alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi Bi-Turbo (210KM)

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi Bi-Turbo (210KM)Wyświetleń: 1818

Ford Mondeo Mk5 2.0 TDCi Bi-Turbo (210KM)

Okres produkcji: od 2014

Wersje nadwozia: sedan liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]210
Moment obrotowy [Nm]450
DoładowanieTwin-Turbo
Skrzynia biegów6-Auto
Prędkość maksymalna233
Przyspieszenie (0-100km/h)7.9
Spalanie - miasto [l/100km]5.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.3
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 0W30
LIlość oleju6.1 L
Wymiana olejuco 30.000 km lub 2 lata
Wymiana rozrządupo 200.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 9

Trasa: 7

Średnie: 8.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi11527012.14.2
2.0 TDCi1503509.44.8
2.0 TDCi1804008.64.9

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 2
Średnia (głosów 1):
(8.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 7/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

MK5 04.10.2019
Średnia:
(8.25)
Tak
"Mondeo MK5 2015 2.0 210KM Bi-turbo"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9-10l/100km

Spalanie - trasa:7-8l/100km

Spalanie - średnie:8.5l/100km

Zalety:bardzo dynamiczny, bardzo wygodny. Jest to mój trzeci Mondeo (był MK3, MK4 i teraz MK5) z każdego byłem zadowolony.
Wady:nietrwały zespół sprzęgieł - wysiadło po 3 latach (4 dni po gwarancji) przy przebiegu 104 000 km, auto było regularnie serwisowane, olej w skrzyni wymieniany - naprawa w serwisie 10 tys.Podobno to słabszy punkt tego modelu z tym konkretnie silnikiem. Popr
2015/130 000