alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Marea 1.9 JTD 105KM

Fiat Marea 1.9 JTD 105KMWyświetleń: 6704

Fiat Marea 1.9 JTD 105KM

Okres produkcji: 1996-2002

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]200
DoładowanieTurbosprężarka
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna183
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSelenia 5W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 4.8

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TD10020011.26.4
2.4 TD12426511.27,1
2.4 JTD13030410.36.8

17.11.2013Marek Tak

Dobry Diesel ,stara konstrukcja ale bardzo udana ,nie przysparza wiekszych problemów .mankamentem są wycieki ,pocenie się przy uszczelkach ,utrata oleju ,ale za to brak awarii ,silnik ma przejechane 327 tys km sam zrobiłem nim około 150 tys ,wymiany rozrządu ,pasków ,alternatora ,jednego wtrysku świec żarowych ale to normalka .Uważam że dobry silnik pali w zimie ,nie jest dynamiczny taki do jazdy do pracy sklepu .Spalanie 7 L


08.01.2014BogdanTak

Miałem ten silnik w Fiacie Marea. Silnik bardzo prosty i kompletnie bezawaryjny. Wymieniałem jedynie świece żarowe i uszczelkę pod osłoną klawiatury, śmiesznie małe koszty. W silniku są montowane proste pompy Boscha. Silnik godny polecenia, przejechałem 150 tyś. km bez najmniejszej awarii.


20.08.2014KarolTak

Autem przejechałem 90 tys km (ale wczesniej mial przejechane 170 tys wiec łącznie silnik ma przejechane 260 tys). Jedyną usterką był czujnik położenia wału. Koszt naprawy (nowy czujnik + wymiana) 120 zł. Po za tym kompletnie bez awaryjny. Silnik oszczędny i dynamiczny. Ceny eksploatacji niższe niż przy 1.9 TDI. Przykłądem może być kosz wymiany rozrzadu w JTD okolo 600-700 zl a w TDI 900-1000. Naprawde silnik godny polecenia


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3
Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Głosy według opinii:

20

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

szedl grzes przez wies 15.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik na swiecie"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Same
Wady:Niema
12.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo udany silnik, pierwszy na świecie z CR (poczatkowo montowany w Alfie). nie sprawia problemów, oferuje dobra dynamikę."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałe wtryski, nie trzeba ustawiać pompy przy wymianie rozrządu, trwałość, cicha praca
Wady:padające podzespoły marki Bosch :)
Marea Weekend 1.9 JTD 105