alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Grande Punto 1.9 8V Multijet 120KM

Fiat Grande Punto 1.9 8V Multijet 120KMWyświetleń: 5824

Fiat Grande Punto 1.9 8V Multijet 120KM

Okres produkcji: 2005-2011

Wersje nadwozia: hatchback

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]120
Moment obrotowy [Nm]280
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów6-biegowa
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)10.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.6

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40
LIlość oleju4.7 L
Wymiana oleju20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak - może występować
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 4.6

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 JTD1302809.36.2
1.3 JTD7519013.65.2
1.6 JTD1203209.64.8

12.01.2016MichałTak

"Polecam z czystym sumieniem ten silnik, JTDM wersja 8v. Silnik nie sprawia żadnych problemów - jak dbasz tak masz, wymiana oleju co 10 tysięcy km, filtra paliwa co 40-50 tys. km - filtry porządne Purflux, Mann, Knecht. Trochę dychawiczny w dolnym zakresie obrotów, jak już turbina zaczyna ciągnąć to robi się bardzo chętny do jazdy. Alfa Romeo 159 to ogromny skok jakościowy w porównaniu do wcześniejszych modeli tej marki. Polecam"


05.10.2018RobertTak

Silnik mam w Fiacie Brawo II od nowości przebieg 237tys km jedyna usterka to wymiana koła dwumaoswego co jest standardem w tym modelu.Po za tym silnik bezproblemowy,trzeba regularnie wymieniać olej i filtry maks co 15 tys i po problemie.Cały osprzęt turbo,pompa,wtryski,eger od nowości.Silnik bez DPF-u słyszałem że sa z dpefem ale to wersja z Polski.Spalanie średnio 6.5 na trasie spada do 5l.120-koni idealnie przekłada się na dobre osiągi,wyprzedzanie i start bezproblemowy.To jeden z ostatnich silników diesla który jest bardzo trwały i bezawaryjny.


11.05.2013Tak

1,9 - wersja 120 lub 150 ( też montowana w oplach ) super silniki - dobre przebiegi momentów , niskie spalania , przyzwoita kultura pracy - silnik wart polecenia z czystym sumieniem . Mankamenty - jak i w innych - blokujący się egr ( pomaga czysczenie - najlepiej odrazu z przepustnicą ) i blokująca się listwa na kolektorze - przy ok. 100tyś przebiegu trzeba się liczyć z naprawą - 500-800zł - ale można jeździć i z tym "kulawym" kolektorem - problemem wtedy jest słabszy moment który kopie wtedy od 2500-2600 obrotów. Dziwi mnie częsta reakcja właścicieli opli którzy za nic nie wierzą że mają fiatowskie silniki ... . Jednostki godne polecenia . 2,4 - też super - ale spięty z manualem - z automatem F40 - wolnym i awaryjnym - nie daje takiej przyjemności z jazdy jak z manualem."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 1):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 9/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Tadek 03.02.2014
Średnia:
(9.50)
Tak
"Bardzo mocny i dynamiczny silnik ,śmiem twierdzić że ma za dużo mocy jak na wielkość auta .Dla mnie jest OK ale jak jakiś nowicjusz siądzie za kółkiem to może go porwać . Spalanie niskie nawet przy agresywnej jeździe ,silnik cichy równo pracuje ,dobre przełożenia skrzyni dobra elastyczność .Bark awarii ..."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.0l/100km

Spalanie - trasa:4.6l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:mocny silnik, dobra dynamika auta, spalanie niskie, dobrze sie auto prowadzi, skrzynia idealnie zestrojona
Wady:po dwóóch latach jazdy nie zalazłem
Grande Punto 2006 r 147 tyś