alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota Avensis T27 2.0 D-4D 124KM (1AD-FTV)

Toyota Avensis T27 2.0 D-4D 124KM (1AD-FTV)Wyświetleń: 11376

Toyota Avensis T27 2.0 D-4D 124KM (1AD-FTV)

Okres produkcji: 2009-2015

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1998
Moc [KM]124
Moment obrotowy [Nm]310
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.8
Spalanie - miasto [l/100km]5.8
Spalanie - trasa [l/100km]4.0
Spalanie - średnie [l/100km]4.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuToyota 5W30 C2
LIlość oleju6.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5.3

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D-4D1263109.75.1
2.2 D-4D1503408.95.5
2.2 D-4D1774008.55.9

12.04.2018RafałNie

Te silnik to tatalna porażka do 2 tys zero mocy nawet na 1 biegu masz wrazenie jakby puscic auto z góry przez co zaczyna sie toczyć coraz szybciej powyżej 2 tys zasadniczo bez szału a wrażenie takie jakby pedał był z gumy. Spalanie 7,1l/100km najprawdopodobniej jest zasługą ssania w tym aucie, które jest totalnie irytujące. temp na minusie obroty 1200 chyba że sie poruszasz to wtedy 1000, chyba że temp płynu powyżej 60C to jak sie poruszasz to 800 sytuacja sie stabilizuję jak plyn osiagnie 90, chyba że wyłączysz nawew to 800 nawet przy -20, Temp osiągga bardzo powoli myśle jest chłodzony głównie przez olej bo wchodzi tam prawie 7l oleju. Cześci zamienne kończą się na filtrach wieć ratuję cie tylko ASO a ceny no cóż ,,czujnik cisnienia doładowania 1300zl,, Jak pominąć te wady do dobry jest zawsze odpala, rozrzad na łańcuchu bez obsugowy


17.05.2016PawełTak

"Ponad 300 tysiecy km przejechane bez wiekszych problemow, problematyczny był zawór EGR, ale po wymianie na nowy nie mam z nim juz problemu. Problem miałem tez z filtrem DPF - przy 209 tys km odmowil posluszenstwa i trzeba bylo go ''wykastrowac'' :)"


14.03.2018Tajson MajkTak

Mój drugi avensis, pierwszy co prawda benzyna 1.6 zero problemów, drugi diesel obawiałem się ryzyka ale również sprawuje się super. Oprócz standardowych wymian eksploatacyjnych olej, filtry, tarcze klocki, przeciek pompy wody i ręczny nie odbijał w pełni na jednym kole i tyle. Zawieszenie i w jednej i w drugiej do tej pory nie ruszane, silnik również do tej pory bez problemów.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 17
Średnia (głosów 2):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Avensis 2.0D, 124KM, kombi, manual 28.09.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
"Samochód mam od 10 miesięcy, i przejechałem nim ca. 35 tys. kilometrów. Nie da się tym samochodem „poszaleć”, ale do wygodnego, sprawnego, i bezpiecznego przemieszczania się, sprawdza się świetnie. Cała obsługa sprowadza się do tankowania i regularnych przeglądów. Jedyna naprawa dotyczyła wymiany łożyska koła, ale zostało to wykonane na koszt sprzedawcy, w ramach gwarancji. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Koszty materiałów eksploatacyjnych, spalanie na trasie, wygoda, pojemność bagażnika (kombi),
Wady:Dynamika, spalanie w mieście, pojemność baku, obsługa nawigacji.
2013/167000
Jerzy_Wrocław 15.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Kupiona 4-letnia po leasingu z przebiegiem 161 tys km, w lutym tego roku moja druga Toyota Avensis (pierwsza to był model z 2002 roku z tym samym silnikiem i też kombi) - przejechałem już ponad 5 tys km i mam tak samo jak przy pierwszej Avensis, bardzo pozytywne wrażenia. Auto ciche, stabilne, silnik ekonomiczny, komfort jazdy rewelacyjny, tempomat, dużo elektronicznych dodatków ułatwiających jazdę i odciążających kierowcę. O filtr DPF nie muszę się martwić - do pracy codziennie jadę autostradą (mieszkam pod Wrocławiem), turbiny nie podkręcam - korzystam z tempomatu, a o silnik się nie martwię - jest to niewyżyłowana jednostka (w porównaniu do konkurencji) o bardzo dużej kulturze pracy i żywotności. W poprzedniej Avensis koło dwumasowe wymieniałem dopiero po 330 tys km. Mogę sobie tylko życzyć, aby obecny model był tak samo bezawaryjny jak pierwszy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:Bezawaryjność, komfort jazdy, niskie koszty utrzymania, doskonałe wyposażenie wersji Premium
Wady:Na razie brak
Avensis III 2012 rok/2.0 D4D Kombi 124KM Premium