Silnik 1.2 TDI 6V PD 61KM (EA188) - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 65783

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 SDI 8V 68KM24.11.2020

Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiat

Polecam

8.17

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 1.2 TDI występują samochodach marki : Volkswagen, Skoda, Seat. W zależności od modelu posiadają moc 60 KM lub 75KM. Silnik 1.2 TDI produkowany były od 1998 roku. Pierwsze jednostki posiadały wtrysk bezpośredni realizowany za pomocą pompowtryskiwaczy co przekładało się na niską kulturę pracy Po stronie plusów należy zapisać możliwość ewentualnej regeneracji w razie ich uszkodzenia. Z silnikiem wysokoprężnym 1.2TDI współpracuje turbosprężarka o stałej geometrii łopatek. Jej główną wadą jest gorsza praca na niskich obrotach, zaletą stosunkowo niskie koszta obsługi oraz mała awaryjność.Ciekawym przykładem samochodu z silnikiem 1.2 TDI jest Volkswagen Lupo. zastosowano w nim funkcje stop&go dzięki czemu zmniejszono spalanie do poziomu 3l na 100km. Działanie systemu polega na automatycznym wyłączeniu silnika na luźnym biegu po całkowitym zatrzymaniu pojazdu i ponownym jego uruchomieniu po wciśnięciu sprzęgła. Stop&go znajduje zastosowanie w ruchu miejskim. Najnowsze silniki 1.2 TDI wyposażone są w system BlueTec zmniejszający do minimum emisję szkodliwych związków do środowiska.

Oznaczenia silnika: ANY, AYZ

Zalety:
niskie poziomy spalania
dostępność części zamiennych
sinik niedrogi w utrzymaniu

Wady:
przeciętna kultura pracy silnika
wtryski podatne na awarie
przeciętna dynamika

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 121

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 48
Średnia (głosów 7):
(7.67)
Trwałość
 9.14/10
Utrzymanie
 9.14/10
Dynamika
 4.71/10

Głosy według opinii:

70

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Piotr 31.05.2016
Średnia:
(6.33)
Tak

Opinia: Dynamika - jak na wyścigach ciężarówek, trzeba bardzo uważać na autostradzie, aby ktoś Cię nie przejechał. Kultura pracy - głośny na wolnym biegu, w trasie może być. Bezawaryjność - był OK, dopóki pracował (ok.180.000 wg. licznika, pewnie był kręcony). Spalanie - średnio 4.4 l /100 km.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (3/10)
Odmiana silnika: 1.2 TDI/61KMRocznik / Przebieg: 2001/180.000 Śr. spalanie: 4.4
Wiesiek 08.02.2015
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: silnik typowy do miasta na żadne autostrady,bardzo słaba dynamika,niska kultura pracy bardzo głośny,ale za to bezawaryjny i mało palący średnio 4L i to największy atut tego silnika.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (4/10)
Odmiana silnika: Audi A2 2002r 198tys 1.2 TDI 61KM
Lucek 23.05.2014
Średnia:
(7.67)
Tak

Opinia: jeżeli chodzi o awaryjność to jest zerowa,spalanie bardzo niskie,i to koniec jego plusów.Silnik tylko do miasta,głośny,bardzo mizernie się zbiera,zero elastycznośći.Nie wiem czy polecić czy nie ?na pewno do miasta i na pewno tani w utrzymaniu,ale ja bym auta z tym silnikiem nie kupił.

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (3/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Polo 1.2 TDI 60KM 148 tys
Żaba 30.04.2014
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Lupo mojego taty ma ten silnik,auto ma 12 lat przebieg 180tyś i nigdy przy silniku nie było nic robione.Spalanie bardzo niskie nawet 3.4L to na dzisiejsze czasy super sprawa.Wadą jest to że silnik nie pracuje równo i jest głośny ale auto służy na dojazdy do pracy i zakupy więc nie ma co narzekać .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: Lupo 2002r 1.2 TDI 61KM
Chłopak 03.12.2013
Średnia:
(8.33)
Tak

Opinia: Auto mojej dziewczyny ,co do silnika to dla mnie nic specjalnego ,taki pyrkac .Ale to ma być obiektywna ocena co do jej użytkowania .Ona jest zadowolona jeździ nic do pracy nie maiła do tej pory żadnych problemów ,spalanie niskie o to jej najbardziej chodziło ,mało dynamiczny trochę się obawia jak ma wyprzedzać .Jest zadowolona bardzo i mówi że nie zamieniłaby Polo na żadne inne auto i to jest całe podsumowanie .

Trwałość
 (10/10)
Utrzymanie
 (10/10)
Dynamika
 (5/10)

Zalety:

Wady:

Odmiana silnika: VW POLO 1.2 TDI 75 KM 128 tyś 2009 r
<<<12>>>

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.2 TDI EA188 zasilane pompowtryskiwaczami (2000-2005)
Silniki 1.2 TDI EA189 z systemem Common Rail (2009-2015)

Poradnik techniczny Diesla

Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.


DPF (filtr cząstek stałych)

DPFOdwiedzając fora internetowe dotyczące diesla i jego eksploatacji można dostrzec wiele postów dotyczących DPF-u I problemów z nim związanych. Forumowicze pytają o zasady działania, regeneracje lub samo jego usuniecie.


Turbosprężarka

TurbosprężarkaWspółcześnie wszystkie nowoczesne pojazdy z silnikiem wysokoprężnym występują z turbosprężarką. Dzięki zastosowaniu tego elementu możliwe jest znaczne zwiększenie osiągów: mocy oraz dynamiki silników Diesla.