alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Espace IV 2012 2.0 dCi 150KM (M9R)

Renault Espace IV 2012 2.0 dCi 150KM (M9R)Wyświetleń: 3678

Renault Espace IV 2012 2.0 dCi 150KM (M9R)

Okres produkcji: 2012-2014

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna194
Przyspieszenie (0-100km/h)11,5
Spalanie - miasto [l/100km]10,3
Spalanie - trasa [l/100km]6.3
Spalanie - średnie [l/100km]7,2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 11

Trasa: 6.5

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi13132013.57.4
2.0 dCi1753609.77,5

30.12.2018LAGUNA 3Nie

Miałem TDI w którego wsadziłem 6,5tys zł, OK był trochę zajechany i niemiec płakał jak sprzedawał, za namową kupiłem Lagunę z 2.0DCi i to od 1go właściciela przebieg 140tys. oryginał potwierdzony w serwisie, po pół roku normalnego jeżdżenia zaczeło się: wtryski, turbo, dwumas itp ... koszty makabra, nawet poza ASO bardzo drogie naprawy, już wpakowałem prawie 8tys.zł. Spalanie też bez rewelacji przy normalnej jeździe trasa 7-8, miasto 9-10. NIGDY, NIGDY WIĘCEJ DIESLA !!!


11.04.2016Robertoo Tak

"Super silnik, dynamiczny, mało pali w większości jeżdżę po mieście w godzinach szczytu w miarę dynamicznie spalanie mam około 9 litrów/100 km co przy tak dużym aucie ważącym ponad 2 tony i z aerodynamiką ciężarówki jest dobrym wynikiem, udało mi się zejść w mieście do 7 litrów ale to już męczarnia jak dla mnie. Jedyne wady to drogi olej i to że wchodzi jego ponad 7 litrów, póki co jeździ jak nowy oleju nie ubywa pali "od strzała" i oby tak pozostało a panu który narzekał na to że wtryski padły radze się zastanowić nad zmianą stacji bo dobre sprawdzone paliwo to podstawa w każdym dieselu, albo czy aby mu w serwisie nie podmienili wtrysków, bo padające wtryski przy takich przebiegach to rzadkość "


02.05.2019Scenic Grand IITak

W mojej ocenie to prawdopodobnie ostatni porządny, bezproblemowy diesel. Nie wiem jak moi przedmówcy jeżdżą, deklarują oryginalne przebiegi, odpowiedni serwis, widzieliście kiedyś 2,0 dCi? Jeździliście? Czyżby zazdrosny wielbiciele VAG? Scenic Grand II ze szklanym dachem, pełna opcja, na liczniku aktualne 326 tys. km. Z silnikiem nic się nie dzieje, mam wersję bez DPF, oryginalna turbina, koło dwumasowe, rozrząd, wtryski, 2 krotnie czyszczony EGR. Poza tym kompletnie nic. Serwis olejowy co 10 tys, paliwo porządne a nie z traktora z dopłatą, filtry Purflux jak na pierwszy montaż, wymiana filtra paliwa co 3 wymiany oleju. O auto trzeba dbać. Ludzie zapominają, że łańcuch rozrządu i jego mechanizm wymaga doskonałej jakości oleju do smarowania, potem zadziwieni, że wsadził jeden z drugim 8 tysięcy w naprawę, kupcie sobie hulajnogę i to nie elektryczną bo okaże się że nawet to umiesz zepsuć!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Batory 01.11.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Bardzo dobry samochód o dużych mozliwościach jezdnych i pakownych, idealny dla rodziny i na długie wakacje.Silniczek świetny pięknie pracuje zrywny,elastyczny i ekonomiczny,na tasie nie słychać jego pracy co najmniej jak w benzynie.Auto kupione typowo rodzinnie i powiem tak że nie zamieniłby go na żadnego innego.Jest bardzo pojemny pakowny miejsca pod dostatkiem,siedzenia wypinane można konfigurować wedle swoich potrzeb.Bardzo dobre wyposażenie kliamtronic,dachy panoramiczne,nawigacja i wiele innych.Co od usterek to nie miałem żadnych,jak wspominałem silnik świetny bardzo dynamiczny super się zbiera na trasie sunie jak po szynach nie brak mocy.Jeyny mius to spalanie w mieście 11 a nawet i więcej.Polecam dla rodzin na długie wypady,lato,zima narty zakupy nawet mebli bez problemu przewozi.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:zalet co nie miara ,wygoda,komfort,bezpieczeństwo,ilość miejsca,pakowny bagażnik,wyposażenie,silnik,zawieszenie
Wady:spalanie w mieście powyżej 10 l
Rocznik / Przebieg:Espace 2012r 147tys