alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volkswagen Passat B8 2.0 TDI SCR 190KM (DDAA/DFHA)

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI SCR 190KM (DDAA/DFHA)Wyświetleń: 8986

Volkswagen Passat B8 2.0 TDI SCR 190KM (DDAA/DFHA)

Okres produkcji: od 2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1968
Moc [KM]190
Moment obrotowy [Nm]400
Doładowanieturbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna236
Przyspieszenie (0-100km/h)8.1
Spalanie - miasto [l/100km]5.1
Spalanie - trasa [l/100km]3.9
Spalanie - średnie [l/100km]4.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 5W30
LIlość oleju4-4.7 L
Wymiana oleju15.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 7.3

Średnie: 7.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDI120250114.1
2.0 TDI15034094.2
2.0 TDI2405006.15.3

05.01.2021passat b8 Tak

witam . mam ten silnik w passacie b8 2.0 tdi 190 i jestem bardzo zadowolony. auto ma 203.000km przebiegu rocznik 2016. przy 190.tys wymienilem kolo dwumasowe , rozrzad oraz komplet amortyzatorow. z kolei przy rowno 200.000 padl mi alternator regeneracja 1000pln. turbo od nowosci nie wymieniane nie wykazuje objawow zurzycia. silnik jest bardzo dynamiczny. skrzynia dsg6. polecam, mam go od nowosci


27.06.2020Superb IIINie

Niestety!!! Ten model okazał się u mnie porażką. Przy 80.000 km przebiegu rozpadła - dosłownie - się turbina. Od tej pory wracał błąd silnika wyłączający turbinę. Pierwsza awaria to koszt w serwisie 17.000. Kolejne diagnozy, wymiany serii czujników, wtrysków, komputera silnika. Kolejne 12.000 zł. A błąd jak bul tak jest. Auto ma 130.000 km przebiegu i nie zasługuje na odrobine nawet zaufania.


16.05.2020A6/C7Tak

Jak dla mnie bardzo dobra jednostka napędowa z jedną, ale dużą turbiną. Wysoka kultura pracy, dynamika i niskie spalanie. Fajna alternatywa dla 3.0 tdi. Silniki te podnoszą tunerzy do ok. 240 KM, a z quattro to nie jeden 3.0 tdi będzie zawstydzony. Koszty eksploatacji wcale nie takie duże jak mówią. to jest w końcu 2.0 z osiągami jak 3.0 :)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 28
Średnia (głosów 2):
(6.25)
Trwałość silnika
 5.5/10
Niezawodność auta
 5.5/10
Spalanie ON
 7.5/10
Koszty utrzymania
 6.5/10

Głosy według opinii:

11

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Passat B8 20.02.2021
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Witam serdecznie, po przeczytaniu w/w opinii postanowiłem napisać swoją opinie, która jest zupełnie inna. Auto (Passat Variant R-Line 2.0 TDI 190KM DFHA, DSG7, 4Motion z maksymalnym wyposażeniem jakie było dostępne w konfiguratorze) odebrałem z salonu nowe w marcu 2019 roku i teraz mam przejechane jakieś 48.000 km. Oprócz wymienionych tylnych tarcz wraz klockami przy 26.000km (buczenie przy hamowaniu, tarcze wyglądały jakby spalone były) dodam najważniejsze, że na gwarancji, z chęcią i uśmiechem na ustach serwisu nie wiem tylko czy mogę podać nazwę ale jakby co to ktoś to wykreśli: "Noma Tarnowskie Góry" samochód jest bezawaryjny, sprawuje się rewelacyjnie i nie sprawia żadnych najmniejszych problemów. Cała nasza rodzina jest mega zadowolona z zakupu.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:7l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Dobrze wykonany, przestronny, funkcjonalny, idealny dla rodziny.
Wady:Wygniecione (naciągnięta skóra Nappa) siedziska przednich foteli R-line po w/w przebiegu, użytkownicy ważą max 75kg. Po dwóch latach śniedziejące chromowane dolne listwy wokół samochodu.
Rocznik / Przebieg:2019
B8 2,0 TDI 190 KM 4Motion 18.10.2020
Średnia:
(2.50)
Nie
Opinia: Piękny samochód, kupiony w salonie w marcu 2019 roku. Wersja Highline , silnik 2,0 TDI 190 KM, 4Motion. Miłość od pierwszego wejrzenia. Po 10tys. km. czar prysł. Usterka czujnika AdBlue : świecąca kontrolka - diagnoza ASO to zła jakość płynu AdBlue, zbiornik nie może być zalewany płynem innym niż zakupionym w sieci VW; ewidentna bzdura,ponieważ AdBlue to 32,5% wodny roztwór mocznika o takim samym składzie czy byłby kupiony od VW czy na stacji Orlen. Usterka skasowana, płyn oryginalny - kontrolka znowu się zapaliła: diagnoza ASO to przelany płyn o 3 litry! Pytam gdzie się ten nadmiar zmieścił - odpowiedź w przewodach odpowietrzających.Kolejna bzdura. Kiedy kontrolka zapaliła się po raz trzeci wymogłem wymianę czujnika na nowy - problem na razie znikł. Przebieg 10800 km: - samochód ściąga na lewą stronę przy ustawionym kole kierownicy do jazdy na wprost: X ustawienie pełnej geometrii za 300 zł., po 20 km. samochód ściąga w prawo- ponowne ustawienie geometrii - samochód ściąga w lewo. ASO nie chce przyjąć reklamacji, jazda próbna w obecności kierownika serwisu, który stwierdził, ze przy ustawieniu kierownicy do jazdy na wprost samochód może ściągać i to jest normalne!!! Po dzikiej awanturze i powiadomieniu centrali VW wykonano przekładkę przednich kół i kalibrację czujnika kąta skrętu - samochód jechał idealnie prosto. Tu niespodzianka - próba wyjazdu z serwisu nieudana - silnik nie odpala!!! Zażądałem pełnej diagnostyki, która ujawniła spadek napięcia w baterii kluczyka keyless. Wymieniona - samochód odpala i jeździ. Następnego dnia 75 km. bezproblemowej trasy, za 12 godzin nieudana próba odpalenia samochodu, rozrusznik nie kręci, próba uruchomienia awaryjnego nieudana. Wezwanie VW Assistance, laweta na horyzoncie i tu cudowne uzdrowienie - grat zapalił. Powrót z potężną dawką adrenaliny , wyjazd na autostradę i znowu niespodzianka....Ten wynalazek ściąga znowu na prawo!!! Aktualnie stoi w ASO i czeka na diagnozę. Podsumowanie ostatnich 30 dni życia Passata to 20 dni unieruchomienia w serwisie.
Trwałość silnika
 (1/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (3/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:7.5l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Solidnie wykonany na zewnątrz i wewnątrz.
Wady:Poza wymienionymi powyżej zaletami oceniam , że ten samochód to najgorsze ścierwo w ciągu 25 lat mojego obcowania z łącznie 16 samochodami, w tym okresem eksploatacji PF 126p i samochodów kolekcjonerskich sprzed 50 lat. Droga przez mękę , samochód za 200 tys. zł.nafaszerowany elektroniką, warty wywalenia na wysypisko śmieci po 11000 km. Teraz loteria jeśli chodzi o diagnozę i następną usterkowość nowego pojazdu. Serwis ASO cechuje buta, robienie idioty z klienta, wchodzą do palcu gdy kupujesz, później praktycznie żadnej odpowiedzialności za badziew, który sprzedali i powinni serwisować z największą starannością. Wnioski: Nigdy więcej żadnej współpracy z VAG tzn. VW, Audi, Skoda, Seat - to g... jednym ch... podszyte niewarte funta kłaków. Z wieloletniego doświadczenia twierdzę, że bardziej niezawodny był maluch. Odradzam kupno tego samochodu nawet największemu wrogowi. Pomimo mojego wrogiego nastawienia do określeń typu wieśwagen czy szmelcwagen - po przeżyciach, które zafundował mi nowy samochód i serw
Rocznik / Przebieg:2019/11500