alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Peugeot 508 I 1.6 HDi 112KM (DV6C)

Peugeot 508 I 1.6 HDi 112KM (DV6C)Wyświetleń: 28943

Peugeot 508 I 1.6 HDi 112KM (DV6C)

Okres produkcji: 2010-2014

Wersje nadwozia: sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1560
Moc [KM]112
Moment obrotowy [Nm]240
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów-
Prędkość maksymalna190
Przyspieszenie (0-100km/h)11.3
Spalanie - miasto [l/100km]5.9
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]4.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuTotal Quartz 5W30
LIlość oleju3.8 L
Wymiana olejuco 20.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 180.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.4

Trasa: 4.8

Średnie: 5.8

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 HDi1403209.85.2
2.0 HDi1633408.95.7
2.2 HDi2044508.25.9

25.09.2017KazTak

120 000 km narazie zero problemów. Olej wymieniam co ok między 10 000 a 15 000.Troszkę za słaby na miasto dla mego 3008, ale na autostradzie jest ok.


12.04.2019Peugeot 308 ITak

Kupiłem używanego Peugeota z silnikiem 1.6 hdi 112km i jeżdżę nim już dwa lata. Zrobiłem około 30 tys. km. Jedyne co zrobiłem oprócz serwisów olejowych to wymiana paska klinowego, który się zerwał.


13.03.2020Peugeot 508 Tak

Peugeot 508 1.6 HDi FAP. Zrobilem przebieg od 75k do 178k. Przy 165k dolalem plyn FAP. W z automatyzowanej skrzyni przy 175k zaczela slizgac sie skrzynia. Cichy, komfortowy, dynamiczny jak na tak maly silnik i co najwazniejsze ekonomiczny 5,3 przy mieszanym cyklu z przewaga na autostrady. Polecam wszystkim


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 45
Średnia (głosów 7):
(9.5)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 9.29/10
Spalanie ON
 9.43/10
Koszty utrzymania
 9.29/10

Głosy według opinii:

70

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 39

Opinie użytkowników

508 I 19.02.2021
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Samochód ogólnie wygodny i komfortowy ale jednocześnie dość toporny w prowadzeniu. Za twarde i głośne zawieszenie. Trzeszczące plastiki. Niska kultura pracy lewarka zmiany biegów. Osiągi i spalanie akceptowane. Awaryjność - drobiazgi w stylu niedziałające grzanie foteli czy hamulec ręczny.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:cena, silnik, przestrzeń w środku, wyciszenie, wyposażenie, właściwości jezdne
Wady:głośne zawieszenie, duża średnica zawracania, widoczność, ogrzewanie wnętrza, schowki
Rocznik / Przebieg:2012/190tyś
508 31.10.2020
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: użytkuje 2 lata...zero problemów..niskie spalanie..na trasie zszedłem do 3,9...trasa 1300 km
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:silnik, zwieszenie, komfort,
Wady:światła drogowe...mogły by byc lepsze....poza tym nie mam do czego sie przyczepić.... no moze jeszce czujniki cofania powinny szybciej oszczegać
Rocznik / Przebieg:2011/185 tys
508 SW 12.07.2019
Średnia:
(9.75)
Tak
Opinia: posiadam 508 SW to wersja kombi takie oznaczenie.1.6 hdi daję naprawdę rade ....nie jest to wyścigówka...do normalnego użytkowania super oszczędna jednostka
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.2l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5.4l/100km

Zalety:sporo miejsca ,polecam to auto bardzo udany zakup
Wady:brak,jak dla mnie mało schowków podręcznych kierowcy nie ma gdzie komórki położyć
Rocznik / Przebieg:10000
23.10.2015
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: udany zakup
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:l/100km

Spalanie - średnie:l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:508 2011 145000
Drivter 02.04.2014
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Kilka dni temu dopiero kupiłem 508-kę z tym silnikiem, ale już na pierwszy rzut wychodzą wnioski: Bardzo oszczędny. W mieście 5,7 l/100. Wysoka kultura pracy silnika to kolejny atut. Co do awaryjności i kosztów eksploatacji to na razie się nie wypowiadam ponieważ za wcześnie. Samochód kupiłem używany od pierwszego właściciela z przebiegiem 68.000 km. Zobaczymy jak się będzie sprawował. Mam nadzieję, że się nie zawiodę.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.7l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Bardzo niskie spalanie, wysoka kultura pracy silnika
Wady:Póki co brak
Rocznik / Przebieg:Peugeot 508 2011 68.000
Dariusz 07.06.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Świetny silnik ! Bardzo dynamiczny (jak na swoją pojemność) i niesłychanie oszczędny !
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.9l/100km

Spalanie - trasa:4.4l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Bardzo niskie spalanie (średnio 5.3 l/100km ). Bardzo cichyWysoka kultura pracy i duża elastyczność.
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:Peugeot 508 (2011r. - 33 000 km przebiegu)
Darek 02.05.2013
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Jestem zadowolony z zakupu.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6l/100km

Spalanie - trasa:5.3l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:dobry stosunek maniaci do ceny. na zbiorniku w trasie 1350 km
Wady:brak
Rocznik / Przebieg:508/2011/56000