alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot Partner II 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)

Peugeot Partner II 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)Wyświetleń: 2330

Peugeot Partner II 1.6 HDI 16V 90KM (DV6ATED4)

Okres produkcji: 2008-2015

Wersje nadwozia: kombivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]215
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna160
Przyspieszenie (0-100km/h)14.3
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]5.0
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quarts 5W-40
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.6 HDi7518517.25.7
1.6 HDi9221513.45.3
1.6 HDI10924012.45.8

24.11.2015EdwardTak

Posiadam auto z silnikiem 1.6 HDI 90 KM z 2009r. Przejechałem ok100tys km.Najpierw o przewodzie olejowym turbiny która w moim aucie nie ma ruchomych skrzydełek. Wiem o obiegowych zaleceniach aby przewód ten wymieniać co ok. 50tys km. Dotychczas w moim aucie tego przewodu nie wymieniłem ale pilnuję poziomu oleju ( bliżej górnego stanu) a nade wszystko wymieniam olej miedzy 10 a 15 tys km w zależności od tego czy samochód był eksploatowany w sytuacjach tzw trudnych czy normalnych. Nigdy nie wymieniłem po 15 tys i po 1 roku. To stara i dobra zasada. Przewód olejowy turbiny w tym sitko może stać się niedrożny właśnie z powodu zapchania tzw "mułem" olejowym szczególnie w okresie zimy kiedy jest już stary. Co do demontażu sitka to mam swoją filozofię i nie zamierzam go eliminować z następującego powodu.Kiedy turbina ulegnie awarii to opiłki zatrzymają się na sitku a jeśli go nie ma to dostana się do silnika i w jakiejś ekstremalnej sytuacji mogą spowodować spustoszenie. Moje auto ma już 6,6 roku i ok 100tys km. Silnik chodzi jak "mróweczka" i pali obecnie słaba zima 5,8l w mieście. Nie ma jednak tak różowo. Niedawno zaliczyłem wizytę w serwisie. Oberwały się osłony termiczne katalizatora zamocowane przy silniku. Koszt osłon (wymieniłem trzy) 380zł + robocizna 200zł = 580zł. zalecam okresowe sprawdzanie mocowania tych osłon np podczas corocznych przeglądów.Jest to podobno wada tych silników ale taka zewnętrzna ( Koszt opisanej naprawy w serwisie Citroena to ok.1000zł). Moje życzenie co do tego silnika to, lepsza kultura pracy no i lepsze przyspieszenie.


09.12.2013JarekTak

1.6 HDI 90KM -2007r. użytkuję od 2011-01.Spalanie w granicach 4,5-5 l/100km- w cyklu pozamiejskim. Przebieg 150 tys.km. Silnik tzw wół roboczy -nie dotykam. Wym olej. co 15 tys/km Olej 5W-30.


19.05.2016Kamil.Tak

Jezdze peugeotem 308 od ponad roku kupilem go z malym przebiegiem w angli w duzym miescie gdzie naprawde diesel nie odpocznie korki male odleglosci aczkolwiek spalanie zadziwia niesamowicie malo pali komfort i dynamika jest ok. Przewiozl mnie do pl i spowrotem bez rzadnego problemu, ma przejechane 86tys km i nie wiem czy wymieniac rozrzad i sprzeglo na niskich obrotach mozna doslyszec male huki tak jakby lozysko ale nie jestem pewien wybieram sie do polski i nie wiem czy jechac w trase sie nie martwic czy zrobic przed, kolejna zagadka ktoa mnie irytuje jest odglos pukania badz stukania podczas odpalania i zgaszania silnika. Pytajac o porade mechanika twierdzil ze jest to wada poduszki skrzyni biegow wynikajacych z wibracji silnika moze ktos mial podobne odczycie badz dossiadczenia z tym silnikiem, dreczy mnie to gdyz w angli nikt nie wie i poprostu chcialbym wkoncu cos z tym zrobic mysle ze orzy wymianie sprzegla itd bedzie mkzna zlokolizowac zrodlo pukania i wymianr. Mimo to bardzo wygodne i ekonomiczne auto dla 3 osobowej rodziny. Polecam


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Partner 2 19.11.2019
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Świetne auto rodzinne. Posiadam wersję outdoor podniesiony o 2cm fabrycznie z o pancerzonym spodem.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Bardzo mało pali. Jak na taką gabaryt wykrecilem około 4.5l/100 Pakowany i cichy. Dobra blacha nie gnije. Tanie części.
Wady:W sumie to raczej brak
Rocznik / Przebieg:2009 285000