alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (68KM)

Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (68KM)Wyświetleń: 21343

Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (68KM)

Okres produkcji: 2001-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna164
Przyspieszenie (0-100km/h)14,8
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4,3
Spalanie - średnie [l/100km]5,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.5 L
Wymiana olejuco 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902041805.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 4.6

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 5):
(7.75)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 6.4/10
Spalanie ON
 9.8/10
Koszty utrzymania
 7.8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 50

Głosy według opinii:

41

Opinie użytkowników

Tadek 01.01.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Pięć lat jazdy, 1 poważniejsza awaria - pompa ABS - kosztowna sprawa. Powoli "kończy" się sprzęgło; nie wiem czy jest dwumasowe. Wcześniej samochód jeździł w firmie. Model godny polecenia."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Małe spalanie, w sumie niewysokie koszty bieżącej eksploatacji.
Wady:Głośny silnik
Fiesta 2006 - 187000
ted 30.07.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"małe ,zgrabne autko,trochę głośne i twarde zawieszenie,ekonomiczne,bezawaryjne/ 80000/(ktoś podaje 6 litr.na trasie,nie ma zielonego pojęcia o jeździe autem)"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:koszt utrzymania
Wady:głośny, twarde zawieszenie
fiesta 2007
Jacek 06.04.2014
Średnia:
(5.00)
Nie
"pali więcej niż podaje producent, "
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:brak
Wady:słaby silniik jak na swoja pojemnośc
Ford Fiesta Mk5 1.4 TDCi
Andrzej 28.04.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Używam go od 2 lat, przebieg ok. 130 tys.km. Mało pali ale jest stosunkowo głośny i nie za mocny. W końcu to nie jego wada bo nie jest zamontowany w wyścigówce. Jak do tej pory nic przy nim nie naprawiałem. Mam niesprawną jedną świecę żarową ale narazie jej nie ruszam. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bardzo małe spalanie, prosta budowa, brak koła dwumasowego
Wady:stosunkowo głośna praca
Ford Fiesta 2007 r., przebieg ok. 130 tys.km.
05.02.2013
Średnia:
(7.50)
Tak
"Samochód kupiłem z komisu, więc trochę obawiałem się o jego historię oraz przyszłość.Obecnie jeżdżę nim 3ci rok głównie w jeździe miejskiej do pracy.Miałem jeden poważniejszy problem padły wtryskiwacze.Mechanik powiedział,że to dość częsta awaria w Fieście.Oprócz tego silnik przy większych prędkościach hałasuje.Trochę mało mocy(70KM)do dłuższych wojaży.Wnętrze całkiem obszerne jak na tej kategorii auto. Co najważniejsze dla mnie niskie spalanie w mieście około 6stki."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:niskie spalanie, niezła przestrzeń wewnątrz pojazdu
Wady:awaria wtrysków
Ford Fiesta 1.4 TDCI, 2005, 130tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

16.03.2015PiotrekTak

Bardzo dobry silnik, mimo słabej kultury pracy, oszczędny.Wymiana rozrządu około 1000 zł z robocizną części kupione na stronie sklepu forda. Olej około 100 zł dedykowany do forda. Do fiesty moim zdaniem silnik idealny. Polecam szczególnie kobietą. Wiadomo jak w każdym nowym dieslu będzie trzeba wtryski regenerować przy przebiegu 250 tyś, ale niestety taka jakość paliwa. pozdrawiam


18.09.2014AnjaTak

Posiadam auto od ok 5 miesiecy, zdazylam nim zrobic 6tys. Bez problemu!:) Silnik chodzi dobrze śwetnie i to spalanie... 4,5-5l w trybie mieszanym miasto/trasa. Polecam :)


08.01.2014Krzysiek Tak

Bardzo przyzwoite osiągi dość dobra dynamika ,największy jego atut to spalanie średnio 5L.Jest dość elastyczny co przekłada się na przyjemność z jazdy.Jedynym mankamentem jest trochę głośna praca .Przebieg 130 tys i żadnych usterek więc śmiało można powiedzieć że dobry silnik .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 48

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.