Okres produkcji: 2006-2009
Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio
Pojemność [cm3] | 1995 |
Moc [KM] | 150 |
Moment obrotowy [Nm] | 340 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Prędkość maksymalna | 213 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 9.5 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 6.8 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.6 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 5.5 |
?Typ oleju | Full-Tech FE 5W30 |
LIlość oleju | 7.4 L |
Wymiana oleju | co. 30.000 km |
Wymiana rozrządu | łańcuch |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | piezoelektryczne Bosch |
20.12.2014Piotr
"Mam od roku Renault grand scenic II 2.0 dci 150 KM z 2006 r. - automat, przez rok zrobiłem nim 26 tyś obecnie ma 176 tyś przebiegu i absolutnie nic poza zmianą przedniej żarówki oraz oleju nie robiłem. Czuć moc, wyprzedzanie to czysta przyjemność, średnie spalanie 7,2. Latem bywało 6,8. Kiedy jest zimny jest nieco głośny - być może to kwestia średniego wyciszenia auta. Szukałem minivana rodzinnego z dobrym silnikiem i scenica kupiłem z uwagi na silnik 2.0 dci na inny bym się nie zdecydował, mimo ze sam samochód pod kątem użyteczności i przestrzeni jest rewelacyjny."
25.02.2015Jacek
"Przebieg 260tys/km bez żadnych problemów,na tą chwilę silnik w stanie bardzo dobrym nie posiada żadnych wycieków,nic mu nie dolega.Co do samego silnika i jego osiągów są bardzo dobre,spalanie na poziomie 6-5L .Dodatkowo silnik na łańcuchu,układ wtryskowy bezawaryjny turbina w dobrym stanie,sprzęgło nie ma drgań ."
00.00.0000Mariusz
"Żadnych problemów. Silnik jak dla mnie rewelacja. Auto mam od nowości. Kultura pracy nie do pobicia. Żaden szmelcwagen na dzisiaj nie jest mu w stanie zagrozić. Dynamika i przyspieszenie na 6 biegu jak dla mnie w zupełności wystarczające. Olej wymieniam częściej niż wymaga producent."
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Jednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.
Współcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7-7.5l/100km
Spalanie - trasa:5.6l/100km
Spalanie - średnie:6.5l/100km
Polecane silniki