alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C3 Picasso FL 1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD)

Citroen C3 Picasso FL 1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD)Wyświetleń: 4884

Citroen C3 Picasso FL 1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD)

Okres produkcji: 2013-2017

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]99
Moment obrotowy [Nm]230
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)13.5
Spalanie - miasto [l/100km]4.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.9

Trasa: 3.7

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 e-HDi9223015.74.4
1.6 e-HDi11427011.94.8

06.04.2019Citroen C-ElyseeTak

W moim citroenie jak narazie bez większych niespodzianek. Przegląd okresowy w ASO co 25tys., koszt ok. 1000zł, adBlue uzupełniane co 20tys. na stacji benzynowej (wlew jest co prawda ciężko dostępny, bo pod kołem zapasowym, ale da się uda trafić pistolet, to można nalać bezpośrednio z dystrybutora - wchodzi ok 15l). Po przesiadce z 1,6 tdi 90KM jestem o wiele bardziej zadowolony, zarówno pod względem niezawodności, kultury pracy, czasu nagrzewania, zachowania zarówno w mieście jak i na autostradzie i przede wszystkim w kwestii spalania. Podsumowując - silnik godny polecenia, również w dobie nagonki na diesle. Kupując auto drugi raz ponownie zdecydował bym się na ten wariant silnikowy.


26.10.2018MarekTak

Jak na razie samochód spełnia w 100% moje oczekiwania.


07.04.2018Andrzej Tak

Bardzo dobry silnik,oszczędny a przy tym dynamiczny,co do serwisu jest w miarę przystępny co do płynu Adeblue może nie jest problematyczny jednak musi człowiek o tym pamiętać a to staje się uciążliwe.To jedyna wada tego silnika,ja jestem bardzo zadowolony z bezawaryjności oraz niskich kosztów codziennego użytkowania.Spalanie auta jest bardzo niskie jak na gabaryty auta średnio wychodzi ponad 5l.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

c3 pikaso 09.02.2020
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Przejechałem 171 tyć km tym autem. Trudno mi pidac o kosztach bo na razie były to przeglądy, wymiany olej, filtry. Ceny średnie, filtry tanie, olej droższy. Teraz czeka mnie wymiana rozrządu i tu niestety kasa już wypłynie, ale 170 tyć przejechałem jak za friko. Spalanie trochę inaczej wygląda jak w tabeli na autostradzie. wtedy pali 4,7-4,8 teraz zima w deszczu. W mieście zimą 4,9-5. Poza miastem faktycznie przy prędkości do 90 km to spalanie nawet latem 3,4-3,5. Średnio rocznie 4,4-4,5. Najlepsza dynamika na paliwie B-7 (tym tańszym) na BP. Orlenowskie B-7 czy z innych rafineri wydaje się że mulą bardziej, ale to też kwestia uczciwości sprzedawcy.. Płyn adblue nie stwarza problemów zawsze był tankowany tylko przy przeglądach. Zresztą gdyby go brakło kilkaset kilometrów wcześniej zaczną się wyświetlać komunikaty. Nie miałem takiego problemu ale płyn można kupić na dolewkę na każdej większej stacji przy autostradzie. Nie polecam płynu z saturatora dla TIR-ów, w instrukcji jest podany płyn spełniający inną normę.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.9l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Cichy, w wersji ekskluzywnej dobrze wyposażony we wszystkie wodotryski GPS; Kamery cofania, klima , podgrzewane siedzenia itd
Wady:Wysokie koszty przeglądów na stacjach firmowych, Trudności przy zmianie języka komputera auta (nie udało mi się ta sztuczka). trudności przy zmianie jeżyka nawigacji, trzeba dograć specjalny skrypt. Utrudniony demontaż akumulatora,. Nigdy nie pamiętam procedur zerowania ciśnienia w oponach, resetu stacyjki po odłączeniu zasilania i procedur wgrywania aktualizowanych map. Trzeba tam wpisac VIN i klucz.
Rocznik / Przebieg:2015/171 tyś