alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Toyota Auris II 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)

Toyota Auris II 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)Wyświetleń: 8677

Toyota Auris II 1.4 D-4D 90KM (1ND-TV)

Okres produkcji: 2012-2015

Wersje nadwozia: hatchback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1364
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.5
Spalanie - miasto [l/100km]5.1
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuToyota 5W30 C2
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejuco .15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządułańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.4

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D-4D12431010.04.4

09.07.2015BogdanTak

"Bardzo fajny silnik, pracuje dość cicho, podobnie do silnika benzynowego. Mimo sporej "turbodziury do 2000 obr/min jest żwawy i sprawia wrażenie jakby pod maską pracował silnik o większej pojemności. Mało pali, lepiej pracuje na paliwie PREMIUM. Wady tej jednostki, to zbyt mały moment obrotowy w dolnym zakresie, co powoduje, że łatwo go zdusić przy ruszaniu z miejsca z dużym obciążeniem lub pod górę. Duże wibracje w zakresie 1800-2200 obr/min przy mocno wciśniętym pedale gazu na wyższych biegach, które niewiadomo z czegio wynikają i są denerwujące. Drogi osprzęt (wtryskiwacze piezoelektryczne, turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek), dlatego trzeba lać sprawdzone paliwo i dbać o turbinę. Silnik raczej do spokojnej jazdy, nieco za słaby do Aurisa, trzeba się do niego przyzwyczaić i nauczyć wykorzystywać jego maksymalny moment obrotowy. Zimą nie miałem z nim problemów, chociaż poniżej temperatury 0 nie palił "od strzała". Ogólnie polecam za niezawodność i spalanie. "


29.04.2016WieslawTak

"Silnik ogólnie oceniam jako dobry, gdyż jest ekonomiczny, bezproblemowy i jak na tak małą pojemność dość żwawy. Kiedy zakupiłem auto, ciężko było się przyzwyczaić do sporej turbodziury ale teraz już mi ona nie przeszkadza. Podoba mi się kultura pracy tego silnika, szczególnie na wysokich obrotach i mam wrażenie, że on bardzo je lubi. Leję sprawdzone paliwo, wymieniam w terminie oleje i filtry, dbam o turbinę. Póki co spokój. "


09.05.2014DariuszNie

"Silnik bardzo, bardzo słaby z dużym apetytem na paliwo a koszty serwisowania w ASO Toyota mogą rozłożyć na łopatki. Próby wyprzedzania gdy w aucie mamy komplet pasażerów są próbami dla ludzi o mocnych nerwach, na postoju jednostka jest cicha jednak już po ruszeniu dochodzi nas dość głośny klekot Diesla. Jeżeli szukacie auta naprawdę ekonomicznego i dobrze wykonanego warto odwiedzić salon konkurencji. Auto z ta jednostką polecałbym jedynie osobą które zwykle poruszają się w mieście i nad dynamikę zdecydowanie stawiają spokój i ekonomię - choć ta druga jest do zaobserwowanie tylko przy naprawdę delikatnym traktowaniu gazu. Podsumowując konkurenci pod względem jednostek dawno odjechali z peronu na który Toyota dopiero wjeżdża."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 8
Średnia (głosów 3):
(9.92)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 9.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Auris 2014 07.09.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Jeżdżę Aurisem Kombi z tym silnikiem od nowości (XII 2014) przebieg w tym czasie: 143tys km w trakcie eksploatacji w serwisie wizyty tylko na planowe przeglądy wymieniane elementy eksploatacyjne (np. przednie tarcze hamulcowe po 105tys km ogólnie bardzo dobry silnik, przyjemne auto w codziennej eksploatacji
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:elastyczny silnik, ogólna niezawodność, bardzo dobre wyposażenie (wersja Premium)
Wady:nie widzę
Rocznik / Przebieg:2014/143 tys km
Jarek 19.08.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Aurisem z 1.4 D-4D przejechałem 130 tys. km. W tym czasie zmieniłem tylko płyny i dwa razy klocki oraz jeden raz tarcze. Poza tym auto bezawaryjne. Silnik bardzo cichy jak na diesla, nie jeden pyta czy to benzyna. Skrzynia bardzo dobrze zestopniowana, tak samo do miasta jak i na trasę. Średnie spalanie 5.2-5.4. W trasie przy bardzo oszczędnej jeździe można zejść do 4. I takie niby 1.4 a radzi sobie z kombi bardzo dobrze.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Niezawodność, ekonomia, kultura pracy, moc.
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:Auris 2013
Olek 04.09.2016
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Posiadam auto od nowości 4 lata przebieg na dziś to 142tys po za serwisem wymiany olejów i płynów żadnych problemów z silnikiem jak również z zawieszeniem. Auto prowadzi sie pewnie dobrze się zbiera silnik cichy i oszczędny średnio 5L oleju na 100km. Jak dla mnie moc wystarczająca,głównie jeżdżę w mieście ale i na trasie spokojnie daje radę z pełnym bagażnikiem i 4 osobami.Jestem na TAK kupiłbym drugi raz z zamkniętymi oczami .
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:brak awarii,niskie koszty uzytkowania na codzień,spalanie,komfort,wyposażenie
Wady:nie znalazłem
Rocznik / Przebieg:hatchback 2012r 142tys