alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)

Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)Wyświetleń: 21507

Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)12,1
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3,9
Spalanie - średnie [l/100km]4,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.6

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi10524011,24,5
1.9 dCi1303009,55,1
1.5 dCi8620012,94,5

29.05.2019SCENICNie

NIGDY WIĘCEJ DIESLA !!! WSADZIŁEM W TO GÓWNO 7,5TYS.PLN , A PO 6MC PADŁY PANEWKI.


02.12.2018KrystianTak

Kupiłem nowego, z silnikiem wszystko ok.. przy niskich temperaturach coś chalasuje od lewej strony silnika.. serwis poprawiał na parę tygodni. Myślę że jakiś plastik dolega do karoserii i jest hałas. Po 3 latach i 2 miesięcy (po gwarancji) klimatyzacja przestaje działać.. wizyta w serwisie, diagnoza... - kamień zrobił dziurkę... (koszt w Belgii 800e) zdecydowałem samemu się podjąć ewentualnie naprawy.. profesjonalna firma od klimy sprawdziła szczelność i wyszło tzw sitko z chłodnicy, 8 dziurek.. specjalista opowiedział że, nowy gaz jest bardziej zracy i wytrwałości chlodnic jest krótsza. Tyle o klimie.. od kupna, stuki przy hamowaniu przy minimalnej prędkości (ruszaniu, cofaniu) tak jakby klocek miał luzy w docisku.. w środku zaczął się odklejac plastic przezroczysty od wyświetlacza regulacji temperatury. Lejek od zbiorniczka płynu do spryskiwaczy stał się nagle luźny, jakby oring wyskoczył.. jestem sam człowiek techniczny i dlatego widzę te problemy. koniec nie równa praca silnika zimnego przy minusowych temteraturach... Wszystko zgłaszane przy serwisach i nie rozwiązane. Podsumowując po tych małych problemach to pozytywnie się sprawuje.


14.07.2014pskyNie

"Megane III 65 tyś, przy około 45 tyś - wymiana koła masowego. Jazda głównie w mieście, paliwo tylko markowe stacje. Przeglądy w ASO zgodnie z komputerem co 30 tyś lub 2 lata. Spalanie 8,5 zimą, 7,6 latem, 5,2 w trasie, 8,5 szybka jazda autostradą (150km/h). Moc i dynamika super, zwłaszcza przy wyprzedzaniu."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 25
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Opinie użytkowników

Arsen 19.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
"Samochód firmowy więc jeżdżony na ekstremalnym poziomie czyli lato zima ,miasto,trasa itd.Nie ma co narzekać i pisac bajki o renówkach że sa awaryjne.Przebieg 180tys z wymiany to tylko rozrząd i hamulce i tyle,Silnik jest bardzo przyjemny w użytkowaniu elastyczny mało palący i bardzo dynamiczny.Na trasie spala po niżej 5L przy prędkościach 140KM/h dobre przyspieszenie i bardzo równa praca silnika.Maiłem kilka aut Focus,Golf i Peugeot 307 i jestem pod dużym wrażeniem Megane.Auto jest komfortowe ciche i nie męczące pod czas dalekiech wyjazdów. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo niskie spalanie przy ostrej jeździe,wygod,komfort,silnik dynamiczny cichy i elastyczny
Wady:brak
Megane 2010r weersja Kombi 180tys