Silnik 2.0 TDI 8/16V PD EA188 - informacje, opinie, serwisWyświetleń: 170554

TDI

Najnowsze opinie o silnikach

Silnik 1.9 SDI 8V 68KM24.11.2020

Prawdziwy niemiecki czołg. Mało dynamiczny ale za to bardzo oszczędny (4-5l/100km) i bezawaryjny. Koszty utrzymania na poziomie Fiat

Polecam

8.17

Silnik 1.6 HDI 16V 109KM (DV6TED4)24.11.2020

Mam PEUGEOTA 3008 z 2009r i 1,6 HDI 109 KM i prędkością,wyjechałem nim 120 tyś km i żłego śłowa nie powiem o tym silniku. Nie

Polecam

7.46

Silnik 2.0 R4 d 16V 177/184KM (N47D20)23.11.2020

Silnik 2.0d 177km. Najgorszy z możliwych. Pęknięcie na cylindrze. Wymiana poza serwisem kosztowna nie wspominając już o ASO. Z teg

Odradzam

6.38

Silnik 2.0 MZR-CD 143KM DPF (RF7J)23.11.2020

Trzeba dbać o olej, nie wstawiać na zimnym silniku a odwdzięczy się bezawaryjnością

Polecam

8.10

Najważniejsze informacje o silniku

Silniki 2.0 TDI występował w kilku odmianach  mocy 136KM/140KM/163KM oraz 170KM a debiut przypadł na rok 2003 w modelu VW Touran.W późniejszym czasie miał szerokie zastosowanie w modelach Audi Grupy VW Seat,Skoda jak również samochodach Mitsubishi,Jeep,Dodge.Silnik 2.0 TDI miał zastąpić wyeksploatowany silnik 1.9 TDI który już nie mógł spełnić rygorystycznych norm emisji spalin . W początkowej fazie produkcji były używane pompowtryskiwacze dopiero po roku 2007 został zastąpiony układem Common Rail.Jednostka występowała w dwóch wersjach głowic 8 lub 16 zaworowych ustawiana wzdłużnie lub poprzecznie.Liczba wersji oraz odmian jest bardzo duża spowodowane to było ciągłą modyfikacją silnika. Na początku cieszył  się on dużą popularnością podobnie zresztą jak jego poprzednik, niestety nie był już tak bezawaryjny.Pierwsze problemy pojawiają się już po 100 tyś. przejechanych kilometrów. Dotyczą one głównie awarii turbosprężarki,koła dwumasowego,rozrządu oraz pęknięć lub obsiadania głowicy. Pęknięcia dotyczą wersji 16-zaworowej  dochodzi do niej na 1.cylindrze lub na 2 i 3 jednocześnie.Obsiadanie dotyczy wersji 8-zaworowej związane jest z przeciekaniem płynu chłodzącego.Problematyczna jest również pompa oleju a dokładnie jej napęd realizowany jest przez łańcuch który często się rozciąga..Dlatego kupując model używany należy poddać go dokładnemu oglądowi.Modele po 2007 roku w większości występowały  z problematycznym filtrem cząstek stałych, niestety wcześniej czy później dochodzi do jego zapchania i w konsekwencji do jego kosztownej wymiany.W trakcie użytkowania należy stosować się do zaleceń producenta ,używać odpowiedni rodzaj oleju niskopopiołowego,pamiętać o jego terminowej wymianie,unikać paliwa kiepskiej jakości.Po 2006 r  koncern VW  wyeliminował wiele mankamentów przez co silnik 2.0TDI stał się mniej awaryjny i uciążliwy dla potencjalnych użytkowników.W 2007 roku do produkcji weszły silniki wyposażone w układ wtryskowy Common Rail co było już standardem w nowoczesnych dieslach.Przede wszystkim normy spalin zostały wyśrubowane i starsze rozwiązani jak w przypadku pompowtryskiwaczy ich nie spełniały.Kultura pracy jednostki poprawiła się zdecydowanie ale trzeba pamiętać że układ wtryskowy już nie był tak trwały jak w modelach z poprzednich lat.Dodatkowo aby spełnić najpierw normy spalin Euro 4 od 2007 roku do 2010 silnik występował z filtrem cząstek stałych( nie wszystkie modele posiadały).Po 2010 roku normy spalin Euro5/ DPF był montowany seryjnie i to on przysparzał najwięcej problemów użytkownikom.Również osprzęt jest mniej trwalszy i droższy w ewentualnych naprawach..Problemy z którymi borykały się jednostki z pierwszych lat produkcji w większości zostały wyeliminowane.Natomiast   trzeba pamiętać że pojazdy z przed 2007 roku mogą przysporzyć wiele problemów oraz kosztownych napraw.Jednak użytkownicy chwalą sobie jednostkę jednak za niski poziom spalania oraz niezłą dynamikę ,gdyby nie jej usterkowość byłby to jeden z lepszych silników diesla na rynku

Zalety:
dobra dynamika
przyzwoite spalanie

Wady:
pękaniem lub -obsiadaniem- głowicy
awarie zaworów recyrkulacji spalin
awarie turbosprężarki
awarie koła dwumasowgo
awarie poompowtryskiwaczy
awarie pompy oleju

Dodatkowe informacje eksploatacyjne

Układ Wtryskowy

Pompowtryskiwacze  od 2003-2007 roku

W razie awarii możliwość regeneracji !

regeneracja -koszt 600zł-800zł/ cena nowego -koszt 1200zł-2500zł

Występują dwie odmiany PD- Bosch ceny niższe /Siemens ceny droższe

Wtrysk Common Rail od 2007r

Pizoelektryczne -Bosch -Nienaprawialne !!!

cena nowego -koszt 1100zł-1600zł


Poważne Awarie !!!

8V wersja -obsiadanie głowicy 

16V wersja -pęknięcia głowicy


 Olej

Bardzo ważną rzeczą jest używanie odpowiedniego oleju do silników z Filtrem cząstek stałych DPF,  serwis zaleca olej  Castrol 5W30 z oznaczeniem VW 504/507.

_____________________________________________________________

 Odmiany oraz kody silnika 2.0 TDI:

....................................................................................................

 2.0 TDI PD 8V-zaworów

 2.0 TDI PD 136KM - kod silnika AZV, BMA /lata produkcji 2003-2008

 2.0 TDI  PD 140KM - kod silnika BKD, BKP, BRE/ lata produkcji 2003-2008

..............................................................................................................................

 2.0 TDI PD 16V-zaworów

 2.0 TDI PD 136KM -kod silnika BGW, BHW/ lata produkcji 2003-2005

 2.0 TDI PD 140KM-kod silnika BMM, BRT/lata produkcji 2004-2010

....................................................................................................

2.0 TDI CR 140KM -kod silnika CBAA,CBAB,CFFB/lata produkcji 2003-2005

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną.

Jeśli zauważyłeś błąd w informacjach zawartych w stronie lub chciałbyś dodać coś od siebie napisz do nas.

Czy poleciłbyś ten silnik? (weź udział w głosowaniu)

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 510

Najbardziej awaryjna część tego silnika?

Turbosprężarka
zagłosuj
Wtryskiwacze paliwa
zagłosuj
Pompa wtryskowa
zagłosuj
Sprzęgło/Dwumasa
zagłosuj
Filtr DPF/FAP
zagłosuj
Zawór EGR
zagłosuj
Suma głosów: 136
Średnia (głosów 35):
(6.7)
Trwałość
 6.34/10
Utrzymanie
 6.17/10
Dynamika
 7.57/10

Głosy według opinii:

2312

lub wybierz auto i dodaj opinię

Opinie użytkowników

Passat b6 22.11.2020
Średnia:
(4.33)
Nie

Opinia: Najgorszy silnik jaki kiedykolwiek mialem w samochodzie. Samochód w jakim posiadałem ten silnik to vw passat b6 z 2006 r. Wymienię kilka usterek które mnie tam spotkały: -131 tys km rozrząd niby eksploatacyjna rzecz, lecz teraz mam volvo s40 i 189 tys ani razu rozrząd nie byl wymieniany. -144 tys km: z rury wydechowej zaczął się wydobywać ciemno-szary dym z rury wydechowej (przy dodawaniu gazu). Mechanik stwierdził że zużycie wtrysków marki siemens to częsty problem w tym silniku. -152 tys km uszczelniacze turbo kolor zadymienia zmienił się na niebieskawy. Uciekał olej. -169 tys kilometrów sprzedałem samochód :) Podsumowując silnik zdecydowanie odradzam. Ogólnie passata b6 też nie polecam masa drobnych usterek. Pozdrawiam.

Trwałość
 (2/10)
Utrzymanie
 (3/10)
Dynamika
 (8/10)

Zalety:-Dynamika po programie na 172 KM/396NM -Brak drobnych usterek silnika

Wady:-Wysoka awaryjność silnika

Odmiana silnika: 172 EA188Rocznik: 2006Przebieg: 131 tys km Śr. spalanie: 6l/100km
VW Jetta 21.10.2019
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: VW Jetta 2.0 TDI BKD gorąco mogę polecić ten silnik zrobiłem nim ponad 90 tys i nic obecnie ma 280 tys km i bez zastanowienia kupił bym ponownie.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: BKDRocznik / Przebieg: 2006/280000 Śr. spalanie: 5.6
Andrzej 15.01.2018
Średnia:
(0.00)
Tak

Opinia: Golf V 2.0 TDI 140 km (BKD). 230000 km. Autem zrobiłem 80000 km. Do tej pory przy silniku wymieniłem czujnik doładowania turbiny (300zł) po za tym olej, filtry i wio. Auto bardzo dynamiczne,oszczędne. Gorąco polecam!!

Trwałość
 (0/10)
Utrzymanie
 (0/10)
Dynamika
 (0/10)
Odmiana silnika: VW Golf V/140 km Rocznik / Przebieg: 2006/230000 Śr. spalanie: 6.5
Hubert 09.12.2017
Średnia:
(8.67)
Tak

Opinia: Jetta 5 2,0 TDI BKD z pompowtryskami bez słynnego wałka napędu pompy oleju. Do 240 tys km bez żadnych awarii. Użytkowana od 77 tys km i zakupiona z tymże pewnym na 100 % przebiegiem. Przy przebiegu 240 tys km dopiero pierwsze awarie. Czujnik położenia wału korbowego, lekko przycinające się sterowanie zmienną geometrią. Dwie spalone świece żarowe. Koszt naprawy 600 zł z częściami i robocizną. 100 % polecam tylko nie rzęcha z połową tego co faktycznie na liczniku. Pewne i zadbane auto to prawdziwy wół roboczy. Nie sprawiający najmniejszych problemów. Auto dość małe i lekkie auto ciągnie dobrze jak na tę moc.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (9/10)
Dynamika
 (9/10)
Odmiana silnika: 2,0 TDI BKD 140 KMRocznik / Przebieg: 2008/240000 Śr. spalanie: 6.4
Piotrek 10.11.2017
Średnia:
(8.00)
Tak

Opinia: Samochód Audi A6C6 prowadzi się rewelacyjnie. Silnik oszczędny spalanie 5.5l trasa 7l miasto. Polecam.

Trwałość
 (8/10)
Utrzymanie
 (8/10)
Dynamika
 (8/10)
Odmiana silnika: Audi A6C6/140KMRocznik / Przebieg: 2008/230000 Śr. spalanie: 6.1

Poradnik techniczny Diesla

EGR (zawór recyrkulacji spalin)

EGRPodstawowym zadanie zaworu recyrkulacji spalin EGR (z ang. Exhaust Gas Recirculatio) jest zmniejszenie emisji szkodliwych związków do środowiska. Zawór recyrkulacji poprzez zamontowany wewnątrz magnes, kieruje najbardziej szkodliwe związki do komory gdzie kontynuowany jest proces spalania.


Koło dwumasowe

Koło dwumasoweWiększość nowoczesnych silników wysokoprężnych posiada problematyczny element jakim jest dwumasowe koło zamachowe. Składa się ono z dwóch z dwóch elementów: masy pierwotnej przytwierdzonej do wału korbowego oraz masy wtórnej połączonej ze sktrzynią biegów


Olej silnikowy

Olej silnikowyObecnie wraz z zaawansowaniem technologicznym silników samochodowych wzrasta efektywność i wydajność olejów silnikowych. Mnogość firm i charakterystyczna specyfikacja zmusza każdego kupującego do zastanowienia się czy na pewno wybraliśmy odpowiedni.