alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Insignia B 2.0 CDTI BiTurbo 210KM (A20DTR)

Opel Insignia B 2.0 CDTI BiTurbo 210KM (A20DTR)Wyświetleń: 1026

Opel Insignia B 2.0 CDTI BiTurbo 210KM (A20DTR)

Okres produkcji: od 2017

Wersje nadwozia: liftback kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1956
Moc [KM]210
Moment obrotowy [Nm]480
DoładowanieBi-Turbo
Skrzynia biegów8-automat
Prędkość maksymalna233
Przyspieszenie (0-100km/h)7.8
Spalanie - miasto [l/100km]8.9
Spalanie - trasa [l/100km]6.1
Spalanie - średnie [l/100km]7.3

Zalecane przez serwis

?Typ olejuDexos II 5W30
LIlość oleju4.9 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 150.000 km lub 6 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaBiTurbo
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 11

Trasa: 9

Średnie: 10

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 CDTI11030011.64.0
1.6 CDTI13632010.54.3
2.0 CDTI1704008.75.2

18.04.2018QbaTak

Świetny silnik wbrew obawom bezawaryjny,trzeba pamiętać że silnik o dużych mocach w autach wyższego segmentu są bardziej dopracowane i mniej awaryjne.Auto zbiera się natychmiast po dodani gazu a jest to kawałek auta !!! ciągnie od najniższych obrotów,bardzo dobre przyspieszenie a po włączeniu twin-turbo rakieta niestety przekłada się to na większe spalanie.Silnik bardzo cichy i o wysokiej kulturze pracy,dynamiczny i bardzo elastyczny.Jak dla mnie to pierwszy taki silnik o takiej mocy i powiem że teraz mam porównanie do innych silników,tamte to poprostu silniki i nic więcej.Przy tym wszystkim spalanie nie jest takie duże wszystko zależy od stylu jazdy,miasto maks.9.5 l na trasie róznie od 6.5do 7.5 zależy jak się jedzie a średnio wychodzi 8.5 l .Proszę nie brac tego dogłębnie bo on potrafi saplić nawet powyżej 10l ale to przy bardzo dynamicznej jeździe.Całokształt oceniam na piątkę z plusem za bezawaryjność i niskie koszty użytkowania a przy tym za ogromną frajdę z jazdy.


21.12.2018AnaonTak

Silnik 190 KM w zestawie z insignią kombi (manual napęd na jedną oś + szklany dach - waga ~1800 kg) No nie jest to rakieta. Przyspieszenie od 0-100 wg danych fabrycznych nie powala. Fabryczny silnik posiada trochę bezpiecznego zapasu i przy modyfikacji na 220-230 KM zaczyna już jechać. Na razie u mnie bez poważnych awarii.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Średnia (głosów 1):
(3)
Trwałość silnika
 0/10
Niezawodność auta
 6/10
Spalanie ON
 2/10
Koszty utrzymania
 4/10

Głosy według opinii:

01

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

29.07.2019
Średnia:
(3.00)
Nie
"Przy 18tys wyskoczył check pierwszy raz - czujnik niskiego ciśnienia paliwa, po skasowaniu ponownie pojawił się przy 23500, dość wysokie spalanie po mimo niby długiej 8 biegowej skrzyni "
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:11l/100km

Spalanie - trasa:9l/100km

Spalanie - średnie:10l/100km

Zalety:-dość duży moment z dołu -dobra kultura pracy silnika
Wady:-brak możliwości tuningu -słabe osiągi -wysokie spalanie
2018/24tys