alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Citroen C4 II FL 1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD)

Citroen C4 II FL 1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD)Wyświetleń: 4942

Citroen C4 II FL 1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD)

Okres produkcji: 2015-2018

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]99
Moment obrotowy [Nm]254
DoładowanieTurbosprężrka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna178
Przyspieszenie (0-100km/h)11.7
Spalanie - miasto [l/100km]4.4
Spalanie - trasa [l/100km]3.2
Spalanie - średnie [l/100km]3.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.1

Trasa: 4.3

Średnie: 4.7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 BlueHDi12030010.63.6
2.0 BlueHDi1503708.83.8

06.04.2019Citroen C-ElyseeTak

W moim citroenie jak narazie bez większych niespodzianek. Przegląd okresowy w ASO co 25tys., koszt ok. 1000zł, adBlue uzupełniane co 20tys. na stacji benzynowej (wlew jest co prawda ciężko dostępny, bo pod kołem zapasowym, ale da się uda trafić pistolet, to można nalać bezpośrednio z dystrybutora - wchodzi ok 15l). Po przesiadce z 1,6 tdi 90KM jestem o wiele bardziej zadowolony, zarówno pod względem niezawodności, kultury pracy, czasu nagrzewania, zachowania zarówno w mieście jak i na autostradzie i przede wszystkim w kwestii spalania. Podsumowując - silnik godny polecenia, również w dobie nagonki na diesle. Kupując auto drugi raz ponownie zdecydował bym się na ten wariant silnikowy.


07.04.2018Andrzej Tak

Bardzo dobry silnik,oszczędny a przy tym dynamiczny,co do serwisu jest w miarę przystępny co do płynu Adeblue może nie jest problematyczny jednak musi człowiek o tym pamiętać a to staje się uciążliwe.To jedyna wada tego silnika,ja jestem bardzo zadowolony z bezawaryjności oraz niskich kosztów codziennego użytkowania.Spalanie auta jest bardzo niskie jak na gabaryty auta średnio wychodzi ponad 5l.


21.05.2020Berlingo IITak

Ja i moja Zona jestesmy zakochani w tym silniku. Pracuje rewelacyjnie a przy jezdzie zgodnej z polskimi przepisami - czyli do 90 kmh spalanie jest bardzo male. A swiadomosc, ze realizuje wysrubowane normy euro 6 rekompensuje swiadomosc, ze kosztowalo to pare Euro wiecej. Polecam kazdemu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(9.75)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

1.6 BlueHDi 99KM (DV6FD) 11.01.2021
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Na pewno wybrał bym go ponownie.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Ceny części zamiennych nie przerażają. Spalanie w miarę (podobne miałem w passacie B5 1,9TDI 110km AFN), Oświetlenie LED pozytywnie. Pakowny bagażnik. Koszty eksploatacji.
Wady:Jakość lakieru - zwłaszcza w częściach progu koło kół - wymagają zabezpieczenia. Co do wyciszenie to bym nie przesadzał. Aż taka rewelacja nie jest - ot jak w aucie klasy kompakt. Króciec przy pokrywie filtra powietrza - potrafi się złamać przy wypinaniu wężyka. Zespolone z łożyskami tarcze hamulcowe (tył). Fotele średnio wygodne.
Rocznik / Przebieg:2015/195000
2fl 10.10.2019
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: Jestem w szoku posiadam auto od 1.06.2019r . rocznik auta 2016 przbiego 140tys km. Spalanie rewelacja 4l/100km w trybie meiszanyym
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:4.5l/100km

Spalanie - trasa:3.8l/100km

Spalanie - średnie:4.0l/100km

Zalety:Piękne auto wyciszone super zawieszenie , oświetlenie led
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:2016