alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCI (115KM)

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCI (115KM)Wyświetleń: 7720

Ford Mondeo Mk3 FL 2.0 TDCI (115KM)

Okres produkcji: 2003-2007

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]115
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)10.8
Spalanie - miasto [l/100km]7.4
Spalanie - trasa [l/100km]5.8
Spalanie - średnie [l/100km]6.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.9 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 6.1

Średnie: 6.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 TDCi9024513.46.2
2.0 TDCi1303309.96.8
2.2 TDCi1553609,07.1

14.06.2016drNie

Do 200.000 km super autko: malo palilo, fajne w prowadzeniu, dobre i trwale zawieszenie... Jednak po 202.000 sie zaczelo: zacisk hamulca, turbo, sprzeglo... okolo 215.000 km zaczely sie problemy z wtryskami - wymienilem 1 wtrysk i sprzedalem szybko - zaeby nie inwestowac wiecej w tego grata... Do 200.000 km fajne auto - potem szrot. Zeby nie bylo niejasnosci - bezwypadkowy serwisowany byl regularnie i pelna historia serwisowa potwierdzona w ASO gdzie byl serwisowany. Nie polecam z przebiegiem ponad 200.000 km - bo sie nie oplaca.


23.03.2017RomanTak

W przeciwieństwie do opinii Paweell muszę wziąć w obronę zarówno silnik TDCI jak i samo auto. Problemy w opinii wyrażonej poniżej mogą być spowodowane zarówno faktem że auto było przejściowe ( trzech właścicieli ) jak też przebiegiem, który po każdym użytkowniku mógł być "kręcony". Nie liczę na uznanie mojej opinii za wiarygodną biorąc pod uwagę doświadczonych i niezadowolonych użytkowników, ale fakty są takie a nie inne. Do dzisiaj, a jeżdżę nim nadal nie regenerowałem wtrysków ani turbiny, dwumas wymieniłem przy przebiegu 316 000 ( po raz pierwszy !!! ). Czy można chcieć więcej. Serwis na bieżąco, ostatnie wymiany (również po raz pierwszy ) amortyzatory, alternator, łożyska tył, przekładnia kierownicza. Jestem zadowolony z osiągów trwałości wygody i komfortu. jednak czas na zmiany. W najbliższym czasie spróbuję się przesiąść na MK4 z silnikiem EcoBoost 1,6 / 160.


10.10.2014KrzysiekTak

potwierdzam auta po 2004r poprawione ,bezawaryjne. gdy kupowałem po komentarzach na temat modelu trochę się obawiałem problemów ale doczytałem że w 2004 roku poprawiono silnik i awaryjność się zmniejszyła i to mogę po 3 latach i 105tys km potwierdzić.jedyne awarie jakie mi się przytrafiły to uszkodzenie sterownika turbo (naprawa 350zł) oraz siadła pompa wody (450zł).Fakt że o autko trzeba dbać (tankowane tylko na stacjach orlen,olej wymieniany zawsze na czas,filtr paliwa tylko oryginał i co 50tys km wymiana) auto kupiłem z przebiegiem 144tys km teraz ma prawie 250tys km i możecie mi wierzyć ale nadal jeździ świetnie.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10
Średnia (głosów 4):
(8.69)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9.25/10
Koszty utrzymania
 6/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Mondeo MK3 Kombi 13.04.2019
Średnia:
(7.00)
Tak
"Posiadam auto od nowości, nigdy mnie nie zawiodło, jak na opinie forda jest bardzo wytrzymałe, dynamiczne i bardzo wygodne."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (0/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Wygoda, Koszty utrzymania, Spalanie
Wady:Głośny w środku
2002r/203000km
Elmer 28.11.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
"Miałem to szczęście że nic nie naprawiałem i nic nie wymieniałem."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:wygodny dynamiczny
Wady:spadek wartości
mk3/115/2005
Bartek 03.02.2016
Średnia:
(9.25)
Tak
"Jak ktoś lubi głośnego klekota to polecam :) Ja lubię ten dzwięk silnika. Ogólnie motor mimo swoich 115 km jest bardzo dynamiczny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5.8l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Dyży wygodny
Wady:Trochę głośny silnik - ale ja lubię taki klekot :)
Mondeo MK3 2.0 tdci 2006
Andrzej 02.06.2013
Średnia:
(8.50)
Tak
" widzialem wiele mondeo z roznymi silnikami i jeszcze nigdy niewidzialem wycieku oleju z silnika ani skrzyni,zawsze sucho,natomiast osprzet slaby tyle ze to nie wina forda tylko dostawcow wtryski-delphi,dwumas-luk,polecam ten silnik jesli sie dba to jest bezawaryjny"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (5/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:8l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:niezniszczalny
Wady:wtryski, dwumas napinacz
tdci-2003-177000