alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)

Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)Wyświetleń: 24035

Renault Megane III 1.5 dCi 110KM (K9K 836/837)

Okres produkcji: 2008-2012

Wersje nadwozia: hatchback kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)12,1
Spalanie - miasto [l/100km]5,3
Spalanie - trasa [l/100km]3,9
Spalanie - średnie [l/100km]4,4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.6 L
Wymiana olejupo.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo.160.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.6

Średnie: 5.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi10524011,24,5
1.9 dCi1303009,55,1
1.5 dCi8620012,94,5

08.10.2019Duster 15dciNie

NIE NIE NIE POLECAM !!! przy 166tys dziura w bloku i zakup drugiego silnika, mechaniki powiedziały, że winne panewki


17.03.2018Olo Tak

Bardzo dobry silnik wysoka kultura pracy,niskie spalanie,dobra dynamika i bezawaryjność.Miałem go we wcześniejszym modelu Megane III zrobiłem nim 170tys bez ani jednej awarii.Teraz jeżdżę Megane IV drugi rok zrobiłem nim 47 tys,spalanie 3.7-4.8 l trasa a miasto 6.5 l przy wyższych prędkosciach na autostradzie nawet do 7l ale to przy 160km/h.Ogólnie silnik niezawodny o bardzo dobrych parametrach.


29.05.2019SCENICNie

NIGDY WIĘCEJ DIESLA !!! WSADZIŁEM W TO GÓWNO 7,5TYS.PLN , A PO 6MC PADŁY PANEWKI.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 26
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 80

Opinie użytkowników

Arsen 19.02.2015
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Samochód firmowy więc jeżdżony na ekstremalnym poziomie czyli lato zima ,miasto,trasa itd.Nie ma co narzekać i pisac bajki o renówkach że sa awaryjne.Przebieg 180tys z wymiany to tylko rozrząd i hamulce i tyle,Silnik jest bardzo przyjemny w użytkowaniu elastyczny mało palący i bardzo dynamiczny.Na trasie spala po niżej 5L przy prędkościach 140KM/h dobre przyspieszenie i bardzo równa praca silnika.Maiłem kilka aut Focus,Golf i Peugeot 307 i jestem pod dużym wrażeniem Megane.Auto jest komfortowe ciche i nie męczące pod czas dalekiech wyjazdów.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:bardzo niskie spalanie przy ostrej jeździe,wygod,komfort,silnik dynamiczny cichy i elastyczny
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:Megane 2010r weersja Kombi 180tys