alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic II 1.5 dCi 86KM (K9K 724/766/830)

Renault Scenic II 1.5 dCi 86KM (K9K 724/766/830)Wyświetleń: 6262

Renault Scenic II 1.5 dCi 86KM (K9K 724/766/830)

Okres produkcji: 2003-2006

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]86
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna186
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 4.8

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi8218515.45.0
1.5 dCi10120012.25.3
1.5 dCi12030012.05.8

02.06.2014kangooTak

"Mam Kangoo I z 2007 1.5dCi 85 km ( wtryski elektromagnetyczne, turbo bez zmiennej geometrii, brak filtra cząstek stałych i dwumasy ). Obecny przebieg zbliża się do 260 000, wciąż mam fabryczne sprzęgło, wtryskiwacze i turbo - bez regeneracji, aczkolwiek w Intercoolerze zbiera się olej. Dynamika bardzo fajna, od 1800 obr./min idzie sprawnie do ok.3400 obr./min. Niskie spalanie na poziomie 5.3 - 5.7 l/100 km, w zimę w mieście miałem 6.5 l/100km. Olej od nowości 10W40 ELF Competition STi, zmieniany co 20 000, obecnie skracam do maksymalnie 15 000, oleje i filtry wymieniane na czas. Ropa tylko ze sprawdzonej, markowej stacji. "


22.11.2017ZibiWTak

Też nie mam z poliftowym 86 konnym 1,5 dci problemów choć ma 221 tyś nalatane. Ale zmiana oleju jest co 10tyś i to dobrego oraz markowy filtr oleju. No i nie butuję go zanim się nie rozgrzeje.


03.07.2015DarekNie

"Kangu 1,5 2011 od początku zrobiłem 120tyś z silnikiem tylko olej i filtry. Problem to zatykające się rurki odprowadzające wodę z klimatyzacji - ciepła woda na stopy się czasami leje. Większość napraw związanych z układem jezdnym. Końcówki i tarcze wymienione. Ogólnie prosty i niezawodny samochód. Trzeba zwrócić uwagę na pokonywanie ostrych zakrętów z dużą prędkością - może ponieść :) "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Kamil 05.06.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"Długo szukałem Scenica z tym silnikiem o mocy 85KM bardzo mało jest ich na rynku.Ten silnik z ta mocą jest idealny pod względem spalania i trwałości,pozostałe 100KM a zwłaszcza 105 jest już przekombinowany.Auto bardziej do miasta i na krótkie odcinki niż na długie trasy,ale taki był zamysł.Silnik jest bardzo elastyczny i nawet ładnie się zbiera jak na tak nie wielką moc w stosunku do wielkości auta.Pod względem spalania ideał i o to nam chodziło miasto max 6.5 średnio niecałe 6L.Koszty to tylko paliwo i przeglądy (500-600zł). Przebieg 185 tys i silnik jak nowy ,zero problemów z turbiną ,wtryskami i innymi częściami.Dodam auto bardzo przyjemne w prowadzeniu,dobre zawieszenie i wyposażeni."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:spalanie, trwałość części, komfort, wyposażnie, silnik
Wady:mało mocy przy pełnym bagażu w trasie
Scenic 2005r 185 tys