alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna III  2.0 dCi 150KM (M9R)

Renault Laguna III 2.0 dCi 150KM (M9R)Wyświetleń: 53531

Renault Laguna III  2.0 dCi 150KM (M9R)

Okres produkcji: 2007-2015

Wersje nadwozia: liftback kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]6.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8

Trasa: 5.9

Średnie: 6.9

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi11024012.25.2
2.0 dCi1733808.76.7
2.0 dCi1784008.56.7

30.12.2018LAGUNA 3Nie

Miałem TDI w którego wsadziłem 6,5tys zł, OK był trochę zajechany i niemiec płakał jak sprzedawał, za namową kupiłem Lagunę z 2.0DCi i to od 1go właściciela przebieg 140tys. oryginał potwierdzony w serwisie, po pół roku normalnego jeżdżenia zaczeło się: wtryski, turbo, dwumas itp ... koszty makabra, nawet poza ASO bardzo drogie naprawy, już wpakowałem prawie 8tys.zł. Spalanie też bez rewelacji przy normalnej jeździe trasa 7-8, miasto 9-10. NIGDY, NIGDY WIĘCEJ DIESLA !!!


28.10.2019Laguna 2,0DCI 150KMTak

Silnik dynamiczny, ale spalanie duże, koszty serwisu bardzo duże, zwłaszcza osprzęt silnika, co chwilę coś padło, gdybym kupił nowego to może polatał by dłużej, musiałem sprzedać, bo stwierdziłem, że diesel nie dla mnie, większość diesli jest mocno dojechanych i trzeba sporo wsadzić w ich naprawy. Ogólnie fajny silnik.


03.09.2017MarekTak

"Polecam wszystkim . Posiadam 2,0 dci 150 KM w lagunie III jestem bardzo zadowolony najbardziej zaskoczony jestem dynamika tego silnika. 6- biegowa skrzynia nie do zatrzymania. Jestem użytkownikiem na długich trasa do 200 Km ale zdarza mi się podróżować na krótkich odcinkach 8-9 Km. Moja wersja posiada filtr cząstek stałych FAP jest on bez problemowy. Wypala sie na bieżąco. Jednak prawdą jest ze nie ma co się bać samochodów francuski z filtrem cząstek stałych . Polecam wszystkim śmiało model samochodu jak i silnik . A na pewno nie będziecie żałować !!! "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 89
Średnia (głosów 13):
(8.35)
Trwałość silnika
 9/10
Niezawodność auta
 8.54/10
Spalanie ON
 7.69/10
Koszty utrzymania
 8.15/10

Głosy według opinii:

130

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 687

Opinie użytkowników

Laguna 3/ Initiale Paris Automat 24.07.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Lux
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.6l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2008/110000
Renault Laguna III 12.07.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: Polecam! Najlepszy silnik do Laguny III silnik dynamiczny, świetny na długie trasy. Spalanie przy jeździe autostradowej (140km/h w górę) ok.7,5 l/100km. Bardzo dobre wyciszenie i kultura pracy. Przy silniku wymieniony jedynie pasek osprzętu przy 180tyś i jak na razie tyle. Samo auto: duże, wygodne. Dobra widoczność dzięki cienkim słupkom. Elektryka działa stabilnie, fabryczna nawigacja (Tom Tom) mogłaby działać szybciej, ale i tak jak na ten wiek nie jest źle. Funkcjonalnie urządzony bagażnik: schowki oraz siatki na bagaż. Fajną sprawą jest charakterystyczny dla Renault zagłówek - można go sobie ustawić w wielu płaszczyznach nie tylko góra dół. Podsumowując, bardzo porządnie wykonany samochód w przystępnej cenie. Bardzo silny konkurent dla Passata/Skody itp.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:dynamika, kultura pracy, spalanie, komfort jazdy, wyposażenie, znikoma awaryjność
Wady:brak (gdyby chcieć się czepiać to trzeszczące plastiki obudowy kolumny kierowniczej, podłokietnik i uchwyt na napoje - reszta wykonana z dobrych, miękkich materiałów)
Rocznik / Przebieg:2010/192000
laguna III 04.07.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: kupiłem z przebiegiem 7500 km Obecnie 312 000 km i żadnej usterki. polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2009
Jarek 07.11.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Super auto Moja druga Laguna
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Sporo
Wady:Mały zbiornik spryskiwacza
Rocznik / Przebieg:Sport touter initiale Paris
Marcin 12.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Auto jak najbardziej na TAK. Auto zakupiłem z przebiegiem 192 tyś, obecnie przejechałem ok 35tyś km. To co mnie cieszy to to, że poza rzeczami eksploatacyjnymi jak klocki, tarcze, olej filtry(ten wymieniam max co 15 tyś km) i pasek osprzętu z rolkami nic tak naprawdę nie robiłem i żadnych niespodzianek. Tyle co po zakupie i w trakcie tzw. materiały eksploatacyjne, po prostu lubie wiedzieć co mam i robić takie rzeczy. Co do silnika to słyszałem, że i do 700 tyś potrafią dociągnąć od mechanika który je serwisuje. Wiele zależy jak dbamy. Jeśli chodzi o spalanie to najmniej spaliła ok 5,7 ale to każda w nocy bez ruchu gdzie nie trzeba szarpać i mają ok110km/h bardziej realne to ok 6,5 do 7,8 w trasie w zależności od stylu jazdy. Ale jak dla mnie to nie wada biorąc pod uwagę niezawodność. Ponadto silnik ma fajną kulturę pracy, a w środku przy większych prędkościach jest cicho. Z filtrem dpf też bez problemu ale nie ukrywam że z 80% jazdy to trasa. Jedynym małym minusem mogą być plastiki które czasem odezwą się na nierównościach ale tragedii nie ma. Nikt chyba nie brał pod uwagę naszych wertepów które jeszcze się u nas zdarzają. Poza tym komfort jak najbardziej na plus, a jazda autostradą to przyjemność w połączeniu z tym silnikiem i 6 biegowa skrzynią. Taka ciekawostka, że w autach przed face liftingiem nie można podobno uaktualnić nawigacji dla tego wziąłem bez. Auto po face liftingu mają bodaj navi we współpracy z Tom Tom i wejściem na kartę bodaj. Ale to z tego co też się zapoznawałem przed zakupem i warto na to zwrócić uwagę jak komuś na tym gadżecie zależy.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:6.7l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Dynamiczny silnik z wysoką kulturą pracy. Bogate wyposażenie wielu aut dostępnych na rynku i konkurencyjna ceny w stosunku do konkurencji z Niemiec. W zamian jak ktoś nie ulegnie mitom o francuskich autach otrzyma naprawdę fajne auto które jest wygodne i
Wady:Jak dla mnie brak, nawet zastanawiam się nad zakupem nowszego po face liftingu.
Rocznik / Przebieg:LAGUNA III 2008r 225tyś km
Rafał 04.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Autko spełnia moje wymagania. Kupiłem je za dobrą cenę - w podobnej mógłbym mieć VW Passata, Audi ,BMW ale starsze o 3 - 4 lata. Laguna nie odbiega od konkurencji komfortem, prowadzeniem oraz eksploatacją. Nieco odstraszać mogą odgłosy dochodzące z deski, słupków - ale można się przyzwyczaić. Silnik 150 KM jest mocny i dynamiczny - bardzo elastyczny, nie ma turbo dziury. Super sprawą jest aluminiowa maska - lekka niczym plastik.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:- niska awaryjność, w środku ogrom przestrzeni, wygoda, dobra elastyczność silnika, aluminiowa maska
Wady:- świerszcze w desce i el. plastikowych, słabe materiały na fotelach,
Rocznik / Przebieg:Laguna III / 2010r / 53.000 km
Jacek 17.01.2017
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Laguna z 2008 160 tys. km, jedyne koszta to wymiana oleju i świec, filtrów i klocków. Silnik pracuje świetnie, bateria jeszcze nie zmieniana. Na dużych mrozach (od -10) wyświetlacz na liczniku lubi się przycinać i tapicerka trzeszczy.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.4l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:Laguna III, 2008, 160000km
Patryk 17.10.2016
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Laguna 3 2010r. 2.0DCI 150 KM grandtour (poszczegulne elementy z wersji GT -zawieszenie , zderzaki oraz środek ) zracji przejachanych kilometrów a ma 250 tys. już padło zawieszenie tylne (amorki) zakupione zostały Kayaby i na razie koszt od kupna . Po zakupie były robione tylko hamulce i podstawowe rzeczy (olej filtry rozrząd i klima ) Posiadam auto od roku i jestem bardzo zadowolony z tego modelu. Nie ukrywam że kiedyś podchodziłem sceptycznie do Francuskich marek lecz sie zmieniły poglądy. Bardzo wygodne auto ,duży komfort prowadzenia . Elastyczny silnik i bezawaryjny puki co . Polecam .
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5-6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:komfort tanie utrzymanie cichy bezawaryjny dynamiczny
Wady:mały bagażnik
Rocznik / Przebieg:Laguna 3 grandtour 2010r 150KM 2.0DCI
Kamil 21.06.2016
Średnia:
(1.50)
Tak
Opinia: Mieszkam w dość małym mieście i na niedogrzanym silniku i przy częstym ruszaniu spalanie w lato to ok.8 litrów, w zimę nawet 11!Gdy silnik się już zgorzeje lub wyjedziemy na trasę spalanie w gracach 5.9-6.0l nie jest specjalnie trudne do uzyskania.Wystarczy wpiąć 130 na tempomacie i można rozkoszować się jazdą(ja taki wynik uzyskałem w 4 osoby, więc 2+ bagaż też się uda). Mój "eko rekord" to 4.1l/100km.Nigdy więcej!Posiadam wersję Bose ze szklanym szyberdachem i systemem 4 control, waga samochodu to 1525kg!Jest to na prawdę ciężkie autko!Bez tych bajerów laguna waży 1450kg co z pewnością przekłada się na osiągi i spalanie. 150 koni to przy tym samochodzie złoty środek, daje dobre osiągi a jednocześnie nie "zabija" w mieście. W listopadzie 2016 miną 3 lata jak posiadam Lagune, zrobiłem ok.45 tyś(czerwiec 2016), Auto wygodne, i wydaje się solidne.Póki co byłem zmuszony raz zainwestować 200zł w sprężynę z tyłu gdyż oryginał pękł(musiała być wadliwa, Laguna ma 60 tyś przebiegu). A co ważne, muszę dolać olej(nie wiem ile ale jest prawie minimum, miło iż samochód sam mnie poinformował o niskim stanie oleju), niestety potwierdziło się to iż nowe diesle piją trochę oleju.
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:komfort, 4 control, szklany szyberdach,Bose
Wady:spalanie w mieście, mogłoby być więcej miejsca z tyłu, bagażnik mógłby być głębszy
Rocznik / Przebieg:laguna 3/2012/60000km
Niko 10.06.2016
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Jak do tej pory, przy 140 tyś km bezawaryjna :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:5.9l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:wygląd, dynamika, elektronika i wiele innych
Wady:
Rocznik / Przebieg:2008
<<<12>>>