alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Renault Scenic II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)

Renault Scenic II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)Wyświetleń: 8787

Renault Scenic II FL 2.0 dCi 150KM (M9R)

Okres produkcji: 2006-2009

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1870
Moc [KM]150
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9.3
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuELF 5W30
LIlość oleju7.4 L
Wymiana olejupo.30.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 5.4

Średnie: 6.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.5 dCi10624014.15.1
1.9 dCi13030011.56.0

15.08.2014Janusz (St. Wola) Tak

"Bez wątpienia najlepszy silnik dCi od Renault. Brak DPF, łańcuch zamiast paska rozrządu. Warto dbać i nie żałować kasy na olej i porządne filtry oraz paliwo. Polecam z czystym sumieniem i na pewno nikt nie będzie żałował. Spalanie na trasie w graniach 6-7 litrów przy dość ciężkiej nodze i włączonej non stop klimatyzacji. Silnik dynamiczny, 6 biegowa skrzynia oraz bogate wyposażenie wnętrza, czego chcieć więcej. Nie warto przepłacać za niemca czy japończyka, tym bardziej, za znaczek na masce. Renault dCi - Polecam!"


04.12.2017TimiTak

W tym silniku OLEJ wymieniac co max 15tys nie jak podaje producent co 30tys a panewki wytrzymaja tyle co całe auto. (a to znany problem przy wymianach LL) Oraz nie pałować na zimnym silniku. Łancuch rozrzadu wytrzymuje ok 350tys km. Trwałe wtryski i dwumas chodz drogi (3tys+robota)


01.04.2018WaldemarTak

Bardzo fajny silnik-jeden z fajniejszych Diesli jakie miałem. Mój 150KM (Koleos 4x4 rok.prod.2010r) od razu zrobiony w Bosch Servis na ok.170-175KM i 160tys.km bez absolutnie żadnych problemów (jazda mieszana ok.50% po Obwodnicy i ok.50% po mieście). Jedyne co robiłem to wymieniałem na dobry olej i przeglądy (generalnie niczego nie skarałem tj.plus, minus 20tys.km). Bardzo fajny moment obrotowy, na tę masę auta całkowicie wystarczająca dynamika. Spalanie różne: średnio między 6,8-7,2, ale jeśli jeździ się spokojnie bez problemu można zejść w okolice 6,0l , za to powyżej 130km/h już pali wicej (ok.8,5l) co i tak w/g mnie jak na te gabaryty, masę auta itd, jest więcej niż Ok. Byłem tak zadowolony z tego silnika że kupiłem następnego Koleosa też 150KM tylko że rok prod.2014 przebieg 42tys.km no i mam niestety kłopot, właśnie z silnikiem.O ile w poprzednim pracował cichutko bez żadnych wielkich wibracji, tak w nowym przy przyśpieszeniu i od ok.110km/h buczy tak że nie da się wytrzymywać i do tego non stop(nawet na postoju) przenosi wyraźne drgania na kierownice i pedał gazu.Czyściłem już wtryski ale nie pomogło.Nie wiem więc czy coś w międzyczasie Renault zmienił, czy trafiłem na jakiś felerny egzemplarz. Póki co szukam co może być tego przyczyną (sprawdzam poduszki silnika,wszystkie obudowy filtrów itp)-na razie bez sukcesu. Jak znajdę co to jest to dopisze. Nie zmienia to faktu iż poprzedni użytkowałem prawie 7 lat i był super!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 6
Średnia (głosów 1):
(9)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Jacek 25.02.2015
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Nie ma z tym autem żadnych problemów przebieg 260tys i nic nie robione po za zwykłymi wymianami zużytych elementów.Auto zakupione od pierwszego właściciela przy przebiegu 150tys sam zrobiłem resztę.Wcześniej miałem Lagunę z tym silnikiem i wiedziałem że przebieg 200tys czy więcej to nic strasznego,dodatkowo rozrząd na łańcuchu.bardzo dobre osiągi przyspieszenie i spalanie,auto wygodnę jak na francuza przystało komfort na najwyższym poziomie, i oczywiscie wyposażenie ponad standard dachy ,nawigacja,systemy,czujniki i to za bardzo przyzwoite pieniądze.Polecam
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.4l/100km

Spalanie - średnie:6.8l/100km

Zalety:bardzo dobre wyposażenie,wysoki komfort,bezpieczeństwo,silnik,usterkwość zerowa
Wady:nie znalazłem
Rocznik / Przebieg:Scenic Privilege 2008r 260tys