alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Clio IV FL 1.5 Energy dCi 90KM (K9K 628/656)

Renault Clio IV FL 1.5 Energy dCi 90KM (K9K 628/656)Wyświetleń: 4555

Renault Clio IV FL 1.5 Energy dCi 90KM (K9K 628/656)

Okres produkcji: od 2016

Wersje nadwozia: hatchback,kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]220
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12
Spalanie - miasto [l/100km]3.4
Spalanie - trasa [l/100km]3.1
Spalanie - średnie [l/100km]3.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf Full-Tech FE 5W30
LIlość oleju4.5 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 160.000 lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 5.2

Trasa: 4.8

Średnie: 5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi7520014.33.3
1.5 dCi11026011.33.5

25.09.2018RexTak

Silnik jest bardzo oszczędny ale jest małe ale do pewnych prędkości czyli do 100km/h po wyżej znacznie wzrasta bo ponad 7l to wina wielkości auta i mocy.Normalne spalanie kształtuje się na poziomie 5.3l natomiast w mieście maksymalnie do 6.5l .Po za tym silnik jest cichy bardzo elastyczny i jak na swoje 90KM ma niezłego kopa.


29.09.2018FranzTak

Jestem pod wrażeniem spalania tego silnika (Megane IV) średnio wychodzi 4.2 l i to przy dosyć ostrej jeździe.Jak na pojemność i moc silnik jest dynamiczny ładnie wkręca się na obroty i czuć moc po wciśnięciu gazu.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

clio IV Grandtour 17.07.2020
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Clio IV Grandtour. Oszczędny do prędkości 120 km/h. Długie przełożenia skrzyni.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.2l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Wygodny, ekonomiczny, fajne wyposażenie. Polecam
Wady:na razie brak
Rocznik / Przebieg:2017/63500