alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Volvo XC60 I FL 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)

Volvo XC60 I FL 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)Wyświetleń: 1681

Volvo XC60 I FL 2.4 D5 215KM (D5 244T11/T15)

Okres produkcji: 2013-2017

Wersje nadwozia: suv

Dane techniczne

Pojemność [cm3]2400
Moc [KM]215
Moment obrotowy [Nm]440
DoładowanieBiTurbo
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna209
Przyspieszenie (0-100km/h)8.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.0
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.3

Zalecane przez serwis

?Typ oleju0W30
LIlość oleju6.0-6.5 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1rok
Wymiana rozrządupo 180.000/160.000 km lub 10lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaBiTurbo
Wtryskipiezoelektryczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 8.5

Trasa: 6.5

Średnie: 7.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 D313635011.25.7
2.0 D3150350104.5
2.0 D41904008.14.5

10.02.2017MarcinNie

"ustalmy jedno od 2010 jest to inny silnik nie mylmy starej dobrej D5 z silnikiem od 2010 roku do końca 2013 roku bo w tych latach silnik ten to wielkie nieporozumienie. nagminnie pękające tuleje oraz uszczelka pod głowicą. Silnik w autach s60, s80, v60 xc60 xc90 "


06.10.2014SebastianTak

"ja mam v60 D5 i jestem mega zadowolony super i jeszcze raz super przyjemność z jazdy"


13.08.2014mariusz Tak

"D5 215 km to jest silnik !!!!Super"


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 1
Średnia (głosów 1):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

XC60 2014 D5 Polestar 230KM 21.01.2020
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Kupiony z programu Volvo Selekt jako 2 letni z przebiegiem 26000 km. Kompletnie wyposażony, dosłownie wszystkie opcje. Ulubiony samochód mojej kochanej żony. Przyjechaliśmy już ponad 100000 km. SUPER AUTO.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Bardzo dynamiczy i oszczędny silnik, świetna automatyczna skrzynia biegów , ma ciągle aktualną gwarancję VOLVO. Fantastyczny, oryginalny program '' POLESTAR '' Bardzo dobrze działające systemy wsparcia kierowcy.
Wady:ZERO PROBLEMÓW .
Rocznik / Przebieg:140000