alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra G  2.0 DI 82KM (X20DTL)

Opel Astra G 2.0 DI 82KM (X20DTL)Wyświetleń: 19309

Opel Astra G  2.0 DI 82KM (X20DTL)

Okres produkcji: 1998-2009

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi coupe cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1995
Moc [KM]82
Moment obrotowy [Nm]185
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5
Prędkość maksymalna170
Przyspieszenie (0-100km/h)15
Spalanie - miasto [l/100km]7.7
Spalanie - trasa [l/100km]4.6
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco 15.000km lub 1 rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.5

Trasa: 5.1

Średnie: 6.1

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 DTI7516515.54.8
1.7 CDTI80170144.6
2.0 DTI101205125.7

12.02.2015StefanTak

przebieg 280tys i chodzi dalej bez zarzutu ,drobne usterki mało kosztowne i naprawione na przysłowiowym kolanie,raz tylko była wymiana pompy na używaną i to wszystko przy silniku.Dobra trwała konstrukcja i prosta w naprawie.


14.07.2016RafalTak

"Vectra B 2.0 DI 16V 82KM z 1999 r. Mam od 2007, sprowadzoną z Niemiec kupiłem z komisu od handlarza z przebiegiem ok. 155 000 km ( jeśli wierzyć w to że nie był cofnięty licznik). 9 lat użytkowania, 16 000 km rocznie robiłem. Najgorsza jest blacharka która rdzewieje. Jeśli chodzi o silnik to przez te 9 lat jeżdżenia wymieniłem przepływomierz powietrza, pompę wody, turbo, alternator, akumulator i zamontowałem gruszkę z zaworkiem zwrotnym przy filtrze paliwa aby paliwo się nie cofało. Bo samochód nagle z dnia na dzień przestał palić, trzeba było długo kręcić zanim odpalił, tak jak by się zapowietrzał. Ta gruszka rozwiązała problem. Wymiana oleju oczywiście co rok. Po za tym normalne eksploatacyjne naprawy zawieszenia i hamulców. Pompa paliwa nigdy mi się nie popsuła, a podobno jest awaryjna, tankuję tylko na bp. W trasie Vectra nigdy mnie nie zawiodła. Obecnie ma 300 000 km i dalej jest użytkowana w rodzinie, przeze mnie już nie, bo ja sobie kupiłem Vectre C 1.9 CDTI 150 KM GTS OPCline :)"


07.07.2017DarekNie

Silnik x20dtl 82 KM. Czytając komentarze jestem w wielkim szoku. Spalanie 5-6 litrów? Ja się cieszę jak mi spadnie do 7 na trasie... Po mieście 8-9. Co do awaryjności to może ja akurat tak trafiłem ale w ciągu 5 lat w silnik włożyłem jakieś 10 tyś zł. Regeneracja pompy wtryskowej 3,5tys. (nie wiem co to za regeneracja za 1000? trochę za tanio...), regeneracja turbo 700, wymiana sprzęgła ok.1tys. (już kończyło żywotność wiec wymieniłem przy okazji wymiany uszczelniacza wału korbowego)... itp. itd. Mocy dość mało, ale nie narzekam szczególnie na dynamikę ( szczególnie gdy zdarzy mi się czasem jeździć 100 konnom benzyną jest dużo gorzej). A co do cofania paliwa i montowanie gruszki... (przypadłość prawdziwego polaka - obejść problem a nie go rozwiązać), a w 90% takich przypadków wystarczy wymienić obudowę filtra paliwa lub czasem nawet sam dekiel tak jak było w moim przypadku. I teraz nie ważne czy ciepło czy mróz -25 zawsze zapala bez większego problemu. Tyle w temacie


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 31
Średnia (głosów 5):
(9.05)
Trwałość silnika
 9.8/10
Niezawodność auta
 8.8/10
Spalanie ON
 8.2/10
Koszty utrzymania
 9.4/10

Głosy według opinii:

50

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Opinie użytkowników

Astra G 16.05.2020
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: w przedziale 2-3k najlepsze auto jakie moze byc aktualnie moja 4 astra, ta akurat sluzy od roku jako woł roboczy i przez rok oprocz klocków hamulcowych ani złotówki. czesto przeciążana czesto jezdi poza asfaltem i zawiecha nic nie gada. naprawde polecam. ps. po wywaleniu egr dostajemy 20km gratis
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:brak wad :D tanie utrzymanie, zawsze dojedzoie do celu. mimo wieku i nalotu 360tkm w zakrety mozna wchodzic jak boss. idealna do pracy na pierwsze auto poz kazdym względem. zarąbiste audio!
Wady:na zimnym troche glosno pracuje. na dlugie trasy jesli nie ma welurów to troche nie wygodna.
Rocznik / Przebieg:1998/360000
Astra/g 06.02.2020
Średnia:
(9.50)
Tak
Opinia: Tanie w utrzymaniu. Jakość wykończenia lepsza niż nastepca. Jako kombi jest bardzo pakowny. 82 konie trochę mało. Do 100kmh po mieście powiedzmy że wystarczy żeby ruszyć i nie zrobić korka ale w trasie jeszcze w 4 osoby i nie duży bagaż to nic tylko trzymać 120kmh i cieszyć się że jedzie do przodu.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Tanie części Jak na swoje lata dobrze wygląda Wytrzymała Dobre nagłośnienie jak na ten segment
Wady:Zawieszenie głośnie Stosunek przyspieszenia do spalania
Rocznik / Przebieg:1998/365000
Astra G 27.03.2019
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Bardzo dobre auto. 300 tys na liczniku, silnik pracuje wzorowo, jest niezniszczalny. Wymiana oleju co 8 tyś km.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7l/100km

Spalanie - trasa:5l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:Pancerny silnik, proste auto =niezawodne
Wady:Starość, kiepskie wyciszenie
Rocznik / Przebieg:1999 290 tys
Krzysztof 20.02.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Mam tren silnik w mojej Astrze, przebieg 320 000. Bez większych problemów od czasu do czasu pompa vacu daje znać i to wszystko.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:5.7l/100km

Zalety:niskie, spalanie, nie zawodny, tanie części, prosta konstrukcja
Wady:mało dynamiczny
Rocznik / Przebieg:Astra 2.0 DI 82 km
Stefan 12.02.2015
Średnia:
(8.00)
Tak
Opinia: Auto i silnik nie do zdarcia,części pod dostatkiem w niskich cenach,dodatkwo konstrukcja silnika prosta i każdy mechanik sobie z nim poradzi.Autem zrobiłem 170 tys i obecnie wynik 280 tys po drodze normalny serwis ,wymiana pompy na używaną bo przepuszczała .Spalanie niskie,moc wystarczająca,brak uciążliwych awarii,tani w utrzymaniu.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.9l/100km

Zalety:trwałość,niski koszt utrzyamnia ,tanie części,prosta konstrukcja silnika
Wady:rdza,wycieki,drobne usterki
Rocznik / Przebieg:Astra 2001r 280tys