alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Grande Punto 1.9 Multijet 130KM

Fiat Grande Punto 1.9 Multijet 130KMWyświetleń: 6269

Fiat Grande Punto 1.9 Multijet 130KM

Okres produkcji: 2005-2011

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]130
Moment obrotowy [Nm]280
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna200
Przyspieszenie (0-100km/h)9.3
Spalanie - miasto [l/100km]7.1
Spalanie - trasa [l/100km]5.6
Spalanie - średnie [l/100km]6.2

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana oleju20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 5.5

Średnie: 6.3

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD12028010.15.6
1.3 JTD7519013.65.2
1.3 JTD9020011.95.3

11.05.2013Tak

1,9 - wersja 120 lub 150 ( też montowana w oplach ) super silniki - dobre przebiegi momentów , niskie spalania , przyzwoita kultura pracy - silnik wart polecenia z czystym sumieniem . Mankamenty - jak i w innych - blokujący się egr ( pomaga czysczenie - najlepiej odrazu z przepustnicą ) i blokująca się listwa na kolektorze - przy ok. 100tyś przebiegu trzeba się liczyć z naprawą - 500-800zł - ale można jeździć i z tym "kulawym" kolektorem - problemem wtedy jest słabszy moment który kopie wtedy od 2500-2600 obrotów. Dziwi mnie częsta reakcja właścicieli opli którzy za nic nie wierzą że mają fiatowskie silniki ... . Jednostki godne polecenia . 2,4 - też super - ale spięty z manualem - z automatem F40 - wolnym i awaryjnym - nie daje takiej przyjemności z jazdy jak z manualem."


05.05.2013Tak

"najlepsze co mi się trafiło to AR 156 1,9JTDM :


05.10.2018RobertTak

Silnik mam w Fiacie Brawo II od nowości przebieg 237tys km jedyna usterka to wymiana koła dwumaoswego co jest standardem w tym modelu.Po za tym silnik bezproblemowy,trzeba regularnie wymieniać olej i filtry maks co 15 tys i po problemie.Cały osprzęt turbo,pompa,wtryski,eger od nowości.Silnik bez DPF-u słyszałem że sa z dpefem ale to wersja z Polski.Spalanie średnio 6.5 na trasie spada do 5l.120-koni idealnie przekłada się na dobre osiągi,wyprzedzanie i start bezproblemowy.To jeden z ostatnich silników diesla który jest bardzo trwały i bezawaryjny.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 4
Średnia (głosów 4):
(9.06)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.25/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

40

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Grande Punto Sport 11.05.2019
Średnia:
(9.00)
Tak
"Polecam! "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:+ Bardzo trwała konstrukcja + Niskie spalanie + Nawet tanie części + Silnik nawet dynamiczny
Wady:- Wyciszenie, powyżej 150 km/h jest bardzo głośno - Awaryjna skrzynia biegów M32
2008 rok / 206 000 km
Ivan 23.03.2018
Średnia:
(8.00)
Tak
"Silnik super po 4 latach użytkowania 0 problemów wymienialem tylko olej,filtry,rozrzad, świece naprawdę godny polecenia "
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:Brak fap/dpf Części za grosze Miny kierowców na światłach bezcenne
Wady:Słabe wyciszenie Niski komfort jazdy
Grande punto sport 2006
Sylwek 06.07.2016
Średnia:
(9.50)
Tak
"Po podniesieniu mocy do 160km i momentu do 340Nm. Świetna dynamika, w silniku nic się nie dzieje, tylko zmieniam oleje co 15000, utwardziłem zawieszenie, fabryczne dawało radę, ale teraz prowadzi się jak po szynach, troche ucierpiał komfort, ale warto było. Spalanie moje średnie 7l, przy czym jeżdżę bardzo dynamicznie, wystarczy kręcić do 2500 obr i pierwszy spod świateł prawie zawsze. Trasa prędkości 130-140 dużo wyprzedzania, autostrada 160-170. Robiłem test jadąc 105km/h w trasie spalał 5 litrów, ale nie potrafię tak jeździć:) Nastepne auto też będzie od fiata, może Bravo, może Alfa. Polecam"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Spalanie, elastyczność, moc, prowadzenie, przestronność kabiny (jak na takie małe auto)
Wady:Głośny zimny w zimę, psują się pierdoły,
Sport/2006/160000
Kris 01.09.2014
Średnia:
(9.75)
Tak
"genialny silnik!!! 280 Nm i to co najmniej (Fiat dodawał bonusy nawet do ponad 300 Nm) jest w stanie ładnie pociągnąć Grande punto. Jedynie co się wymienia to oleje, filtry i świece, czyli normalne elementy eksploatacyjne:) ten silnik prędzej zajedzie skrzynię i sprzęgło niż sam padnie:) spalanie w stosunku do mocy naprawdę świetne, trasa 40% miasto 60% i 6,5litra przy naprawdę dynamicznej jeździe. Trasa to spokojnie 5 litrów, a samo miasto to nie więcej niż 7, ale jak piszę przy ostrym deptaniu po pedale gazu. No i miny kierowców, których na światłach odstawia Punto bezcenne:) dobra baza do chiptuningu:) na baku w trasie nawet 800-900 km, gdyby bak był większy niż 45 litrów to ponad 1000 km by zrobił:)"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:spalanie, duża moc, niskie koszty eksploatacji
Wady:głośny jak zimny, spore drgania
Fiat Grande Punto Sport, 2008, 152000 km