alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (68KM)

Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (68KM)Wyświetleń: 31554

Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (68KM)

Okres produkcji: 2001-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna164
Przyspieszenie (0-100km/h)14,8
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4,3
Spalanie - średnie [l/100km]5,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.5 L
Wymiana olejuco 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.2

Trasa: 4.6

Średnie: 5.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi9020411,94.8

01.09.2018AleksanderTak

Generalnie silnik bezawaryjny (raz padł czujnik położenia wału po 150 tysiącach i lawetka :) ). Spalanie - z uwagi na brakujące kilkadziesiąt Nm i tyle samo KM tzreba go na trasie kręcić do 3.5-4 tysiąca żeby w 3 osoby jechać na wakacje i nie byc zawalidroga a niemieckiej autostradzie. I wtedy pali nawet 6.5 litra ale znosi godnie to kilkunatsogodzinne żyłowanie. Poza tym zmniejszono interwał wymiany paska do 140 tysięcy z 240 tysiecy (tyle miałem w tym samym silniku w citroenie C2) - to informacja z serwisu i proszę to w opisie skorygować zwłaszcza dla tych, co jeżdzą po mieście głownie. Ma taką bolaczkę, że dopiero turbo sie zgłasza na dobre po 2 tysiącach i na klimie brakuje czasem poweru. No cóż idełem by było minimum te 85 koni i 180-200 Nm. Poza tym silnik nie do zajechania a konstrukcja 8V - genialna. Jadąc na trasie 120-130 KM/h i nie przekraczając 3-3.200 obrotów/mi można utrzymać spalanie na poziomie 4.8-5 l. Silnik cichy (nie jak ktoś pisał, że głosny) i nie raz pytano mnie czy to benzyniak - taka ciekawostka. Genialny bieg III. Dużo miejsca z przodu i z tyłu, bagażnik na walizkę rodzinną + ewentualnie WizzAir :) Pełno zamienników w częściach i pisanie przy fordach o drogim serwisie to częściowy brak znajomości tematu. Serwis ASO faktycznie ceny z księżyca. POLECAM do jazdy miejskiej/mieszanej i na wakacyjne wyjazdy


08.01.2014Krzysiek Tak

Bardzo przyzwoite osiągi dość dobra dynamika ,największy jego atut to spalanie średnio 5L.Jest dość elastyczny co przekłada się na przyjemność z jazdy.Jedynym mankamentem jest trochę głośna praca .Przebieg 130 tys i żadnych usterek więc śmiało można powiedzieć że dobry silnik .


17.02.2014RadekTak

Dobry silnik do miasta ,po za miastem za słaba moc i przeciętną dynamika .W krokach i małych uliczkach moja Fiesta świetnie się spisuje spalanie ie w granicach 5-6 L.Do tego brak awarii ,pali na mrozach bez problemu .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 60
Średnia (głosów 6):
(7.79)
Trwałość silnika
 7.17/10
Niezawodność auta
 6.67/10
Spalanie ON
 9.5/10
Koszty utrzymania
 7.83/10

Głosy według opinii:

51

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 65

Opinie użytkowników

Kulfon 27.11.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Samochód zakupiony Z Włoch kupiony do jazdy w mieście i do pracy jako drugie auto mimo awarii EGR i czyszczeniu można stwierdzić że nie włożyłem nic od 6 miesiecy"
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.5l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:Bez awaryjnosc, dobrze trzymający się jedni, bagażnik pakowany po złożeniu foteli
Wady:Głośna praca Motoru, dość twardy mała dynamika
Fiesta 2007
Tadek 01.01.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Pięć lat jazdy, 1 poważniejsza awaria - pompa ABS - kosztowna sprawa. Powoli "kończy" się sprzęgło; nie wiem czy jest dwumasowe. Wcześniej samochód jeździł w firmie. Model godny polecenia."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Małe spalanie, w sumie niewysokie koszty bieżącej eksploatacji.
Wady:Głośny silnik
Fiesta 2006 - 187000
ted 30.07.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"małe ,zgrabne autko,trochę głośne i twarde zawieszenie,ekonomiczne,bezawaryjne/ 80000/(ktoś podaje 6 litr.na trasie,nie ma zielonego pojęcia o jeździe autem)"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:koszt utrzymania
Wady:głośny, twarde zawieszenie
fiesta 2007
Jacek 06.04.2014
Średnia:
(5.00)
Nie
"pali więcej niż podaje producent, "
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:brak
Wady:słaby silniik jak na swoja pojemnośc
Ford Fiesta Mk5 1.4 TDCi
Andrzej 28.04.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Używam go od 2 lat, przebieg ok. 130 tys.km. Mało pali ale jest stosunkowo głośny i nie za mocny. W końcu to nie jego wada bo nie jest zamontowany w wyścigówce. Jak do tej pory nic przy nim nie naprawiałem. Mam niesprawną jedną świecę żarową ale narazie jej nie ruszam. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bardzo małe spalanie, prosta budowa, brak koła dwumasowego
Wady:stosunkowo głośna praca
Ford Fiesta 2007 r., przebieg ok. 130 tys.km.
<<<12>>>