alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM

Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KMWyświetleń: 8067

Fiat Bravo I 1.9 JTD 105KM

Okres produkcji: 1995-2001

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]200
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna187
Przyspieszenie (0-100km/h)10,4
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40,
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
9025512.55.2
1.9 TD7514715.16.0
1.9 TD10014710,86.2

20.11.2014marekTak

"Używam trzy takie silniki w Punto II 1,9 JTD 100 KM przebieg 295 tys ,Fiat Stilo 1,9 JTD 115 KM przebieg 300 tys no i Fiat Croma 1,9 150 KM po tuningu na 180 KM przebieg 180 tys wszystkie trzy są super. "


23.09.2014MattTak

"Ogólnie pod względem dynamiki i spalania nie mam mu nic do zarzucenia, jeśli chodzi o trwałość to mam kilka zastrzeżeń. Przez okres dwóch lat i około 50 tys. km należało w nim wymienić: przewody doprowadzające ciecz do nagrzewnicy, świece żarowe, czujnik położenia wału korbowego. Do tego co jakiś czas na desce rozdzielczej zapalają się lampki sygnalizujące o awarii, na szczęście nic groźnego - reset wystarczy i jedziemy dalej. W niedługim już czasie do wymiany dwumas. Szczęście że nie ma DPF, bo generowałoby to dodatkowe koszty związane z utrzymaniem. Generalnie nie jest źle, gdyby ktoś mnie zapytał czy drugi raz wybrałbym ten silnik moja odpowiedź brzmiałaby: tak, ale w innym samochodzie, na Stilo się trochę zawiodłem."


13.04.2018KarolTak

Od zakupu zrobiłem autem ponad 60 tys km i nie zanotowałem żadnej awarii,poprzedni właściciel przy przebiegu 190 tys wymienił sprzęgło i zawór EGR.Ja wymieniłem oleje filtry i to wszystko,części bardzo tanie a serwis zrobiłem sam.Silnik pracuje dobrze nie jest to rakieta ale daje radę dobrze spisuje się na trasie i w mieście,nic nie można mu zarzucić. Co dziwne auto przy takim przebiegu nigdzie nie ślimaczy olejem a widziałem trochę disesli to całe pozalewane.Polecam dobry sprawdzony silnik z dostępę do części i co ważne bezawaryjny.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

05.08.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik bardzo dobry! Mało pali i jest wystarczająco dynamiczny, nie ma problemów z odpalaniem w zimie, awarie występują bardzo rzadko,"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Kultura pracy, ekonomia, tanie serwisowanie, mało awari
Wady:awarie zaworu EGR
Bravo_GT 1.9 JTD 2000r. 330 000
03.07.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:ekonomiczny
Wady:dwumas
Bravo 1.9 JTD/1999/260 000