alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C3 Picasso FL 1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD)

Citroen C3 Picasso FL 1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD)Wyświetleń: 4411

Citroen C3 Picasso FL 1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD)

Okres produkcji: 2013-2017

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]99
Moment obrotowy [Nm]230
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)13.5
Spalanie - miasto [l/100km]4.7
Spalanie - trasa [l/100km]3.7
Spalanie - średnie [l/100km]4.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 4.9

Trasa: 3.7

Średnie: 4.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 e-HDi9223015.74.4
1.6 e-HDi11427011.94.8

08.11.2017KoxTak

Piszecie w wadach:" problematyczny czynnik Adblue" Zapytam, co w tym problematycznego? Teraz są podgrzewacze na zimę więc jest ok, uzupełnienie łatwe, adblue-tani więc? Od 2-3lat serwis nie odnotował problemów zimowych z adblued. Info o wlaniu adblue pojawia sie wcześniej -więc no problem!!


21.05.2020Berlingo IITak

Ja i moja Zona jestesmy zakochani w tym silniku. Pracuje rewelacyjnie a przy jezdzie zgodnej z polskimi przepisami - czyli do 90 kmh spalanie jest bardzo male. A swiadomosc, ze realizuje wysrubowane normy euro 6 rekompensuje swiadomosc, ze kosztowalo to pare Euro wiecej. Polecam kazdemu.


06.04.2019Citroen C-ElyseeTak

W moim citroenie jak narazie bez większych niespodzianek. Przegląd okresowy w ASO co 25tys., koszt ok. 1000zł, adBlue uzupełniane co 20tys. na stacji benzynowej (wlew jest co prawda ciężko dostępny, bo pod kołem zapasowym, ale da się uda trafić pistolet, to można nalać bezpośrednio z dystrybutora - wchodzi ok 15l). Po przesiadce z 1,6 tdi 90KM jestem o wiele bardziej zadowolony, zarówno pod względem niezawodności, kultury pracy, czasu nagrzewania, zachowania zarówno w mieście jak i na autostradzie i przede wszystkim w kwestii spalania. Podsumowując - silnik godny polecenia, również w dobie nagonki na diesle. Kupując auto drugi raz ponownie zdecydował bym się na ten wariant silnikowy.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

c3 pikaso 09.02.2020
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Przejechałem 171 tyć km tym autem. Trudno mi pidac o kosztach bo na razie były to przeglądy, wymiany olej, filtry. Ceny średnie, filtry tanie, olej droższy. Teraz czeka mnie wymiana rozrządu i tu niestety kasa już wypłynie, ale 170 tyć przejechałem jak za friko. Spalanie trochę inaczej wygląda jak w tabeli na autostradzie. wtedy pali 4,7-4,8 teraz zima w deszczu. W mieście zimą 4,9-5. Poza miastem faktycznie przy prędkości do 90 km to spalanie nawet latem 3,4-3,5. Średnio rocznie 4,4-4,5. Najlepsza dynamika na paliwie B-7 (tym tańszym) na BP. Orlenowskie B-7 czy z innych rafineri wydaje się że mulą bardziej, ale to też kwestia uczciwości sprzedawcy.. Płyn adblue nie stwarza problemów zawsze był tankowany tylko przy przeglądach. Zresztą gdyby go brakło kilkaset kilometrów wcześniej zaczną się wyświetlać komunikaty. Nie miałem takiego problemu ale płyn można kupić na dolewkę na każdej większej stacji przy autostradzie. Nie polecam płynu z saturatora dla TIR-ów, w instrukcji jest podany płyn spełniający inną normę.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.9l/100km

Spalanie - trasa:3.7l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:Cichy, w wersji ekskluzywnej dobrze wyposażony we wszystkie wodotryski GPS; Kamery cofania, klima , podgrzewane siedzenia itd
Wady:Wysokie koszty przeglądów na stacjach firmowych, Trudności przy zmianie języka komputera auta (nie udało mi się ta sztuczka). trudności przy zmianie jeżyka nawigacji, trzeba dograć specjalny skrypt. Utrudniony demontaż akumulatora,. Nigdy nie pamiętam procedur zerowania ciśnienia w oponach, resetu stacyjki po odłączeniu zasilania i procedur wgrywania aktualizowanych map. Trzeba tam wpisac VIN i klucz.
Rocznik / Przebieg:2015/171 tyś