alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Vectra C 2.0 DTI 100KM (Y20DTH)

Opel Vectra C 2.0 DTI 100KM (Y20DTH)Wyświetleń: 14740

Opel Vectra C 2.0 DTI 100KM (Y20DTH)

Okres produkcji: 2002-2005

Wersje nadwozia: liftback sedan kombi

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1994
Moc [KM]100
Moment obrotowy [Nm]230
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów5-biegowa
Prędkość maksymalna192
Przyspieszenie (0-100km/h)13
Spalanie - miasto [l/100km]7.6
Spalanie - trasa [l/100km]4.8
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM 10W40
LIlość oleju5.5 L
Wymiana olejuco.15.000 km lub 1rok
Wymiana rozrząduŁańcuch

Osprzęt silnika

DPF/FAPBrak
DwumasaTak
TurbinaGeometria stała
Wtryskielektromagnetyczne -Bosch

Spalanie ON według użytkowników

Miasto: 7.8

Trasa: 5

Średnie: 6

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
2.2 DTI12528010.86.5
3.0 V6 CDTI1773709.37.3

06.08.2013TomaszTak

Posiadam Vectrę B z tym silnikiem, nie ma dwumasy po 297 000 padła pompa wtryskowa i bardzo mnie bolało. Wcześniej padł alternator bolało mniej. Silnik nie jest mulasty , samochód dobrze przyśpiesza i rozwija duże prędkości (jak na zwykłego człowieka)Spalanie bardzo niskie. Olej półsyntetyk mechanik mówił , że korzystny dla turbiny.


20.04.2018ZbyszekNie

Konstrukcja całego układu napędowego jest dość wadliwa, począwszy od pompy wtryskowej, podatnością na zapowietrzanie (głownie nieszczelności na złączkach filtra paliwa). Przerabiałem to już niestety - i to dosyć kosztowne bo mam wersję z tzw 2 wtyczkowa pompą której nie regenerowali wiec założona używka , bo koszt nowej był ponad 10tys.zł. Wymiana całego sprzęgła z dwumasą niestety też mnie nie ominęła- ale założyłem teraz z kołem zamachowym sztywnym i bez różnicy w komforcie. Ale przypadłością tych silników jak mi powiedział również mechanik jest to że przy ok. 300-350tys przebiegu urywa się wał, co mi się ostatnio zdarzyło i efekt wymiana silnika. Gdyby nie to że wpakowałem wcześniej kupę kasy w to auto już to bym odpuścił. Na całe szczęście jeszcze w tym silniku nie było DPF. Ciekaw jestem teraz co mnie czeka następnego - pocieszające jest jednak to że jak do tej pory nie psuło się to co juz wymieniałem, tylko kolejna rzecz - teraz pewnie będzie czas na turbinę - i jak to zrobię to właściwie auto prawie nówka nie śmigana (choć ten silnik co teraz zakładam też nie wiadomo w jakiej będzie formie i ile ma w życiorysie).


27.09.2017pawelTak

Wcześniej miałem wiki 2.0dti teraz mam astre g 2.0dti spalnie w trasie przy stałej prędkości 140-150 to 5.7l a szwedajajac się pomiescie 6 litra od wyiany do wymian oleju 0 dolewki prawda jest taka jak dbasz tak masz


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwaJednym z najbardziej newralgicznych elementów układu zasilania silników wysokoprężnych są wtryskiwacze. Obecnie w nowoczesnych silnikach Diesla stosuje się kilka rodzajów wtryskiwaczy. W zależności od producenta i marki są one mniej lub bardziej trwałe.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 23
Średnia (głosów 3):
(6.08)
Trwałość silnika
 6.33/10
Niezawodność auta
 6/10
Spalanie ON
 5.33/10
Koszty utrzymania
 6.67/10

Głosy według opinii:

30

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 38

Opinie użytkowników

Vectra C kombi 2.0 DTH 05.07.2019
Średnia:
(8.25)
Tak
Opinia: Samochód bardzo pojemny, silnik wprawdzie ma tylko 100 KM, ale do mojego stylu jazdy w zupełności wystarczy. Bardzo ekonomiczny, najniższe spalanie osiągniemy utrzymując obroty w zakresie 1500-2500, kiedy to silnik ma najwyższy moment. Dobrze co 2-3 lata wyczyścić EGR (zajmuje mi to 1 godzinę) i kolektor dolotowy wraz z klapkami (2 godziny), bo po jakimś czasie zbiera się tam trochę sadzy wymieszanej z olejem. Dwa razy musiałem wymieniać koło pasowe osprzętu, ono jest metalowo-gumowe i się obrywa, dobrze od czasu do czasu sprawdzić, czy guma nie zaczyna pękać.
Trwałość silnika
 (8/10)
Niezawodność auta
 (8/10)
Spalanie ON
 (8/10)
Koszty utrzymania
 (9/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:7.5l/100km

Spalanie - trasa:5.0l/100km

Spalanie - średnie:6.0l/100km

Zalety:Tanie części zamienne, ogromny bagażnik, dużo miejsca w kabinie z przodu i z tyłu, niskie spalanie, zerowe zużycie oleju (nigdy nie dolałem ani kropli), łatwy w naprawie.
Wady:Nietrwałe koło pasowe osprzętu. Drobne uszkodzenia plastików, łuszczący się lakier na gałce biegów.
Rocznik / Przebieg:2004/280000
Andrzej 25.11.2018
Średnia:
(2.75)
Tak
Opinia: Dodeję do swojej opinii: silnik nie "bierze oleju" ! PRAWDA! Zapominam nawet sprawdzać stan. Dziś jechałem i zapaliła się kontrolka - dolałem w drodze i do przodu. Jak pisałem nie jest to "RAKIETA" ale solidne duże auto. Polecam Odradzam miłośnikom bbmmww
Trwałość silnika
 (2/10)
Niezawodność auta
 (3/10)
Spalanie ON
 (2/10)
Koszty utrzymania
 (4/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:4.5l/100km

Spalanie - średnie:5.3l/100km

Zalety:Duży, wygodny. Bez problemowe auto!
Wady:Mała moc, słabe przyspieszenie przy wyprzedzaniu.
Rocznik / Przebieg:vectra c 2.0 dth
Adam 06.01.2015
Średnia:
(7.25)
Tak
Opinia: Auto jak na swoje lata to uważam że w stanie bardzo dobrym,silnik w bardzo dobrej kondycji a przebieg nie mały bo 255tys .Auto nie sprawia większych problemów po za tradycyjnymi wymianami zużytych części nie maiłem z nim problemów.Co prawda o auto bardzo dbam wymiany oleju stosuję raz do roku średnio co 12-15 tys .Co do minusów to słaba dynamika,głośna praca silnika i może trochę brak mocy na trasie .Spalnie to różnie ,zobaczyłem że na krótkich odcinkach jak jest nie do grzany to potrafi spalić nawet 10L ale na trasie przy spokojnej jeździe to tak 5.5L.Wszystko jest uzależnione od stylu jazdy i odcinka trasy.Ogólnie auto mało awaryjne ,duże dobrze wyposażone .
Trwałość silnika
 (9/10)
Niezawodność auta
 (7/10)
Spalanie ON
 (6/10)
Koszty utrzymania
 (7/10)

Raport spalania według użytkownika

Spalanie - miasto:8.0l/100km

Spalanie - trasa:5.5l/100km

Spalanie - średnie:6.7l/100km

Zalety:mała awaryjność ,silnik dobry trwłay,dostepność części i zamienników,tani serwis ,wyposażnie
Wady:słaba dynamika,glośna praca silnika,spalanie w mieście za wysokie,twarde siedziska
Rocznik / Przebieg:Vectra 2003r 255tys