alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Meriva B 1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)

Opel Meriva B 1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)Wyświetleń: 8864

Opel Meriva B 1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)

Okres produkcji: 2010-2013

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]280
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna180
Przyspieszenie (0-100km/h)12.1
Spalanie - miasto [l/100km]6.4
Spalanie - trasa [l/100km]4.5
Spalanie - średnie [l/100km]5.1

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju5.4 L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 150.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch/Denso

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 6.5

Trasa: 4.7

Średnie: 5.6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.3 CDTI9518014.54.5
1.7 CDTI10026013.96.4
1.7 CDTI13030010.55.2

08.07.2018MateuszTak

Jestem mega zadowolony z jednostki napędowej jeżdżę nią 4 lata i nie było większych problemów jeżdżę dość dynamicznie więc dpf nie przytyki się. Jak u niektórych i nie robię krótkich tras najczęściej 50 km co diselki lubią najbardziej. Jedyny problem to przeladowywanie turbinki. Możliwe zabrudzeniem łopatek i ich zacina ie albo ten zaworem sterowania. Bd to teraz robić. Ale jak na 4 lata nie dotykania silnika (oprócz oleju i filtrów) to mały wydatek i mogło się coś takim popsuc wybaczam ;)


18.12.2013AndrzejTak

"Opel Astra 1.7CDTI/110 KM szybki dynamiczny i mało pali . Jedyny mankament to Filtr Cząstek Stałych ,na razie nie daje żadnych oznak jest OK przebieg 148 tyś .Spalanie średnio 5.5 L trasa/miasto.Awarii żadnych nie zliczyłem więc silnik oraz całe auto oceniam na 5."


03.06.2018KrzysztofTak

Jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę solidny samochód. 150 tys. km i silnik jak żyleta. Opel w tym modelu świetnie dopasował silnik do masy, samochód bardzo zrywny. Na pierwszych biegach się dłużej zbiera, ale już na 3, 4 pozwala ze spokojem wyprzedzać. Jeździłem VW, Fiatami, z silnikami 1.9 DTi i pokrewnymi i się zbierały jeszcze gorzej na 1,2,3 biegu, więc o dziwo większy i mocniejszy silnik, a w tym modelu Opla czuje się pewniej wyprzedzając, że zdąrzę. Do tego prawie w ogóle nie bierze oleju. W ciągu roku minimalna dolewka lub brak (minusem jest, że niedopala czasem paliwa, które się zbiera w silniku...), a do tego średnie spalanie w cyklu mieszanym około 6-6,5 litrów z ogrzewaniem/nadmuchem lub klimą (na podstawie wtyczki ODBII i apki na telefonie). Nawet jak wypadła wymiana dwu-masy to oszczędności na paliwie i tak pokryły dwu-mas i jeszcze zostanie na EGR, który już się daje we znaki (błędy na komputerzy).


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 5
Średnia (głosów 1):
(9.25)
Trwałość silnika
 10/10
Niezawodność auta
 10/10
Spalanie ON
 9/10
Koszty utrzymania
 8/10

Głosy według opinii:

10

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Marek Ania 16.02.2014
Średnia:
(9.25)
Tak
Opinia: Jesteśmy z żona posiadaczami Merivy od dwóch lat ,auto kupione w Niemczech z przebiegiem 87tyś .Od tamtego czasy zrobiliśmy z wyjazdami na czasy wycieczki 45 tyś .Auto idealne dla rodziny z tym przeznaczeniem było kupowane .Dużo miejsca innowacyjne rozwiązania takie jak otwierani tylnych drzwi ,składnie siedzeń .ładne ergonomiczne wnętrze .Kupiliśmy diesla ze względu na koszty użytkowania na co dzień i to był strzał w dziesiątkę .Wcześniej mieliśmy benzynę i dziś możemy śmiało powiedzieć że oszczędności są spore . Silnik rewelacja równo pracuje ,jest dość dynamiczny i bardzo mało pali!!!
Trwałość silnika
 (10/10)
Niezawodność auta
 (10/10)
Spalanie ON
 (9/10)
Koszty utrzymania
 (8/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:6.5l/100km

Spalanie - trasa:4.7l/100km

Spalanie - średnie:5.6l/100km

Zalety:wnetrze, miejsca pod dostatkiem, składane siedzenia, silnik, dynamika, spalanie, brak jakichkolwiek awarii silnika, zawieszenia, elektroniki
Wady:filtr cząstek stałych
Rocznik / Przebieg:Meriva 2010 r 132,5 tyś