Okres produkcji: 2007-2011
Wersje nadwozia: hatchback kombi cabrio
Pojemność [cm3] | 1560 |
Moc [KM] | 110 |
Moment obrotowy [Nm] | 240 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
Prędkość maksymalna | 191 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 11.3 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 6.2 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.1 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 4.9 |
?Typ oleju | Total 5W30 |
LIlość oleju | 3.8 L |
Wymiana oleju | po 20.000 km lub 1 rok |
Wymiana rozrządu | po 240.000 km lub 10lat |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | elektromagnetyczne -Bosch |
29.06.20193008 - I
Bezobsługowy FAP, to najlepsza rzecz jaka mogła spotkać silniki PSA. W mojej ocenie silnik fajny do miasta. Na trasy lepiej brać 2.0 150. Z osprzętu wymieniłem: turbosprężarkę, EGR, termostat, zestaw oringow wtrysków. Płyn eloyse jest na około 160tys.od nowości auto jeździ ciągle na jednej dwumasowe, szczerze nie wiem jak to możliwe ;)
17.10.2018Paweł
Peugeot 407 Auto użytkowane rok, przebieg na blacie 280 tyś. Kupiony już po regeneracji wtrysków oraz turbiny, wyrzuceniem tego sitka przewodzie zasilania turbiny olejem. Co ciekawe wtryski BOSH są tańsze w ewentualnej regeneracji to też na plus. Silnik który musi być serwisowany zgodnie z rozsądkiem, nie oszczędzać na oleju i filtrów, sam wymieniam co 5-6 tyś w swoich autach, opłaca się. Auto sprawuje się świetnie, przy umiejętnym przyśpieszaniu potrafi w trasie pokazać 4,5L/100 km z włączoną klimatyzacją! Po mieście do 6,5L.Max 7,5 zima miasto.Niskie koszty utrzymania auto 14 lat i nie rdzewieje! wymiana oleju i filtrów max co 10 tyś.Nie oszczędzać na tym nigdy.Wymiana filtra oleju napędowego co 2 lata. 109 koni jak na tę budę to trochę za mało ale też nie ma co płakać auto jest w miarę dynamiczne i odpłaca się niskim spalaniem. Dotychczas jedna usterka, kuna przegryzła przewód podciśnienia sterowania turbiny co spowodowało niedoładowanie powietrzem i brak mocy,auto było zmulone i dymiło na czarno, po dorobieniu kawałka rurki podciśnienia moc wróciła. Co do FAP się nie wypowiem bo już go tam nie było. Znajomi mówią że co 180 tyś dolewka płynu eolys. Dla wersji z FAP olej 5W30 INEO ECS C2/3 lub 5W40 zwykły dla wersji bez FAP.
18.12.2014Wojciech
Jeżdżę Citroenen C4 Picasso z silnikiem 1.6 HDi 110 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów. Auto zakupiłem nowe, w serwisie Citroena w maju 2007 i używam do dzisiaj. Po zakończeniu okresu gwarancyjnego dalsze serwisowanie auta odbywa się w prywatnym warsztacie, tylko przez jednego mechanika. Nikt inny nigdy nie dotykał tego auta poza "moim" zaufanym majstrem. Do chwili obecnej przejechałem 125 tyś km, auto jest serwisowane co 17-18 tyś km. Do chwili obecnej nic poważnego nigdy się nie zdarzyło. Zawsze jest w czas wykonane wszystko co nakazuje producent, nowymi i autoryzowanymi częściami (niekoniecznie oryginałami). Zdarzyły się za to drobne awarie jak: po 33 tyś jeszcze na gwarancji wymieniono napęd rozrządu, po 50 tyś czujnik różnicy ciśnienia spalin dla filtra FAP, po 100 tyś na moje żądanie wymieniono przewód olejowy smarowania turbodoładowarki. Podczas serwisu przy przebiegi 125 tyś (wczoraj), stwierdzono po podłączeniu do komputera że FAP niedrożny jest w 42% i po najbliższej jeździe autostradowej jego stan poprawi się (auto ostatnio używane było wyłącznie w mieście). Silnik nadal w pełni sprawny, bez najmniejszych wycieków, dynamiczny, oszczędny, trochę za słaby dla takich gabarytów auta. Reasumując: należy przeprowadzać regularny serwis przy użyciu porządnych materiałów i dobrego oleju. Polecam wahającym się
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.2l/100km
Spalanie - trasa:4.8l/100km
Spalanie - średnie:5.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.2l/100km
Spalanie - trasa:4.5l/100km
Spalanie - średnie:5.3l/100km
Polecane silniki