Okres produkcji: 2006-2009
Wersje nadwozia: Van
Pojemność [cm3] | 1995 |
Moc [KM] | 150 |
Moment obrotowy [Nm] | 340 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 6 |
Prędkość maksymalna | 210 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 9.3 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 8.2 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 5.6 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 6.6 |
?Typ oleju | Elf 5W30 |
LIlość oleju | 7.4 L |
Wymiana oleju | co.30.000 km lub 2 lata |
Wymiana rozrządu | Łańcuch |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | piezoelektryczne -Bosch |
Oznaczenie | Moc | Mom. obr. | Przysp. | Śr. spal. |
---|---|---|---|---|
1.5 dCi | 106 | 200 | 12.4 | 5.4 |
27.06.2013Marcin
"Laguna III rocznik 2008, 150 KM. 153 tys. km, zero problemów. Olej, filtry regularnie wymieniane co 10 tys. km. Spalanie miasto 7,6, w trasie ok. 6,5. Super dynamika i kultura pracy. Rewelacja."
01.04.2018Waldemar
Bardzo fajny silnik-jeden z fajniejszych Diesli jakie miałem. Mój 150KM (Koleos 4x4 rok.prod.2010r) od razu zrobiony w Bosch Servis na ok.170-175KM i 160tys.km bez absolutnie żadnych problemów (jazda mieszana ok.50% po Obwodnicy i ok.50% po mieście). Jedyne co robiłem to wymieniałem na dobry olej i przeglądy (generalnie niczego nie skarałem tj.plus, minus 20tys.km). Bardzo fajny moment obrotowy, na tę masę auta całkowicie wystarczająca dynamika. Spalanie różne: średnio między 6,8-7,2, ale jeśli jeździ się spokojnie bez problemu można zejść w okolice 6,0l , za to powyżej 130km/h już pali wicej (ok.8,5l) co i tak w/g mnie jak na te gabaryty, masę auta itd, jest więcej niż Ok. Byłem tak zadowolony z tego silnika że kupiłem następnego Koleosa też 150KM tylko że rok prod.2014 przebieg 42tys.km no i mam niestety kłopot, właśnie z silnikiem.O ile w poprzednim pracował cichutko bez żadnych wielkich wibracji, tak w nowym przy przyśpieszeniu i od ok.110km/h buczy tak że nie da się wytrzymywać i do tego non stop(nawet na postoju) przenosi wyraźne drgania na kierownice i pedał gazu.Czyściłem już wtryski ale nie pomogło.Nie wiem więc czy coś w międzyczasie Renault zmienił, czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz. Póki co szukam co może być tego przyczyną (sprawdzam poduszki silnika,wszystkie obudowy filtrów itp)-na razie bez sukcesu. Jak znajdę co to jest to dopisze. Nie zmienia to faktu iż poprzedni użytkowałem prawie 7 lat i był super!!
21.02.2014Irek
"LagunaIII initiale kombi automat 2.0dCi 150 KM rozrzad łańcuch przebieg 170.000 Świetne autko na początku mialem obawy bo to pierwszy mój diesel i w dodatku automat :-) teraz wiem ze jak będzie następny to wlasnie z takim motorem, dynamiczny od roku bez żadnych problemów, ograniczam sie do wymiany oleju itp. Średnie Spalanie 6,5 na 100km. POLECAM "
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8.5l/100km
Spalanie - trasa:6l/100km
Spalanie - średnie:7.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8.5l/100km
Spalanie - trasa:5.6l/100km
Spalanie - średnie:6.7l/100km
Polecane silniki