alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCI (115KM)

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCI (115KM)Wyświetleń: 8386

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCI (115KM)

Okres produkcji: 2003-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.8
Spalanie - średnie [l/100km]6.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 6.1

Średnie: 6.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi9024513.46.2
2.0 TDCi1303309.96.8
2.2 TDCi1553609,07.1

08.10.2014DarekNie

Mondeo 2.0 TDCI 116 KM,173 tkm.Stan auta dobry,rocznik 2005,silnk komletny zlom jakiego swiat niewidzial,pompa padla,wtryski padly,sterowanie turba padlo,przewod paliwa pompy do listwy pekl, alternator padl,co mozejeszcze sie zepsuc,osobiscie zrobilem 960000 tys.km fiatem dukato 1 raz padla pompa co wiecej dodac ,ostatni ford w moim zyciu.To ostatnie dziadostwo jakie nazywa sie samochod.


10.01.2015Tak

Świetne wywody tu sie czyta ale powie tak posiadam mondeo mk3 tdci 115koni 2003 rok kupilem w Niemczech w 2007roku osobiscie z przebiegiem 90tys szczerze mowiac nie zwracalem uwagi na nic po prostu odpalilem zaplacilem i odjechalem nawet nie zagladalem pod maske i nie zagladalem do nr nadwozia i tak dzisiaj sytuacja wyglada nastepujaco auto ma prawie 300tys i dotychczas wymiany wymagała koncowka drazka i jeden sworzen wahacza oczywiscie wymienione parami dla sw spokoju (przy 230tys) łacznikow wogole nie ruszal nikt az dziw ze jeszcze dzialaja i luzu nie maja dwa wtryski przy 240tys dzialaly ale podczas rutynowej kontroli wtryskiwaczy dwa wykazaly wieksza ilosc paliwa przepuszczaną przelewami teraz tak olej zmieniam kiedy chce i jak sie chce ale srednio co 10-20 tys bo mam w nosie pilnowanie tego jest to auto do pracy dla pracownikow a nie do ogladania filtr paliwa nie ruszany nigdy no moze raz przy wtryskach wymieniony na oryginalny i spokoj i tak reasumujac jak na auto ktorym jezdzi wiele osob auto jest w swietnym stanie nic nie stuka silnik pracuje idealnie spalanie szok potrafi zejsc do 4,5ltr wiec reasumujac jestem pod wrazeniem auta a kupowalem go z tym przekonaniem ze bedzie wymagal ciaglych napraw system delphi znany z renault porazka niby ale tu dziala wiec zalezy drogi uzytkowniku od tego jak kupisz co kupisz ile zaplacisz i od szczescia uwazam ze Polacy sa sknerami i zawsze kupia to co najtansze a najtansze jest wiadomo g..... tak samo z serwisowaniem (oczywiscie sa tacy co i za g... zaplaca duzo ale to inna para kaloszy) uwazam ze kiepsko dbam o ten samochod ale bede bronil bo mimo tego cud bo jezdzi i nie zawodzi sadze ze kazdy inny bylby juz dawno zniszczony


09.02.2016Maciej Nie

ten silnik to kompletna ruina , pompa C.R. wydala opiłki a po tem te opiłki zapychają wtryskiwacze. Lepszym wyborem są jednostki JTD taką miałem w poprzednim aucie zrobiłem nim jakieś 30-40tys. km i nigdy mnie nie zawiódł a tym złomem Fordowskim zrobiłem niecałe 2 tys. km i efekt auto stoi wiecznie u mechanika i ciągle coś. Auto to jest ód duże komfortowe i w miarę fajne ale po co komuś auto by wiecznie stało? Chyba nie po to jest samochód. Moje poprzednie autko to była Alfa 156 z motorem 2.4 JTD i to jest auto a nie złom jak Ford z 2.0 TDCI. Powiem szczerze wracam do silnika JTD i do włoskiej marki bo A.R. nigdy mnie nie zawiodła a to hujostwo z logo Ford to już nie wiem ile razy mnie zawiodło na pewno więcej przez te 2 tys. km niż wspaniała A.R. przez 30-40tys. km Obecnie Ford stoi u mechanika jakieś 2 tygodnie. To jak ktoś nie ma co robić z kasą niech se kupi Mondeo w 2.0 TDCI mechanik z chęcią z tobą się zaprzyjaźni i z twoim Mondeo :)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 4):
(8.69)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.25/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Mondeo MK3 Kombi 13.04.2019
Średnia:
(7.00)
Tak
"Posiadam auto od nowości, nigdy mnie nie zawiodło, jak na opinie forda jest bardzo wytrzymałe, dynamiczne i bardzo wygodne."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Wygoda, Koszty utrzymania, Spalanie
Wady:Głośny w środku
2002r/203000km
Elmer 28.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Miałem to szczęście że nic nie naprawiałem i nic nie wymieniałem."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:wygodny dynamiczny
Wady:spadek wartości
mk3/115/2005
Bartek 03.02.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Jak ktoś lubi głośnego klekota to polecam :) Ja lubię ten dzwięk silnika. Ogólnie motor mimo swoich 115 km jest bardzo dynamiczny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dyży wygodny
Wady:Trochę głośny silnik - ale ja lubię taki klekot :)
Mondeo MK3 2.0 tdci 2006
Andrzej 02.06.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
" widzialem wiele mondeo z roznymi silnikami i jeszcze nigdy niewidzialem wycieku oleju z silnika ani skrzyni,zawsze sucho,natomiast osprzet slaby tyle ze to nie wina forda tylko dostawcow wtryski-delphi,dwumas-luk,polecam ten silnik jesli sie dba to jest bezawaryjny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:niezniszczalny
Wady:wtryski, dwumas napinacz
tdci-2003-177000