alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Laguna III  2.0 dCi 150KM (M9R)

Renault Laguna III 2.0 dCi 150KM (M9R)Wyświetleń: 48507

Renault Laguna III  2.0 dCi 150KM (M9R)

Okres produkcji: 2007-2015

Wersje nadwozia: liftback kombi coupe

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]6.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFull-Tech FE 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.9

Trasa: 5.9

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 dCi13132010,66,0
2.0 dCi1733808.76.7
2.0 dCi1784008.56.7

01.11.2016Darek Tak

"@Marcin 17.06.2016 Marcin, masz coś nie tak z silnikiem - mój ma średnią z ostatni 3000 km 6,7 l/100 a dojeżdżam w korkach z Pruszkowa do Warszawy do pracy. Dodatkowo mam zrobionego chipa na 185 koni / 380 nM. Poszukaj bo za dużo ci pali. "


04.03.2017ArturTak

"Kupiony w Polsce bez Dpf. kupiłem 2012 126t teraz 198t. Codziennie ok 50km, Miejski ruch bez korków. Spalanie z 3lat 6,8l. przy tej masie dla mnie to bdb. Na biegu 1 i 2 trochę "muli" najlepsze 4 i 5. W zasadzie jeżdżę między 1800 a 2400 obrotów. Wyprzedzanie to frajda, spokój i bez hałasu. Po 5 latach chcę go zmienić, ale ciężko idzie bo silnik wyposażenie, przyjemność spokojnej i bezstresowej jazdy nie dopinguje do zmiany. Pisząc o silniku boję się zapeszyć, bo wymieniłem termostat ( zimą dłuższe nagrz.do pełnej temp) i pasek wieloklinowy (dla zasady). I to wszystko. Marzę, aby następny "chodził" tak samo."


25.03.2013Tak

"Rewelacyjny silnik ,mam go w lagunie żadnych problemów .Jest na łańcuchu rozrządu ,bardzo dynamiczny nie maiłem z nim żadnych problemów ,użytkuje auto od 2010 roku z auto z 2007 .Przebieg 185 tyś .Polecam dobry silnik"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 74
Średnia (głosów 12):
(8.29)
Trwałość silnika
 8.92/10
Niezawodność auta
 8.42/10
Spalanie ON
 7.75/10
Koszty utrzymania
 8.08/10

Głosy według opinii:

120

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 679

Opinie użytkowników

Renault Laguna III 12.07.2019
Średnia:
(8.50)
Tak
"Polecam! Najlepszy silnik do Laguny III silnik dynamiczny, świetny na długie trasy. Spalanie przy jeździe autostradowej (140km/h w górę) ok.7,5 l/100km. Bardzo dobre wyciszenie i kultura pracy. Przy silniku wymieniony jedynie pasek osprzętu przy 180tyś i jak na razie tyle. Samo auto: duże, wygodne. Dobra widoczność dzięki cienkim słupkom. Elektryka działa stabilnie, fabryczna nawigacja (Tom Tom) mogłaby działać szybciej, ale i tak jak na ten wiek nie jest źle. Funkcjonalnie urządzony bagażnik: schowki oraz siatki na bagaż. Fajną sprawą jest charakterystyczny dla Renault zagłówek - można go sobie ustawić w wielu płaszczyznach nie tylko góra dół. Podsumowując, bardzo porządnie wykonany samochód w przystępnej cenie. Bardzo silny konkurent dla Passata/Skody itp."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:dynamika, kultura pracy, spalanie, komfort jazdy, wyposażenie, znikoma awaryjność
Wady:brak (gdyby chcieć się czepiać to trzeszczące plastiki obudowy kolumny kierowniczej, podłokietnik i uchwyt na napoje - reszta wykonana z dobrych, miękkich materiałów)
2010/192000
laguna III 04.07.2019
Średnia:
(9.50)
Tak
"kupiłem z przebiegiem 7500 km Obecnie 312 000 km i żadnej usterki. polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:
Wady:
2009
Jarek 07.11.2018
Średnia:
(9.50)
Tak
"Super auto Moja druga Laguna "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Sporo
Wady:Mały zbiornik spryskiwacza
Sport touter initiale Paris
Marcin 12.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Auto jak najbardziej na TAK. Auto zakupiłem z przebiegiem 192 tyś, obecnie przejechałem ok 35tyś km. To co mnie cieszy to to, że poza rzeczami eksploatacyjnymi jak klocki, tarcze, olej filtry(ten wymieniam max co 15 tyś km) i pasek osprzętu z rolkami nic tak naprawdę nie robiłem i żadnych niespodzianek. Tyle co po zakupie i w trakcie tzw. materiały eksploatacyjne, po prostu lubie wiedzieć co mam i robić takie rzeczy. Co do silnika to słyszałem, że i do 700 tyś potrafią dociągnąć od mechanika który je serwisuje. Wiele zależy jak dbamy. Jeśli chodzi o spalanie to najmniej spaliła ok 5,7 ale to każda w nocy bez ruchu gdzie nie trzeba szarpać i mają ok110km/h bardziej realne to ok 6,5 do 7,8 w trasie w zależności od stylu jazdy. Ale jak dla mnie to nie wada biorąc pod uwagę niezawodność. Ponadto silnik ma fajną kulturę pracy, a w środku przy większych prędkościach jest cicho. Z filtrem dpf też bez problemu ale nie ukrywam że z 80% jazdy to trasa. Jedynym małym minusem mogą być plastiki które czasem odezwą się na nierównościach ale tragedii nie ma. Nikt chyba nie brał pod uwagę naszych wertepów które jeszcze się u nas zdarzają. Poza tym komfort jak najbardziej na plus, a jazda autostradą to przyjemność w połączeniu z tym silnikiem i 6 biegowa skrzynią. Taka ciekawostka, że w autach przed face liftingiem nie można podobno uaktualnić nawigacji dla tego wziąłem bez. Auto po face liftingu mają bodaj navi we współpracy z Tom Tom i wejściem na kartę bodaj. Ale to z tego co też się zapoznawałem przed zakupem i warto na to zwrócić uwagę jak komuś na tym gadżecie zależy."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:6.7l/100km

Spalanie - średnie:7.8l/100km

Zalety:Dynamiczny silnik z wysoką kulturą pracy. Bogate wyposażenie wielu aut dostępnych na rynku i konkurencyjna ceny w stosunku do konkurencji z Niemiec. W zamian jak ktoś nie ulegnie mitom o francuskich autach otrzyma naprawdę fajne auto które jest wygodne i
Wady:Jak dla mnie brak, nawet zastanawiam się nad zakupem nowszego po face liftingu.
LAGUNA III 2008r 225tyś km
Rafał 04.05.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
"Autko spełnia moje wymagania. Kupiłem je za dobrą cenę - w podobnej mógłbym mieć VW Passata, Audi ,BMW ale starsze o 3 - 4 lata. Laguna nie odbiega od konkurencji komfortem, prowadzeniem oraz eksploatacją. Nieco odstraszać mogą odgłosy dochodzące z deski, słupków - ale można się przyzwyczaić. Silnik 150 KM jest mocny i dynamiczny - bardzo elastyczny, nie ma turbo dziury. Super sprawą jest aluminiowa maska - lekka niczym plastik. "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.6l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.3l/100km

Zalety:- niska awaryjność, w środku ogrom przestrzeni, wygoda, dobra elastyczność silnika, aluminiowa maska
Wady:- świerszcze w desce i el. plastikowych, słabe materiały na fotelach,
Laguna III / 2010r / 53.000 km
<<<123>>>