alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Hyundai i20 II 1.1 CRDi 75KM (D3FA)

Hyundai i20 II 1.1 CRDi 75KM (D3FA)Wyświetleń: 1979

Hyundai i20 II 1.1 CRDi 75KM (D3FA)

Okres produkcji: od 2014

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1120
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]180
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna159
Przyspieszenie (0-100km/h)16.0
Spalanie - miasto [l/100km]3.5 - 4.9
Spalanie - trasa [l/100km]3.1 - 3.4
Spalanie - średnie [l/100km]3.3 - 4.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuShell 5W30
LIlość oleju5.3 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 0

Trasa: 0

Średnie: 0

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 CRDi9024012.13.7 - 4.1

04.01.2016DarekTak

osiągi powalają( jak na silnik tej pojem), dodatkowo elastyczny(praktycznie brak turbodziury) i radzi sobie przy niskich obrotach, poziom głośności na wyższych obrotach nie większy niż innych małych diesli..W realu wszystkich 3 wad brak ( główna opinia pisana chyba przez niemiecką konkurencję).Najlepiej wyprubójcie sami a przekonacie się jak ,rzetelna" jest opinia Motodiesla. Dla mnie mistrzostwo świata jeżeli chodzi o małe diesle . Dotąd przejechane 140 000 bezawaryjnie. przedstawiciel handlowy (12-y samochód w obsłudze)


05.02.2017DominikTak

Ogólnie wydaję się że bardzo udany silnik. Zakupiłem Picanto z przebiegiem 180.000 w 2014 roku. Obecnie przebieg 230.000. W tym samym w samochodzie naprawy wymagało. -Chłodnica wody(wszystko było ok aż pewnego razu zimą 2015/2016 przy -20 stopniach zaczęło z niej kapać) -Wymieniona została pompa hamulcowa( nie puszczały hamulce) -Pomimo łańcucha rozrządu szykuję się jego wymiana( rozrząd słychać, albo rozciągnął się łańcuch bądź napinacze nie działają jak trzeba.) I to tyle, na chwilę obecną po przejechaniu 50.000 km na awarie wydałem 1800 zł. Nie licząc oleju, klocków itp co uważam można uznać za dobry wynik. Co Ciekawe silnik dalej pracuje na 5w30 castrol wymieniany co 15.000 km. Nigdy nie było potrzeby dolewać oleju. Jeśli chodzi o picanto Crdi to w moim wypadku silnik okazał się najlepszym elementem tego auto, a gdyby nie rozciągnięty rozrząd byłby idealny. Chodź i tak uważam że w obecnych silnikach 230.000 w 3 cylindrowym silniku to dobry wynik na łańcuch. W nowych autach rzadko łańcuchy są już całkowicie bezobsługowe i wytrzymują 500.000 km. Niestety wymiana jest dość droga. Jeśli chodzi o dynamikę to niestety poniżej 1800 obrotów to jej nie ma, a autem dodatkowe telepie. Powyżej jest naprawdę bardzo fajnie. Spalanie w mieście max zimą 6l, w trasie minimalnie udało się zejść na 3,8l


29.01.2014Mariusz Tak

Hyundai i10 auto do miasta więc co do osiągów nie mam mowy ale spalanie to prawdziwa bajka 5 L z klimą i w korkach .Praca silnika bardzo cicha ,silnik dość elastyczny. Jak do miasta do można w ciemno brać ,co ważne żadnych awarii przy przebiegu 115 tyś !!!


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(0)
Trwałość silnika
 0/10
Niezawodność auta
 0/10
Spalanie ON
 0/10
Koszty utrzymania
 0/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

1.1 CRDI PBT 14.01.2020
Średnia:
(0.00)
Tak
Opinia: Kupiłem Hyundaia i20 z przebiegiem 78 tyś. km. W ciągu niespełna 2 lat zrobiłem nim 40 tyś. i nic się z tym autem nie działo poza standardową wymianą oleju i klocków. Reszta bez zarzutu. Spalanie... Przy "ciężkiej" nodze średnio do 5.6 - 5.8 l/100km, ale pojeździłem sobie bawiąc się w eco driving i wynik mnie zaskoczył... 4.2 l/100km. Jak na tak małą moc, to silnik jest dość żwawy, no... ale nie jest to rajdówka. I co najważniejsze - 6-cio stopniowa skrzynia biegów, co w trasie jest duzym plusem. Na miasto bardzo przyjemne auto i godne polecenia. Na trasę może troszkę mniej bo jednak jest dość lekki. Ale spokojnie sobie radzi nawet z prędkościami autostradowymi. Andrzej
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (0/10)
Spalanie ON
 (0/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:2014