alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Ford Sierra Mk2 1.8 TD (75KM)

Ford Sierra Mk2 1.8 TD (75KM)Wyświetleń: 2965

Ford Sierra Mk2 1.8 TD (75KM)

Okres produkcji: 1987-1993

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1753
Moc [KM]75
Moment obrotowy [Nm]152
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)16.5
Spalanie - miasto [l/100km]7.8
Spalanie - trasa [l/100km]5.1
Spalanie - średnie [l/100km]6.5

Zalecane przez serwis

?Typ oleju5W40 - 10W40
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.10.000 km
Wymiana rozrząduco .80.000 Km lub 5 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryski -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.7

Trasa: 5.1

Średnie: 6.2

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.

19.10.2014DanielTak

Bardzo dobry silnik.Miałem escorta kombi 90KM.Dobiłem nim do 360tys. km, wymieniłem tarczę sprzęgła i świece żarowe a sprzedałem tylko dlatego ,że podłoga zgniła.


26.12.2016Stanisław.Tak

Silnik bezawaryjny,naprawy (o ile są potrzebne) łatwe i niedrogie.Naprawy w większości nie sprawiają kłopotów..Dynamika taka sobie ale tragedii nie ma.Pompa wtryskowa ma tendencję do rozszczelniania się,wtryskiwacze "pancerne" niewrażliwe na jakość paliwa.Paski rozrządu (są dwa!) zalecam wymieniać co 60000 km bo zerwanie oznacza z reguły kasację jednostki.Sporo tanich części używanych.Turbosprężąrka pod warunkiem stosowania dobrego oleju klasy co najmniej 5W40 praktycznie niezniszczalna.


24.06.2013MałyTak

Stary dobry silnik ,przejechałem na nim ponad 100 tys ,zero problemów ,wymieniałem tylko świece żarowe (polecam firmowe dłużej wytrzymują te za parenaście złotych to szkoda sobie robić nadziei) Co do silnika niema jakiś strasznych osiągów ale za to mało pali i części (podzespoły ) jest dużo i przystępne ceny .Ja moim Escortem zrobiłem chyba całą europę całą Polskę kilka razy ,wczasy i budowę .Dobry stary Diesel juz takich nie robią .Polecam ,nie ma większych problemów .


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(8.75)
Trwałość silnika
 7/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

30.01.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
"Bardzo przyzwoity samochód ,służył mi dzielnie przez kilka lat .Wbrew opinia silnik nie sprawiał mi żadnych problemów ,oczywiście po zakupie w latach 90-tych duży serwis ,filtry ,oleje ,świece żarowe ,rozrząd itd .Cały czas przeglądy i autko jeździło bez zarzutu .Ja miałem wersję kombi dobry pracuś woził meble ,materiały na budowę oraz całą moją rodzinę na wczasy .Bardzo przyzwoite zawieszenie i układ jezdny ,super niskie spalanie i w miarę wyposażenie ,szyberdach ,elektryka ,wspomaganie itd . Zawsze miło będę go wspomniał ,już dziś są na pewno lepsze staruszki ,ale jak by się trafił zadbany egzemplarz to mogę śmiało komuś polecić . "
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.7l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:6.2l/100km

Zalety:duże możliwości załdunkowe, komfort podróży, niskie spalanie
Wady:napęd na tył, rdza na nadkolach, brak klimy
Sierra Kombi 1992 rok przebieg 172.000