alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)Wyświetleń: 20688

Peugeot 308 I 1.6 HDi 109KM (DV6TED4)

Okres produkcji: 2007-2011

Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna191
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.1
Spalanie - średnie [l/100km]4.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.7

Średnie: 5.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi9021512.84.7
2.0 HDi13632010.65.5
2.0 HDi14032010.15.3

29.06.20193008 - ITak

Bezobsługowy FAP, to najlepsza rzecz jaka mogła spotkać silniki PSA. W mojej ocenie silnik fajny do miasta. Na trasy lepiej brać 2.0 150. Z osprzętu wymieniłem: turbosprężarkę, EGR, termostat, zestaw oringow wtrysków. Płyn eloyse jest na około 160tys.od nowości auto jeździ ciągle na jednej dwumasowe, szczerze nie wiem jak to możliwe ;)


17.10.2018PawełTak

Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sitka przewodzie zasilania turbiny olejem. Co ciekawe wtryski BOSH są tańsze w ewentualnej regeneracji to też na plus. Silnik który musi być serwisowany zgodnie z rozsądkiem, nie oszczędzać na oleju i filtrów, sam wymieniam co 5-6 tyś w swoich autach, opłaca się. Auto sprawuje się świetnie, przy umiejętnym przyśpieszaniu potrafi w trasie pokazać 4,5L/100 km z włączoną klimatyzacją! Po mieście do 6,5L.Max 7,5 zima miasto.Niskie koszty utrzymania auto 14 lat i nie rdzewieje! wymiana oleju i filtrów max co 10 tyś.Nie oszczędzać na tym nigdy.Wymiana filtra oleju napędowego co 2 lata. 109 koni jak na tę budę to trochę za mało ale też nie ma co płakać auto jest w miarę dynamiczne i odpłaca się niskim spalaniem. Dotychczas jedna usterka, kuna przegryzła przewód podciśnienia sterowania turbiny co spowodowało niedoładowanie powietrzem i brak mocy,auto było zmulone i dymiło na czarno, po dorobieniu kawałka rurki podciśnienia moc wróciła. Co do FAP się nie wypowiem bo już go tam nie było. Znajomi mówią że co 180 tyś dolewka płynu eolys. Dla wersji z FAP olej 5W30 INEO ECS C2/3 lub 5W40 zwykły dla wersji bez FAP.


18.12.2014WojciechTak

Jeżdżę Citroenen C4 Picasso z silnikiem 1.6 HDi 110 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Auto zakupiłem nowe, w serwisie Citroena w maju 2007 i używam do dzisiaj. Po zakończeniu okresu gwarancyjnego dalsze serwisowanie auta odbywa się w prywatnym warsztacie, tylko przez jednego mechanika. Nikt inny nigdy nie dotykał tego auta poza "moim" zaufanym majstrem. Do chwili obecnej przejechałem 125 tyś km, auto jest serwisowane co 17-18 tyś km. Do chwili obecnej nic poważnego nigdy się nie zdarzyło. Zawsze jest w czas wykonane wszystko co nakazuje producent, nowymi i autoryzowanymi częściami (niekoniecznie oryginałami). Zdarzyły się za to drobne awarie jak: po 33 tyś jeszcze na gwarancji wymieniono napęd rozrządu, po 50 tyś czujnik różnicy ciśnienia spalin dla filtra FAP, po 100 tyś na moje żądanie wymieniono przewód olejowy smarowania turbodoładowarki. Podczas serwisu przy przebiegi 125 tyś (wczoraj), stwierdzono po podłączeniu do komputera że FAP niedrożny jest w 42% i po najbliższej jeździe autostradowej jego stan poprawi się (auto ostatnio używane było wyłącznie w mieście). Silnik nadal w pełni sprawny, bez najmniejszych wycieków, dynamiczny, oszczędny, trochę za słaby dla takich gabarytów auta. Reasumując: należy przeprowadzać regularny serwis przy użyciu porządnych materiałów i dobrego oleju. Polecam wahającym się


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 18
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 22

Opinie użytkowników

Peugeot 308 SW I generacji 07.02.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Autko z 2008 r. wersja nadwozia SW czyli kombiak wersja premium. Autkiem póki co zrobiłem niewiele najazdu bo około 5000 tys. głównie miasto i czasami trasa odcinki do 100 - 200 km. Paliwożerny nie jest bo przy mojej ciężkiej nodze spala w mieście 6,2 litra więc uważam, że nie jest najgorzej. Auto bardzo przestronne i wygodne w życiu nie myślałem, że będę jeździł Francuzem ale raczej nigdy nie wsiądę już do Niemca :) a kilka ich miałem. Zawieszenie miękkie bardzo wygodne. Silnik pracuje ładnie i cicho, ważne żeby na czas dokonywać przeglądu i wymiany płynów, rozrząd też raczej wymieniać szybciej niż zaleca instrukcja serwisowa. Z rzeczy upierdliwych mogę wymienić elektronikę a mianowicie problem ze stykami czujników zapięcia pasów coś co przyprawia o chęć wyrwania części kokpitu razem z kablami i ciśnięcia nimi przez okno, jak już zacznie piszczeć to nie przestanie! Generalnie w wielu autach ten sam problem styki w kostkach ;) Ostatnio wywala błąd Depolution system faulty czyli nic innego jak problemy ze spalaniem, nie wiem czy jest to spowodowane moją ciężką nogą i jazdą głównie w mieście bo jak się FAP zapcha to już kicha dlatego staram się go przepalać i wrzucić autko na wyższe obroty ;) Ogólnie z auta i jazdy nim jestem bardzo zadowolony. Jest do niego dużo części ogólnodostępnych, następny z pewnością też będzie Peugeot 308 II abo 508 ;)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Komfort jazdy, przestronne wnętrze, fajne opcje wersja Premium, szklany dach itp. silnik dynamiczny i zarazem oszczędny i bezawaryjny
Wady:niektóre bajery elektroniki potrafią zadziwić lecz to niewielkie usterki praktycznie do usunięcia bez kosztów
Rocznik / Przebieg:2008, 175 tys.
Siwy 19.03.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: wszystko działa bardzo poprawnie i nie mam z autem żadnych kłopotów,wbrew opinią o autach z Francji jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Nie pisze tu o aucie którym przejechałem 20tys,tylko 3 lata jazdy i 80tys km bez najmniejszych usterek. Silnik super oszczędny i bardzo dynamiczny,świetnie przyspiesza i mało pali. Auto wygodne,komfortowe,zawieszenie bardzo miękkie,po przejechaniu 1000km nie czuć zmęczenia.Polecam przebieg 170tys a auto jak nowe.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo wysoki komfort,super wyposażnie dachy klimatronic,silnik bardzo dynamiczny a przy tym oszczędny i bezawaryjny.
Wady:zero
Rocznik / Przebieg:Peugeot SW 308 2009 170tys