Okres produkcji: 2001-2005
Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio
Pojemność [cm3] | 1997 |
Moc [KM] | 90 |
Moment obrotowy [Nm] | 205 |
Doładowanie | turbo/sp |
Skrzynia biegów | 5-biegowa |
Prędkość maksymalna | 174 |
Przyspieszenie (0-100km/h) | 14.9 |
Spalanie - miasto [l/100km] | 7.1 |
Spalanie - trasa [l/100km] | 4.9 |
Spalanie - średnie [l/100km] | 5.4 |
?Typ oleju | Total 9000 5W40. |
LIlość oleju | 4.5L |
Wymiana oleju | po 20.000 km |
Wymiana rozrządu | po.160.000 km |
DPF/FAP | Brak |
Dwumasa | Brak |
Turbina | Geometria stała |
Wtryski | piezoelektryczne Siemensa |
16.11.2020Peugeot 306
W 2005 miałem nowego Partnera z tym silnikiem, którym przez 5 lat zrobiłem bezawaryjnie ok 170tys km. Po wielu latach i użytkowaniu nastu innych samochodów, kupiłem z sentymentu 306 z hdi jako drugie auto. W chwili zakupu miał ok 255tys przebiegu, dołożyłem ledwie 10 tys ale każdy kilometr to uśmiech na mej twarzy, strasznie lubię nim jeździć. Może trochę czuć drgania, jest trochę głośniejszy od nowych konstrukcji, to jednak jego zalety przykrywają te drobne niedociągnięcia. Rok temu poleciałem nim na Bałkany, 3 tyś km bez zająknięcia nawet spiesząc po 150-160 przez dłuższe odcinki autostradowe. Przy delikatnej nodze na trasie można zejść do 5l, może i mniej. Teraz planuje go dlubnac na 140 koni, silnik spoko spokojnie znosi 200, są też grubsze modyfikacje na 280 i te auta jeżdżą latami co sporo mówi o tym silniku.
31.12.2017Rafał
Silnik dożywotni. Zero problemów ( we Francji pytałem o cene silnika na szrotach to każdy pukał się w czoło po co mi taki silnik. Nie ma na nie chętnych więc je złomują a jakbym chciał kupić to max 200 euro za calaka wyjętego pode mnie z auta). Auto posiadałem 10 lat wersja Bosch. Odpalało bez żadnego problemu nawet przy ekstremalnych temperaturach.Jako jedyne w domu odpalało na dotyk przy -25. Dynamika nie zbyt specjalna ale się jechało i po 160km/h. Raz miałem problem szarpało silnikiem. Mechanicy mówili że wtryskiwacze się kończą. Kupiłem kompletny silnik za 1000zł czyli w cenie wtryskiwaczy. Okazało się że wiązka silnika jest przetarta. Używana 70zł i 30 minut pracy. Silnik został na zapas, ale się nie przydał bo auto sprzedałem. W trakcie użytkowania standardowe wymiany : olej, filtry, koło pasowe, przepływomierz i rozrząd. Innych problemów nie było. Jeżeli ktoś ma problem z tym silnikiem to tylko z winy poważnych zaniedbań lub przekręconego przebiegu z 500tys na 200tys. Dziś już takich silników nie produkują a szkoda, bo był to chyba jeden z najlepszych silników w moim życiu. Typowy Start&Go.
11.09.2019Peugeot 206 SW
Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z nim absolutnie nic. Zaskoczeniem była czystość mojego silnika - po spuszczeniu oleju po 8000km wciąż wyglądał jak olej, daleko mu było do czarnej sadzy, a mówimy przecież o 16 letnim dieslu ;) Pracuje równo, podręcznikowo wręcz, nie bierze nawet grama oleju, pali tyle co nic - w mieście do 5.5 litra, w trasie do 90 km/h około 4 litrów, przejazdy autostradowe to około 5 do 5.5 litra (zależy jak się depnie). Kultura pracy pozostawia sporo do życzenia (w porównaniu z nowszymi konstrukcjami) - jest głośnawy, klekocze jak to starszy diesel. Mocowania układu napędowego w 206tce przy tym silniku zdają się być niewystarczające, pomimo wymiany wszystkich 3 poduszek, aczkolwiek można przywyknąć. Poza tym wiedziałem co biorę, więc nie byłem faktem kultury pracy specjalnie zaskoczony. Dynamika na przyzwoitym poziomie, wystarczająca do normalnej jazdy, można spokojnie wyprzedzać w trasie. Nie testowałem Vmaxa, ale do 175 jakoś się toczy. Z czystym sumieniem mogę polecić, totalnie pancerna konstrukcja, wystarczająca dynamika jazdy, niskie spalanie - jeden z ostatnich tak dobrych diesli.
Większość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów
Odwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.
Obecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.
Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.
Najbardziej awaryjna część tego auta?
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7l/100km
Spalanie - trasa:5l/100km
Spalanie - średnie:6l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7l/100km
Spalanie - trasa:5.5l/100km
Spalanie - średnie:6.5l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.9l/100km
Spalanie - trasa:4.3l/100km
Spalanie - średnie:5.6l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7.2l/100km
Spalanie - trasa:5.2l/100km
Spalanie - średnie:6.0l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:14l/100km
Spalanie - trasa:9l/100km
Spalanie - średnie:11l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:6.2l/100km
Spalanie - trasa:5.7l/100km
Spalanie - średnie:6l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7.2l/100km
Spalanie - trasa:4.9l/100km
Spalanie - średnie:5.9l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7l/100km
Spalanie - trasa:6 5l/100km
Spalanie - średnie:7l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:8l/100km
Spalanie - trasa:6l/100km
Spalanie - średnie:7l/100km
Raport spalania według użytkownika
Spalanie - miasto:7l/100km
Spalanie - trasa:6l/100km
Spalanie - średnie:6.5l/100km
Polecane silniki