alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Insignia A 2.0 CDTI ECOTEC 160KM (A20DTH)

Opel Insignia A 2.0 CDTI ECOTEC 160KM (A20DTH)Wyświetleń: 49892

Opel Insignia A 2.0 CDTI ECOTEC 160KM (A20DTH)

Okres produkcji: 2008-2013

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1956
Moc [KM]160
Moment obrotowy [Nm]350
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna218
Przyspieszenie (0-100km/h)9.5
Spalanie - miasto [l/100km]7,4
Spalanie - trasa [l/100km]4.7
Spalanie - średnie [l/100km]5.8

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju4.5L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 150.000 km lub 10 Lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.6

Trasa: 5.5

Średnie: 6.5

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.0 CDTI11026012.65.3
2.0 CDTI13030011.65.5
2.0 CDTI1954008.75.1

18.11.2020Chevrolet malibuTak

Czytam negatywne opinie innych I zastanawiam sie czy mowia o moim silniku. Ja mam go w chevrolet malibu, 2012, raczej jestem z tych co dbaja o samochod. Kupilen auto na 146tys teraz mam 210tys bez usterek. Zapobiegawczo wyczyszczony kolektor dolotowy ( bylo troche zbitej mazi) za jednym zamachem egr I dpf, zalozlony separator odmy zeby nie przezucalo oleju do juz czystego dolotu. Dzieki temu olej mam czysty jak w benzynie, dpf nie wypala sie w ogole( caly czas czysty) no I olej podstawa zeby nie lac chlamu z polek sklepowych, konlretne oleje typu ravenol, milers, przy kazdej wymianie plukam silnik.ialem trzy samochody I zaden nigdyi sie nie zapsol tutaj pojawia sie powiedzenie jaki Pan taki kram. Na 200tys sprawdzone przelewy na wtryskach sa idealne, co jakis czas do baaku leje dodatek do czyszczenia wtryskow. Pelen serwis robiony co max 15 tys. Silnik nie jest glosny tylko trzeba lac dobry olej I umiec uzytkowac samochod, disle nie sa na miasto. Nigdy nie jezdze dislem krotkich odcinkow, akumlator od nowosci I dalej w dobrej kondycji. Dla mnie sa dwa minusy odsloniete elementy tylnego zawieszenia brzydko widoczne, I korozja podwozia.I na 200tys wylal sie prawy tylny amor, to jedyna usterka. Polecam te silniki jaesli sa prawidlowo uzytkowane sa niezniszczalne. Spalanie komp. Pokazuje 5,8 natomiast w rzeczywistosci wychodzi miedzy 7,5-8, zawsze wysokie obroty ponad 2,3 tys. Nigdy nie robilem zadnej uszczelki smoka, zadnych przeslanek do jej wymiany.


25.05.2014ZibiTak

"opel Insignia, motor 160 KM, 235 tys. przebiegu. Przy 220 tys. wymiana turbiny ( normalne), innych problemów brak. Polecam."


17.08.2017Robert Nie

" Zatarty przy 210000km. Na autostradzie, podczas upału. Bardzo mało słychać na temat zacierających się silników 2.0 cdti, a w warsztacie gdzie wymieniałem słupek na regenerowany, mówią że robią ich 300 szt rocznie. Choć podobno Alfach i Fiatach działają bez zarzutu. Opel chciał przyoszczędzić na podporze wału, która jest ze zbyt miękkiego materiału i niestety, efekt jest katastrofalny, koszty ok 7-8 tys. Inna wersja, np 130 lub 165KM nie pasuje. Podobno wersje 165KM są już poprawione. A miał być taki dobry, niezawodny silnik."


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w danych zawartych na stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 105
Średnia (głosów 9):
(8.89)
Trwałość silnika
 8.56/10
Niezawodność auta
 8.89/10
Spalanie ON
 9.44/10
Koszty utrzymania
 8.67/10

Głosy według opinii:

81

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 122

Opinie użytkowników

160 KM A20DTH 03.01.2021
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: Bardzo dobry samochód z ekonomicznym silnikiem , Insignia jest pojazdem stworzonym w 2008 roku od początku nowa płyta nowa karoseria i nowy design nic nie wzięto z leciwej Vectry. Komfort jazdy i pewność prowadzenia to jej wielki plus, poprzednio miałem Toyotę Avensis nie będę porównywał w szczegółach tych dwóch pojazdów ale Toyota pozostaje daleko w tyle pod każdym względem. Jak na razie jestem bardzo zadowolony i uważam ten wóz za jeden z najlepszych jakie miałem. Co do mankamentów czyli: uszczelka smoka, sterownik turbiny, przednie tarcze hamulcowe, przycisk klapy bagażnika to normalne części eksploatacyjne dostępne i tanie. Każdemu polecam Insignię zwracajcie jednak uwagę na przebieg (moja granica to 250 kkm) i nie żałujcie pieniędzy na przegląd przed zakupowy w ASO.
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.2l/100km

Spalanie - trasa:6.2l/100km

Spalanie - średnie:7.3l/100km

Zalety:Ładny design, tania eksploatacja, komfort jazdy.
Wady:Nieszczęsna uszczelka smoka a przede wszystkim kłopot przy jej wymianie cena uszczelki 65 zł wymiana od 800 do 1200 zł. Dorzucę jeszcze zapychający się DPF tym kierowcom którzy jeżdżą dużo w mieście i mało w dalszych trasach.
Rocznik / Przebieg:2011/124.000
Piotr 05.02.2018
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Mam Insignię 2,0 diesel 160 koni z 2011 roku. Kupiłem ją 2 lata temu gdy miała 70 tysięcy a teraz ma przeszło 120 tysięcy. Jak dla mnie super. Ma wszystko co powinien mieć nowoczesny samochód . Układ jezdny bardzo dobry: trzyma się drogi doskonale, bardzo wysoki komfort podróży .Silnik jak najbardziej dobrany pod względem mocy oraz pojemności, dynamiczny zbiera się rewelacyjnie, spalanie jak dla mnie zadowalające. Żadnych awarii- na bieżąco wymiana oleju i filtrów, po za tym nic nie było robione.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0-7.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0-6.5l/100km

Zalety:Bardzo ładna sylwetka, bardzo dobry komfort jazdy
Wady:Brak
Rocznik / Przebieg:2,0 CDTI 160 koni 2011 rok 120 tysięcy
Łoli 03.01.2018
Średnia:
(8.50)
Tak
Opinia: samochód dość fajny, może się podobać. Gdybym miał kupić nowy w tym wyposażeniu co mam kupiłbym na pewno coś z Japonii. Auto kupiłem od przyjaciela i mam teraz przejechane 106tyś km (rocznik 2014). Jeżdżąc tym samochodem do 85km/h można zejść ze zużyciem na trasie do 4 litrów (ale po co się męczyć) normalne zużycie 6 litrów przy max pedałowaniu 9,8l. Prędkość max którą osiągnąłem 242km/h samochód wyczuwalnie się unosił mimo dobrej aerodynamiki brakuje spoilera z tyłu. Silnik - dynamiczny - warto zmienić olej, ja stosuję Motorex - rzadki ale pewny olej dedykowany do tego silnika. Wada silnika oczywiście uszczelka ssaka. Jak ktoś wie to zmiana co 90tyś km i problem z głowy więc nie wiem o co larum. Wystarczy popatrzeć na rynku ulu producentów stosuje ten sam system zasysania oleju i ile jest w ich silnikach problemów, Opel został okrzyknięty bo ten silnik jest popularny i jest tych pojazdów bardzo dużo na rynku wtórnym. Ja osobiście założyłem jeszcze jeden "gadżet" - diodę wypalania filtra cząstek stałych podłączaną do instalacji lusterka wstecznego (polecam ten zabieg) wtedy wiemy kiedy i jak często się wypala filtr oraz nie przerywamy cyklu (o ile nie musimy) Hałas w środku - do 120km/h na letnich oponach jak cię mogę powyżej jak w każdym głośniej choć nie przeszkadza bo dynamiczna jazda wymaga skupienia i nic się nie słyszy. Wada czujnika ABS (cienkiego rdzenia który z czasem się łamie) prawego przedniego koła popularna czujnik 120zł plus wymiana 30 minut. (nie wymieniałem ale wiem o wadzie). Komfort - na wysokim poziomie, wykończenie na wysokim poziomie. Autko naprawdę fajne dla Kowalskiego z przeciętną kieszenią. Koszty ASO Opel - nie polecam BSP Łódź zwłaszcza naprawy blacharskie które tylko ślepy odbierze a reklamacje nie chcą uwzględniać. W łodzi stawka roboczogodziny 260zł jest kosmiczna dla porównania MERCEDES Garncarek koło Kalisza 90zł netto a poziom usług nieporównywalny na żadnym poziomie. Jednym słowem Insygnia jest OK, należy pamiętać o kilku wadach fabrycznych do których producent sienie przyzna i robić wszystko na czas samochód odwdzięczy cie niezapomnianymi wrażeniami.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6-8l/100km

Spalanie - trasa:4-9l/100km

Spalanie - średnie:6l/100km

Zalety:ładne dosć wygodne autko
Wady:mało miejsca dla wysokiego pasażera w tylnym rzędzie w wersji hatchback kilka wad fabrycznych które nie uznaje producent ale odpowiednie zapobieganie i niskie koszty ich usuwania niweluje kosztowne problemy
Rocznik / Przebieg:Insignia 2.0CDTI/2014/hatchback
Darek 30.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: "160KM, Tourer. Używam trzy lata, samochód godny polecenia, ze względu na dobrą aerodynamikę jest cicho przy dużych prędkościach autostradowych, nie miałem żadnych poważnych awarii, właściwie żadach awarii. Zepsuł się nad rejestracją włącznik otwierania tylnej klapy. Kupiłem na allegro nowy za 30zł lub coś koło tego i wymieniłem sam. Zepsuł się też czujnik ABS w przednim kole i serwis wymienił za 200zł, choć podobno czujnik się nie psuje tylko łamie się przewód do niego. Przestrzeń bagażnika nie jest pakowna ze względu na zbieżystą sylwetkę ale to cena za wygląd. Poza tym jestem zadowolonym użytkownikiem. Zresztą Insignię wybierała żona mówiąc że albo Insignia albo nic :-)."
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wygląd, komfortowa choć nie jest miękkim autem, silnik o bardzo dobrej dynamice
Wady:masa dosyć duża, więc cięzko z miejsca ją poderwać
Rocznik / Przebieg:Insignia/2010/210000
14.11.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Mam insignię z 2011 roku, zakupioną w polskim salonie.Auto ogólnie dla mnie bez zastrzeżeń.Komf ort jazd oceniam na bardzo dobry,Ma przejechane 174000 i praktycznie oprócz wymiany rozrządu , oleju i klocków nic się nie dzieje.Byle tak dalej
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.4l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.8l/100km

Zalety:
Wady:
Rocznik / Przebieg:Insygnia 2011
czak 27.07.2017
Średnia:
(10.00)
Tak
Opinia: Auto wygodne i ładne przebieg 220tys. ja zrobiłem 20 tys i nic. Oby tak dalej.
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (10/10)
Koszty utrzymania
 (10/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:wygodny, dynamiczny 160KM,
Wady:delikatny,mała szyba tylna
Rocznik / Przebieg:OPEL Insignia 2010r. 160 KM, 220tys
Darek 09.03.2017
Średnia:
(9.00)
Tak
Opinia: 160KM, Tourer. Używam trzy lata, samochód godny polecenia, ze względu na dobrą aerodynamikę jest cicho przy dużych prędkościach autostradowych, nie miałem żadnych poważnych awarii, właściwie żadach awarii. Zepsuł się nad rejestracją włącznik otwierania tylnej klapy. Kupiłem na allegro nowy za 30zł lub coś koło tego i wymieniłem sam. Zepsuł się też czujnik ABS w przednim kole i serwis wymienił za 200zł, choć podobno czujnik się nie psuje tylko łamie się przewód do niego. Przestrzeń bagażnika nie jest pakowna ze względu na zbieżystą sylwetkę ale to cena za wygląd. Poza tym jestem zadowolonym użytkownikiem. Zresztą Insignię wybierała żona mówiąc że albo Insignia albo nic :-)
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (9/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:6.1l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:Wygląd, komfortowa choć nie jest miękkim autem, silnik o bardzo dobrej dynamice
Wady:masa dosyć duża, więc cięzko z miejsca ją poderwać
Rocznik / Przebieg:Insignia/2010/210000
Daniel 04.10.2015
Średnia:
(4.75)
Nie
Opinia: Auto sprawia bardzo dobre pierwsze wrażenie, prowadzi się pewnie oraz dysponuje dobrą dynamiką jak na tę masę pojazdu +1700kg. Wykończenie wnętrza jest na wysokim poziomie może oprócz skrzypiącego tunelu środkowego który może czasem przeszkadzać ale to w końcu auto za drobne 150000zł (ironia) wiec nie ma sie co dziwić - to nie porsche czy mercedes :)
Trwałość silnika
 (0/10)
Niezawodność auta
 (5/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:9.5l/100km

Spalanie - trasa:6l/100km

Spalanie - średnie:7.5l/100km

Zalety:Design, warunki jezdne, AFL - najlepsza rzecz w tym aucie
Wady:Zacierające się silniki, obrócone panewki główne, opel :)
Rocznik / Przebieg:ST/2009/330000
Sebastian 26.10.2013
Średnia:
(8.75)
Tak
Opinia: Auto jak dla mnie z najwyższej półki , ma wszystko co powinien mieć nowoczesny samochód . Układ jezdny bardzo dobrze zestrojony , bardzo dobrze trzyma się drogi ,bardzo wysoki komfort podróży .Silnik jak najbardziej dobrany pod względem mocy oraz pojemności,dynamiczny zbiera się rewelacyjnie ,spalanie dla mnie zadowalające na poziomie 6.5 L średnio dodam że auto w wersji Kombi ,. Na bieżąco wymiana oleju i filtrów ,po za tym nic nie było robione .Moim zdaniem to auto może śmiało stanąć w szlanki z nie jednym BMW ,a VW to już na pewno mu nie dorównuję
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (6/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.5l/100km

Zalety:wygląd, wyposażenie, komfort podróży, silnik, dynamika, spalanie
Wady:cena serwisu
Rocznik / Przebieg:Opel Insignia 2010 r 112 tyś