Okres produkcji: 2010-2014
Wersje nadwozia: Van
Pojemność [cm3] | 1997 |
Moc [KM] | 163 |
Moment obrotowy [Nm] | 340 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Prędkość maksymalna | 205 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 9.5 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 7.2 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.9 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 5.9 |
?Typ oleju | Formula Ford 5W30 |
LIlość oleju | 5.5 L |
Wymiana oleju | po 20.000 km lub 1 rok |
Wymiana rozrządu | po 200.000 km lub 10Lat |
DPF/FAP | Tak |
Dwumasa | Tak |
Turbina | Geometria zmienna |
Wtryski | piezoelektryczne Delphi |
06.11.2017Łukasz
Mam mondeo 11.2011 mk4 po liftingu. (kupiłem 5-letni 179 tys km) Dynamiczny, spala ok. 6,9 ( po 27 tyś. km). W miescie 8 trasa 4,5 - 5. DPF dopala dwumasa jeszcze żyje. Trzeba dbać. Przeglad co i 20.000 km, olej co 20.000 ( robie 32-33 tys / rok)
02.06.2019Ford Mondeo MK4 2.0
Polecam jednostkę napędową. 20 tys. km bez żadnych awarii. Olej Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana co 15 tys. km razem z kompletem filtrów. Żadnych problemów z filtrem DPF. Rozrząd wymieniony. Paliwo ze stacji ORLEN.
21.06.2020Mondeo MK4
Wczoraj zmierzyłem się z wymianą łańcucha rozrządu spinającego dwa wałki. Serwis nie podaje interwału wymian, lecz użytkownicy go wymieniają. Przed wymianą było słychać wyraźny metaliczny dźwięk. Po wymianie jest to samo. Słychać łańcuch. Koszt z wymianą w moim przypadku to nieco ponad 1 000 zł. Należy pamiętać o nowych uszczelkach poza nowym kompletem rozrządu: Uszczelki kolektora ssącego - komplet 2.0 TDCi DW10C, Uszczelka pokrywy zaworów 2.0 TDCi DW10C, Uszczelka pod pompę wysokiego ciśnienia Common Rail 2.0 TDCi DW10C - pompa DELPHI, Uszczelka pompy podciśnienia Vacum - 2.0 TDCi DW10C / DW10F - FORD, Podkładki pod wtryskiwacz 2.0 TDCi DW10C / DW10F - komplet - 1715204 FORD oraz masa - uszczelka silikonowa → do 300°C Silikon Reinz 70ml - tubka. Części zakupione na ford-esklep.pl. Czas na wykonanie to 12 h z przerwami na papierosa, obiad i kawę :). Z racji, że wybieram się w niedalekim czasie na Mazury a później do Finlandii to profilaktycznie wymienię olej i filtr oleju. Podsumowując: Być może ten typ tak ma. Dla świętego spokoju to zrobiłem. Czy warto ? Przejechane następne tysiące kilometrów to zweryfikują. Pozdrawiam, Adrian
Podstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8.5l/100km
Spalanie - trasa:6.5l/100km
Spalanie - średnie:7l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7.4l/100km
Spalanie - trasa:5.6l/100km
Spalanie - średnie:6.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:9.0l/100km
Spalanie - trasa:6.0l/100km
Spalanie - średnie:7.6l/100km
Polecane silniki