alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
BMW Seria 1 E87 FL 118d (143KM)

BMW Seria 1 E87 FL 118d (143KM)Wyświetleń: 8736

BMW Seria 1 E87 FL 118d (143KM)

Okres produkcji: 2007-2012

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]143
Moment obrotowy [Nm]320
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna210
Przyspieszenie (0-100km/h)9,0
Spalanie - miasto [l/100km]6.3
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.5

Zalecane przez serwis

?Typ olejuCastrol 0W30
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskipiezoelektryczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
116 d1152602004.4
118 d1222802014.7

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 6

Średnie: 6.6

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(9.25)
Trwałość silnika
 9.5/10
Niezawodność auta
 9.5/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

Maciek 24.10.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Super auto dla młodych, dynamiczny i oszczędny, tylny napęd frajda dla kierowców, automat i skóra dopełniają szaleństwa"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:dynamiczny, zwrotny, z automatem - bajka,
Wady:brak
E87/2009/85000
Kaz 06.02.2015
Średnia:
(8.50)
Tak
"trwały i ekonomiczy silnik i samochód"
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:6.6l/100km

Zalety:ekonomiczny, dynamiczny
Wady:drogie części zamienne
118d/2005/218000 km

Kod antyspamowy
Odśwież

01.10.2015MirekTak

Ja mam wersje z silnikiem 2.0d 177 KM już dobry rok auto z 2008 roku i nic się nie dzieje dosłownie :) zero awarii dynamika oszczędność i zero awarii na chwile obecną :)


16.09.2016PiotrTak

Dynamiczna jednostka, niskie spalanie, niestety wysokie koszty zwiazane m.in. z rozrzadem.


04.11.2016KardekNie

porażka po 129 tys. km padły wtryski...silnik jak zimny jest terkocze i wibruje jak stary przedwojenny klekot diesel... inspekcje serwisowe w porównaniu do E-klasy są zdecydowanie droższe...


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 10

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.