alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (68KM)

Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (68KM)Wyświetleń: 20315

Ford Fiesta Mk6 1.4 TDCi (68KM)

Okres produkcji: 2001-2008

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1399
Moc [KM]68
Moment obrotowy [Nm]160
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna164
Przyspieszenie (0-100km/h)14,8
Spalanie - miasto [l/100km]6.2
Spalanie - trasa [l/100km]4,3
Spalanie - średnie [l/100km]5,3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju3.5 L
Wymiana olejuco 20.000 km
Wymiana rozrządupo 240.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Siemensa/Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 TDCi902041805.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 4.6

Średnie: 5.2

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 5):
(7.75)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 6.4/10
Spalanie ON
 9.8/10
Koszty utrzymania
 7.8/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 48

Głosy według opinii:

41

Opinie użytkowników

Tadek 01.01.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
"Pięć lat jazdy, 1 poważniejsza awaria - pompa ABS - kosztowna sprawa. Powoli "kończy" się sprzęgło; nie wiem czy jest dwumasowe. Wcześniej samochód jeździł w firmie. Model godny polecenia."
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.2l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:Małe spalanie, w sumie niewysokie koszty bieżącej eksploatacji.
Wady:Głośny silnik
Fiesta 2006 - 187000
ted 30.07.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
"małe ,zgrabne autko,trochę głośne i twarde zawieszenie,ekonomiczne,bezawaryjne/ 80000/(ktoś podaje 6 litr.na trasie,nie ma zielonego pojęcia o jeździe autem)"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.4l/100km

Spalanie - trasa:3.9l/100km

Spalanie - średnie:4.5l/100km

Zalety:koszt utrzymania
Wady:głośny, twarde zawieszenie
fiesta 2007
Jacek 06.04.2014
Średnia:
(5.00)
Nie
"pali więcej niż podaje producent, "
Trwałość silnika
 (3/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:brak
Wady:słaby silniik jak na swoja pojemnośc
Ford Fiesta Mk5 1.4 TDCi
Andrzej 28.04.2013
Średnia:
(9.00)
Tak
"Używam go od 2 lat, przebieg ok. 130 tys.km. Mało pali ale jest stosunkowo głośny i nie za mocny. W końcu to nie jego wada bo nie jest zamontowany w wyścigówce. Jak do tej pory nic przy nim nie naprawiałem. Mam niesprawną jedną świecę żarową ale narazie jej nie ruszam. "
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4l/100km

Spalanie - średnie:5l/100km

Zalety:Bardzo małe spalanie, prosta budowa, brak koła dwumasowego
Wady:stosunkowo głośna praca
Ford Fiesta 2007 r., przebieg ok. 130 tys.km.
05.02.2013
Średnia:
(7.50)
Tak
"Samochód kupiłem z komisu, więc trochę obawiałem się o jego historię oraz przyszłość.Obecnie jeżdżę nim 3ci rok głównie w jeździe miejskiej do pracy.Miałem jeden poważniejszy problem padły wtryskiwacze.Mechanik powiedział,że to dość częsta awaria w Fieście.Oprócz tego silnik przy większych prędkościach hałasuje.Trochę mało mocy(70KM)do dłuższych wojaży.Wnętrze całkiem obszerne jak na tej kategorii auto. Co najważniejsze dla mnie niskie spalanie w mieście około 6stki."
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:4l/100km

Zalety:niskie spalanie, niezła przestrzeń wewnątrz pojazdu
Wady:awaria wtrysków
Ford Fiesta 1.4 TDCI, 2005, 130tyś

Kod antyspamowy
Odśwież

11.04.2014Sławek Tak

Jego atut to niskie spalanie i bark awarii,dobry do miasta zwinny i elastyczny.Pali w największe mrozy bez problemu.Szukacie auta do miasta to zdecydowanie polecam.Spalanie w mieście Max 6.5L ale to korki,klima.


16.03.2015PiotrekTak

Bardzo dobry silnik, mimo słabej kultury pracy, oszczędny.Wymiana rozrządu około 1000 zł z robocizną części kupione na stronie sklepu forda. Olej około 100 zł dedykowany do forda. Do fiesty moim zdaniem silnik idealny. Polecam szczególnie kobietą. Wiadomo jak w każdym nowym dieslu będzie trzeba wtryski regenerować przy przebiegu 250 tyś, ale niestety taka jakość paliwa. pozdrawiam


17.02.2014RadekTak

Dobry silnik do miasta ,po za miastem za słaba moc i przeciętną dynamika .W krokach i małych uliczkach moja Fiesta świetnie się spisuje spalanie ie w granicach 5-6 L.Do tego brak awarii ,pali na mrozach bez problemu .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 46

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.