alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford S-Max Mk1 FL 2.0 TDCi (163KM)

Ford S-Max Mk1 FL 2.0 TDCi (163KM)Wyświetleń: 12670

Ford S-Max Mk1 FL 2.0 TDCi (163KM)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: Van

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]163
Moment obrotowy [Nm]340
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna205
Przyspieszenie (0-100km/h)9.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.9

Zalecane przez serwis

?Typ olejuFormula Ford 5W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 200.000 km lub 10Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne Delphi

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.3

Trasa: 6

Średnie: 7

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 TDCi2004209.46.6
1.6 TDCi115270135.2
2.0 TDCi14032010,27

06.11.2017ŁukaszTak

Mam mondeo 11.2011 mk4 po liftingu. (kupiłem 5-letni 179 tys km) Dynamiczny, spala ok. 6,9 ( po 27 tyś. km). W miescie 8 trasa 4,5 - 5. DPF dopala dwumasa jeszcze żyje. Trzeba dbać. Przeglad co i 20.000 km, olej co 20.000 ( robie 32-33 tys / rok)


02.06.2019Ford Mondeo MK4 2.0Tak

Polecam jednostkę napędową. 20 tys. km bez żadnych awarii. Olej Total Quarts INEO ECS 5W-30, wymiana co 15 tys. km razem z kompletem filtrów. Żadnych problemów z filtrem DPF. Rozrząd wymieniony. Paliwo ze stacji ORLEN.


21.06.2020Mondeo MK4Tak

Wczoraj zmierzyłem się z wymianą łańcucha rozrządu spinającego dwa wałki. Serwis nie podaje interwału wymian, lecz użytkownicy go wymieniają. Przed wymianą było słychać wyraźny metaliczny dźwięk. Po wymianie jest to samo. Słychać łańcuch. Koszt z wymianą w moim przypadku to nieco ponad 1 000 zł. Należy pamiętać o nowych uszczelkach poza nowym kompletem rozrządu: Uszczelki kolektora ssącego - komplet 2.0 TDCi DW10C, Uszczelka pokrywy zaworów 2.0 TDCi DW10C, Uszczelka pod pompę wysokiego ciśnienia Common Rail 2.0 TDCi DW10C - pompa DELPHI, Uszczelka pompy podciśnienia Vacum - 2.0 TDCi DW10C / DW10F - FORD, Podkładki pod wtryskiwacz 2.0 TDCi DW10C / DW10F - komplet - 1715204 FORD oraz masa - uszczelka silikonowa → do 300°C Silikon Reinz 70ml - tubka. Części zakupione na ford-esklep.pl. Czas na wykonanie to 12 h z przerwami na papierosa, obiad i kawę :). Z racji, że wybieram się w niedalekim czasie na Mazury a później do Finlandii to profilaktycznie wymienię olej i filtr oleju. Podsumowując: Być może ten typ tak ma. Dla świętego spokoju to zrobiłem. Czy warto ? Przejechane następne tysiące kilometrów to zweryfikują. Pozdrawiam, Adrian


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 12
Średnia (głosów 3):
(8.92)
Trwałość silnika
 9.67/10
Niezawodność auta
 9.67/10
Spalanie ON
 8.67/10
Koszty utrzymania
 7.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

S-max MK1 06.01.2021
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Polecam, zachęcam. Według mnie rewelacyjny.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Samochód przestronny, idealny dla 4-5 osobowej rodziny. Wydawało mi się, że moje poprzednie auto Citroen C4 grand picasso jest duży, ale po zakupie s-max stwierdzam, że tu jest dużo lepiej. Świetnie wykonane wnętrze. nic nie piszczy, nie strzela itp. Mimo przebiegu powyżej 300 tyś ,nic się nie dzieje. Wszystko wymieniane na czas oleje, filtry itp. Silnik w mojej ocenie rewelacyjny. bardzo żywotny, i dynamiczny. Jak na masę pojazdu około 1700 kg , nie ma problemu z dynamiczną jazdą.
Wady:W przypadku zakupu części oryginalnych są one jeszcze drogie, ale z doświadczenia wiem, że lepiej dopłacić i być pewnym jakości zamontowanego elementu.
Rocznik / Przebieg:2011, przebieg 320 tyś km.
s-max 2.0 tdci 163 KM 22.05.2020
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Bardzo wygody van,z motorem 163 KM osiągi są rewelacyjne,spalanie średnie na poziomie 6.5l jest dobrym wynikiem w tej klasie samochodów,sporo miejsca na nogi z tyłu i przodu,pojemny bagażnik,bardzo dobre ogrzewanie i wentylacja ,rzadko parują szyby.Ogólnie polecam to auto sprawuje się dobrze i jestem zadowolony :)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.4l/100km

Spalanie - trasa:5.6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wygoda,komfort,dynamika,bezpieczeństwo,spalanie
Wady:brak zapasowego koła
Rocznik / Przebieg:2011,188 tyś km
Kameleon 01.02.2015
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: bardzo dobre osiągi przy niskim spalaniu,auto spisuje się rewelacyjnie pod każdym względem,dużo miejsca,wysoki komfort,świetne wyposażenie .Pięć osób i pełny bagażnik spalanie w granicach 6.5L przy dynamicznej jeździe,miasto przy spokojnej około 9L.Pod względem dynamiki silnik rewelacyjny świetnie się zbiera moc idealna 163KM w zupełności wystarczy .Polecam jak najbardziej ten silnik jest bezawaryjny i napewno spełni każdego oczekiwania.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.0l/100km

Spalanie - trasa:6.0l/100km

Spalanie - średnie:7.6l/100km

Zalety:silnik,spalanie,dynamika,przyspieszenie,komfort,wyposażenie,widocznosć
Wady:cena zakupu mojej wersji trochę duża Titanum
Rocznik / Przebieg:S-MAX 2010r 128tys