alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic II 1.5 dCi 86KM (K9K 724/766/830)

Renault Scenic II 1.5 dCi 86KM (K9K 724/766/830)Wyświetleń: 6808

Renault Scenic II 1.5 dCi 86KM (K9K 724/766/830)

Okres produkcji: 2003-2006

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1461
Moc [KM]86
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna186
Przyspieszenie (0-100km/h)13.2
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5,1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuElf 5W40
LIlość oleju4.6 L
Wymiana oleju30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 120.000 km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Siemens

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 4.8

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi8218515.45.0
1.5 dCi10120012.25.3
1.5 dCi12030012.05.8

10.09.2013WładekTak

"Silnik bez awarii przebieg 168 tyś ,tylko oleje i filtry ,spalanie miasto max 6.5 L z Klimą bardzo elastyczny można jechać na 4 biegu nawet 30 km/h .Dynamika na dobrym poziomie .Nie słuchajcie że Reno jest złe ja nim jeżdżę już 7 rok i naprawdę zero problemów a silnik chyba najlepszy na rynku "


08.09.2017RobertTak

"Silnik (samochód z tym silnikiem) nie należy do demonów prędkości, ale za to jest bezawaryjny. Brak filtra cząstek stałych, brak koła dwumasowego i turbina ze stałą geometrią to jego plusy. Wymieniam olej co 10000km, tankuję na sprawdzonych stacjach. Nie mam z silnikiem najmniejszych problemów."


17.05.2018MarianNie

Sugerując się opinią, że w 2005 była zmiana układu wtryskowego z delphi na bosch pojechałem kupić auto z 2007 a tu pompa delphi! No i jak to możliwe? Jak sprzedawca się nie zna i nie wie co ma w aucie i jak ma to odczytać?


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Kamil 05.06.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"Długo szukałem Scenica z tym silnikiem o mocy 85KM bardzo mało jest ich na rynku.Ten silnik z ta mocą jest idealny pod względem spalania i trwałości,pozostałe 100KM a zwłaszcza 105 jest już przekombinowany.Auto bardziej do miasta i na krótkie odcinki niż na długie trasy,ale taki był zamysł.Silnik jest bardzo elastyczny i nawet ładnie się zbiera jak na tak nie wielką moc w stosunku do wielkości auta.Pod względem spalania ideał i o to nam chodziło miasto max 6.5 średnio niecałe 6L.Koszty to tylko paliwo i przeglądy (500-600zł). Przebieg 185 tys i silnik jak nowy ,zero problemów z turbiną ,wtryskami i innymi częściami.Dodam auto bardzo przyjemne w prowadzeniu,dobre zawieszenie i wyposażeni."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:spalanie, trwałość części, komfort, wyposażnie, silnik
Wady:mało mocy przy pełnym bagażu w trasie
Scenic 2005r 185 tys