alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Astra H  1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)

Opel Astra H 1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)Wyświetleń: 23163

Opel Astra H  1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)

Okres produkcji: 2004-2010

Wersje nadwozia: hatchback sedan kombi cabrio

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna186
Przyspieszenie (0-100km/h)11.7
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.2
Spalanie - średnie [l/100km]5.0

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 5W30
LIlość oleju5.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 150.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7

Trasa: 5.5

Średnie: 6.4

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.7 CDTI10024012.35.0
1.9 CDTI12028010.56.0
1.9 CDTI1503208.95.8

28.04.2018MarcinTak

Opel Astra 1.7CDTI.Powiem tak jest to mój pierwszy dizelek i jestem zadowolony wcześniej zawsze były benzyny lub gaz.Niby seria była 110 kucyków ale jakoś chciałem czegoś wiecej i nie załuję teraz jest 154 dokładnie i jakos jest różnica.Narazie na pokładzie dpf i przebieg oryginalny 206tys. weryfikacja w ASO czy to germany czy w Polsce.Tylko ludzie nie oszczedajcie na olejuw tym silniku,lejcie pelny systetyk 5w30 do dpf-ow,co 10tys albo co 15tyś,zaraz ktoś powie chory co 10tys,ja uważam jak dbasz tak masz,proste.


18.12.2013AndrzejTak

"Opel Astra 1.7CDTI/110 KM szybki dynamiczny i mało pali . Jedyny mankament to Filtr Cząstek Stałych ,na razie nie daje żadnych oznak jest OK przebieg 148 tyś .Spalanie średnio 5.5 L trasa/miasto.Awarii żadnych nie zliczyłem więc silnik oraz całe auto oceniam na 5."


08.07.2018MateuszTak

Jestem mega zadowolony z jednostki napędowej jeżdżę nią 4 lata i nie było większych problemów jeżdżę dość dynamicznie więc dpf nie przytyki się. Jak u niektórych i nie robię krótkich tras najczęściej 50 km co diselki lubią najbardziej. Jedyny problem to przeladowywanie turbinki. Możliwe zabrudzeniem łopatek i ich zacina ie albo ten zaworem sterowania. Bd to teraz robić. Ale jak na 4 lata nie dotykania silnika (oprócz oleju i filtrów) to mały wydatek i mogło się coś takim popsuc wybaczam ;)


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 27
Średnia (głosów 3):
(7.25)
Trwałość silnika
 8/10
Niezawodność auta
 9/10
Spalanie ON
 5.67/10
Koszty utrzymania
 6.33/10

Głosy według opinii:

21

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 51

Opinie użytkowników

Leszek 10.09.2014
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: bardzo przestronna i fajna na dpf nie narzekam ponieważ nie poruszam sie powoli i nie mam z nim problemów
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (7/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.9l/100km

Spalanie - trasa:5.1l/100km

Spalanie - średnie:6.1l/100km

Zalety:dobrze się prowadzi, wygodna, bardzo dobre wyposażenie
Wady:brak gniazda na zapalniczki w bagażniku
Rocznik / Przebieg:Astra Combi 1,7 CDTI ECOFLEX / 2010 / 178000
Krzysztof 26.01.2014
Średnia:
(6.50)
Tak
Opinia: Polubiłem ją po 6tys, to 3 mój opel, jeździ świetnie, 26tys przejechane bez napraw, gdyby nie dpf.. Powinni ukarać tego, co to wymyślił.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (4/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.5l/100km

Spalanie - trasa:6.5l/100km

Spalanie - średnie:8l/100km

Zalety:Świetnie się prowadzi, wygodne siedzenia, dobre rozmieszczenie przełączników itp, dobre wyposażenie
Wady:DPF, wysokie spalanie, brak schowków, małe kieszenie drzwi, dostęp do żarówek przód
Rocznik / Przebieg:Astra 1,7 CDTI 110 KM 2008
Zdzisław 16.10.2013
Średnia:
(7.00)
Nie
Opinia: astra I była lepsza
Trwałość silnika
 (7/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:5.6l/100km

Spalanie - trasa:4.8l/100km

Spalanie - średnie:5.2l/100km

Zalety:brak
Wady:Zawór SCV, filtr DPF
Rocznik / Przebieg:enjoy/2008/170tys