alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Kia Sorento III 2.0 CRDi 185KM (D4HA)

Kia Sorento III 2.0 CRDi 185KM (D4HA)Wyświetleń: 1156

Kia Sorento III 2.0 CRDi 185KM (D4HA)

Okres produkcji: od 2015

Wersje nadwozia: crossover

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]185
Moment obrotowy [Nm]402
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6 automat
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)10.4
Spalanie - miasto [l/100km]8.2
Spalanie - trasa [l/100km]6.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.7

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W30
LIlość oleju8.0 L
Wymiana olejuco 32.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 10

Trasa: 6.7

Średnie: 8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 CRDi2004508.75.7

23.02.2018TOMEKTak

Użytkuję silnik w Hyudai iX35 4x, eksploatacja średnia, 3 lata 115 tys. Silnik spisuje się bardzo dobrze, żadnych problemów, przyspieszenie wystarczające.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 8/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Opinie użytkowników

Sorento III GT Line 27.08.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
"Ogólnie bardzo dobry jak na 2,0 litrową jednostkę. Sprawdzona konstrukcja, świetnie sprawującaa się w modelu sprzed FL. Nie jest przebajerzony i przeładowany ekologią.Posiadam jeszcze wersję bez Ad Blue. Załadowane po dach Sorento świetnie daje radę w trasie. W ustawieniach skrzyni biegów w trybie SPORT potrafi lekko :) wcisnąć w fotel."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:10l/100km

Spalanie - trasa:6.7l/100km

Spalanie - średnie:8.0l/100km

Zalety:Satysfakcjonująca elastyczność i moc. Rozsądny apetyt na paliwo biorąc pod uwagę rozmiary i masę auta.
Wady:Dość głośny jak na obecne czasy, zwłaszcza zimny, co przy gorzej niż Sorento wyciszonych autach może przeszkadzać.
2018