alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Bravo I 1.9 JTD (105KM)

Fiat Bravo I 1.9 JTD (105KM)Wyświetleń: 7003

Fiat Bravo I 1.9 JTD (105KM)

Okres produkcji: 1995-2001

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]200
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna187
Przyspieszenie (0-100km/h)10,4
Spalanie - miasto [l/100km]7.2
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]4.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40,
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TD751471656.0
1.9 TD1001471826.2

08.11.2013JacekTak

Silnik JTD o pojemności 1.9 litra z dwiema turbosprężarkami konstrukcji Fiata opracowany wspólnie z GMC, jednostka bardzo udana. Spalanie przy bardzo dynamicznej jeździe na poziomie 6 l/100km (jazda bardzo oszczędna 4,8), Ktoś wcześniej napisał (sugerując, że to minus), konstrukcja skomplikowana, a która teraz nie jest. Ważne, że przy przebiegu 140 tyś nic złego się nie dzieje, a 180 KM i 400 Nm naprawdę daje się odczuć. Jazda autem z tym silnikiem to czysta przyjemność, wyprzedzanie nie stanowi żadnego problemu. Silniki te obecnie montuje Lancia w modelu Delta.


25.01.2013Tak

Chyba najlepszy silnik diesla,maiłem taki w Stilo 1.9 M-Jet 150KM 190.000 tyś i nic po za płyny filtry i olej ,zero awarii .Spalanie w mieście 5.4 !!!!!!!!!!!!!!! !


11.05.2013Tak

1,9 150km - w cromie - tip top - przebieg 160 tyś . Średnie spalanie 6,5-6,6 - 50% miasto 50% trasa . Jedyny mankament to brudzący i blokujący sie zawór egr (przy przebiegach od 80 tyś i więcej) i problematyczne kolektory z listwą domykającą - awarie tego ustrojstwa nie powodują zatrzymania samochodu ale "odbierają" siłę przy niskich obrotach . Czysczenie (200-300zł) lub wymiana 500-800zł. Pozatym tip top. Godne polecenia.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

05.08.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Silnik bardzo dobry! Mało pali i jest wystarczająco dynamiczny, nie ma problemów z odpalaniem w zimie, awarie występują bardzo rzadko,"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Kultura pracy, ekonomia, tanie serwisowanie, mało awari
Wady:awarie zaworu EGR
Bravo_GT 1.9 JTD 2000r. 330 000
03.07.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:ekonomiczny
Wady:dwumas
Bravo 1.9 JTD/1999/260 000