alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota Auris II 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)

Toyota Auris II 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)Wyświetleń: 7516

Toyota Auris II 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)

Okres produkcji: 2012-2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1364
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.1
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuToyota 5W30 C2
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządułańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D-4D12431010.04.4

10.12.2012Tak

"Bardzo dobry, dynamiczny i oszczędny silnik. Użytkowałem Corollę z tym silnikiem i rewelacja. Niskie spalanie, bezawaryjny i z niezłym przyspieszeniem . Polecam!"


23.09.2013AdrianTak

"Silnik cicho pracuje, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4.9 l/100km.. Wymiany oleju i filtrów co 15 tyś. Nic tylko lać paliwo i jeździć.."


21.04.2014PuciosTak

"Znakomity silnik, mam Corolle z 2013r. Wspaniały samochód, kultura pracy rewelacja, na wszelki wypadem leję tylko lepszą ropę. Spala mi na trasie (głównie autostrada) - prędkości ok. 140km/h w granicach 5,0 - 5,4. Jak jadę wolniej to mogę spokojnie utrzymać spalanie w granicach 4,4 -4,7l/100km. Szczerzę polecam, moje problemy z samochodami się skończyły:)"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 7
Średnia (głosów 3):
(9.92)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Auris 2014 07.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
"Jeżdżę Aurisem Kombi z tym silnikiem od nowości (XII 2014) przebieg w tym czasie: 143tys km w trakcie eksploatacji w serwisie wizyty tylko na planowe przeglądy wymieniane elementy eksploatacyjne (np. przednie tarcze hamulcowe po 105tys km ogólnie bardzo dobry silnik, przyjemne auto w codziennej eksploatacji"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:elastyczny silnik, ogólna niezawodność, bardzo dobre wyposażenie (wersja Premium)
Wady:nie widzę
2014/143 tys km
Jarek 19.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Aurisem z 1.4 D-4D przejechałem 130 tys. km. W tym czasie zmieniłem tylko płyny i dwa razy klocki oraz jeden raz tarcze. Poza tym auto bezawaryjne. Silnik bardzo cichy jak na diesla, nie jeden pyta czy to benzyna. Skrzynia bardzo dobrze zestopniowana, tak samo do miasta jak i na trasę. Średnie spalanie 5.2-5.4. W trasie przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść do 4. I takie niby 1.4 a radzi sobie z kombi bardzo dobrze."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Niezawodność, ekonomia, kultura pracy, moc.
Wady:Brak
Auris 2013
Olek 04.09.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
"Posiadam auto od nowości 4 lata przebieg na dziś to 142tys po za serwisem wymiany olejów i płynów żadnych problemów z silnikiem jak również z zawieszeniem. Auto prowadzi sie pewnie dobrze się zbiera silnik cichy i oszczędny średnio 5L oleju na 100km. Jak dla mnie moc wystarczająca,głównie jeżdżę w mieście ale i na trasie spokojnie daje radę z pełnym bagażnikiem i 4 osobami.Jestem na TAK kupiłbym drugi raz z zamkniętymi oczami ."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:brak awarii,niskie koszty uzytkowania na codzień,spalanie,komfort,wyposażenie
Wady:nie znalazłem
hatchback 2012r 142tys