alfaromeo.jpgaudi.jpgbmw.jpgchevrolet.jpgchrysler.jpgcitroen.jpgdacia.jpgdodge.jpgfiat.jpgford.jpghonda.jpghyundai.jpginfiniti.jpgjaguar.jpgjeep.jpgkia.jpglancia.jpglandrover.jpglexus.jpgmazda.jpgmercedes.jpgmitsubishi.jpgnissan.jpgopel.jpgpeugeot.jpgporsche.jpgrenault.jpgrover.jpgsaab.jpgseat.jpgskoda.jpgsubaru.jpgsuzuki.jpgtoyota.jpgvolkswagen.jpgvolvo.jpg
Opel Zafira B 1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)

Opel Zafira B 1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)Wyświetleń: 14045

Opel Zafira B 1.7 CDTI ECOTEC 110KM (Z17DTJ/A17DTJ)

Okres produkcji: 2005-2012

Wersje nadwozia: minivan

Dane techniczne

Pojemność [cm3]1686
Moc [KM]110
Moment obrotowy [Nm]260
Doładowanieturbo/sp
Skrzynia biegów6
Prędkość maksymalna179
Przyspieszenie (0-100km/h)13.4
Spalanie - miasto [l/100km]7.1
Spalanie - trasa [l/100km]4.9
Spalanie - średnie [l/100km]5.7

Zalecane przez serwis

?Typ olejuGM Dexos 5W30
LIlość oleju5.4L
Wymiana olejuco.30.000 km lub 1 rok
Wymiana rozrządupo 150.000 km lub 10 lat

Osprzęt silnika

DPF/FAPTak
DwumasaTak
TurbinaGeometria zmienna
Wtryskielektromagnetyczne Bosch/Denso

Spalanie ON według użytkowników

Brak danych
dodaj swój raport spalania

Inne silniki w tym modelu

OznaczenieMocMom. obr.Przysp.Śr. spal.
1.9 CDTI10026014.16.1
1.9 CDTI12028012.26.1
1.9 CDTI15032010.46.2

17.03.2015astruś Tak

"Astra IV Sports Turier, dobry silnik, dynamiczny i oszczędny, problemy tylko z zaworem wysokiego ciśnienia. Poprzednio Astra III z silnikiem 1,7CDTI 101KM przebieg 300 tys.km i zero problemów. Po takim przebiegu nie widać śladów zużycia na tapicerce w wersji Cosmo. Więc uważajcie na handlarzy i nie kupujcie aut bez udokumentowanego/potwierdzonego przebiegu!"


03.06.2018KrzysztofTak

Jeżdżę już ponad 3 lata i naprawdę solidny samochód. 150 tys. km i silnik jak żyleta. Opel w tym modelu świetnie dopasował silnik do masy, samochód bardzo zrywny. Na pierwszych biegach się dłużej zbiera, ale już na 3, 4 pozwala ze spokojem wyprzedzać. Jeździłem VW, Fiatami, z silnikami 1.9 DTi i pokrewnymi i się zbierały jeszcze gorzej na 1,2,3 biegu, więc o dziwo większy i mocniejszy silnik, a w tym modelu Opla czuje się pewniej wyprzedzając, że zdąrzę. Do tego prawie w ogóle nie bierze oleju. W ciągu roku minimalna dolewka lub brak (minusem jest, że niedopala czasem paliwa, które się zbiera w silniku...), a do tego średnie spalanie w cyklu mieszanym około 6-6,5 litrów z ogrzewaniem/nadmuchem lub klimą (na podstawie wtyczki ODBII i apki na telefonie). Nawet jak wypadła wymiana dwu-masy to oszczędności na paliwie i tak pokryły dwu-mas i jeszcze zostanie na EGR, który już się daje we znaki (błędy na komputerzy).


11.07.2015Wojtek Nie

"Opel Meriva 1.7 CDTI 2003r. Powiem tak mój pierwszy silnik Dizelek także nie mam do czego innego porównać. Wymieniłem już drogi dwumas ok2,5 tys z włożeniem spalanie tak ok 7 L przyśpieszenie też spoko radzi sobie w trasie bo w moim przypadku te autko zarabia an siebie 90 % trasa 10 % miasto. Jeśli ktoś by zadał pytanie czy zakupił jeszcze raz te auto... Nie nie kupił bym "


Zobacz wszystkie opinie o tym silniku

Poradnik techniczny Diesla

Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.


EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Najbardziej awaryjna część tego auta?

Silnik
zagłosuj
Turbina
zagłosuj
Wtryski
zagłosuj
Pompa
zagłosuj
Sprzęgło
zagłosuj
DPF/FAP
zagłosuj
EGR
zagłosuj
Brak
zagłosuj
Suma głosów: 21

Nie dodano jeszcze żadnej opinii
nie zwlekaj dodaj ją jako pierwszy

Głosy według opinii:

00

Czy poleciłbyś to auto?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16
Brak opinii