alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Fiat Marea 1.9 JTD (105KM)

Fiat Marea 1.9 JTD (105KM)Wyświetleń: 4856

Fiat Marea 1.9 JTD (105KM)

Okres produkcji: 1996-2002

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1910
Moc [KM]105
Moment obrotowy [Nm]200
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna183
Przyspieszenie (0-100km/h)11.2
Spalanie - miasto [l/100km]7.5
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuSELENIA 10W40
LIlość oleju4.3 L
Wymiana olejupo 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 120.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 TD1002001796.4
1.9 JTD1102001865.4

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.3

Trasa: 4.8

Średnie: 5.8

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Średnia (głosów 2):
(10)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 10/10
Koszty utrzymania
 10/10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 14

Głosy według opinii:

20

Opinie użytkowników

szedl grzes przez wies 15.03.2016
Średnia:
(10.00)
Tak
"Najlepszy silnik na swiecie"
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.5l/100km

Zalety:Same
Wady:Niema
12.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
"Bardzo udany silnik, pierwszy na świecie z CR (poczatkowo montowany w Alfie). nie sprawia problemów, oferuje dobra dynamikę."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:trwałe wtryski, nie trzeba ustawiać pompy przy wymianie rozrządu, trwałość, cicha praca
Wady:padające podzespoły marki Bosch :)
Marea Weekend 1.9 JTD 105

Kod antyspamowy
Odśwież

20.03.2013Tak

Punto JTD 2000r. - genialny stosunek mocy do masy , zrywny i pali od 4l na trasie (poza autostradą) do 6 w zimie i samo miasto!


22.03.2013Tomek 2Tak

Do kolegi piszącego o Saabie z twin turbo,rzeczywiś cie dynamika jest znakomita potwierdzam. Jednak jest jedno ale.... układ jest bardzo zaawansowany technologicznie i skomplikowany,j edna ze sprężarek jest połączona z kolektorem wydechowym z kolei druga jest do kolektora dokręcona w przypadku awarii bardzo ciężko znaleźć kompetentnego mechanika,nie wspominając o dużych kosztach naprawy. Ps. zapomniałem wspomnieć o ponad przeciętnie rozbudowanej elektronice w tym silniku. Pozdrawiam.


11.05.2013Tak

1,9 150km - w cromie - tip top - przebieg 160 tyś . Średnie spalanie 6,5-6,6 - 50% miasto 50% trasa . Jedyny mankament to brudzący i blokujący sie zawór egr (przy przebiegach od 80 tyś i więcej) i problematyczne kolektory z listwą domykającą - awarie tego ustrojstwa nie powodują zatrzymania samochodu ale "odbierają" siłę przy niskich obrotach . Czysczenie (200-300zł) lub wymiana 500-800zł. Pozatym tip top. Godne polecenia.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 3

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.