alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi 90KM (K9K 608/834)

Renault Megane III 1.5 dCi 90KM (K9K 608/834)Wyświetleń: 8535

Renault Megane III 1.5 dCi 90KM (K9K 608/834)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5 biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 4.9

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 dCi1303009,55,1
2.0 dCi1603808.75.9
1.5 dCi8620012,94,5

11.02.2015Robert Tak

"To nie jest moje pierwsze auto z DCi. Specjalnie wybrałem bez dwumasy i FAP bo wiem ile kosztuje wymiana! Bardzo oszczędny w eksploatacji i serwisowaniu, Jednak za mała moc nawet do takiego lekkiego auta jak Stepway!. Auto do miasta!!! Nie nadaje się na autostrady!!!! Powyżej 110 bardzo głośny i słaby przy wyprzedzaniu! Jak załącza się agregat od klimy to czuć, że auto "słabnie", zwłaszcza powyżej dwóch osób na pokładzie. Wymaga "myślenia" przy wyprzedzaniu i zmianie pasa ruchu! Ogólnie silnik za głośny zwłaszcza zimny!"


22.08.2015TomaszTak

"myślę, że auto godne polecenia "


30.04.2017AndrzejTak

"Mam już drugie auto z tym silnikiem. Pierwsze to Nissan Note 86 km, praktycznie tylko wymiana oleju wraz z filtrami, co 15000 km, absolutnie bez problemów, spalanie w cyklu miejskim, korkach nigdy nie przekroczyło 5 l/100km. Obecnie mam Megane III 90km/fap i jak na razie również bez problemów. Spalanie wyższe o 0,5 litra niż Note, ale autko większe. Megana lato po mieście i jak na razie bez kłopotów z fapem,"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 13
Średnia (głosów 2):
(9.63)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9.5/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

Megane 3 GrandTour 1.5dci 90KM 11.06.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
"kupiłem 4 letnie z oryginalnym przebiegiem 180 tys (jeździło na trasie). obecnie 8 letnie, 260 tys żadnych problemów nie miałem, olej co 15 tys bez dolewania. Wymienione: Tarcze/klocki, akumulator. Raz zapalił sie checkengine, EGR przytkany, przeczyszczony) Spalenie mam wyższe niz podają w tabeli. U mnie: Trasa 5-6 l (100-120km/h) - (4,0l nawet ponziej 4l da się osiągnać spokojna jazda 90km/h - potwierdzam) mniejwiecej + ok 0,5-0,7l za każde 10km/h powyżej 90km. Przy 150-160 km/h spali 8-9l. Ekonomiczny dla jeżdżących do 120km/h Miasto 7-8 l (Nie udało mi sie wypalić całego baku na mieście max 200km komputer pokazywał 7-8l, nigdy na mieście nie pokazał mi poniżej 6l). "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
2011 / 260 tys
Adam 16.05.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Auto godne polecenia obecnie przebieg 180tys i zero problemów.Auto zrywne dobre ma przełożenia nie trzeba sie męczyć z mieszaniem biegami,spalanie na poziomie 5L na trasie nawet po niżej 4L.Dynamika na dobrym poziomie ,dobre wyciszenie,komfort na dobrym poziomie. Do dnia dzisiejszego nie mailem żadnej awarii,tylko serwis wymiany podzespołów oraz oleje filtry."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.0l/100km

Zalety:spalanie ,spalanie,spalanie,dobre wyciszenie,super elastyczny silnik,dobrze sie zbiera,komfort,wyposażenie,same zalety zero problemów
Wady:nie ma
2011r 180ty GrandTour