alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 307 2.0 HDi 90KM (DW10TD)

Peugeot 307 2.0 HDi 90KM (DW10TD)Wyświetleń: 38184

Peugeot 307 2.0 HDi 90KM (DW10TD)

Okres produkcji: 2001-2005

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1997
Moc [KM]90
Moment obrotowy [Nm]205
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna174
Przyspieszenie (0-100km/h)14.9
Spalanie - miasto [l/100km]7.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.4

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal 9000 5W40.
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejupo 20.000 km
Wymiana rozrządupo.160.000 km

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaBrak
TurbinaGeometria stała
Wtryskipiezoelektryczne Siemensa

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.6

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.4 HDi6816017.14.5
1.6 HDi10924011.55.0
2.0 HDi1363209.85.4

16.11.2020Peugeot 306Tak

W 2005 miałem nowego Partnera z tym silnikiem, którym przez 5 lat zrobiłem bezawaryjnie ok 170tys km. Po wielu latach i użytkowaniu nastu innych samochodów, kupiłem z sentymentu 306 z hdi jako drugie auto. W chwili zakupu miał ok 255tys przebiegu, dołożyłem ledwie 10 tys ale każdy kilometr to uśmiech na mej twarzy, strasznie lubię nim jeździć. Może trochę czuć drgania, jest trochę głośniejszy od nowych konstrukcji, to jednak jego zalety przykrywają te drobne niedociągnięcia. Rok temu poleciałem nim na Bałkany, 3 tyś km bez zająknięcia nawet spiesząc po 150-160 przez dłuższe odcinki autostradowe. Przy delikatnej nodze na trasie można zejść do 5l, może i mniej. Teraz planuje go dlubnac na 140 koni, silnik spoko spokojnie znosi 200, są też grubsze modyfikacje na 280 i te auta jeżdżą latami co sporo mówi o tym silniku.


31.12.2017RafałTak

Silnik dożywotni. Zero problemów ( we Francji pytałem o cene silnika na szrotach to każdy pukał się w czoło po co mi taki silnik. Nie ma na nie chętnych więc je złomują a jakbym chciał kupić to max 200 euro za calaka wyjętego pode mnie z auta). Auto posiadałem 10 lat wersja Bosch. Odpalało bez żadnego problemu nawet przy ekstremalnych temperaturach.Jako jedyne w domu odpalało na dotyk przy -25. Dynamika nie zbyt specjalna ale się jechało i po 160km/h. Raz miałem problem szarpało silnikiem. Mechanicy mówili że wtryskiwacze się kończą. Kupiłem kompletny silnik za 1000zł czyli w cenie wtryskiwaczy. Okazało się że wiązka silnika jest przetarta. Używana 70zł i 30 minut pracy. Silnik został na zapas, ale się nie przydał bo auto sprzedałem. W trakcie użytkowania standardowe wymiany : olej, filtry, koło pasowe, przepływomierz i rozrząd. Innych problemów nie było. Jeżeli ktoś ma problem z tym silnikiem to tylko z winy poważnych zaniedbań lub przekręconego przebiegu z 500tys na 200tys. Dziś już takich silników nie produkują a szkoda, bo był to chyba jeden z najlepszych silników w moim życiu. Typowy Start&Go.


11.09.2019Peugeot 206 SWTak

Silnik jest najmocniejszą stroną mojego auta. Trafiłem chyba na wyjątkowo zadbany egzemplarz, przez ponad 25k km nie działo się z nim absolutnie nic. Zaskoczeniem była czystość mojego silnika - po spuszczeniu oleju po 8000km wciąż wyglądał jak olej, daleko mu było do czarnej sadzy, a mówimy przecież o 16 letnim dieslu ;) Pracuje równo, podręcznikowo wręcz, nie bierze nawet grama oleju, pali tyle co nic - w mieście do 5.5 litra, w trasie do 90 km/h około 4 litrów, przejazdy autostradowe to około 5 do 5.5 litra (zależy jak się depnie). Kultura pracy pozostawia sporo do życzenia (w porównaniu z nowszymi konstrukcjami) - jest głośnawy, klekocze jak to starszy diesel. Mocowania układu napędowego w 206tce przy tym silniku zdają się być niewystarczające, pomimo wymiany wszystkich 3 poduszek, aczkolwiek można przywyknąć. Poza tym wiedziałem co biorę, więc nie byłem faktem kultury pracy specjalnie zaskoczony. Dynamika na przyzwoitym poziomie, wystarczająca do normalnej jazdy, można spokojnie wyprzedzać w trasie. Nie testowałem Vmaxa, ale do 175 jakoś się toczy. Z czystym sumieniem mogę polecić, totalnie pancerna konstrukcja, wystarczająca dynamika jazdy, niskie spalanie - jeden z ostatnich tak dobrych diesli.


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 51
Średnia (głosów 13):
(7.98)
Trwałość silnika
 8.92/10
Niezawodność auta
 7.69/10
Spalanie ON
 7.23/10
Koszty utrzymania
 8.08/10

Głosy według opinii:

121

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 62

Opinie użytkowników

Peugeot 307 SW 16.02.2021
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Samochód użytkowałem 4 lata. Przejechałem 60 tysięcy kilometrów, przekraczając tym samym przebieg 300k (o ile nie był kręcony) Silnik od początku mojego użytkowania pracował na innych mapach generując około 100-110km. Genialny silnik, bardzo często korzystałem z pełnej mocy, zero kopcenia, dosłownie zerowy pobór oleju, niskie spalanie. Ogólnie samochód bardzo komfortowy i dobrze wyposażony jak na ten segment. Problemy z elektroniką raczej rzadkie. Względnie bezawaryjny poza drobiazgami lub np usterką pompy wspomagania. Często zdarzały się jednak usterki w zawieszeniu ale w końcu gdy wszystko powymieniałem był spokój a samochód dobrze się prowadził. Żadnych wycieków jakichkolwiek płynów na przestrzeni 4 lat, jedynie regularna wymiana.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:- pancerny silnik (bez filtra cząstek stałych i dwumasy) - duży komfort podróży (bardzo wygodne fotele i bogate wyposażenie) - dobry stosunek jakości do ceny - niskie spalanie
Wady:- turbodziura i słaba moc (polecam chiptuning) - całkiem sporo małych usterek (psująca się manetka kierunkowskazu, problemy z różnymi czujnikami, przepalające się żarówki) - zawieszenie średniej jakości
Rocznik / Przebieg:2004/305000
307 24.06.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Spalanie, koszty, niezawodność - wszytko ok, tylko z pominięciem osiągów, które są wręcz katastrofalne. Pozdrawiam, Mirek
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Niezawodność, spalanie, koszty utrzymania
Wady:Osiągi, a raczej ich brak
Rocznik / Przebieg:2004/197000km
Mariusz 10.12.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Witam.Jestem bardzo zadowolony ze swojego auta z tym silnikiem.Przejechałem już ok.150 tys.km i wszystko ok.Silnik suchy nie bierze nic oleju.Wszelkie naprawy eksploatacyjne wykonywane na bieżąco.Średnie spalanie 5,6 l./100km. czyli tanio i oszczędnie :-)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:4.3l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:Spalanie,niezawodność,trwałość
Wady:Trochę twarde auto,lekko mułowate z miejsca ale to kwestia przyzwyczajenia ;-)
Rocznik / Przebieg:Peugeot 307 2.0 hdi 90km 2001 rok 258000tys
Jarek 19.09.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Super jednostka napędowa. Od 8 lat wymieniony rozrzad zaraz przy zakupie, oleje i filtry na bieżąco. Wszystko OK. Oryginalne części porządny olej i ON (caly czas jeżdżę na vervie) i nic sie nie dzieje
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:5.2l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:
Wady:90 KM to troche malo jak na takie auto ale daje rade. W koncu to auto rodzinne a nie wyścigowe.
Rocznik / Przebieg:307SW/2003/202000
Kędzior 17.06.2018
Średnia:
(2.00)
Nie
Opinia: Najgorszy silnik jaki miałem tylko 1.9 TD
Trwałość silnika
 (4/10)
Niezawodność auta
 (1/10)
Spalanie ON
 (1/10)
Koszty utrzymania
 (2/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:14l/100km

Spalanie - trasa:9l/100km

Spalanie - średnie:11l/100km

Zalety:Brak
Wady:Nie zliczona ilość odradzam tego zgrzyta
Rocznik / Przebieg:Peugeot 307 2,0 HDI 90KM
Paweł 19.08.2017
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Autko nabyłem w kwietniu tego roku. Jak do tej pory nie mam żadnych zastrzeżeń, wszystko pracuje tak jak należy. Jestem jak najbardziej zadowolony i myślę, że na razie nie mam powodu żeby zmieniać samochód. Jedyny taki malutki minus do którego można się przyczepić to za mało mocy względem masy, przy 4-5 osobach w aucie, czuć opór i osłabienie, za to gdy jeżdżę sam, bezproblemowe autko. Zastanawiam się, skąd inni użytkownicy nabyli po 7-8 litrów spalania... Mi największe jakie się udało odnotować, to około 6.3 litra na 100km i to w cyklu bardziej miejskim, plus dojazdy do pracy 11 km (sprawdzane metodą tankowania, czyli zalane paliwo po korek, reset licznika, potem znowu tankowanie pod korek i wychodzi ile spalił paliwa na ile kilometrów, nie przez komputer, bo komputer może oszukać) Dlatego nie sądzę, żeby w pełni sprawny peugeot komuś spalił więcej niż 6,5l/100. Druga sprawa, to absolutnie nie słuchać ludzi, którzy twierdzą "co? francuz to gówno, nie kupuj" nie, nie słuchamy takich ludzi, bo zawsze najwięcej mają to powiedzenia Ci, którzy nigdy w takim aucie nie siedzieli, albo trafili na zajechany/wyeksploatowany egzemplarz, bądź ktoś po prostu nie dbał. Prosta zasada- dbasz o wszystko, to jeździsz i się nie martwisz :) Także jeszcze raz, jak najbardziej polecam peugeota 307 z tym właśnie silnikiem!!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:5.7l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:nie zawodny, dobrze się prowadzi, małe zużycie paliwa, przystępne ceny części, dużo miejsca w środku.
Wady:trochę brak mocy przy bardziej załadowanym, brak intercooler'a w wersji 90koni.
Rocznik / Przebieg:307 5D/2003/285.000
Piotr 13.01.2017
Średnia:
(7.00)
Tak
Opinia: Auto kupione z 217k przebiegu obecnie 241k. Oceniając sam silnik, pancerna jednostka bez dwóch zdań przetrwa nawet zerwanie paska rozrządu - silnik bezkolizyjny. Pali sporo zwłaszcza po mieście, jestem zwolennikiem ecodrivingu a zimą nie udaje mi się zejść poniżej 7,2 l /100 km. Co do silnika to w moim aucie paru kucy lub Nm brakuje o ile mam 3 osoby w samochodzie jest ok przy większej liczbie, dynamika mocno cierpi, w sumie sama konstrukcja auta jest dość ciężka jak na swój segment. Największą wadą jednak jest turbodziura między biegiem 2 a 3. Brakuje elastyczności. Często służbowo jeżdżę innymi autami i znów muszę się przyzwyczajać za każdym razem
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (6/10)
Spalanie ON
 (5/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.2l/100km

Spalanie - trasa:4.9l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:Trwałość, niezawodność, brak DPF, Turbo ze stałą geometrią
Wady:dynamika, lekki brak mocy
Rocznik / Przebieg:Peugeot 307 przebieg 240 000
kazek 04.02.2016
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: mało koni poza tym sper ałto
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6 5l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:stabilny na drodze
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:307 2000 90k rok2005
Kuba 05.03.2015
Średnia:
(7.50)
Tak
Opinia: Bardzo wygodny, duzo miejsca w kazdym miejscu samochodu, rodzinne auto! Spore spalanie na tak ciezkie auto z silnikiem 90km. Mimo wszystko nie zaluje kupna tego samochodu i nie zmienie go, chyba ze stanie na dobre.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7l/100km

Zalety:Duzy, wygodny.
Wady:Zbyt slaby tym bardziej na wersje SW.
Rocznik / Przebieg:307/2003/260000
Filip 27.12.2014
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. Wersja 2.0 90KM to idealny wybór. Zero problemów z silnikiem i jego sprzętem, pilnujmy jedynie terminów. Samochód z zewnątrz nie wygląda na tak pojemny jak to jest w rzeczywistości od środka. Nawet hackback ma pojemny bagażnik. 307 tak jak resza aut francuskich jest dobrze wyposażona, wygodna i nastawiona na kierowcę. Auto płynie po autostradzie, nie są to zawrotne prędkości lecz nie czuć ich w ogóle. Można by opisywać jeszcze długo i obficie zalety auta, ale krótko - POLECAM! Pozdrawiam, szerokiej! Filip
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Super wyposażenie, niezawodny silnik 2.0 Diesel 90, wygodny, przestronny 5D, dobre zawieszenie, szeroki rozstaw kół,
Wady:Brak 6 biegu, padające żarówki
Rocznik / Przebieg:307 5D/2003/269000
<<<12>>>