDi14032010.15.3

29.12.2017Nie

16hdi 110 berlingo 2009 .auto jak kupiłem miało220 tys . Po 5 tys padł egr przy przebiegu 230000 przekreciła sie panewka i padł dwumas koszt naprawy 6 tys dziekuje


03.01.2016PawełTak

"Volvo V50".Sam silnik sprawuje się idealnie! trzeba pamiętać o dobrym oleju (lałem Motul C2 EcoClean) gorzej z DPF ale wywaliłem przy190kkm (950zl) przeprogr.sterownik i chodzi nawet lepiej niż z DPF!! polecam zabieg! Pozatym spalanie w trasie eko(do 110km)-4,0, 150km-5,2, po mieście nie śmigam więc nie powiem.Turbo i dwumasa narazie bez awarii. Wymiana rozrządu po220kkm! ok.tys (INA) naprawdę jeśli chodzi o koszty utrzymania to znikome.


30.11.2013SebaTak

Silnik bardzo dynamiczny spokojnie sobie radzi z dużym kombi 407 .Niskie spalanie , no może miasto to jakieś 7.5 L ale trzeba wziąć pod uwagę że to jednak auto kombi i ciężki .Mam przejechane 171 tys nie maiłem awarii podzespołów silnika ,turbina Garetta świetnie sobie brak wycieków ,jedyny mankament który powoli daje się we znaki to FAP .Jedyna rada to usuniecie ,na razie jeżdżę do puki nie stanę gdzieś .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Opinie użytkowników

Peugeot 308 SW I generacji 07.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Autko z 2008 r. wersja nadwozia SW czyli kombiak wersja premium. Autkiem póki co zrobiłem niewiele najazdu bo około 5000 tys. głównie miasto i czasami trasa odcinki do 100 - 200 km. Paliwożerny nie jest bo przy mojej ciężkiej nodze spala w mieście 6,2 litra więc uważam, że nie jest najgorzej. Auto bardzo przestronne i wygodne w życiu nie myślałem, że będę jeździł Francuzem ale raczej nigdy nie wsiądę już do Niemca :) a kilka ich miałem. Zawieszenie miękkie bardzo wygodne. Silnik pracuje ładnie i cicho, ważne żeby na czas dokonywać przeglądu i wymiany płynów, rozrząd też raczej wymieniać szybciej niż zaleca instrukcja serwisowa. Z rzeczy upierdliwych mogę wymienić elektronikę a mianowicie problem ze stykami czujników zapięcia pasów coś co przyprawia o chęć wyrwania części kokpitu razem z kablami i ciśnięcia nimi przez okno, jak już zacznie piszczeć to nie przestanie! Generalnie w wielu autach ten sam problem styki w kostkach ;) Ostatnio wywala błąd Depolution system faulty czyli nic innego jak problemy ze spalaniem, nie wiem czy jest to spowodowane moją ciężką nogą i jazdą głównie w mieście bo jak się FAP zapcha to już kicha dlatego staram się go przepalać i wrzucić autko na wyższe obroty ;) Ogólnie z auta i jazdy nim jestem bardzo zadowolony. Jest do niego dużo części ogólnodostępnych, następny z pewnością też będzie Peugeot 308 II abo 508 ;)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Komfort jazdy, przestronne wnętrze, fajne opcje wersja Premium, szklany dach itp. silnik dynamiczny i zarazem oszczędny i bezawaryjny
Wady:niektóre bajery elektroniki potrafią zadziwić lecz to niewielkie usterki praktycznie do usunięcia bez kosztów
2008, 175 tys.
Siwy 19.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"wszystko działa bardzo poprawnie i nie mam z autem żadnych kłopotów,wbrew opinią o autach z Francji jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Nie pisze tu o aucie którym przejechałem 20tys,tylko 3 lata jazdy i 80tys km bez najmniejszych usterek. Silnik super oszczędny i bardzo dynamiczny,świetnie przyspiesza i mało pali. Auto wygodne,komfortowe,zawieszenie bardzo miękkie,po przejechaniu 1000km nie czuć zmęczenia.Polecam przebieg 170tys a auto jak nowe. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo wysoki komfort,super wyposażnie dachy klimatronic,silnik bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny i bezawaryjny.
Wady:zero
Peugeot SW 308 2009 170tys